Sloperijfoto's, deel 3

ginkelvanmichiel zei:
heerlijk die kentekenplaten.

Voor het GAIK-tijdperk zag je nog wel eens vroege gele platen rondrijden die er precies zo uitzagen... compleet versleten.

Stonden er toevallig nog Fiesta's Mk1 op Gaos?

Dit zijn wel de eerste gele platen ja.... Een deel v/d P's werd nog in blauw geleverd. Maar ook de Volvo 264GLE van onze buum had TG in het midden, in het blauw. De Civic van de buuf had geel U in het midden, was van de tweede versie met knippers in de bumper ipv erop, maar roesten! Onvoorstelbaar, na 2-3 jaar al de gaten onder de achterruit, opgevangen door een mooie wintersportsticker. Memories....:p

Een Toyota Tercel uit 1984.

346toyotatercelkx25xt.jpg

347toyotatercelkx25xt.jpg

Die oude Jappen staan vooral bekend om hun onverwoestbare techniek, niet om hun onverwoestbare plaatwerk, zo blijkt uit de foto's :).

Tripoux zei:
Deze foto's maakte ik 2 jaar geleden in de Allier (Frankrijk).

9761209_orig.jpg

Ha, ik kwam vorig jaar zo'n model tegen in de Vogezen.
GroteFoto-6BYT3M8T.jpg

Leuke wagens. Kunnen wat uiterlijk betreft de competitie aan met de Amerikaanse pick ups uit de jaren vijftig, al ogen ze wel een beetje minder stoer.

Heel knap dat je die Hyundai herkent!!! Het is een model dat volledig van de aardbodem is verdwenen, maar bij GAOS staat er nog een.

Hier overigens de Charade automatic uit 1982. :cool:

356daihatsucharadejl15x.jpg

357daihatsucharadejl15x.jpg

358daihatsucharadejl15x.jpg

359daihatsucharadejl15x.jpg

Leuke foto's! Zonde van die originele NL RX7. En nog aparter, een echte sportwagen die gewoon nog trommeltjes achter heeft.

Andere tijden.

XBXG zei:
Heel knap dat je die Hyundai herkent!!! Het is een model dat volledig van de aardbodem is verdwenen, maar bij GAOS staat er nog een.

Hier overigens de Charade automatic uit 1982. :cool:

1,5 jaar geleden stond er nog een Stellar te koop: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3181740,3829380#msg-3829380
Maar SB-65-XT staat niet meer in RDW :(
XB-74-JN, die ik eveneens 1,5 jaar geleden zag, bestaat gelukkig nog wel.

Je hebt trouwens wel megaveel foto's gemaakt op GAOS :eek: Na het zien van al die foto's krijg ik ook aardig zin om daar eens langs te gaan.

ja..ik zou daar ook weleens willen rondstruinen...

Is het een idee om eens keertje te gaan kijken als er toch meerdere mensen willen kijken?

Maar waarom bewaard deze slopery deze wagens zo lang allemaal? Meeste dingen zullen niet meer te verkopen zijn denk ik..

De motor heeft in ieder geval nog een goede bestemming gevonden. En wat staat er nu weer achter? Een Carina model 1981-1984? *edit: en daar bovenop een Accord van ongeveer hetzelfde jaar waarschijnlijk. En is dat rode ding bovenop de stapel met de achterklep open een Civic Shuttle?

Dionysus zei:
Leuke foto's! Zonde van die originele NL RX7. En nog aparter, een echte sportwagen die gewoon nog trommeltjes achter heeft.

Andere tijden.

Hmmmm en toch weer niet, want hij had ook Watt stangen om de starre achteras (dat dan weer wel) op z'n plaats te houden. En wat monteert Opel onder de Astra vandaag de dag? Juist, Watt stangen.

Daewoo-Chevrolet zei:
De motor heeft in ieder geval nog een goede bestemming gevonden. En wat staat er nu weer achter? Een Carina model 1981-1984? *edit: en daar bovenop een Accord van ongeveer hetzelfde jaar waarschijnlijk. En is dat rode ding bovenop de stapel met de achterklep open een Civic Shuttle?

Ik denk een Subaru L-serie (85-93).

Peugeots 309 ogen toch altijd vrij strak, ook op de sloop. Geen roest te zien. Betekent een barcodesticker op een sloopauto dat er sprake is van een slooppremieslachtoffer?

the Fox zei:
Peugeots 309 ogen toch altijd vrij strak, ook op de sloop. Geen roest te zien. Betekent een barcodesticker op een sloopauto dat er sprake is van een slooppremieslachtoffer?
dat is voor als een auto gestript is kan je hem uitskennen met de code

Deze stickers vind je op alle sloopauto's in Nederland. Tenzij een sloopauto er al jaaaaren staat.

img8826j.jpg

@ pedigreepaul...: Heb jij toevallig nog op die sloperijen kenteken deeltjes 3 op de voorruiten gezien? Mocht je ze nog eens tegen komen...wil je ze dan apart houden voor mij? deze verzamel ik...

Ik wist overigens niet dat er nog zoveel sloperijen met zulke jaren 80 wagens waren zeg...Leuk!!

the Fox zei:
@Pedigreepaul: De auto die onder het struikgewas schuil gaat lijkt me een Kever.

U gaat NIET DOOR naar de volgende ronde... NEXT! :D

Radar zei:
@ pedigreepaul...: Heb jij toevallig nog op die sloperijen kenteken deeltjes 3 op de voorruiten gezien? Mocht je ze nog eens tegen komen...wil je ze dan apart houden voor mij? deze verzamel ik...

Ik wist overigens niet dat er nog zoveel sloperijen met zulke jaren 80 wagens waren zeg...Leuk!!

Heb er niet op gelet eigenlijk.. Op deze sloperij was ik al eens eerder geweest (februari 2009) en een groot deel was al afgevoerd van wat er toen stond.
Er zijn heel veel slooppremieslachtoffers bij gekomen en gestapeld. Er was nog gedeelte waar nog wat interessants lag, waaronder dus die R9 pre-facelift en Fiat 127.

Oh my God !!! :eek:

Wat zonde van die prachtige auto's! Sommige Fransen hebben werkelijk geen idee van wat ze laten verenigen met de natuur... (n)

Wie oh wie kan mij helpen om deze auto te identificeren?? Ik dacht zelf aan een Celica, maar heel zeker ben ik niet...

364inc.jpg

365inc.jpg

Terug
Bovenaan