Guest
Goed om te zien dat er bij de SMSC toch weer leven in de brouwerij is! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Fordfreak zei:Deze Simca, zag ik hier laatst al voorbij komen, het doek is nu definitief gevallen...
![]()
![]()
Pedigreepaul zei:Simcat: Had je die Horizon nog gezien op de vorige pagina voor het register of was die al bekend?
Simcat zei:
Pedigreepaul zei:Simcat: Had je die Horizon nog gezien op de vorige pagina voor het register of was die al bekend?
Hoi Pedigree,
Ja hoor die Horizon 1,3 LS Ultra met 5-bak (NF-73-JN) kende ik al langer. Zoals Harm hier al schreef, heb ik er zelf mee voor gezorgd dat de auto weer goed terecht kwam. Ik heb hem, afgelopen weekend, nog zelf van Nijmegen naar Noord-Groningen gereden. Ben, de nieuwe eigenaar reed achter mij aan en zal er vast blij mee zijn. Hij heeft een leuke auto gekocht. Wij kunnen hem als lid in de club tegemoet zien jongens! Toppie dus en bovendien is deze Horizon weer gered voor de toekomst. Onder weg zag Grensrijder mij al met 'em rijden, HAHAHAHAHA....Jammer dat hij geen foto ervan maakte toen ik voor hem reed richting Groningen...
Bennie, de scene is dus al metéén opgevallen dat jij deze Horizon hebt jongen! GE-WEL-DIG tioch ?!
Wees er zuinig op!
Simcat
Travelling ZEN zei:@Simcat: doe je alleen een Horizon register of ook van het lieve kleine Talbootje?
Simcat zei:Zoals jullie weten houd ik als bestuurslid van de Simca Automobiel Club Nederland een nationaal voertuig- en kentekenregister bij van Simca, Talbot en matra en al hun zustermerken en dat van Fiat-Simca over René-Bonnet tot en met Talbot, Chrysler-Sunbeam en zelfs Chrysler-France toe.
Travelling ZEN zei:@Simcat: doe je alleen een Horizon register of ook van het lieve kleine Talbootje?
Nu weet ik van de verkoper dat hij door "de club" al was benaderd voor deze Franse zwarte GL. Maar welke club???
Weet iemand trouwens hoe lang het duurt voordat je van de Simca-club een reactie krijgt op een aanmelding EN lidmaatschapsbetaling?![]()
thoontjepower zei:Vraagje... ben nu al 8weken an het wachten op een waterpomp voor mijn 2.2 murena.... (geen haast bij CJ?)
ik baal ontzettend van al dat gewacht!! grrrHelaas de oude pomp al ingeleverd... (deze was niet eens lek! maar heeft ook stilgestaan met de rest van de auto). Kan iemand mij helpen? dan bouw ik de auto weer dicht om eindelijk te kunnen rijden... Misschien dat iemand er een op voorraad heeft liggen? En nog iets....
ik heb een kennis (via via via) die heeft een horizon in de schuur staan van opa! deze auto is een paar jaar terug in de schuur gezet.
ivm gezondsheid redenen van de inmiddels weilende opa. Dus nu aan mij aangeboden "omdat ik wat heb met simca`s". Iemand hier intresse? ik weet nog niks van de staat of hoe of wat...!!!
Travelling ZEN zei:Overigens wist ik (nog) niet dat Simcat bestuurslid is van de SACN, kan hij mooi even nakijken/navragen wat er met mijn inschrijving is gebeurd...
Op 17/8 eur 28,00 betaald...![]()
Simcat zei:Ja hoor die Horizon 1,3 LS Ultra met 5-bak (NF-73-JN) kende ik al langer. Zoals Harm hier al schreef, heb ik er zelf mee voor gezorgd dat de auto weer goed terecht kwam. Ik heb hem, afgelopen weekend, nog zelf van Nijmegen naar Noord-Groningen gereden. Ben, de nieuwe eigenaar reed achter mij aan en zal er vast blij mee zijn. Hij heeft een leuke auto gekocht. Wij kunnen hem als lid in de club tegemoet zien jongens! Toppie dus en bovendien is deze Horizon weer gered voor de toekomst. Onder weg zag Grensrijder mij al met 'em rijden, HAHAHAHAHA....Jammer dat hij geen foto ervan maakte toen ik voor hem reed richting Groningen...
