Muddy Bandit
Wegverkenner
In ieder geval een Simca blokkie, en zo te zien uitgerust met TI-opbouw?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Driesdeal zei:D. Elzinga zei:Ik zag net een erg mooie Horizon 1.5 GLS in Baarn rijden, de 40-XSR-1. Was die al bekend?
Ik sprak vandaag een persoon uit Baarn die wat met Horizon deed. Het bleek een ex-dealer te zijn die vertelde dat hij een Horizon (1984) aan het perfectioneren was. (als het goed is met Pedrini velgen?) Ik heb hem het lidmaatschap van de club van harte aanbevolen. Wellicht horen we meer van hem en komt er nog een tweede auto bij.
Muddy Bandit zei:In ieder geval een Simca blokkie, en zo te zien uitgerust met TI-opbouw?
![]()
Talbot zei:Conculega Autovisie heeft een eigenaardige oproep:
Oproep: Miskende klassiekers gezocht
AMSTERDAM - Autovisie wil binnenkort op pad met auto’s die het nooit zullen schoppen tot de begerenswaardige klassiekerstatus, maar die wel degelijk een verhaal hebben. En treurig of niet, wij willen het vertellen. We zijn, kortom, op zoek naar de miskende buitenbeentjes uit de autogeschiedenis, zoals de:
Hyundai Pony
Austin Allegro
Alfa Arna
Talbot Tagora
Yugo 55
Volvo 340
Skoda 105/120/130
Morris Marina
FSO Polonez
Bij de meeste modellen kan ik me wel wat voorstellen maar een Tagora...........
Zie deze oproep.
SimcaRno zei:Blok is ook niet "echt" Simca, meer Talbot zou ik haast willen verklappen.
Geef wel toe is slecht te zien op de foto's maar voor vele Talbot rijders wellicht herkenbaar.
Simcat zei:Ook vind dat weekend een treffen plaats inzake 40 jaar Peugeot 104 en 30 jaar Talbot Samba in Nederland plaats... Ook dáár had ik beiden wat graag heen gewild...
Ik vermoed dat die meeting wordt georganiseerd door de registercoördinator van de 104 (Jan Pieter Reitsma). Je kunt daarom het beste even op de site van de PCN kijken voor meer info.Travelling ZEN zei:Simcat zei:Ook vind dat weekend een treffen plaats inzake 40 jaar Peugeot 104 en 30 jaar Talbot Samba in Nederland plaats... Ook dáár had ik beiden wat graag heen gewild...
Wat? Waar? Als het maar niet tussen 29 sep en 15 okt is, dan ben ik in Seattle en is het dus wat lastig...
Phoenixrood74 zei:Ik vermoed dat die meeting wordt georganiseerd door de registercoördinator van de 104 (Jan Pieter Reitsma). Je kunt daarom het beste even op de site van de PCN kijken voor meer info.Travelling ZEN zei:Simcat zei:Ook vind dat weekend een treffen plaats inzake 40 jaar Peugeot 104 en 30 jaar Talbot Samba in Nederland plaats... Ook dáár had ik beiden wat graag heen gewild...
Wat? Waar? Als het maar niet tussen 29 sep en 15 okt is, dan ben ik in Seattle en is het dus wat lastig...
Er zijn maar weinig verenigingen die hun site goed up-to-date houden. Jammer, want een actuele site geeft in ieder geval de indruk dat een club ook echt actief is. Ik ken bijvoorbeeld een vereniging waarbij de site sinds 2007 niet meer (zichtbaar) is bijgewerkt. Daar zou ik dus niet snel lid van worden.grensrijder zei:Zouden ze de locatie achteraf nog steeds niet weten?![]()
SimcaHarm zei:Het contactslot zit in een ronde houder, je draait de contactsleutel iets om tot hij op De G van garage staat. Dan zit er een borgpen in de ronde houder die het slot op zijn plaats houdt, die alleen met de sleutel in deze positie kan worden ingedrukt. Dan kun je hem eruit trekken.
Succes
SIMCA1100 zei:Het is me nu alleen nog niet duidelijk waar de borgpen zit waar je het over hebt.
Simca 1100.

SIMCA1100 zei:Hoi Muddy,
Bedankt voor de uitleg en foto.
Het gaat bij mij echter om een oud-type 1100 (bouwjaar 1970) en daar zit een andere stuurkolom, dus ook contactslot, in
dan bij de Rancho.
Simca 1100
Pedigreepaul zei:Simcat, had je deze Samba nog voorbij zien komen in het Wat zag jij voor bijzonders topic, gemaakt door medeforummer Rob076?
![]()
![]()