Sloperijfoto's, deel 3

Blij dat de onderdelen nog goed hergebruikt gaan worden.
- houd gepaste stilte... -:cry:

Trouwens, die roestige aanblik onder die voorspatborden op die randen is bij de meeste 105/120's wel aanwezig in meer of mindere vorm. Ik durf die van mij er niet af te trekken!

Zoals al aangegeven, ben ik vandaag even wat BX-spulletjes wezen zoeken op autosloperij Rutte in Velserbroek. Uiteraard had ik mijn camera meegenomen en ik het de volgende auto's op de gevoelige digitale plaat gelegd:

- een Renault 16 TL uit 1975.

457Renault16TL1975.jpg

458Renault16TL1975.jpg

459Renault16TL1975.jpg

- een Fiat Coupé uit 1994.

460FiatCoupe1994.jpg

461FiatCoupe1994.jpg

462FiatCoupe1994.jpg

463FiatCoupe1994.jpg

- een Fiat X1/9 uit 1979.

464FiatX191979.jpg

465FiatX191979.jpg

466FiatX191979.jpg

467FiatX191979.jpg

- de bruine Opel Kadett automatic uit 1982, die al te zien was op de eerdere foto's van de rode Kever:

468OpelKadett1982.jpg

469OpelKadett1982.jpg

470OpelKadett1982.jpg

- een Kever uit 1973.

471VolkswagenKever5124XR.jpg

472VolkswagenKever5124XR.jpg

473VolkswagenKever5124XR.jpg

- en om nog even terug te komen op de Peugeot 404 diesel, ziehier het motorblok:

475Peugeot404diesel.jpg

En het interieur.

474Peugeot404diesel.jpg

stoterstangen90 zei:
Wat foto's van mijn eigen sloperijbezigheden.

Tja, de 130 is niet meer.

DSC00116.jpg

DSC00115.jpg

DSC00117.jpg

DSC00118.jpg

DSC00119.jpg

DSC00120.jpg

DSC00121.jpg
ok inderdaad sond maar het zij zo heb je de spatlapen en roostertjes er niet af gehaald
en waar gaan alle onderdelen heen en is het intrieur nog in goede staat zoja wat kost het

gaaf hoor.....

deeltje 3 vd kever nog voor me meegenomen?? i hope ??

leuke foto's weer !!

Ik had het met opzet niet vermeld (even kijken hoe scherp je bent op die deel III :D ), maar de Kever was echt de enige auto op de gehele sloperij met nog een deel III achter de voorruit.

Deze is dus voor jou.

(PB me maar voor hoe en wat)

NL5124XRdeelIII1.jpg

@ Radar: gaat het je alleen om de delen 3 ? Ik ben nav bovenstaande even gaan kijken in mijn archief want ik dacht dat ik er nog wat had, maar ik heb alleen 3 kentekenbewijzen setjes met deel 1, deel 2 en kopie deel 3 - geen deel 3 erbij dus.

Sja, deze was wel erg roestig...

Bestaat er geen onderdelenmagazijn van de Keverclub?

Overigens staat het kenteken nog steeds geregistreerd bij de RDW. Ik denk zelf dat ie al jaaaaaren in een schuur heeft gestaan en dan maar naar de sloop is gebracht.

300EW124 zei:
@ Radar: gaat het je alleen om de delen 3 ? Ik ben nav bovenstaande even gaan kijken in mijn archief want ik dacht dat ik er nog wat had, maar ik heb alleen 3 kentekenbewijzen setjes met deel 1, deel 2 en kopie deel 3 - geen deel 3 erbij dus.

de meeste zijn inderdaad delen 3 , maar de andere delen spaar ik ook , maar daar heb ik er gewoon veel minder van...

Mocht je die setjes kwijt willen hoor ik het wel via een PBtje?

@ XBXG.....volgens het deel 3 heeft denk ik de kever sinds 1986 in een schuurtje gestaan.....denk ik?

