simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Travelling ZEN zei:
grensrijder zei:
Bumpertjes in de kunststofpoets zetten doet ook wonderen!

Kunststofpoets??? Wasda???

https://www.carclean.nl/product/Auto_Finesse/Revive_Trim_Dressing_250ml_RVT250_102143

Deze werkt fantastisch!

Schitterend trouwens, weer een Talbot die rond rijdt! :)

Thanks! 2x... ;)

Wordt er hier aan Talbot-Simca-lingen gedaan? Zo ja:

prijslijst_Talbot.jpg

Ik had niet verwacht dat de Rancho in een hogere prijsklasse zat dan de Solara... zelfs de afleveringskosten zijn nog hoger.:eek:

Ow ja, om kunststof bumpers (en andere kunststof/rubber delen) weer mooi op kleur te krijgen kun je ook heel goed lijnolie gebruiken, is een heel stuk goedkoper.;)

Eigenlijk gek dat de kosten van een auto zo ruim verdubbeld zijn ondertussen..... Wat koop je nu nog voor 30.000 gulden?

Als je verbruikshoeveelheid mee rekend denk ik trouwens dat lijnolie duurder uitvalt hoor... Van de AutoFinesse heb je slechts druppeltjes nodig om de trims weer echt diep-zwart te krijgen. Zijn ze erg verweerd, dan zul je ze echter de eerste keer een aantal maal moeten behandelen totdat het plastic weer genoeg gevoed is en de kleur behoud.

Ander Matra-verhaal: Morgen gaat mijn Murena op pad naar Carjoy! Wordt de V6 binnenkort gestart! Ben erg benieuwd.

OP speurders staat een Tagora 2.6XS te koop hier in de kop van noord holland.
Een NL auto in goede staat,althans op de foto.
Kenteken: HJ-39-KB
Deze 6 cilindere uit jan. 1982 is sinds 1996 in handen van de huidige eigenaar.
Nog geen twee ton gedraaid, twee jaar APK en voor rond de 1800 euro op te halen....... niets te duur lijkt mij.

Helaas red ik het niet om een linkje hier naartoe te plaatsen.

Stif zei:
OP speurders staat een Tagora 2.6XS te koop hier in de kop van noord holland.
Een NL auto in goede staat,althans op de foto.
Kenteken: HJ-39-KB
Deze 6 cilindere uit jan. 1982 is sinds 1996 in handen van de huidige eigenaar.
Nog geen twee ton gedraaid, twee jaar APK en voor rond de 1800 euro op te halen....... niets te duur lijkt mij.

Helaas red ik het niet om een linkje hier naartoe te plaatsen.

Ik heb die auto ooit eens bekeken. Zat teveel werk aan voor het geld dat hij vroeg. Lang stilgestaan, rondom roestplekjes.

Jammer jammer jammer... maar ik houd het toch (voorlopig) bij één extra auto...

Wat bedoel je met teveel werk?
De auto is APK goed gekeurd, dat zegt al genoeg, alhoewel een auto ook met een uitgeleefd interieur goed gekeurd word.....
De VRAAGprijs en de verse apk zegt mij bv dat het een goed te onderhandelen prijs is, je zal in de praktijk op zo'n 1500 euro uitkomen.
Dat vind ik een normale prijs, ik weet niet wat de eigenaar allemaal heeft geinesteerd maar toch.
Wat betrefd "rondom roestplekjes"vind ik dat niet meer dan logisch voor een auto van dat bouwjaar, mensen die daar dan over zeuren vind ik mierenn...rs!

Maarre ik hou het verlopig bij mijn huidige wagenpark, een extra auto zou de vierde betekenen.

@Stif: ik denk dat grens er wel kijk op heeft. Vier auto's is wat hij zo ongeveer per straat heeft (of had), in zijn dorp... :);)

Zo, bij JSN Modelauto's alvast twee Samba's in 1:43 besteld! Een rode GL en een witte Rallye. :)

Stif zei:
Wat bedoel je met teveel werk?
De auto is APK goed gekeurd, dat zegt al genoeg, alhoewel een auto ook met een uitgeleefd interieur goed gekeurd word.....
De VRAAGprijs en de verse apk zegt mij bv dat het een goed te onderhandelen prijs is, je zal in de praktijk op zo'n 1500 euro uitkomen.
Dat vind ik een normale prijs, ik weet niet wat de eigenaar allemaal heeft geinesteerd maar toch.
Wat betrefd "rondom roestplekjes"vind ik dat niet meer dan logisch voor een auto van dat bouwjaar, mensen die daar dan over zeuren vind ik mierenn...rs!

