A
Anoniem
Guest
Ik ga er vanuit dat dit eerste, nog te finetunen, versie is. De webmaster zal hier vast mee aan de slag gaan. Het is in ieder geval een hele vooruitgang!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Simcat zei:Beste medeforummers,
Ik heb een probleem...
Hopelijk kunnen jullie mij helpen dit op te lossen....
In Gorinchem woont een lid van de club, J. V. De vriendelijke baas is al op leeftijd, maar rijdt nog steeds in zijn Solara. Ik kwam de oude baas en zijn auto, bij stom toeval enkele maanden geleden, op het spoor toen ik voor mijn werk in Gorinchem moest zijn. Ik was was vroeg en ben het dorp toen ingereden op zoek naar een plekje om een hapje te eten. Daarbij stuitte ik, per toeval, op, een heuse mij nog onbekende Solara! Natúúrlijk had ik gelijk geen honger meer, hahaha, en enig zoekwerk kwam ik er achter waar de eigenaar van de zeldzame Talbot woonde. De oude baas was ZÓÓÓ blij dat hij EINDELIJK iemand had ontmoet die hem en zijn grote liefde, de Solara, kon helpen bij de onderdelenvoorziening en in contact kon brengen met gelijkgezindten... Het was een erg emotioneel tafereel toen ik hem en zijn vriendin, onder het genot van een bakkie, van de club vertelde waarbij ik zag dat de brave borst het niet droog hield en in tranen uitbarstte... Later, op weg naar mijn afspraak had ik gelijk de aanmelding van J en zijn vrienin om lid te worden van de club op zak!
J. zoekt DRÍNGEND een vóórste, dubbele, uitlaat voor zijn wagen. Nu dacht ik de juiste pijp te hebben en bezorgde ik hem die, toen ik laatst in den lande was voor het één en ander. Uiteraard had ik nieuwe bouten, veren en uitlaatpakking er maar meteen bijgedaan want je zult geheid zien dat die weer afbreken en of stuk zijn. Naar bleek past d enieuwe pijp echter niet... Er blijkt verschil in de buiging van de pijp en aldus past het nieuwe deel niet....
Inmiddels heb ik begrepen dat er in de dubbele uitlaten van Simca en Talbot een klein verschil zit in die buiging. Nèt genoeg om de uitlaten niet te kunnen gebruiken op elkaar.
Tot overmaat van ramp is inmiddels ook nog de APK. van de auto verlopen en heeft de oude man inmiddels óók nogeens een bon van 90 Euro in de bus gekregen... BÁÁÁLEN dus...
Helaas heeft hij geen garage om de wagen indien geschorst te stallen. Sowieso kost het binnen 3 maanden weer aanmelden van de auto extra centen die hij met zijn AOW niet ook nog kan betalen en bovendien staat de Solara dan alsnog op straat wat óók weer tot een, andere volgende, dure bon kan leiden...
Ik moet nu natuurlijk zorgen dat die voorste uitlaatpijp zsm. geruild wordt tegen een juist exemplaar. Naar blijkt kan ik echter niet zo snel geen juist exemplaar vinden... WIE KAN HELPEN???!!!. Kosten zijn uiteraard voor mijn rekening omdat ik de oude man de foute uitlaat heb bezorgt...
Alvast bedankt voor iedere hulp mensen!!!!!!!
Simcat
matra zei:Heb je nog fotootje van de Horizon op de aanhanger.
Wel grappig heen met een Horizon LS en terug met een 1510 LS.
Muddy Bandit zei:Ik zal de boel dan maar gaan splitsen... m'n Horizon bewaar ik voor dit forum en de Rancho voor het forum van de simcaclub.
Dit forum is inderdaad heel mooi voor discussies, ook voor mensen die verder niet zelf met Simca/Talbot/Matra/enz. rijden.
Alleen staat hier alles gewoon op volgorde van binnenkomst, en met regelmaat kruisen verschillende onderwerpen elkaar.
Als je iets terug moet zoeken heb je op dit forum echter wel een probleem als je het paginanummer niet meer weet.
Op het Forum van de simcaclub kun je elk onderwerp/type in een eigen topic plaatsen, dat leest een stuk gemakkelijker en je kunt een onderwerp later ook snel terugvinden... en dat is best handig als je b.v. iets specifieks zoekt over een bepaald type Simca.
Maar de basis voor het forum van de Simcaclub is nu gelegd, nu zijn het de gebruikers die er een succes van moeten maken.
