Sloperijfoto's, deel 3

@Bennie940
Deze heb ik in 2009 gefotografeerd op het industrieterrein in Hengelo bij sloperij Ümit aan de Toermalijnweg ( in de buurt van de Makro)
4237793768_77bfb1d16c_z.jpg

Weet niet of ie er nog staat..

Ik zal morgen eens kijken. Ik kom elke dag wel in Hengelo. Ik denk niet dat hij er meer ligt (ruim twee jaar), maar niet geschoten is altijd mis. Bedankt voor de tip.

Ik ben geen Tukker. Ik kom uit het overijssels Vechtdal. Ik ben chauffeur en kom elke dag wel in 't gooi, de veluwe, Achterhoek en Twente.

Bennie 940, bij Pieper in Putten stond ook heel lang een Ascona:

3877315283_04a4c449ac_z_d.jpg

Afgelopen zomer is de foto gemaakt, de laatste keer dat ik er was (zo'n 5 weken geleden) stond die er nog. Wellicht eens een belletje aan wagen?

Bennie 940 zei:
Ik ben geen Tukker. Ik kom uit het overijssels Vechtdal. Ik ben chauffeur en kom elke dag wel in 't gooi, de veluwe, Achterhoek en Twente.

Aaah vandaar.. Sorry :D .. Ik dacht al, ik zie veel bekende auto's langskomen uit die regio, dus moest haast wel..

Een 404 Diesel, zo te zien. Je kunt nog zien waar het Diesel-typeplaatje heeft gezeten.

Kijk anders eens net over de grens in het Ruhrgebied, daar zitten nog aardig wat sloperijtjes waar nog C-Ascona's staan. Bettray Autoverwertung is een bekend bedrijf met meerdere vestigingen.

Toch lijkt me dat je dan zo'n 404 beter aan het onderdelenmagazijn kan schenken dan aan de sloperij... er zijn altijd nog wel onderdelen en details die andere liefhebbers kunne gebruiken of willen hebben...

Mielcitrofiel zei:
Toch lijkt me dat je dan zo'n 404 beter aan het onderdelenmagazijn kan schenken dan aan de sloperij... er zijn altijd nog wel onderdelen en details die andere liefhebbers kunne gebruiken of willen hebben...

Was weinig bruikbaars meer aan. Misschien de ruiten en wat klein spul, hij was echt heel slecht.
Hij heeft denk ik al een aardige tijd buiten geslapen, alles was verweerd.

In Meppel (Nijeveenseweg) staat een witte 404 al 8 jaar te verpieteren langs de stoeprand, die zag er rond 2003 nog heel toonbaar uit, maar nu vallen de gaten erin en groeit er mos op, net als die op de foto hierboven. Ik heb hem al eens op de foto gezet en vraag me nog steeds af wie die auto in hemelsnaam zo laat wegrotten.. Eens per jaar wordt ie blijkbaar eens aan de kant geduwd om het onkruid weg te halen. Ik kan me niet voorstellen dat ie er zo mag staan, want een niet-gekeurde auto mag toch helemaal niet op de openbare weg staan? Zal de foto eens plaatsen binnenkort, inmiddels past het wrak wel bij dit topic ...

Nee dat mag zeker niet, apart. Overigens zie ik nog wel wat van die 404 te halen hoor behalve het glas. Ik zie nog mooi chroomwerk/bumper, lichtunits, misschien nog wat technische delen, wellicht dashboard. Weet ook niet precies waar vraag naar is.

Wel vreemd, als het goed is krijgt de tenaamgestelde wel een boete. En ik neem aan bij niet betalen of niet keuren, regelmatig een herinnering of verhoogde boete. Of wordt zo'n boete maar eens in het jaar gestuurd? En bij betalen van de boete pas het volgende jaar weer opgemerkt dat er (nog steeds) geen geldige keuring is?

XBXG zei:
Stif zei:
Beste XBXG vergeet je je camera niet zaterdag?
Succes!

Overal waar ik naar toe ga, gaat mijn camera mee. ;)

@XBXG: Naar welke sloperij ga je morgen, ik kan t niet helemaal terugvinden. Ik was zelf van plan morgen even naar GAOS te gaan, al weet ik nog niet of het helemaal gaat lukken qia planning. Ik mag morgen ook de geplaatwerkte restauratieRitmo weer ophalen. :cool:

§anitarium zei:
Wel vreemd, als het goed is krijgt de tenaamgestelde wel een boete. En ik neem aan bij niet betalen of niet keuren, regelmatig een herinnering of verhoogde boete. Of wordt zo'n boete maar eens in het jaar gestuurd? En bij betalen van de boete pas het volgende jaar weer opgemerkt dat er (nog steeds) geen geldige keuring is?