Simcat
Travelling ZEN zei:Weet iemand trouwens hoe lang het duurt voordat je van de Simca-club een reactie krijgt op een aanmelding EN lidmaatschapsbetaling?![]()
Muddy Bandit zei:Het is een beetje off-topic, maar weet iemand hier nog een effectieve manier om de bout van een krukaspoelie los te krijgen?
(gaat in dit geval om een Daihatsu Rocky, een slagmoersleutel van 1350 Nm heeft na een half uur ratelen nog geen effect)
SimcaHarm zei:Is ook wel bizar, Je hebt nog geluk dat de bout niet gebroken is..... Dan heb je helemaal wat.
Maar Google weet alles en ook nog dit voor je gevonden op een site die je wellicht kent;
https://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=14978&start=15
Eh..... Erg veel geluk en succes...
Simca 1100LE zei:SimcaHarm zei:Is ook wel bizar, Je hebt nog geluk dat de bout niet gebroken is..... Dan heb je helemaal wat.
Maar Google weet alles en ook nog dit voor je gevonden op een site die je wellicht kent;
https://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=14978&start=15
Eh..... Erg veel geluk en succes...
@Muddy... is dat niet je eigen site ?
Simcat zei:En Muddy, de bout al los?!
Simcat
Travelling ZEN zei:Eerste klusje geklaard, de remlichten doen het weer.
Gelukkig was de oorzaak dat waar ik het eerste naar keek, een zekering...![]()
Radiootje doet het ook, te bedienen met een tangetje omdat de knoppen er niet meer zijn. Grappig, alleen LW en MW...![]()
Maar, hij start niet.![]()
Choke helemaal uitgetrokken, startmotor draait keurig rond, maar hij slaat niet aan...![]()
Wat spelen met de choke, helpt ook niet.
Wie weet raad?
Wegenwacht?
Of eerst bougies vervangen, voor de zekerheid?
SimcaHarm zei:eerst een kijken wat er niet is; Vonk is te testen door er een bougiekabel af te halen, schroevendraaier er in en 1cm van de cil kop af houden en iemand ander starten.. Als hij vonkt is dat goed. Dan luchtkap van de carburateur af en kijken of er ook benzine komt als je start.
Als hij niet vonkt even controleren of de + (= 15) aansluiting van de bobine ook spanning krijgt. En ben je misschien ook bezig geweest met de binnen bedrading ivm de radio dat daar of onder de motorkap een aansluiting is losgegaan? Of een verbinding draadje/ stekkertje los?
Misschien nog iets bij de zekering die je vervangen hebt...
Is even zoeken, succes
Phoenixrood74 zei:@Driesdeal: ik begrijp het even niet. Is de Solara die op de A6 nu die van jou of niet? Of is het puur toeval dat er twee zilvergrijze Solara's gepost worden?
Dank voor de uitleg. Gefeliciteerd met je Solara!Driesdeal zei:Phoenixrood74 zei:@Driesdeal: ik begrijp het even niet. Is de Solara die op de A6 nu die van jou of niet? Of is het puur toeval dat er twee zilvergrijze Solara's gepost worden?
Nee, het is dezelfde. eerste bericht was een geintje.
Phoenixrood74 zei:Dank voor de uitleg. Gefeliciteerd met je Solara!Driesdeal zei:Phoenixrood74 zei:@Driesdeal: ik begrijp het even niet. Is de Solara die op de A6 nu die van jou of niet? Of is het puur toeval dat er twee zilvergrijze Solara's gepost worden?
Nee, het is dezelfde. eerste bericht was een geintje.![]()
Onderteken jij nu ook al met Simcat?Stif zei:75-84-RF een witte simca 1100 3-deurs staat op dit moment te koop bij Kout. [te zien op speurders]
Een bekende? Simcat