@ss90: Mooie foto's, een waardig afscheid van een dappere wagen. Maar die spatlappen vielen me ook al op! :cool:

Die Fiat 1100 R, schandalig dat die op de sloop is beland in die staat. Ik weet zeker dat ik die vrij recent nog in een klassiekerblad te koop heb zien staan.

Wauw, een Nissan Stanza! Over vergeten autotypes gesproken... Trouwens, die Umit lijkt opvallend veel 80's auto's te hebben zo te zien. En werkelijk een gotspe van die Fiat!

Ik heb het Fiat 1100-forum op de hoogte gebracht van de aanwezigheid van de Fiat op de sloop. Welke sloperij betreft het en waar bevindt deze zich?

Die Fiat 1100 lijkt me bij de sloperij aan de Heining in het Amsterdamse havengebied te staan. Google levert dit op:
Autosloperij de Sluis
Heining 41, 1047 AZ Amsterdam 020 497 2508 ‎

Comfortabele stoelen in die XM.
Ik heb ooit met mijn vader een Mercedes 207D gerestaueerd en omgebouwd tot camper. De originele zetels hebben we er uit gehaald en er stoelen uit een Citroën CX voor in de plaats gezet. Frans comfort in een Duitse bus :). De bus van bouwjaar 1978 (RY-50-ZP) is al sinds circa 1996 niet meer in het bezit van mijn ouders maar rijdt volgens de RDW nog steeds rond (y) . Kennelijk hebben we bij de restauratie degelijk werk geleverd :D .

Hee krijg nou wat, Jochem ook hier!

Een C3, je hebt inderdaad gelijk. Allebei net zo bol. o_O

tsov zei:
Die Fiat 1100 lijkt me bij de sloperij aan de Heining in het Amsterdamse havengebied te staan. Google levert dit op:
Autosloperij de Sluis

Klopt. Als je langs de Heining rijdt, is die Fiat écht niet te missen.
Laten we hopen dat de Fiat, of onderdelen ervan, nog gered zullen worden.

Edit: Op Google Maps staat ie er zelfs al (link). Hoe langs ie er al staat zou ik echter niet weten.

@ XBXG en The Fox - mooie classic spots.

Onderstaand een deel van het achterterrein van een voormalige Volvo garage:

IMG_6621.jpg

IMG_6627.jpg

Ja ze staan er al echt lang ...

IMG_6634.jpg

Leuke foto's op die posts van theFox en vanBee! Ik kan me bijna niet voorstellen dat die foto's van de T1 recent in NL gemaakt zijn met de huidige waarde van die krengen, zelfs in schroottoestand. En waar is die Volvogarage?

XBXG zei:
tsov zei:
Autosloperij de Sluis

Klopt. Als je langs de Heining rijdt, is die Fiat écht niet te missen.
Laten we hopen dat de Fiat, of onderdelen ervan, nog gered zullen worden.

Edit: Op Google Maps staat ie er zelfs al (link). Hoe langs ie er al staat zou ik echter niet weten.

Volgens mij ligt die er al heel erg lang hoor, voor mn gevoel al zeker een jaar of 5. Ook voordat een brand de naastgelegen loods en het grootste deel van deze sloperij is de as legde stond dit wagentje er al. Of er moet vroeger een wagentje gelegen hebben dat er erg op lijkt. Ik moet er wel foto's van hebben van een aantal jaar geleden, eens kijken of ik die nog kan vinden.

Ik had al zo'n idee dat dit de sloperij was waar een tijdje geleden een brand had gewoed. De Fiat ziet er echter nog bijzonder goed uit, en is pas 2 jaar geleden voor het laatst op naam gezet, waarschijnlijk door de huidige sloperij-eigenaar.
Ik denk dus dat de Fiat er pas 2 jaar ligt, maar ik ben uiteraard wel benieuwd of je die oude foto's kunt vinden. ;)

@Idranor
De foto's van die T1 zijn recente foto's uit de VS. Daar worden zelfs VW bussen 'gered' die decennia in een moeras hebben gelegen.

