simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

stoterstangen90 zei:
Een LPG tank op het dak. Dat zie je heden ten dage helemaal niet meer.

Nee, op een simca al helemaal niet meer. Ook zonder lpg tank zijn ze zeldzaam. Misschien een idee voor 1100LE.
het mag in principe nog steeds

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=221963569&cd=634851506810000000
0221963569001.jpg

rzasa: mooie ontdekking! Het is mijn favoriete Samba uitvoering. Toen ik in 1989 mijn rijbewijs had was dit de eerste auto waar ik naar heb gekeken bij een garage in Roden. Helaas niet gekocht en gekozen voor een Renault (super) 5 1.4 GTL waar ik ook erg blij mee was. Ben nog steeds enthausiast van dit type Samba. Overigens is de Bahia ook een leuke uitvoering. De Sympa was luxe, met o.a. velours bekleding, open dak en sportief dashboard en alleen maar verkrijgbaar in deze kleurencombinatie! (y)

rzasa zei:
0221963569001.jpg

TalbotSambaRallye.jpg

Dit is de meest zeldzame. In originele staat bijna niet meer te krijgen den daardoor peperduur.

Hoi Muddy,

Zeer mooie foto's. Ze zouden zo in de folder gebruikt kunnen worden.
Goed dat je ze geplaatst hebt!

Groeten
Découvrable

Volledig meer eens! Prachtige foto's Muddy op het terrein waar de Rancho volledig tot z'n recht komt, heb er van genoten! (y)

Découvrable zei:
Hoi Muddy,

Zeer mooie foto's. Ze zouden zo in de folder gebruikt kunnen worden.
Goed dat je ze geplaatst hebt!

Groeten
Découvrable

Ik heb onderdelen welke ik zelf niet kan thuisbrengen maar wellicht kan ik er hier iemand gelukkig mee maken.
Ze zaten in een partij welke ik ooit kocht, de 1000 spullen heb ik er tussenuit gehaald.

2l8l1s8.jpg

2nauvc7.jpg

b88hti.jpg

6s8mlx.jpg

357hy1j.jpg

15ezjtf.jpg

n4yt1j.jpg

eldugo.jpg

4g6mf6.jpg

Voor nu even genoeg foto's gedumpt hier denk ik zo,
Vooral op electro motoren gebied heb ik echt heel veel.
ruitenwisser motoren, en voor electrisch ramen
Alles Talbot, Simca

Via mail als er wat tussen zit?

groet Arno

En nu gaan die achtelijke gladiolen in Den Haag de vrijstelling van oldtimers opeens ook totaal intrekken.:(:(
En dat volgens hun zeggen puur om milieuredenen.:confused:

TE KOOP:
1x Matra Rancho Grand Raid bouwjaar 1980, recent perfect gerestaureerd, taxatierapport aanwezig
1x Talbot Horizon 1.1LS bouwjaar 1981, ongerestaureerd maar in een zeer gezonde conditie.

INRUIL van 2x een HUMMER H1 (met grijs kenteken) zeer gewenst, die dingen zijn volgens Den Haag absoluut niet milieubelastend.:p

Aan wie denk je die auto's nog te kunne verkopen dan?
Arme zielen die nog niet weten dat de oldtimer regeling komt te vervallen?
Ik denk dat je blij mag zijn als je nog 50 euro per stuk weet te vangen.
Maar goed, allemaal voor het milieu hé

ik ben er erg blij mee dat de nieuwe regering aan het milieu denkt
kijk maar om je heen
iedereen misbruikt de klassieke auto voor dagelijks gebruik
daar was de regeling niet voor bedoeld
alleen voor de gene die zo,n auto koestert en voor shows en optochten gebruikt om dit erfgoed te bewaren
maar velen gingen hem gewoon als gebruiks auto gebruiken en altijd op lpg
om lekker goedkoop te rijden
kijk de mensen hebben dit zelf door misbruik hiervan deze regeling kapot gemaakt
het zat er aan te komen
oplossing voor dit probleem
alle auto,s schorsen en in het museum zetten en nooit meer mee rijden
kijk dat is pas beter voor het milieu
en twijfel gevallen gewoon opruimen
worden de echte klassiekers alleen maar meer waard door
en als je geld genoeg hebt
koop een belastingvrije nieuwe auto en gebruik de klassieker als hobby auto zoals het bedoeld is
rij je toch dagelijks belasting vrij en rij je belast veel minder
precies andersom zoals nu het geval
nogmaals het zat er aan te komen
ik weet nu al dat er veel simca,s en talbots die nu twijfelachtige staat bevinden zullen sneuvelen
het wordt voor deze auto,s gewoon te duur om te houden en levert niets meer op
voordeel nogmaals echt goede exemplaren worden alleen maar meer waard
en anders rijden we gewoon op een bijeenkomst een autorodeo met zijn allen
zijn we er meteen vanaf en hebben ook nog een leuke middag
echt nostalgie een ouderwetse autorodeo zoals vroeger in de 70e jaren er vele waren
grapjas

