simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Ik ga er vanuit dat dit eerste, nog te finetunen, versie is. De webmaster zal hier vast mee aan de slag gaan. Het is in ieder geval een hele vooruitgang!

De Horizon is gearriveerd met grote dank aan SimcaHarm...
Hij kwam deze kant op voor de bewuste 1510 en mijn Horizon stond vlakbij hem.
Als het weer wat beter word gaan we eens even rustig kijken wat we met deze e bay aankoop gaan doen....
HorizonLS-1.jpg

bevroren en wel?
ik wilde van de week de simca 1100 ti uit 1974 verplaatsen naar de garage bij mij in de buurt maar heb het nog even uitgesteld.
ik wacht het weer even af.

iets teveel pekel op de weg.
ik wilde de 1000 ook weg brengen voor de komst van de horizon maar ze staan maar ff naast elkaar.
motor slaat al aan maar blijft niet stat. lopen..
zal de boel wel ff schoon moeten maken denk

Simcat zei:
Beste medeforummers,

Ik heb een probleem...
Hopelijk kunnen jullie mij helpen dit op te lossen....
In Gorinchem woont een lid van de club, J. V. De vriendelijke baas is al op leeftijd, maar rijdt nog steeds in zijn Solara (y). Ik kwam de oude baas en zijn auto, bij stom toeval enkele maanden geleden, op het spoor toen ik voor mijn werk in Gorinchem moest zijn. Ik was was vroeg en ben het dorp toen ingereden op zoek naar een plekje om een hapje te eten. Daarbij stuitte ik, per toeval, op, een heuse mij nog onbekende Solara! Natúúrlijk had ik gelijk geen honger meer, hahaha, en enig zoekwerk kwam ik er achter waar de eigenaar van de zeldzame Talbot woonde. De oude baas was ZÓÓÓ blij dat hij EINDELIJK iemand had ontmoet die hem en zijn grote liefde, de Solara, kon helpen bij de onderdelenvoorziening en in contact kon brengen met gelijkgezindten... Het was een erg emotioneel tafereel toen ik hem en zijn vriendin, onder het genot van een bakkie, van de club vertelde waarbij ik zag dat de brave borst het niet droog hield en in tranen uitbarstte... Later, op weg naar mijn afspraak had ik gelijk de aanmelding van J en zijn vrienin om lid te worden van de club op zak!
J. zoekt DRÍNGEND een vóórste, dubbele, uitlaat voor zijn wagen. Nu dacht ik de juiste pijp te hebben en bezorgde ik hem die, toen ik laatst in den lande was voor het één en ander. Uiteraard had ik nieuwe bouten, veren en uitlaatpakking er maar meteen bijgedaan want je zult geheid zien dat die weer afbreken en of stuk zijn. Naar bleek past d enieuwe pijp echter niet... Er blijkt verschil in de buiging van de pijp en aldus past het nieuwe deel niet....
Inmiddels heb ik begrepen dat er in de dubbele uitlaten van Simca en Talbot een klein verschil zit in die buiging. Nèt genoeg om de uitlaten niet te kunnen gebruiken op elkaar.
Tot overmaat van ramp is inmiddels ook nog de APK. van de auto verlopen en heeft de oude man inmiddels óók nogeens een bon van 90 Euro in de bus gekregen... BÁÁÁLEN dus... :(:(:(
Helaas heeft hij geen garage om de wagen indien geschorst te stallen. Sowieso kost het binnen 3 maanden weer aanmelden van de auto extra centen die hij met zijn AOW niet ook nog kan betalen en bovendien staat de Solara dan alsnog op straat wat óók weer tot een, andere volgende, dure bon kan leiden...
Ik moet nu natuurlijk zorgen dat die voorste uitlaatpijp zsm. geruild wordt tegen een juist exemplaar. Naar blijkt kan ik echter niet zo snel geen juist exemplaar vinden... WIE KAN HELPEN???!!! :confused::confused::confused:. Kosten zijn uiteraard voor mijn rekening omdat ik de oude man de foute uitlaat heb bezorgt...
Alvast bedankt voor iedere hulp mensen!!!!!!!
Simcat