Dank voor het compliment. Ik wens jou ook een fijne dag.

Oh dit is echt niet een aanva lnaar jou hoor.!
Dit is meer iets in het algemeen.
Mijn excuus als het zo over komt.
Even goedevrienden verder:D

Wat ik me wel afvraag is: wat moest er toen zoal gebeuren,of ben je kort geleden nog bij deze wagen geweest.

Hallo mede simca-matra-talbot liefhebbers!

ben inmiddels al iets langer thuis (van de vakantie in italië)

echter stond er bij een garage deze te koop....
img1513204767.jpeg

img1513204740.jpeg

tja we reden er langs...

in de buurt van ARCO (NB riva del garda)

Stif zei:
Oh dit is echt niet een aanva lnaar jou hoor.!
Dit is meer iets in het algemeen.
Mijn excuus als het zo over komt.
Even goedevrienden verder:D

Wat ik me wel afvraag is: wat moest er toen zoal gebeuren,of ben je kort geleden nog bij deze wagen geweest.

Toen ik daar was, had de auto vele jaren stilgestaan. Dan kun je dus wachten op lekkages en ander ongerief door uitgedroogde rubbers, vastzittende remmen en wellicht elektrische storingen. Verder zat hij rondom in de roestplekjes. Wilde je die aanpakken, dan kwam dat neer op de hele koets laten spuiten. Men vroeg er toen 2500 euro voor. Tel er maar vlot vijf, zes mille bij voor het werk, dan is het al gauw niet interessant meer.

Tsja... als iedereen zo gaat rekenen dan blijft er geen oldtimer meer op de weg, dan blijven slechts de exclusieve voertuigen over voor diegenen die niet op het geld hoeven te letten.
Maar iemand die passie heeft voor dit voertuig zal de restauratie/opknapbeurt in eigen hand nemen, en dan komt er echt geen 5 of 6 mille bij voor de materialen.

Gehele remsysteem reviseren incl. nieuwe schijven, schoenen en blokken kost je pakweg € 400,= aan materialen, wiellagers rondom pakweg € 250,=,
een bosje rubbertjes, pakkingen en keerringen ongeveer € 100,=, ontsteking (bougies, kabels, kap, rotor) € 100,=, alle levenssapjes aan olie, koelvloeistof enz. € 150,=, laten spuiten gehele auto (wel zelf even strak maken) 1250,=.... kom ik dus op zo'n 2250 euro, en dan kan er voor dat geld ook nog wel eens wat tegen zitten.
Tel daarbij de aankoopprijs op en je hebt voor € 4750,= een zeer nette, betrouwbare, opvallende en belastingvrije blikvanger die in hetzelfde prijs- en onderhoudssegment zit als een doorsnee occasion van pakweg 8 jaar oud.;)

Ik vind het altijd wel komisch dat veel mensen wel probleemloos 5 mille neertellen voor een grotendeels afgereden BMW, VW, Audi, Opel of Mercedes, maar hetzelfde bedrag opeens veel te duur vinden voor een nette en betrouwbare oldtimer.

@Muddy Bandit:

Amen! Moet je wel handig genoeg zijn natuurlijk. Eigenlijk is het ook wel raar hoe erg mensen kijken naar leeftijd van een auto. Zo heb ik zelf een Avantime van 10 jaar oud gekocht met 125km op de teller. Leeftijd zegt dan zeer weinig. Zelfde in mindere mate voor de Tagora van 25k. Als de wagen echt nog zgan is en nog vrijwel geen kilometers heeft gemaakt, waarom zou hij dan zo veel minder waard moeten zijn asl een standaard instap-Focus? Vervang de vloeistoffen en de accu en je hebt een nieuwe wagen.

@Muddy Bandit, voor 1250 euro krijg je echt geen auto fatsoenlijk gespoten. Een zichzelf respecterende spuiter neemt trouwens ook geen genoegen met het niveau van strakmaken dat hobbyisten hanteren.

Leuk nieuws: de twee Samba's in 1:43 zijn binnen! Foto's heb ik nog niet, het heuglijke nieuws doorgeven had voorrang. :)

grensrijder zei:
@Muddy Bandit, voor 1250 euro krijg je echt geen auto fatsoenlijk gespoten. Een zichzelf respecterende spuiter neemt trouwens ook geen genoegen met het niveau van strakmaken dat hobbyisten hanteren.

Er bestaan gelukkig nog wel spuiters die eerlijk zijn, alleen vakwerk af willen leveren en tevens de hobbyist ook nog voort willen helpen door goede adviezen en tips te geven zodat men het voorbereidend werk zoveel mogelijk op een goede manier zelf kan doen... dit zijn dus de steeds zeldzamer wordende vakmensen die niet alleen maar eurotekens zien.

