Sloperijfoto's, deel 3

Gisteren even bij GAOS geweest, nog wat stukken gehaald van de 305en en de Ritmo. Ik was laat en het begon al donker te worden, had ook niet veel tijd. Dus helaas niet uitgebreid rondgekeken. Maar ik zag wel dat er 2 Fiesta's 1 lagen, waarvan eentje zelfs nog met de stalen/chromen bumpers. Die zag er nog erg fraai uit, daar is voor de liefhebber wel wat te halen!

Radar zei:
Idranor zei:
Radar zei:
zo..dat lijkt me geen grote sloperij, maar wel met veel oudere wagens nog...

welke sloperij is dit?

Zo te zien Autodemontage Weteringbrug. Heb daar afgelopen jaar nog een 305 break uit elkaar gehaald. Ze hebben daar welvaker interessante oudjes staan. Op het veldje met occassions staat oa een overgroeide en in verregaande staat van ontbinding verkerende Morris Minor, station met houten achterkant. Tussen de occassions staan wel enkele winkeldochters die inmiddels rijp zijn voor de sloop...

oke....zijn daar ook oudere Volvo 343 modellen te vinden?

Het zou bij toeval kunnen maar ik weet het niet, ben er al een poosje niet geweest. GAOS heeft ze volgens mij wel maar er zijn er hier die je dat misschien beter kunnen vertellen.

Dit zie je ook niet elke dag op een sloperij: een Ford Probe uit 1995.

420_Ford_Probe_1995_LN-FF-25.jpg

421_Ford_Probe_1995_LN-FF-25.jpg

422_Ford_Probe_1995_LN-FF-25.jpg

https://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/12300/auto-rijdt-kanaal-in-nabij-vriescheloo.html

Weer een zeldzame klassieker minder

Helaas, te weinig tijd om er irl langs te gaan, maar google earth laat al wat zien:

MBsloperij.jpg

Realsteel zei:
Heeee , Ze hebben het thema veranderd daar in Texas . Cadillac ranch is nu omgedoopt tot Cadillac Lake . Of heeft er een bus Japanse touristen een plaspauze gehouden o_O . Ik vraag me trouwens af hoe de voorkanten van deze wagens er na al die jaren in de grond aan toe zijn

In zekere zin kan het hun leven zelfs nog verlengen! Het vandalisme gilde was flink aan de beestjes bezig, en bedenkt zich nu wl 2 keer om er naar toe te zwemmen.
Groeten Arco

En als Tourist is hij zeker zeldzaam! Mij een raadsel waarom dit op het oog vrij harde exemplaar op de sloop is beland...

En als die tourist niet te redden zou zijn, zit er nog een schat aan (plaat)delen aan, lijkt mij.

Greetzz Renate.

ik wil net zeggen :( die schermen voor van die 1301 tourist zijn dan misschien wat gedeukt, maar wel roestvrij! en héééél erg zeldzaam in roestvrije staat :confused:

XBXG zei:
Zonder wielen? :T
Met amerikaanse auto's schijn je nog een eind te kunnen rijden zonder wielen, gelet op de vele achtervolgingen die ik op teevee heb gezien bij 'De politie op je hielen' :D. Wel eindig je dan meestal tegen een muur.

Volgens mij reageer je op oude foto's, maar ik denk dat je autosloperij GAOS in Emmeloord bedoelt. Dat is sowieso een sloperij waar nog een Axel staat namelijk.

Een Simca 1501 is al zeldzaam op 's lands wegen, en al helemaal op de sloop.

Auto heeft Maanden (Zo niet langer..) langs het kanaal gestaan. Er stond ook een beige Tourist bij. Die was beduidend slechter. Het leek alsof dit exemplaar gespoten was. Hebben nooit ruiten of chroom op gezeten. Ik verbaasde me er twee weken terug al over dat hij niet meer op het zelfde plekje stond. Hij was overigens volledig deukvrij!