BIJ E.P.S. in Hoogezand kunnen ze wellicht de buiging wat bijstellen zodat het passend wordt. Zij hebben mogelijk in de boeken nog de gegevens van de buiging van elke bocht in de pijpen. Ze maken daar van alles dus het zal me niet verbazen als ze kunnen helpen. Ze hebben voor mij de gekke voorpijp van een 16TS van '69 gemaaktin RVS omdat de kraag van de originele pijpen er wel eens af wil rotten en dan hangt de pijp op straat onderweg en dat is geen lolletje.

Nieuwe Compagnie 23
9605 PX Kiel-Windeweer (gem. Hoogezand)
KvK Groningen nr. 020.88.945

dinsdag t/m zaterdag
Verkoop :
09:30 t/m 17:30

Werkplaats:
(Op afspraak)
08:00 t/m 17:00

tel: +31(0)598-350335

Verder heeft een vriend van mij een Simca Tourist van 1970 te koop. Is een harde auto, wit en nagenoeg geheel compleet. De auto zoekt een nieuw baasje vanwege tijdgebrek en andere projecten.
Voor informatie: bel -06 341 28 e 794 en vraag naar Klaas. De vraagprijs is Euro 1.500,-

EPS is inderdaad een handig adres.
Het probleem is vooralsnog opgelost door een andere voorpijp die deze week geleverd gaat worden

Groet Harm

img1468438671.jpeg

De 1510 is voorlopig gered. Nader nog te inspecteren maar speciaal voor vriend Radar de hele auto doorzocht om het verdwenen deel 3. Die heb ik helaas niet kunnen vinden. Er is alleen een leeg hoesje op het raam, iemand moet hem hebben weggehaald.

Groet Harm

Heb je nog fotootje van de Horizon op de aanhanger.
Wel grappig heen met een Horizon LS en terug met een 1510 LS.

@simcaharm...

thnx voor het zoeken,...het is niet anders..wellicht een herinnering voor de oude eigenaar wellicht....

Succes met de wagens !!

(y) Ziet er prima uit Harm!

Ik bel jou weldra kerel! ;)

Inderdaad ja, pràchtige plaatjes. En dan nog wel met een Horizon op de kar héén en met een 1510 terug, haha! Ik ben benieuwd hoevelen op de weg hun ogen hebben uitgevreven van verbazing en of goedkeurend hun duimen hebben opgestoken bij het langsrijden van het gespan (y)
Simcat

@ radar.

ik heb deze nog liggen:

x21l6s.jpg

wel met beschadigde randen zoals je ziet

groet SimcaRno

Ja, leuk. Jammer dat niet bekend is om welk type Simca het bij dit 00-TM-62 kenteken ging, hihihi... Het kan hier eender om
een late 1000, een 1100 dan wel om een wagen uit de 1307/8 serie. De 1309 was er pas vanaf modeljaar 1979 (laat '78).
Simcat

plaatjes ter verduidelijking
1239yrk.jpg

inwyvd.jpg

en om vervolg vragen voor te zijn..... de auto bestaat niet meer, is opgeofferd ten behoeve van mijn racer

@ simcaRno:

Dat geeft helemaal niets...dat is idd leuk.
Als jij er vanaf wilt...zou ik hem graag in me verzameling toevoegen!

Ik hoor het wel via PB hoe of wat?

Ook leuk dat je er een foto bij gedaan hebt..dan heb je beetje beeld van de auto waarvan dat deel 3 geweest is...

thnx alvast !

Zo die 1005/1006 had het wel gehad zeg, haha.
Leuk dat hij in de racerij alsnog een 2e. leven heeft gekregen.
Simcat

De Rancho is dit jaar 35 jaar op de markt. Een Franse club vindt het tijd voor een feestje.

Meer informatie is terug te vinden op de spiksplinternieuwe website van de Simca Automobiel Club Nederland onder het kopje "Nieuws". Hier is ook het inschrijfformulier te downloaden.

