simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Er is weer iets tevoorschijn gekomen: https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=217623304&cd=634842789430000000

0217623304002.jpg

Jammer dat de foto's zo beroerd zijn, want het lijkt inderdaad een mooie vondst.

Edit: de SMTS-ling
wqriw0.jpg

Dat is een leuk setje samba's, Grappige onderspoiler bij die gele? Optie geweest vroeger?

hee luitjes, de special van Autoweek gezien??? leuke "vergelijingstest" met o.a een Horizon...

is dat aparte "glossy" magazine van ze, occassions/yountimer uitgave....

Greetz!

Ach ja... parkeerruimte hebben we hier gelukkig nog genoeg, zo kan iedereen nog een beetje genieten van de Rancho en Horizon en het fleurt de parkeerplaats gelijk een beetje op.
M'n buurvrouw wist me bij thuiskomst al te vertellen dat er alweer een vreemde bij de auto's had staan kijken, lang leve de sociale controle.:)

Gelijk heb je! Ze staan er mooi bij. Ik heb de straat ook genoteerd op mn hand, dus dikke kans dat ik binnenkort met de spiegelreflex rond sta te klikken :p

Heb hem net gelezen! Een mooi verslag over de Simca 1100 van Henk en de Horizon van Martin!

Elwin zei:
hee luitjes, de special van Autoweek gezien??? leuke "vergelijingstest" met o.a een Horizon...

is dat aparte "glossy" magazine van ze, occassions/yountimer uitgave....

Greetz!

Heren,

Is het mogelijk om een scan te maken van de vergelijkingstest en die hier te plaatsen? Ik ben wel benieuwd....

:D

Er is weer eentje Gered !!!

Deze keer een grijze VF2 waarin PTT Telecom zich vroeger naar zijn klanten vervoerde.
Het was even een klusje maar dan heb je ook wat. Simca 1100 LE is er erg blij mee. Het was weer een soort mini evenement. Met hartelijke dank aan A. Brandhorst.
het stond zoals zo vaak weer erg goed ingepakt;

img1519682596.jpeg

Het duurde even voordat er beweging in kwam

img1519682598.jpeg

Dan nog even zweten voordat hij op transport kan naar een betere plek

img1519682601.jpeg

En aldus onderweg naar een betere toekomst;

img1519682602.jpeg

Het was weer een erg leuke dag met ander weer dan beloofd, maar wij konden nog nog tegen de omstanders zeggen in de stromende regen dat we dit echt voor ons plezier deden. :LOL:

Het blijft leuk; auto's redden

SimcaHarm zei:
Er is weer eentje Gered !!!

Deze keer een grijze VF2 waarin PTT Telecom zich vroeger naar zijn klanten vervoerde.
Het was even een klusje maar dan heb je ook wat. Simca 1100 LE is er erg blij mee. Het was weer een soort mini evenement. Met hartelijke dank aan A. Brandhorst.
het stond zoals zo vaak weer erg goed ingepakt;

img1519682596.jpeg

Het duurde even voordat er beweging in kwam

img1519682598.jpeg

Dan nog even zweten voordat hij op transport kan naar een betere plek

img1519682601.jpeg

En aldus onderweg naar een betere toekomst;

img1519682602.jpeg

Het was weer een erg leuke dag met ander weer dan beloofd, maar wij konden nog nog tegen de omstanders zeggen in de stromende regen dat we dit echt voor ons plezier deden. :LOL:

Het blijft leuk; auto's redden

Ja, een leuke bezigheid voor echte Simcagekken. Ik was gister ook bij deze reddingsoperatie. Op de foto dat de Simca uiteindelijk op de ambulance wordt gereden zit ik achter het stuur.... Met volledig platte banden, maar de wielen kwamen uiteindelijk los. Een echte operatie kan ik wel zeggen.
Ondanks de regen en een puzzel hoe de auto uit de "schuur" kon worden gehaald zonder dat de schuur in zou storten was het een spannend avontuur. In het Simca clubblad komen straks deze en nog nadere details in een volledig verslag te staan. De auto is nu veilig gearriveerd bij Simca 1100 LE en ik hoorde dat de verlichting het vandaag al weer doet!! Hoewel de auto verrassend is zal hij wel een cursus lassen moeten volgen voor een aantal slechte plekken waaronder de A stijl rechts. Maar daar kun je wel doorheen kijken. Het is een vrij unieke en bijzondere auto met leuke details vanuit het PTT verleden.