Ze moeten niet het bezit belasten maar het gebruik van een oldtimer. Dat kan door bijvoorbeeld de 60 dagen kaart o.i.d. weer in ere te herstellen. Die kaart diende je vooraf in te vullen als je een ritje wilde maken en je kon een stevige boete tegemoet zien als de ingevulde 60 dagenkaart niet correspondeerde met steekproeven van de controlerende instantie.
Dit geeft echter niet een oplossing voor eigenaren die hun oldtimer aan de weg moeten parkeren als men geen eigen parkeerruimte heeft. Maar ook daar moet een mouw aan te passen zijn.
Voor import klassiekers, zoals de massaal ingevoerde walmende diesels van Mercedes, had men al lange tijd geleden een speciale regeling moeten treffen, bijvoorbeeld door de eerste twee jaar na import gewoon wegenbelasting voor de auto te laten betalen. Of om deze auto's bij overschrijving binnen 4 jaar na import opnieuw voor twee jaar te belasten. Zo schrik je de 'goedkoop' rijders af en worden liefhebbers ontzien danwel slechts tijdelijk belast.
Voor mensen met een autocollectie dienen speciale afspraken gemaakt te worden. Zij beschermen een deel van het automobiele erfgoed.

Met het belastingvrij rijden met nieuwe auto's ben ik wel klaar. We gebruiken allemaal de met belastingcenten aangelegde wegen en daar dient elke gebruiker voor te betalen en dan niet alleen de automobilisten die zich geen nieuwe schone auto kunnen veroorloven. Betalen naar rato van verontreiniging vind ik wel prima, waar het nieuwe auto's betreft. Er mag dus best een gradatie in zitten, maar gratis vol gas rijden op de linkerbaan in een zogenaamd schone auto vind ik hypocrisie ten top.

Hé Grapjas, ik ben het gedeeltelijk met je eens hoor, maar jij spreekt jezelf in je betoog ook een beetje tegen.
Die veelrijders met een oldtimer die een gastank in laten bouwen zou toch juist goed zijn als je het bekijkt vanuit oogpunt milieu?
ik dacht namelijk dat lpg schoon(er) wis en dus minder slecht voor het milieu dan veel rijden met benzine

Dus vanuit milieu oogpunt alle oldtimers op lpg nog belastingvrij en anderen niet????
Of gewoon weer een 30 dagenkaart invoeren en dan wegenbelastingvrij rijden op die 30 dagen????

Helaas staan de beste stuurlui altijd aan de kant.

Ben blij dat ik maar 1 oldtimer heb die ook nog eens minder dan 800kg weegt, hoog zal die wegenbelasting dus hopelijk niet worden, of zou er ook nog eens een toeslag komen voor elk jaar ouder dan 25?

Volgens mij wordt je momenteel doodgegooid met dit onderwerp op diverse fora oveigens.....

Ik zou graag eens met een shovel richting de 2e kamer gaan... dat oude gebouw daar vreet ook energie, is dus absoluut niet milieuvriendelijk en behoort dus ook afgedankt en platgewalst te worden.
Hoezo monument?... wie maalt daar nog om?... de politiek in ieder geval zeker niet.:(

Ik heb het net even uitgerekend: voor de Rancho en Horizon kost me dat € 1030,= aan houderschapsbelasting, schorsen en stallen is voor mij geen optie (net zo duur), voor mij betekent het dus eigenlijk gedwongen afscheid moeten nemen van m'n hobby.
Verkopen in Nederland gaat dan ook niet meer lukken voor een normale prijs, alles moet dus richting buitenland voor een habbekrats en de investeringen zijn we gewoon kwijt.
Ik kan de beide auto's dus beter total-loss rijden, dan betaald de verzekering mij tenminste de taxatiewaarde nog.:confused:

Met dank aan de haagse maffia!!!!