35_ans_Rancho.jpg

Wat is het stil hier mensen... IT GIET NET OAN HÓÓR!!! Hij gaat niet door, dus...

Wat je niet allemaal met het computerprogramma photoshop kunt...:D:D:D

img.php

Simcat

Vind toch dat je hier de discussie levendig moet houden... het Simca Forum telt lang niet zo veel toevallige bezoekers als dat Autoweek kent...

Maar ja, dat heb ik van een aantal Simcaclubleden altijd al vreemd gevonden, ze lijken wel contactschuw en treden (te)weinig in de openbaarheid over de cluyb en over Simca, Talbot en Matra is weinig te vinden op internet, behoudens dit forum eigenlijk.

Ja denk niet dat we hier moeten stoppen.
Je ziet toch veel mensen die af en toe mee kijken hier of zelfs de hele discussie volgen terwijl ze geen Simca/Matra/Talbot hebben.
De Simcaclub site is meer bedoeld voor de leden.
Maar aan de smile:LOL: te zien bij Matrancho zit het wel goed.....

Ik zal de boel dan maar gaan splitsen... m'n Horizon bewaar ik voor dit forum en de Rancho voor het forum van de simcaclub.:)

Dit forum is inderdaad heel mooi voor discussies, ook voor mensen die verder niet zelf met Simca/Talbot/Matra/enz. rijden.
Alleen staat hier alles gewoon op volgorde van binnenkomst, en met regelmaat kruisen verschillende onderwerpen elkaar.
Als je iets terug moet zoeken heb je op dit forum echter wel een probleem als je het paginanummer niet meer weet.

Op het Forum van de simcaclub kun je elk onderwerp/type in een eigen topic plaatsen, dat leest een stuk gemakkelijker en je kunt een onderwerp later ook snel terugvinden... en dat is best handig als je b.v. iets specifieks zoekt over een bepaald type Simca.

Maar de basis voor het forum van de Simcaclub is nu gelegd, nu zijn het de gebruikers die er een succes van moeten maken.
Als elke eigenaar van een Simca (of daaraan gerelateerde auto) eens zou beginnen om z'n auto daar ook even te laten zien is er gelijk al een hoop materiaal om gericht over te praten, en de rest vind z'n gezochte info daar dan ook wel via Google of een andere zoekmachine.

ik kan best begrijpen dat het hier een beetje rustig is.
weet je wel hoe koud het is???????????
de 1100 waar ik mee bezig ben staat in een kas zonder verwarming,dus binnen net zo koud als buiten.
daar kom ik dus ff niet,kunnen mijn vingertoppies niet tegen.
mijn dagelijkse 1100 kan gelukkig wel goed tegen de kou want deze heeft me nog niet laten staan.
starten,opwarmen en rijden met die bak.
als er weer wat gebeurt op simca gebied bij mij krijg je dat hier echt wel te lezen hoor.

Muddy Bandit zei:
Ik zal de boel dan maar gaan splitsen... m'n Horizon bewaar ik voor dit forum en de Rancho voor het forum van de simcaclub.:)

Dit forum is inderdaad heel mooi voor discussies, ook voor mensen die verder niet zelf met Simca/Talbot/Matra/enz. rijden.
Alleen staat hier alles gewoon op volgorde van binnenkomst, en met regelmaat kruisen verschillende onderwerpen elkaar.
Als je iets terug moet zoeken heb je op dit forum echter wel een probleem als je het paginanummer niet meer weet.

Op het Forum van de simcaclub kun je elk onderwerp/type in een eigen topic plaatsen, dat leest een stuk gemakkelijker en je kunt een onderwerp later ook snel terugvinden... en dat is best handig als je b.v. iets specifieks zoekt over een bepaald type Simca.

Maar de basis voor het forum van de Simcaclub is nu gelegd, nu zijn het de gebruikers die er een succes van moeten maken.
Als elke eigenaar van een Simca (of daaraan gerelateerde auto) eens zou beginnen om z'n auto daar ook even te laten zien is er gelijk al een hoop materiaal om gericht over te praten, en de rest vind z'n gezochte info daar dan ook wel via Google of een andere zoekmachine.