Mijn Rancho Grand Raid zit superstrak in de lak, is gespoten door Autospuiterij Bekhuis in Albergen in de verloren uurtjes, dit spuitwerk heeft mij uiteindelijk € 550,00 incl. de lak (BTW-factuur) gekost.
En vooraf had ik daar nog een prijsopgave gekregen van 800 euro, waarmee ik dus al accoord was gegaan... de twentse eerlijkheid van deze spuiterij laten we maar zeggen. (men had nog een schuurbeurt ingecalculeerd die na controle uiteindelijk niet nodig bleek)
Nu heeft mijn Rancho een zijdeglans lak zonder blanke laklaag gekregen, dus met een metallic + blanke lak kom je wel duurder uit.

En neem maar van mij aan dat deze spuiter zijn naam niet ten grabbel gooit (hij levert veel werk af voor de restauratie- en special pant-branche), en als het voorbereidend werk niet goed genoeg naar zijn zin is uitgevoerd dan begint hij er gewoon niet aan.
Deze man is zelf een groot liefhebber van oldtimers en custom-cars, en het maakt hem verder niet uit of het nu een hobbyist of een proffesional is geweest die de wagen strak heeft gemaakt... het resultaat waarmee hij verder aan het werk moet is bij hem het enigste wat telt.
(en wil je toch anders dan zoek je maar een andere spuiter, of je huurt op een zaterdag één van z'n cabines en spuit je hem zelf)

Ik heb bij dit bedrijf al meerdere projecten laten spuiten, en allen tot volle tevredenheid... je moet alleen geen haast hebben met je project ("zet maar neer en dan bel ik je wel als die klaar is" ), de spoedklussen zijn altijd duurder als de tussendoorklussen.

Ow ja, ik ben trouwens hovenier van beroep... dus geen schilder of spuiter maar gewoon een hobbyist die graag een beetje perfectie nastreeft.;)

Muddy Bandit zei:
Ow ja, ik ben trouwens hovenier van beroep... dus geen schilder of spuiter maar gewoon een hobbyist die graag een beetje] perfectie nastreeft.;)

Je bent te bescheiden:D(y)

Muddy Bandit zei:
Er bestaan gelukkig nog wel spuiters die eerlijk zijn, alleen vakwerk af willen leveren en tevens de hobbyist ook nog voort willen helpen door goede adviezen en tips te geven zodat men het voorbereidend werk zoveel mogelijk op een goede manier zelf kan doen... dit zijn dus de steeds zeldzamer wordende vakmensen die niet alleen maar eurotekens zien.

Mijn Rancho Grand Raid zit superstrak in de lak, is gespoten door Autospuiterij Bekhuis in Albergen in de verloren uurtjes, dit spuitwerk heeft mij uiteindelijk € 550,00 incl. de lak (BTW-factuur) gekost.

Ik kan jouw auto vanaf een plaatje niet beoordelen, maar ik ken genoeg mensen die hun auto voor een prik hebben laten spuiten en zonder uitzondering is dat broddelwerk. Kijk trouwens even op een willekeurig klassiekerevenement. 98% van de gerestaureerde oldtimers heeft matig tot slecht spuitwerk. Ik zie maar zeer zelden echt vakmanschap.

grensrijder zei:
Muddy Bandit zei:

Ik kan jouw auto vanaf een plaatje niet beoordelen, maar ik ken genoeg mensen die hun auto voor een prik hebben laten spuiten en zonder uitzondering is dat broddelwerk. Kijk trouwens even op een willekeurig klassiekerevenement. 98% van de gerestaureerde oldtimers heeft matig tot slecht spuitwerk. Ik zie maar zeer zelden echt vakmanschap.

Ik moet je bekennen Grensrijder dat deze wagen in absolute topconditie verkeert en het spuit werk er top uitziet. ik heb hem nl niet vanaf een plaatje gezien :p

Nog twee nachtjes slapen.......... :LOL:

@Simc100LE: ken jij nog de kranten advertenties over "Mooie Elix"? Hummm, weet niet hoe oud je bent en of je die tijd wel hebt meegemaakt.

Travelling ZEN zei:
Nog twee nachtjes slapen.......... :LOL:

@Simc100LE: ken jij nog de kranten advertenties over "Mooie Elix"? Hummm, weet niet hoe oud je bent en of je die tijd wel hebt meegemaakt.

Ik ben 27, en ken de folder helaas niet.

@Simca: da's jammer. Was geen folder maar een aankondiging in de kranten, pagina groot, dat Mooie Elix komt.
Steeds aftellend tot De Dag....