Er wordt overal weer veel geroepen maar er is nog niets zeker. Het is altijd een zaak om het vanuit je eigen situatie te bekijken en dan je keuze te maken. Het zal mij niet deren dat ik niet de stad in mag. Hier op het platteland heb ik ruimte genoeg en ik wil niet eens naar de stad.
Voor wat betreft de import, ik kwam hier langs een handelaar waar zeker 50 sterren naast elkaar stonden van voor 1985 met 3 letter kentekens. Het zou al een aardige oplossing zijn als auto's eerst hier in Nederland 25 jaar belasting plichtig zouden moeten zijn. Of een andere tijdlimiet. Maar ja bij iedere regel hou je andere argumenten.
Een andere optie is misschien dat het rdw in kaart brengt hoeveel kilometer oldtimers rijden. Aan de hand van de km standen van de apk weten ze dat natuurlijk wel. En omdat de grootste kritiek op de oude diesels ligt zou je daar iets kunnen doen. Hoewel ik uit roetmetingen en rapporten wel gelezen heb dat een ster uit 1970 minder schadelijk schijnt te zijn dan een moderne TDI, HDI of CDI waar de grootste fijnstof uitstoot uitkomt door de fijnere verneveling.
En lpg krijg altijd de zwarte piet over de co2 uitstoot over zich heen. Hoewel niemand kan aantonen dat dat slecht is. Dat het de oorzaak zou zijn voor het broeikas effect staat ook alweer ter discussie sinds de aarde weer in 16 jaar niet is opgewarmd. Alle deskundigen preken voor eigen portemonnee.
@Simcarno; Het zou eerlijker zijn als de wegenbelasting dan ieder jaar 4% minder werd. Daar zou ik blij van worden met 1400kg op lpg van 21 jaar.:p
Ik wacht af. Maar @ Grapjas, hoe dan ook , de Simca's gaan niet naar de Rodeo!!!!o_O

Ik wens ons allen veel geluk met de uitkomsten en de Fehac veel succes.

Ik zeg hoe nieuwer de auto hoe meer wegenbelasting, en dus hoe ouder de auto hoe minder wegenbelasting.
Dit doen ze in Amerika ook zo, net als met de verzekering, hoe nieuwer hoe duurder hoe ouder....
Het is toch belagelijk dat je voor een auto van bv 21 jaar verzekerings waarde van nieuw moet betalen.

Maarre eerst maar eens zien wat er gebeurd, ze hebben wel vaker iets geroepen, net als toen met het grijskenteken gebeuren.

hoi harm
die rodeo is maar een grapje
eerst maar afwachten
het duurt nog even voordat dat erdoor is
en het wordt nu winter
dan rijd ik toch niet met klassiekers
ben er ook zuinig op
je kan hem ook een halfjaar in de belasting doen
scheelt weer de helft
grapjas

rzasa zei:
0221963569001.jpg

Hallo liefhebbers,

Dit is mijn Talbot Samba Sympa die te koop staat, de prijs is uiteraard te bespreken. Mochten jullie inlichtingen wensen, laat maar even weten.
In Juni 1986 was de productie gedaan, deze werd verkocht in november 1986, dus één van de allerlaatste.
Het is volgens mij de laatste Sympa- uitvoering met gele stryping (ik weet één met de rode) die nog in België rondrijd (en dan ook nog onder normaal kenteken,dus jaarlijks gekeurd).De bodem is schitterend. Ik weet wel nog een sloper, maar dat is alles.
Ik kan hem spijtig genoeg niet meer stallen in de winter, vandaar zoekt hij een nieuw thuis.

Op Marktplaats stond een mooie bronskleurige Chrysler 2 l met creme vinyldak en maar 38 dkm op de teller.
Ik ben wezen kijken en heb een bod gedaan. Er was best veel belangstelling.
Nu is de advertentie al weg. Kijken wie hem gekocht heeft en of die zich hier binnenkort meldt.
Ik heb aan de verkoper gezegd dat ik het belangrijker vond dat ie goed terecht kwam bij een lid van de club, dan dat ik 'm perse moet hebben.
(ik zie de wegenbelasting ook op me af komen).

IMG_0304.jpg

(matige foto met weinig licht.)

https://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/schuurvondst-talbot-sunbeam-68367636.htm

Wie redt hem .