Klinkt goed, de gebruikers bepalen het!;)

Ik maak gewoon van allebei gebruik...
En TI kou of geen kou de E bay Horizon kwam mooi door de vrieskou hierheen.
En binnen in mijn garage binnen twee tellen het torretje aan de praat.
Hier nog een paar winterse foto's van de Horizon(met dank aan SimcaHarm)
P1220800.jpg

P1220806.jpg

P1220807.jpg

P1220809.jpg

Simcat zei:
Wat is het stil hier mensen... IT GIET NET OAN HÓÓR!!! Hij gaat niet door, dus...

img.php

Simcat

WOW Simcat, netjes geshopped van je...

Die fotoshop van Simcat doet me meteen denken aan een Lancia Trevi. Waarom kwam Simca hier niet mee in de verkooplijsten?

@Matra: ben benieuwd hoe de staat van de horizon is. Maareh in die garage past een 1006 beter naast de 1000! :cool:

matra zei:
Das zeker waar Simca1006.
Ruilen voor een Horizon...:LOL:

Heb ooit eens geleerd dat van ruilen ...... komt. Maar daar hebben ze iets opgevonden. Pinpas of wat waardebriefjes doet wonderen!

Antigoon zei:
Simcat zei:

img.php

Simcat

WOW Simcat, netjes geshopped van je...

Staat niet eens heel verkeerd. Had onder meer in Spanje best succes kunnen boeken.

Wordt het alleen geen tijd dat Simcat hier komt vertellen wie die shop gemaakt heeft eigenlijk? :D

Haha, Antigoon,

Zullen wij het zeggen? Volgens mij heb jij 'em gemaakt hè?
IK niet natuurlijk. Heb ik ook nooit gepretendeerd. Al struinend door de diverse forums hiero stuitte ik op de foto van de 1100 sedan. Ik zag dat die met photoshop was gemodificieërd. Pràchtig! Ik dacht DIE foto moet op ons forum staan. Ik schreef enkel maar wat je allemaal met het programma photoshop kan doen, :D
Simcat

simca1006 zei:
matra zei:
Das zeker waar Simca1006.
Ruilen voor een Horizon...:LOL:

Heb ooit eens geleerd dat van ruilen ...... komt. Maar daar hebben ze iets opgevonden. Pinpas of wat waardebriefjes doet wonderen!
daarom nooit doen....
maar de pinpas gaat ook niet lukken, hoe graag ik hem ook zou willen..

speedtouch zei:
Muddy Bandit zei:

Ik vind de leesbaarheid van de site van simcaclub.com overigens erg slecht.
blauwe letters en dan als achtergrond een foto in grijstinten werkt niet echt in mijn ogen.
enne..... wat is er nu met de info gebeurd die op het oude forum stond gebeurd? is dat weg, zou wel zonde zijn.

denk ook dat hier meer lezers zijn maar wil op nieuwe forum ook mijn bijdrage plaatsen... (even afwachten of het goedgekeurd wordt door de balantage commissie)

groet simcarno

Simcat zei:
Haha, Antigoon,

Zullen wij het zeggen? Volgens mij heb jij 'em gemaakt hè?
IK niet natuurlijk. Heb ik ook nooit gepretendeerd. Al struinend door de diverse forums hiero stuitte ik op de foto van de 1100 sedan. Ik zag dat die met photoshop was gemodificieërd. Pràchtig! Ik dacht DIE foto moet op ons forum staan. Ik schreef enkel maar wat je allemaal met het programma photoshop kan doen, :D
Simcat

Nee hoor, hij is niet van mij maar van SVF, ik vind het gewoon wel altijd netjes als mensen er bij vermelden waar het vandaan komt want je tekst was nogal vaag wat dat betreft ;-)

ik heb wel eens wat Simca's geshopped overigens, een Solara Break en een Horizon Sedan... Vroeger van huis uit reden mijn ouders altijd Simca's, tot ze 2 jaar oud waren en het roestduiveltje zijn aanwezigheid aankondigde... Sinds de overname door Peugeot eigenlijk geen Simca meer gereden, maar overgestapt op Peugeot... Die motoren waren wat stiller en dat gezeik met die steekassen zou ook wel over zijn volgens mijn vader... Tja... Het was geen beste kwaliteit helaas...