Er zit een origineel Nederlands kenteken op zoals je op de foto hieronder kunt zien :

img09241b.jpg

Heb hem even een beetje compleet gemaakt en de lampjes aangedaan voor het mooie..

Simca 1100LE zei:
Er zit een origineel Nederlands kenteken op zoals je op de foto hieronder kunt zien :

Heb hem even een beetje compleet gemaakt en de lampjes aangedaan voor het mooie..
(y)(y)

Super besteller!!! Kenteken is van 1976 volgens de documentatie. Hij ziet er al veel beter uit. Alleen de bumpers nog even met een Brillootje.:p

Leuke Horizon trouwens ook. Mooie originele kleur

Zò, heheh... De computer doet het ook weer.... Pfff. Ik heb nog geeneens kunnen vertellen hoe het avontuur met Driesdeal in Noyant-La-Grovayère in Bretagne Frankrijk was...

Eerst even Simca1100 LE feliciteren met zijn nieuwe aanwinst! Geweldig een VF2 met origineel Nederlands kenteken uit 1976! Ik kan mij er aan herinneren dat de PTT-Telecom in deze grijze Simcaatjes VF2's rondreed. De meeste hebben nog geeneens veel gelopen immers stonden ze het meerendeel langs de weg bij van die leuke grijze werktentjes vanm de PTT-Telecom van welleer. Ik hoop dat de wagen weer eens aan de praat kan gemaakt. Dat scheelt een slok op een borrel. Zou mij niet verwonderen als de motor zich nog laat ronddraaien. Alle olie eraf, filter vernieuwen opnieuw vullen en proberen jou. Niet te veel gas natuurlijk want de wagen heeft wellicht al vanaf 1980 of zo stilgestaan want in dat jaar werden de PTT-Telecomautootjes als deze V'F2-tjes groen. Wij zijn in ieder geval benieuwd naar de bestandsopname.

Enne Simca1100LE, je weet het hè, gegevens van de auto ff mailen voor het register.
Simcat

Wesley, proficiat met je nieuwe aanwinst.:cool:
En volgens mij heb je de komende 10 jaar inmiddels ook genoeg te doen met al die projecten op voorraad.:)

Muddy Bandit zei:
Wesley, proficiat met je nieuwe aanwinst.:cool:
En volgens mij heb je de komende 10 jaar inmiddels ook genoeg te doen met al die projecten op voorraad.:)

Hahah dat denk ik ook wel .. maar ik ga me in elk geval niet vervelen... :)

3x Simca 1000 te koop.(en ook een 1500 en een 1308)
https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/talbot/1000-1000-gls/2691857

Whoww wat een leuke vondst die drie 1000'tjes
Met de ex-lesauto en rode heb ik niet zoveel.
Maar die groene ..... die heeft zelfs een zo te zien complete set getinte ramen.
Voorruit is dan gelijk gelaagd volgens mij. Of ze per stuk 1000 euro waard zijn durf ik niet te zeggen, maar je zult maar heel graag getinte ruiten willen hebben.....

Deze kocht ik ooit voor 100 euro en die zie er een stuk minder goed uit:

3027tpw.jpg

Maar goed de simca 1000 valt toch in categorie "wat een gek er oor geeft"

Wist niet eens dat hier ook een topic was over matra etc. :D

Ik heb nog een leuke murena 1.6 te koop.. Weet niet of ik dit hier gewoon mag posten anders hoor ik het wel. Hier is de link:
https://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/matra-murena-1-6-rood-117017951.html?q=murena

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag (y)

@simca100le....
zat er ook nog een deeltje 3 bij deze leuke schuurvondst? Of issie verteerd? :p

Ben benieuwd naar de verdere loop van deze wagen...
Hoelang stond die daar al?

Hallo,

ik weet niet of ik het hier mag vertellen (zal het wel merken als het verwijderd wordt), maar ik heb besloten om afscheid te nemen van mijn Simca 1100. Het is een LS van 1973 met 25.000 kms op de klok en geheel orgineel in perfecte staat. Voor meer info, stuur maar een berichtje.