Zoekplaatje
783098.jpg

T1, aangetroffen in the middle of nowhere in Zuid Afrika.

783090.jpg

De foto's nog niet gevonden, wordt een langduriger projectje. :)

Die luchthappers vielen me ook op, klinkt wel logisch gezien de achterin gelegen motor, maar ik kan me niet herinneren het ooit eerder gezien te hebben.

vanBee zei:
@ XBXG en The Fox - mooie classic spots.

Onderstaand een deel van het achterterrein van een voormalige Volvo garage:

IMG_6621.jpg

IMG_6627.jpg

Ja ze staan er al echt lang ...

IMG_6634.jpg

Weet je waar die wagens staan?
Ik zie daar iets heeeeel bijzonders!

Die twee vroege 343's neem ik aan? Ik denk dat daar weinig meer aan te redden valt, als de foto's überhaupt nog actueel zijn. Volgens mij zie ik een B-landensticker achter op de groene 66 Combi.

Foto's zijn van afgelopen vrijdag. Ik post in principe alleen recent spul, foto's van vroegûh passen beter in een ander topic vind ik. @ V300 Neem ook aan dat je de blauwe en groene 343's bedoeld, maar ben benieuwd of er nog iets is wat ik over het hoofd zag ;) Alles is serieus krokant overigens, kijk maar op de foto's langs de dakranden, die waren bij veel auto's doorgerot (dat ken ik alleen van Chatillon waar de wagens echt 25+ jaar stonden)

Bijgaand nog een paar foto's - idd België. @V300 pb me even, stuur ik je in ieder geval de hoge resolutie versie van de foto's van het speciaals dat je ziet.

IMG_6620.jpg

IMG_6629.jpg

XBXG zei:
Zijn dat luchthappers op het dak?

Ja, ook wel ratten-oren genoemd. Schijnt een serieuze doch niet veel voorkomende modificatie te zijn in landen met hoge temperaturen. Het wordt door de echte fanaten ten strengste afgeraden om deze oren bij restauratie definitief te verwijderen, want dan krijg je ruzie met ze :).

@vanBee: Ik heb nog niet vaak zulke krokante Volvo's gezien. Alsof ze met zout bewerkt zijn. Strafpuntje voor Volvo ;).

@ The Fox

Ik evenmin, zie ook deze de buitenbeplating van de voordeur lag onder de naalden/bladeren (helaas niet goed zichtbaar op de foto) en die van LA zal wel snel volgen. Links trouwens een Amazone, dat was zo'n beetje het oudste (maar niet slechtste) wat er stond.

IMG_6637.jpg

Wat hier toch boven op die keet staat? Geen flauw idee, maar het is geen alledaagse auto.
DSC01400.jpg

vanBee zei:
@ The Fox

Ik evenmin, zie ook deze de buitenbeplating van de voordeur lag onder de naalden/bladeren (helaas niet goed zichtbaar op de foto) en die van LA zal wel snel volgen. Links trouwens een Amazone, dat was zo'n beetje het oudste (maar niet slechtste) wat er stond.

IMG_6637.jpg

Heb je inmiddels een PB'tje gestuurd.

Die 343's zijn echt zeldzaam (hele vroege exemplaren), mochten ze de restauratie niet waard zijn, is er altijd nog behoefte aan onderdelen!

@Bennie940

Heb je meer foto's en verder ingezoomd? Volgens mij ligt er naast de container ook nog wel eea aan ouder en zeldzamer spul, helemaal links 504 cpe? andere 2 daar rechts van, vind ik moeilijk in te schatten, misschien een kever?

vanBee zei:
helemaal links 504 cpe? andere 2 daar rechts van, vind ik moeilijk in te schatten, misschien een kever?[/quote

Ik zou zeggen, rechts van de 504 coupé een 404! Die aan de rechterzijde kan ik zo gauw niet herkennen!

@ van Bee: Ik heb niet meer foto's, na even googlen ben ik erachter gekomen dat dit een peugeot 402 is uit 1938.
bouwvergunning-169.jpg

Terug
Bovenaan