Ik neem aan dat het kenteken geschorst is, de overtreding is dan dat de geschorste auto op de openbare weg staat. Volgens mij mag een geschorste auto niet eens zichtbaar zijn vanaf de openbare weg, al staat hij wel op eigen terrein. Maar er wordt natuurlijk pas boete geschreven/geverbaliseerd op het moment dat een bevoegd persoon de auto ziet en het kenteken natrekt. Die overtreding kan nooit uit een administratieve controle blijken, zoals bij een verlopen APK of een onverzekerde auto.

§anitarium zei:

Betreffende Porsche is verzekerd, maar niet gekeurd. Misschien is hij geschorst, maar dan mag hij ook niet aan de weg staan. Helemaal in de huidige, zeer slechte staat (planten uit de motorkap, groen geworden, bekrast) zou hij toch moeten opvallen.

Oja, dat zou kunnen natuurlijk: wel geschorst, niet verzekerd, geen APK. Dan mag de auto idd niet op de openbare weg staan, maar dan wordt de auto idd pas bekeurd als hij daadwerkelijk gezien wordt een BOA of agent.

@ Idranor: Als de auto niet op de openbare weg staat is het genoeg bij een schorsing. Waarom zou een auto ook daadwerkelijk niet vanaf straat gezien mogen worden bij een schorsing?

§anitarium zei:
Is een loterij. Maar ze komen, naar mijn ervaring, steeds vaker. Ik heb hier ook wel eens een ongekeurde auto langs de weg staan.
Als je verder wel gewoon verzekert en belasting betaalt (bij oldtimer natuurlijk niet nodig), dan blijft het verder bij het betalen van APK boetes.

§anitarium zei:
Oja, dat zou kunnen natuurlijk: wel geschorst, niet verzekerd, geen APK. Dan mag de auto idd niet op de openbare weg staan, maar dan wordt de auto idd pas bekeurd als hij daadwerkelijk gezien wordt een BOA of agent.

@ Idranor: Als de auto niet op de openbare weg staat is het genoeg bij een schorsing. Waarom zou een auto ook daadwerkelijk niet vanaf straat gezien mogen worden bij een schorsing?
dat had iets te maken met de definitie van openbare weg. Volgens de belastingdienst zou een oprit, die niet van een afgesloten hek of slagboom is voorzien, gewoon openbare weg zijn. Dus ook achter je huis in de achtertuin zou je geen geschorste auto mogen plaatsen......

Die soep wordt meestal niet zo heet gegeten als opgediend.

§anitarium zei:
Maar als een auto niet geschorst is, komt de APK-bekeuring tegenwoordig toch automatisch binnen?
de eerste komt na 2 maanden, daarna is het een loterij.
Vroeger was het alleen een loterij. Gemiddeld komt ie 1 keer per half jaar. Voor dat geld heb je in de randstad geen stallingsplek.

Ik heb nog even een beetje zitten zoeken naar het schorsen en het stallen op eigen terrein in het zicht, dat moet gewoon kunnen. Enige probleem is dat soms een oprit van een huis ook onder de openbare weg valt, bijvoorbeeld bij huurhuizen, dat weet de eigenaar van de auto dan soms niet.

Idranor
kan je alsjeblieft nog wat goede foto's van alle kanten van de yugo en skoda maken ook van het intrieur

Die bij GAOS bedoel je? Als ik ga dan zal ik m'n best doen!

stoterstangen90 zei:
§anitarium zei:
Maar als een auto niet geschorst is, komt de APK-bekeuring tegenwoordig toch automatisch binnen?
Vroeger was het alleen een loterij. Gemiddeld komt ie 1 keer per half jaar. Voor dat geld heb je in de randstad geen stallingsplek.

:)

ok bedankt kan je ook onder de koferklep kijken kan ik zien wat daar nog in zit

Idranor zei:

stoterstangen90 zei:
§anitarium zei:

@ idranor...

mocht je morgen naar Chaos gaan...wil jij dan ook voor mij kijken voor kenteken delen 3? wellicht spot je er nog een paar voor me....
dat zijn die papiertjes van de voorruit van vroeger...