Ik zag vanmiddag een zilver grijze horizon bij een bedrijf in Harlingen staan, zag er vanaf de konings brug goed uit, iemand van hier?

Een gerestaureerde Rancho Grand Raid te koop in Frankrijk,
blijkbaar enkel nog bumpertjes te monteren
prijs euhm 10 500 eurootjes :rolleyes:
maar daarvoor heb je een 99% originele Grand Raid, en als hij op dezelfde wijze als die van Muddy Bandit, wat onmogelijk is wss :) , gerestaureerd is, is dit wel een koopje

https://www.leboncoin.fr/voitures/286640123.htm?ca=17_s

Ik was hem even kwijt maar kwam hem weer tegen:

https://www.2dehands.be/autos/autos/simca/simca-1005-bwj-77-rijdende-115102912.html?qq=simca&pcpl=&list_cat=simca&pc_id=&afd=autos%2Fautos%2Fsimca

Altijd leuk om te zien hoe goed een Simca nog kan reizen

Voor de liefhebber, hij lijkt waarschijnlijk wat mooier als dat op de foto te zien is. Dat is niet zo vreemd in dat hoge gras in Noord Holland

Hopelijk komt hij nog eens goed terecht

Groet Harm

Jammer, hij had nog een origineel NL kenteken, deze stond overigens enkele weken terug nog te koop in A'dam [ook hier besproken]

SimcaRno zei:
speedtouch zei:
Muddy Bandit zei:

Persoonlijk zou ik het jammer vinden als er Simca informatie van dit forum zou verdwijnen. Altijd een enthousiast verhaal van evenzo enthousiaste mensen! (y)

Ik vind de leesbaarheid van de site van simcaclub.com overigens erg slecht.
blauwe letters en dan als achtergrond een foto in grijstinten werkt niet echt in mijn ogen.
enne..... wat is er nu met de info gebeurd die op het oude forum stond gebeurd? is dat weg, zou wel zonde zijn.

denk ook dat hier meer lezers zijn maar wil op nieuwe forum ook mijn bijdrage plaatsen... (even afwachten of het goedgekeurd wordt door de balantage commissie)

groet simcarno

vandaag heb ik stiekem de simca 1100 ti uit 1974 verplaatst want ik ben niet gespot!
in de morgen met de trailer op pad naar almere om de ti te laden.

DSC02745.JPG

ik heb sinds kort een garage vlak bij mijn huis waar een auto ruim in kan staan.
nu kan ik eindelijk de ti uit 1974 te gaan bekijken en te beoordelen wat de staat is van deze langslaper.

DSC02753.JPG

DSC02754.JPG

hier een foto van een kentekenplaat die bij een 1100 ti hoorde.
wordt er nog aan deze ti gewerkt of wordt deze gebruikt als donor?

DSC02748.JPG

ik ben benieuwd!:eek:

@Simca Ti. Dit is degene waar je nog niks aan gedaan hebt? Die ziet er goed uit. (voorzover ik dat met mijn beperkte kennis kan zien, je heb nog geen deuren open laten zien).

Ik ben ook op strooptocht geweest. Ik had in Frankrijk een lichtbak gevonden als decoratie voor mijn garage. ik had al een Talbot lichtbak, maar geen Simca. Ze zijn er in combinatie met de pentastar of de oudere met de Hirondelle. Dit is dus een oudere van voor de Chryslerde periode .

IMG_0427.jpg

@ TI

Leuke plek met een passende vloerbedekking zegmaar. Ik ben benieuwd naar de volgende foto's als je er aan begint. In iedergeval veel succes.

@Driesdeal. Gaaf die lichtreclame:p staat ook hoog op mijn verlanglijstje.

Terug
Bovenaan