Op diezelfde plaats heeft ook een aantal jaar een Rekord Coupe gestaan en een oude Saab!

Typ in maps.google.com het volgende eens in:

Athens, 4503 County Road, Texas, USA

In de zuidwestelijke hoek van de kruising met highway 175 bevindt zich een interessante locatie waar je het volgende kunt spotten (check ook streetview)

1_02210.jpg

1_02310.jpg

1_02510.jpg

1_02810.jpg

Don's Bug Barn
Parts, Restoration, Engine, Transmission, Salvage Yards, Vehicle Sales
Athens, Texas, USA
Don's Bug Barn is an early model VW salvage yard located in East Texas. A source for salvaged air-cooled VW parts and restoration quality 1960-1974 VW's including Bugs, Ghias, Buses, Squarebacks, Fastbacks, Dune Buggies and more. The father-son owners have been collecting VW's for over 30 years and now are liquidating the entire collection. We have over 250 Volkswagens to sell as well as stock and performance parts. If you are looking for a new project or something for your VW please send us an email or give us a call.

Don's Bug Barn is located outside Athens,TX on Highway 175 East towards Jacksonville approx I mile past Loop 7 on the right at the corner of Highway 175 East and Henderson County Road 4503.

D. Elzinga zei:
Zo, ik zie een vroege Karmann-Ghia staan(y) Geen type I busjes? Of is die witte op de eerste foto er een?
Moeilijk te zien, maar het lijkt er wel op. De neus lijkt iets schuiner te zijn en het lijkt erop dat de voorruit niet uit één deel bestaat. En wat is dat rode sportmodel naast die twee Karmann Ghia's?

D. Elzinga zei:
Zo, ik zie een vroege Karmann-Ghia staan(y) Geen type I busjes? Of is die witte op de eerste foto er een?
Ja, da's een T1.

Phoenixrot74 zei:
En wat is dat rode sportmodel naast die twee Karmann Ghia's?
Volgens mij een kitcar uit Brazilië op basis van een Kever. Ik ben even de naam kwijt.

De foto was inderdaad bij Herman genomen. Inmiddels ben ik erachter dat het een Renault Galion is geweest.

Meer info over de sluiting: hier.

Jammer, want ik kwam er altijd graag.

Phoenixrot74 zei:
D. Elzinga zei:
Moeilijk te zien, maar het lijkt er wel op. De neus lijkt iets schuiner te zijn en het lijkt erop dat de voorruit niet uit één deel bestaat. En wat is dat rode sportmodel naast die twee Karmann Ghia's?

Het rode sportmodel is een Bradley GT II

Triumph-madness zei:
Phoenixrot74 zei:
D. Elzinga zei:

Het rode sportmodel is een Bradley GT II

Dat klopt, als ik het rode exemplaar vegelijk met onderstaande foto. Goed zeg! Ik had het echt niet geweten.

Bradley-GT-II-Kit-Car-5.jpg

Meer over de Bradley GT

Geen idee of ze al geplaatst zijn...

https://picasaweb.google.com/luftkraftwerk74/2009091618_AutofriedhofKaufdorf_DasEnde#

Mooie plaatjes.

In Udenhout:
P030111_1250.jpg

P030111_1244.jpg

P030111_1257_01.jpg

P030111_1257.jpg

Niet op een sloop, maar paar dagen na maken foto's opgehaald door sloop:
P080111_1351.jpg

P080111_1351_01.jpg

En ook alweer tijdje zonder APK
P101210_1206.jpg

Gr Jeroen

Goh, jammer om te lezen dan sloperij H. van den Berg gesloten is in Eemnes. Kwam er altijd heel vaak. :(

Beter laat dan nooit, maar hier zijn nog wat Frankrijk-sloperij foto's van mijn zomervakantie. Wel voornamelijk Citroën.

In Frankrijk in elk geval nog genoeg slopers langs de weg! Op het platte land staat er onderhand standaard bij iedere woning een sloper in de tuin. Heerlijk!