Wat bleek, het ging om de Simca 1100 LX (elix...)... :)

Dus inderdaad ver voor jouw automobiele bewustwording. ;)

@grens: komt ook doordat ik zie niet uit de doosjes wilde halen, gaat niet zonder dat stuk te maken. :cry:

Muddy Bandit zei:
grensrijder zei:

En vooraf had ik daar nog een prijsopgave gekregen van 800 euro, waarmee ik dus al accoord was gegaan... de twentse eerlijkheid van deze spuiterij laten we maar zeggen. (men had nog een schuurbeurt ingecalculeerd die na controle uiteindelijk niet nodig bleek)
Nu heeft mijn Rancho een zijdeglans lak zonder blanke laklaag gekregen, dus met een metallic + blanke lak kom je wel duurder uit.

En neem maar van mij aan dat deze spuiter zijn naam niet ten grabbel gooit (hij levert veel werk af voor de restauratie- en special pant-branche), en als het voorbereidend werk niet goed genoeg naar zijn zin is uitgevoerd dan begint hij er gewoon niet aan.
Deze man is zelf een groot liefhebber van oldtimers en custom-cars, en het maakt hem verder niet uit of het nu een hobbyist of een proffesional is geweest die de wagen strak heeft gemaakt... het resultaat waarmee hij verder aan het werk moet is bij hem het enigste wat telt.
(en wil je toch anders dan zoek je maar een andere spuiter, of je huurt op een zaterdag één van z'n cabines en spuit je hem zelf)

Ik heb bij dit bedrijf al meerdere projecten laten spuiten, en allen tot volle tevredenheid... je moet alleen geen haast hebben met je project ("zet maar neer en dan bel ik je wel als die klaar is" ), de spoedklussen zijn altijd duurder als de tussendoorklussen.

Ow ja, ik ben trouwens hovenier van beroep... dus geen schilder of spuiter maar gewoon een hobbyist die graag een beetje perfectie nastreeft.;)

Heel mooi gesproken beste "Muddy Bandit".
Als dat jouw wagen was laatst bij de show in Venhuizen, dan zag ie er Top uit(y)

hoe staat het ervoor trouwens met de resto van de 1100 gls van sas? heb hier al een hele tijd geen update meer over gezien :(

Stif zei:
Als dat jouw wagen was laatst bij de show in Venhuizen, dan zag ie er Top uit(y)

Mijn Rancho is niet in Venhuizen geweest, ik vermoed dat je daar de beige Rancho van "Matrancho" hebt gezien... is ook een heel mooi exemplaar.
Ik heb door m'n werk (helaas) weinig tijd voor shows en meetings... de zaterdag is voor mij een gewone werkdag, en menig zondag gaat ook op aan de administratieve verplichtingen.:(

Er is bij een aantal clubleden verwarring ontstaan over een grote clubmeeting vooral gericht op Tagora en Solara.
Volgens advertentie's worden er 2 meetings georganiseerd op 29 en 30 september, allebei voornamelijk gericht op
de Solara en Tagora???

Volgens de ene advertentie op leboncoin.fr wordt hij gehouden in de buurt van Bretagne en de andere wordt gehouden
in de buurt van Dijon???

Het ene adres is Noyant-la-Gravoyere (le Mine Bleue)
Hen andere adres is Village de Solutre Pouilly (Roche de Solutre)

Ze beloven allebei spectakel met zeer speciale uitvoeringen. Maar het lijkt mij handig dat we straks niet 500 kilometer bij
elkaar vandaan zitten.

Weet iemand meer van deze bizare situatie???

Overigens heeft de Simcaclub dan zelf ook een meeting in regio Noord.
Tagora zei:
TalbotTagoraMeetingFrankrijdint2012.jpg

Reminder van de Solara en Tagora meeting 29 en 30 september! Andere Simca, Matra en Talbot's zijn ook
van harte welkom! (Midden Frankrijk)

ER IS WEER EEN GERED!!!:p:p(y)

Een Horizon die dreigde slachtoffer te worden voor dagelijks gebruik is gered door een liefhebber die weer is bekeerd tot het Simca/Talbot Genootschap.
Hij kocht deze binnen de scene bekende Horizon van een clublid in Nijmegen.
We kunnen er zeker van zijn dat hij een goede nieuwe eigenaar heeft gevonden. Leuk is te vermelden dat Simcat zich hier persoonlijk mee heeft bezig gehouden en Grensrijder zich daar ongepland en onbewust getuige mocht noemen van deze flitsende actie.
Binnenkort zal de nieuwe eigenaar zich vast aanmelden hier op het forum

img1514262382.jpeg

img1514262385.jpeg

Ben ; Van Harte Gefeliciteerd met deze erg leuke Horizon

Groet Harm

Muddy Bandit zei:
Stif zei:

Mijn Rancho is niet in Venhuizen geweest, ik vermoed dat je daar de beige Rancho van "Matrancho" hebt gezien... is ook een heel mooi exemplaar.
Ik heb door m'n werk (helaas) weinig tijd voor shows en meetings... de zaterdag is voor mij een gewone werkdag, en menig zondag gaat ook op aan de administratieve verplichtingen.:(

Oh dat is jammer, ik wilde je gewoon een kompliment geven!
Ik hoop hem ooit eens te zien.

Vandaag een zeer nukkige franse dame van 58 jaar half Nederland door gesleurd:

... best irritant die bumperklevers.:)

Stif zei:

Gaat vast nog wel een keer lukken.
En anders kom je maar een keer naar Almelo, de Rancho staat hier samen met de Horizon gewoon het straatbeeld op te sieren en is niet verstopt in een garage.
(en als je je bezoek nog even aankondigt is er ook koffie;))

Travelling ZEN zei:
En hier is dan de gisteren door mij in ontvangst genomen Samba GL, ergens op die pagina...

Franse Samba uit 1983!

Samba ziet er goed, ik heb de advertentie ook gezien. Is hij af fabriek in het zwart geleverd? Dat is dan wel een zeldzame geweest vermoed ik.
Hoop hem nog eens in het echt te zien. Veel plezier ermee. Woon je bij de toenmalige adverteerder in de buurt?

@Muddy;
Ga je de Rocky vervangen door de Renault?

Groet Harm

SimcaHarm zei:
Travelling ZEN zei:
En hier is dan de gisteren door mij in ontvangst genomen Samba GL, ergens op die pagina...

Franse Samba uit 1983!

Samba ziet er goed, ik heb de advertentie ook gezien. Is hij af fabriek in het zwart geleverd? Dat is dan wel een zeldzame geweest vermoed ik.
Hoop hem nog eens in het echt te zien. Veel plezier ermee. Woon je bij de toenmalige adverteerder in de buurt?

Groet Harm

Merci, nee niet echt in de buurt (Almere-Ermelo), maar dat doet er ook niet toe... ;)

Volgens mij is hij inderdaad origineel zwart, nergens kan ik iets ontdekken dat aan niet-gestript spuiten doet denken. Helaas zijn Fransen niet zo nauwkeurig als Duitsers bij het bijhouden van de onderhoudshistorie... En ik weet niet of je via een chassisnummer bij de "Franse RDW" de voertuighistorie kunt opvragen.

Muddy Bandit zei:
Vandaag een zeer nukkige franse dame van 58 jaar half Nederland door gesleurd:

... best irritant die bumperklevers.:)

Stif zei:

Gaat vast nog wel een keer lukken.
En anders kom je maar een keer naar Almelo, de Rancho staat hier samen met de Horizon gewoon het straatbeeld op te sieren en is niet verstopt in een garage.
(en als je je bezoek nog even aankondigt is er ook koffie;))

Verrek ik heb je zaterdag zien rijden met de combinatie! Op de N343 volgens mij in de buurt van Hardenberg ergens, weet het niet meer precies. Ik reed met m'n eend en een aanhanger erachter!

FLYING DUCKMAN zei:
Verrek ik heb je zaterdag zien rijden met de combinatie! Op de N343 volgens mij in de buurt van Hardenberg ergens, weet het niet meer precies. Ik reed met m'n eend en een aanhanger erachter!

Kan kloppen, maar er zat toen een belastingvrije witte Mitsubishi Panjero voor met iemand anders achter het stuur.:)
Deze Goulette is eigendom van Total Outdoor Events in Rheeze (bij Hardenberg), we hebben hem afgelopen zondag als blikvanger gebruikt in een stand op het 4WD-festival in Oss.

Vandaag met de SimcaMatraSportClub op excursie geweest naar Nedcat in Born.
Erg leuk en leerzaam om eens te zien hoe een auto gemaakt wordt. Daarna een rondrit door de omgeving gemaakt. Het was een leuke dag met een gezellig clubje mensen. Voor een impressie een paar foto's:
img1514553639.jpeg

img1514552862.jpeg

img1514552865.jpeg

Geloven doe je in de kerk en Simca:
img1514552866.jpeg

En het was erg mooi weer gelukkig;
img1514552867.jpeg

Een erg geslaagd evenement.

SMSC bedankt.(y)

Groet Harm

Terug
Bovenaan