1

Ben niet zo'n Peugeot kenner, maar lijkt me nog wel redelijk plaatwerk aan te zitten....? Vond t bij toeval op internet..

Bennie 940 zei:
Ik zal morgen eens kijken. Ik kom elke dag wel in Hengelo. Ik denk niet dat hij er meer ligt (ruim twee jaar), maar niet geschoten is altijd mis. Bedankt voor de tip.

Ben vandaag erlangs geweest.. De Ascona staat er nog. Hij vraagt 5 tientjes voor de klep

Radar zei:
Idranor zei:

stoterstangen90 zei:
§anitarium zei:

@ idranor...

mocht je morgen naar Chaos gaan...wil jij dan ook voor mij kijken voor kenteken delen 3? wellicht spot je er nog een paar voor me....

Huh wil je die papiertjes? Wat moet je daar nou mee! Maar als ze er zijn zal ik ze meenemen. :)

Idranor zei:
Radar zei:
Idranor zei:

stoterstangen90 zei:
§anitarium zei:

@ idranor...

Huh wil je die papiertjes? Wat moet je daar nou mee! Maar als ze er zijn zal ik ze meenemen. :)

ja sorry...ieder zijn eigen gekke hobby he? haha....
ik heb er inmiddels 2700 ....

bedankt alvast!

Idranor zei:
Radar zei:
Idranor zei:
@ idranor...

ja sorry...ieder zijn eigen gekke hobby he? haha....
ik heb er inmiddels 2700 ....
bedankt alvast!
Haha oké als ik ga zal ik er op letten. Hoorde dat t morgenochtend gaat regenen en dan wordt t lastig maar we zullen zien.

Idranor zei:
Nee dat mag zeker niet, apart. Overigens zie ik nog wel wat van die 404 te halen hoor behalve het glas. Ik zie nog mooi chroomwerk/bumper, lichtunits, misschien nog wat technische delen, wellicht dashboard. Weet ook niet precies waar vraag naar is.

De voorruit was er al uit, dus de weersinvloeden hebben reeds hun tol geëist op het dashboard. Al lijkt me de stuurinrichting nog wel te redden.

Idranor zei:
@XBXG: Naar welke sloperij ga je morgen, ik kan t niet helemaal terugvinden. Ik was zelf van plan morgen even naar GAOS te gaan, al weet ik nog niet of het helemaal gaat lukken qia planning. Ik mag morgen ook de geplaatwerkte restauratieRitmo weer ophalen. :cool:

Ik ga naar Rutte in Velserbroek. Daar staat lang niet zoveel leuks als bij GAOS, maar de rode Kever, de 404, de Volvo 780 en de blauwe Renault 5 GTE staan er wel. Waarschijnlijk zal ik morgen dus niet al te veel foto's kunnen maken, maar wie weet wat er nog nieuw is binnengekomen.

miketamara zei:
hoi weet er iemand een sloperij met kevers

Op de vorige pagina zie je foto's van een rode Kever op sloperij Rutte in Velserbroek. ;)

D. Elzinga zei:
§anitarium zei:

Betreffende Porsche is verzekerd, maar niet gekeurd. Misschien is hij geschorst, maar dan mag hij ook niet aan de weg staan. Helemaal in de huidige, zeer slechte staat (planten uit de motorkap, groen geworden, bekrast) zou hij toch moeten opvallen.

Ik neem aan dat het om deze 911 gaat? Zo heel slecht zag ie er vorig jaar niet uit namelijk... :rolleyes:

Porsche9112628MH2bis.jpg

Ik neem aan dat het om deze 911 gaat? Zo heel slecht zag ie er vorig jaar niet uit namelijk...

Dan moet je hem nu maar eens gaan bekijken:cry:

Er zijn trouwens vijf origineel Nederlandse 911 S'en, waarvan dit er dus een is...

de hele voorkant was van peperkoek. Verder was het achterscherm behoorlijk ontzet. Kijk, alles is natuurlijk te restaureren, maar de hoop onderdelen die je op die foto ziet alsmede alle techniek, is bewaard. Ik heb nog 2 achterwielaangedreven Skoda's in de vaart, waar deze onderdelen weer goed terrecht zullen komen.

Bedenk wel dat ik hem 4 en een half jaar gehad heb. Dan doe je hem echt niet om niets weg. Hoewel ik hem eigenlijk vorig jaar al had willen slopen, maar toen kwam ie nog zo gemakkelijk door de keuring.

Terug
Bovenaan