In Le Tileul op de sloperij geweest na aanraden van het Autoweekforum. Helaas viel die nogal tegen, ze hadden nu 3/4 van het terrein afgesloten voor bezoekers, waardoor er weinig meer over bleef en te zien was.. Veel gingen er speciaal vanuit Nederland heen voor een dagje sloperij, maar nu kom je dan thuis van een koude kermis, het is niet zo bijzonder meer helaas, en heel klein.

Een Belgische Xantia VSX in dezelfde kleur als mijn ex-Xantia:

Een LNA:

Een Visa Leader:

En een overzichtsfoto van de voorkant. Ook afgesloten voor bezoekers..

(De BX kwam net binnen. Stond bij aankomst geparkeerd naast onze Eend. Bij terugkomst was die naar binnen gereden).

We zijn ook nog op een andere sloperij geweest, maar daar mochten we niet vrij rondlopen helaas, alleen onder begeleiding. Iedereen mocht daar vrij rondlopen, behalve wij. Onbetrouwbare Hollanders ook. Erg jammer, er stonden veel zeldzame auto's. Ik heb alleen deze Visa op de foto gezet. Maar een medeforummer heeft meer foto's gemaakt toen ik met de sloopmedewerker druk was met een Xantiaspoiler, haha.

En hier de foto's van m'n reisgenoot/medeforummer: -Klik hier voor de foto's-

Op het terrein van een Citroëngarage:

Nog wat bij een Garage:

Voor de rest een zwik sloopauto's langs de weg:

Zo... maar die foto´s van ´nog wat bij een garage´ zijn wel bijzonder.

Daar staat een 1e type Peugeot 505 Turbo Injection zonder katalysator!(y)

Die een na laatste foto is mooi somber, met een Peugeot 203, Simca 1301 tourist en Dyane. Wat een tegenstelling met die kleurige Citroën 2CV en Renault 4 op de foto daaronder.

Daewoo-Chevrolet zei:
XBXG zei:
Heel knap dat je die Hyundai herkent!!! Het is een model dat volledig van de aardbodem is verdwenen, maar bij GAOS staat er nog een.

Hier overigens de Charade automatic uit 1982. :cool:

1,5 jaar geleden stond er nog een Stellar te koop: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3181740,3829380#msg-3829380
Maar SB-65-XT staat niet meer in RDW :(
XB-74-JN, die ik eveneens 1,5 jaar geleden zag, bestaat gelukkig nog wel.

Je hebt trouwens wel megaveel foto's gemaakt op GAOS :eek: Na het zien van al die foto's krijg ik ook aardig zin om daar eens langs te gaan.

Beste Daewoo-Chevrolet, de SB-65-XT is helaas 3x over de kop gegaan (met mij er in...). Ik weet niet hoe je een foto plaatst, maar ik kan je ze wel e-mailen:). De XB-74-JN is sinds gister in mijn bezit. Mocht iemand nog een Stellar weten, heb ik altijd interesse, hoewel ik denk dat ik nu echt de laatste Nederlansche Stellar heb.

HarroZellef zei:
De XB-74-JN is sinds gister in mijn bezit. Mocht iemand nog een Stellar weten, heb ik altijd interesse, hoewel ik denk dat ik nu echt de laatste Nederlansche Stellar heb.
Is dit het exemplaar dat een paar weken geleden te koop stond op marktplaats?

HarroZellef zei:
Beste Daewoo-Chevrolet, de SB-65-XT is helaas 3x over de kop gegaan (met mij er in...). Ik weet niet hoe je een foto plaatst, maar ik kan je ze wel e-mailen:). De XB-74-JN is sinds gister in mijn bezit. Mocht iemand nog een Stellar weten, heb ik altijd interesse, hoewel ik denk dat ik nu echt de laatste Nederlansche Stellar heb.

Ik heb even een register voor je gemaakt: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3181740,4587724,page=3#msg-4587724
Gaaf dat je die blauwe Stellar nu bezit!

Terug
Bovenaan