Driesdeal: stond deze Chrysler toevallig in een grote stalling/parkeergarage in Rijswijk?

Phoenixrood74 zei:
Driesdeal: stond deze Chrysler toevallig in een grote stalling/parkeergarage in Rijswijk?

Ja, daar stond ie. We hebben van daaruit een proefrit gemaakt.
Er stonden in deze garage nog heel veel interessante objecten!
Het is een ongebruikte parkeergarage die nu voor stalling van oldtimers verhuurd wordt.

Driesdeal zei:
Phoenixrood74 zei:

Het is een ongebruikte parkeergarage die nu voor stalling van oldtimers verhuurd wordt.
Ah, dan heb ik hem inderdaad daar zien staan. Mijn twee oldtimers staan daar ook gestald. Misschien heb je ze wel gezien: een gele NSU Ro80 en een oranje VW Passat.

datsundriver zei:
https://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/schuurvondst-talbot-sunbeam-68367636.htm

Wie redt hem .

WHoooo!!!:LOL:
Een Talbot Sunbeam!!
Tijd terug dat ik die in het echt zag, mijn buurman had er vroeger een voor dat hij een nieuwe kadett kocht:rolleyes:, dat was in 83 zucht.
Het was een mooi rode met donker getinte ramen prachtig, vooral die achterraam partij.

Hoop dat deze gered word.

ginkelvanmichiel zei:
Heel mooi!
Doet me een beetje denken aan de foto die in 1978 op de autovisie stond. Een Rancho die in volle vaart door een plas modder rijdt in een bosrijke omgeving :)

edit: plaatje toegevoegd
https://i44.photobucket.com/albums/f2/ginkelvanmichiel/Rancho53TA98-2.jpg

Die had ik vroeger boven mijn bed hangen!

Klassiekerrijder zei:
ginkelvanmichiel zei:
Heel mooi!
Doet me een beetje denken aan de foto die in 1978 op de autovisie stond. Een Rancho die in volle vaart door een plas modder rijdt in een bosrijke omgeving :)

edit: plaatje toegevoegd
https://i44.photobucket.com/albums/f2/ginkelvanmichiel/Rancho53TA98-2.jpg

Die had ik vroeger boven mijn bed hangen!

:D In Bassie en Adriaan en het geheim van de sleutel rijdt het tweetal onderandere met die Rancho rond. Goed gebruikt dus in die tijd.

Lees de vraag op het clubforum over 2016 en geef uw mening

www.Simcaclub.com home page en dan nieuws

Alvast bedankt voor de deelname.

Groet Hans

Phoenixrood74 zei:
Driesdeal zei:
Phoenixrood74 zei:

Ah, dan heb ik hem inderdaad daar zien staan. Mijn twee oldtimers staan daar ook gestald. Misschien heb je ze wel gezien: een gele NSU Ro80 en een oranje VW Passat.

Er stond best wel veel, jouw auto's heb ik niet specifiek gezien. De opvallendste vond ik wel de citroen DS lijkwagen met twee grote kandelaars op het dak.

Ik zag in het wat zag jij vandaag dat ons forum lid Matra zijn Horizon heeft verkocht.
8175242881_e5a33f79dd_z.jpg

De 28ste plaatste ik een oproepje met enkele foto's van onderdelen welke ik over heb en noooooit ga gebruiken omdat ik de goede auto er niet voor heb. Na 14 dagen 0,0 vragen denk dat het dus tijd wordt eens te vragen wat het opbrengt bij het oud ijzer......
Laatste kans mensen, als je reserve delen wilt scoren op vlak van electro motoren onderneem aktie.
Groet Arno

SimcaRno zei:
Ik heb onderdelen welke ik zelf niet kan thuisbrengen maar wellicht kan ik er hier iemand gelukkig mee maken.
Ze zaten in een partij welke ik ooit kocht, de 1000 spullen heb ik er tussenuit gehaald.