Als elke eigenaar van een Simca (of daaraan gerelateerde auto) eens zou beginnen om z'n auto daar ook even te laten zien is er gelijk al een hoop materiaal om gericht over te praten, en de rest vind z'n gezochte info daar dan ook wel via Google of een andere zoekmachine.
Simcat zei:Wat is het stil hier mensen... IT GIET NET OAN HÓÓR!!! Hij gaat niet door, dus...
Wat je niet allemaal met het computerprogramma photoshop kunt...
![]()
Simcat
Misschien kan deze link in de openingspost van dit topic opgenomen worden. Dan is het voor andere geïnteresseerden ook makkelijk terug te vinden.Matrancho zei:Volgens mij is iedereen massaal overgestapt naar het zeer druk bezochte forum van de geheel nieuwe internetsite van de Simca Automobiel Club Nederland!!![]()
Had zo uit de fabriek kunnen komen. Leuk modelletje.Antigoon zei:WOW Simcat, netjes geshopped van je...
matra zei:Das zeker waar Simca1006.
Ruilen voor een Horizon...![]()
Antigoon zei:Simcat zei:Wat is het stil hier mensen... IT GIET NET OAN HÓÓR!!! Hij gaat niet door, dus...
Wat je niet allemaal met het computerprogramma photoshop kunt...
![]()
Simcat
WOW Simcat, netjes geshopped van je...
daarom nooit doen....simca1006 zei:matra zei:Das zeker waar Simca1006.
Ruilen voor een Horizon...![]()
Heb ooit eens geleerd dat van ruilen ...... komt. Maar daar hebben ze iets opgevonden. Pinpas of wat waardebriefjes doet wonderen!
speedtouch zei:Muddy Bandit zei:Ik zal de boel dan maar gaan splitsen... m'n Horizon bewaar ik voor dit forum en de Rancho voor het forum van de simcaclub.
Dit forum is inderdaad heel mooi voor discussies, ook voor mensen die verder niet zelf met Simca/Talbot/Matra/enz. rijden.
Alleen staat hier alles gewoon op volgorde van binnenkomst, en met regelmaat kruisen verschillende onderwerpen elkaar.
Als je iets terug moet zoeken heb je op dit forum echter wel een probleem als je het paginanummer niet meer weet.
Op het Forum van de simcaclub kun je elk onderwerp/type in een eigen topic plaatsen, dat leest een stuk gemakkelijker en je kunt een onderwerp later ook snel terugvinden... en dat is best handig als je b.v. iets specifieks zoekt over een bepaald type Simca.
Maar de basis voor het forum van de Simcaclub is nu gelegd, nu zijn het de gebruikers die er een succes van moeten maken.
Als elke eigenaar van een Simca (of daaraan gerelateerde auto) eens zou beginnen om z'n auto daar ook even te laten zien is er gelijk al een hoop materiaal om gericht over te praten, en de rest vind z'n gezochte info daar dan ook wel via Google of een andere zoekmachine.
Klinkt goed, de gebruikers bepalen het!![]()
Simcat zei:Haha, Antigoon,
Zullen wij het zeggen? Volgens mij heb jij 'em gemaakt hè?
IK niet natuurlijk. Heb ik ook nooit gepretendeerd. Al struinend door de diverse forums hiero stuitte ik op de foto van de 1100 sedan. Ik zag dat die met photoshop was gemodificieërd. Pràchtig! Ik dacht DIE foto moet op ons forum staan. Ik schreef enkel maar wat je allemaal met het programma photoshop kan doen,
Simcat
SimcaRno zei:speedtouch zei:Muddy Bandit zei:Ik zal de boel dan maar gaan splitsen... m'n Horizon bewaar ik voor dit forum en de Rancho voor het forum van de simcaclub.
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als er Simca informatie van dit forum zou verdwijnen. Altijd een enthousiast verhaal van evenzo enthousiaste mensen!
Klinkt goed, de gebruikers bepalen het!![]()
Ik vind de leesbaarheid van de site van simcaclub.com overigens erg slecht.
blauwe letters en dan als achtergrond een foto in grijstinten werkt niet echt in mijn ogen.
enne..... wat is er nu met de info gebeurd die op het oude forum stond gebeurd? is dat weg, zou wel zonde zijn.
denk ook dat hier meer lezers zijn maar wil op nieuwe forum ook mijn bijdrage plaatsen... (even afwachten of het goedgekeurd wordt door de balantage commissie)
groet simcarno