[IMG=https://imageshack.us/a/img855/8383/img0508bu.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

[IMG=https://imageshack.us/a/img805/5629/img0507i.jpg][/IMG]

[IMG=https://imageshack.us/a/img820/350/img0518ap.jpg][/IMG]

[IMG=https://imageshack.us/a/img850/2583/img0509so.jpg][/IMG]

die Simca's op de laatste 2 posten zien er goed uit zeg....

enne...25ooo km ....erg weinig Km...hopelijk vind deze mooie Simca een nieuwe liefhebber!!

Hoi Simca 1100LE,

Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Weer een flinke uitdaging erbij. (dunkt me)
Loopt ie al ?
Hoeveel kilometers staan er op de teller ?
Hoogste tijd dat we de Simcastal eens in levende lijve komen aanschouwen.

Het probleem met het contactslot is eindelijk opgelost.
Ik ben er nog eens rustig voor gaan zitten.
Sleutel in de stand "garage", schroefje eruit en dan zit er aan de rechter zijkant een klein gaatje.
Met een spijker naar binnen en de vergrendeling van het slot wordt onderbroken, klaar is .......

Groet,
Simca 1100

Ik kan de opmerking van Tagora beamen. Ze zijn bedie perfect! De Belgische 1100 lijkt ook onder de motorkap showroomfahig.
Ik denk dat ik de inhoud van het Pb-tje van Simca 1100 aan Taunomatic wel voor kan stellen. Nog een er bij?
Heeft Taunomatic iets met Taunus te maken? ik heb door de naam het gevoel dat er ook nog een Ford in het spel is?

De Taunomatic was in ieder geval een halfautomatische transmissie voor een Taunus.

Maar even terug naar de Simca's. Vroeger zag je de PTT-VF2's vaak rijden met een soort van ronde tank op het dak. Wie weet wat daar in zat? LPG?

Tagora mailde me vanmorgen een leuk YouTube overzicht van allerlei Tagora's.

https://youtu.be/2XiB3TxiVeA

De modellen op Nederlands kenteken zijn toevallig alledrie mijn ex-auto's uit de mooie tijd dat je nog Tagora's in het wild tegenkwam.
Bedankt Alex !

En als ik me niet vergis zit de huidige tagora van Grens er ook tussen, maar dan nog op origineel Frans kenteken ?

Wat een onwijs mooie Simca 1100 heeft Tanomatic. Zeldzaam strak! Ik hoop dat een echte liefhebber (mét garage) zich meldt.

grensrijder zei:
De Taunomatic was in ieder geval een halfautomatische transmissie voor een Taunus.

Maar even terug naar de Simca's. Vroeger zag je de PTT-VF2's vaak rijden met een soort van ronde tank op het dak. Wie weet wat daar in zat? LPG?

Zoiets?
Ik dacht dat de ptt niet op lpg reed.
Foto-KHWTF3AQ-D.jpg

Andere gebruikers, zoals XP koeriers die vroeger met fotorolletjes door het hele moesten racen wel.
Kwam onderstaande foto tegen in het oudebestelwagen topic via google. Dat is dan wel weer leuk

simca1100vflpgopdakmf5.jpg

Onze gewaardeerde clublid Harry Scheltena in aktie met zijn Tagora diesel! (y)

https://www.youtube.com/watch?v=hjpjFkURSFo

Vandaag de Grand Raid maar eens uitgelaten in een omgeving waar hij heel mooi bij past:

Ik was de lier nog wel even nodig om weer uit dat laatste paadje weg te kunnen komen :cool: ... de bosbouwers waren daar namelijk ook bezig geweest.

Heel mooi!
Doet me een beetje denken aan de foto die in 1978 op de autovisie stond. Een Rancho die in volle vaart door een plas modder rijdt in een bosrijke omgeving :)

edit: plaatje toegevoegd
Rancho53TA98-2.jpg

Werkelijk schitterende foto's Muddy.

Super mooie auto in een hele mooie omgeving

Komt er nog een kalender van?

Groet Harm

Terug
Bovenaan