2l8l1s8.jpg

2nauvc7.jpg

b88hti.jpg

6s8mlx.jpg

357hy1j.jpg

15ezjtf.jpg

n4yt1j.jpg

eldugo.jpg

4g6mf6.jpg

Voor nu even genoeg foto's gedumpt hier denk ik zo,
Vooral op electro motoren gebied heb ik echt heel veel.
ruitenwisser motoren, en voor electrisch ramen
Alles Talbot, Simca

Via mail als er wat tussen zit?

groet Arno

Hoi Arno,

Ik heb wel interesse in wat dingen maar dan moet ik wel weten wat voor welke auto is. Dat probleem zullen er meer hebben en is over het algemeen het probleem met partijen. Ik neem aan dat wat er op de foto's staat een klein deel van het totaal is?
Want de originele Bosch nummers komen niet terug op de onderdelen lijsten van Simca zelf. Dus is het lastig wat waarvoor is als je de oude er niet bij hebt.
Maar als je mij je adres wilt doen met tel nr. wilt sturen per PB, kom ik graag eens kijken. Want het is wel allemaal nieuw natuurlijk. en oud ijzer prijs zou zonde zijn

Groet Harm

Clignoteur zei:
Driesdeal zei:
Er stond best wel veel, jouw auto's heb ik niet specifiek gezien. De opvallendste vond ik wel de citroen DS lijkwagen met twee grote kandelaars op het dak.

Was dat deze?

Als het hem al niet was lijkt ie er enorm op. Ik zag 'm recht van voren in een parkeervak, dus ik zal allen de "kandelaars" voorop het dak. Imposant.

jeempie, zou deze nog te redden zijn?

Ophalen zal wel duur zijn omdat je met de boot moet...
op de boot duwen scheelt vast wel weer de kosten van een trailer.

https://link.marktplaats.nl/618079545

SimcaRno

SimcaRno zei:
jeempie, zou deze nog te redden zijn?

Ophalen zal wel duur zijn omdat je met de boot moet...
op de boot duwen scheelt vast wel weer de kosten van een trailer.

https://link.marktplaats.nl/618079545

SimcaRno
Een Simca wegzetten in een natte wei, in de zilte zeelucht van Terschelling: niet zo slim.
Daar kan alleen iemand van het kaliber Harm nog wat mee. Of dat redden zal zijn?

Ik ook, maar omdat ik de middelen niet heb om er iets zinnigs mee te doen ben ik blij dat jij er wel wat mee kan. Ik hoop dat je de koop rond krijgt.

Het is wat rustig hier maar ik ben weer eens bezig geweest met iets nieuws. Ik kreeg de unieke kans een TI uit 1975 te kopen. Een van de eerste nieuwe types die geleverd is. En dan nog van de eerste eigenaar. Ik ben er heel erg blij mee.

Hij stond een beetje klem maar daar raak je aangewend:)
img1523873609.jpeg

Na een paar uur ben je dan weer afgekoeld en lekker onderweg
img1523873610.jpeg

Door diverse oorzaken kom ik vaak midden in de nacht thuis waardoor de TI zijn eerste nacht sinds ongeveer 20 jaar buiten heeft door gebracht.
img1523873612.jpeg

Met wat Simca liefhebbers van de aanhanger afgehaald en daarna maar even gewassen.
img1523873613.jpeg

Na een perfect diner bij Driesdeal door gereden naar Simcarno voor de onderdelen die eerder vermeld werden. Daar heb ik toch met verbazing en veel bewondering zijn race Simca bekeken. Echt een superauto en heel erg mooi en creatief gebouwd.
img1523873614.jpeg

Het is altijd jammer dat de tijd vliegt op zo'n dag. Het is erg leuk om te doen en ook altijd gezellig. Het waren weer een slordige 800 km en volgende week staat ook alweer voor een groot deel in het teken van de Simca's.
Het is hier nog niet gemeld maar de Simcaclub staat aankomend weekend 1 en 2 dec, op de oldtimerbeurs in het Flowerdome in Eelde.
Dus iedereen is van harte welkom

Tot ziens, Harm

gaaf dat je deze auto gekocht hebt!

ben benieuwd naar de vorderingen...

ik heb je nog een pbtje gestuurd!

Mooi werk Harm, gefeliciteerd! Een Ti is zeldzaam en helemaal van een eerste eigenaar. die moet ik maar eens komen bewonderen onder genot van een lekker bakkie koffie. (y)

Mooie aanwinst Harm! Mooie sportieve kleur ook. Plus een voorraad onderdelen die de Volvo bijna door zijn assen doet zakken.
Er komen de komende tijd weer een aantal TI's de Nederlandse wegen verrijken.

En inderdaad, de 1000 van Simcarno is een plaatje. meestal zie je 'm volgas, maar stilstaand is ie ook een beauty.

Terug
Bovenaan