Sloperijfoto's, deel 3

nieuw interieur nodig?
foto0175m.jpg

mercedes
foto0113.jpg

een oude cabrio sorry voor de slechte foto
foto0114u.jpg

mazda 626
foto0115ax.jpg

bmw
foto0117y.jpg

bmw
foto0118l.jpg

bmw
foto0119h.jpg

pointac
foto0125v.jpg

kevers
foto0170l.jpg

foto0171m.jpg

foto0172m.jpg

foto0173b.jpg

foto0174m.jpg

@ Geodendag. Oe, die mazda 929. Staat die ook bij De Timp in Dieren?

Wat die middelste ooit geweest is dat weet ik niet. Het lijkt op een saab 900 combi met tandemas!
saab6hjul.jpg

Wat zou het verhaal achter die BMW zijn? Valt me mee dat de politie hem niet allang weg heeft laten slepen.

die bmw is behoorlijk slecht op het eerste gezicht en staat hier

die mazda 626 heb ik al een keer eerder geplaatst, staat er ook al een behoorlijke tijd en staat idd. bij de timp in dieren.
alles in mijn vorige bericht en onder die bmw staan in apeldoorn
in mijn eerdere bericht bij autobedrijf wind
en die onder die bmw bij gebr. Müsse
die mazda staat trouwens bij de te koop auto's

nog een (te koop staande) zielige volvo die aardig begint te roesten

Uploaded with ImageShack.us

in dieren allebij al een tijdje zonder apk
foto0186z.jpg

foto0188o.jpg

foto0189lw.jpg

en de beemer is gewassen
foto0190s.jpg

bij de timp
foto0191s.jpg

foto0192x.jpg

kenteken van de 626 al sinds 2003 bij de timp:cry:
foto0193q.jpg

21.5 jaar in bezit van de huidige eigenaar vliegt hij in eerbeek in de fik:cry:
foto0226i.jpg

foto0227.jpg

foto0228yo.jpg

foto0229a.jpg

foto0230f.jpg

foto0231qk.jpg

foto0232g.jpg

foto0233o.jpg

foto0234.jpg

foto0235r.jpg

foto0236n.jpg

foto0237m.jpg

foto0238cg.jpg

bij een handelaar in eerbeek kende hem van vrôggeh in die goeie oude tied toen ik nog met de schoolbus naar gym ging. bij navraag aan omwonenden bleek dat het een jongen is die in auto's handelt en niet betrouwbaar is.
foto0248s.jpg

foto0239c.jpg

foto0240j.jpg

foto0241n.jpg

foto0242og.jpg

foto0243f.jpg

wat is dit voor een auto?
foto0244.jpg

nog een keer van een andere kant.
foto0245f.jpg

foto0246x.jpg

foto0247r.jpg

wow wat een post zeg:eek:

Bennie 940 zei:
@ Geodendag. Oe, die mazda 929. Staat die ook bij De Timp in Dieren?

Wat die middelste ooit geweest is dat weet ik niet. Het lijkt op een saab 900 combi met tandemas!
saab6hjul.jpg

Die Saab intrigeert me enorm! Wie weet er meer over te vertellen?

wat is dit voor een auto?
foto0244.jpg

nog een keer van een andere kant.
foto0245f.jpg

ik doel op die ene die bij de eerste foto achter de peugeot partner staat en bij die andere naast die witte vw caddy

Ouch, zonde van die Laurel, aan de knik in de C-stijl te zien lijkt ie me niet meer te redden :(

Weet je daar wat meer over?

Wat een gekke deuk eigenlijk in die "datsun" het lijkt net of ie vol gas achteruit op een boom is geknald!
Het lijkt me in ieder geval geen deuk van een achterop komende auto.

Motorfiets achterop geknald? Zonde, zulke dingen lijken altijd net met dat soort bijzondere auto's te gebeuren. Laatst ook al met die Visa van de eerste eigenaar.:(

KP62 zei:
Ouch, zonde van die Laurel, aan de knik in de C-stijl te zien lijkt ie me niet meer te redden :(

Weet je daar wat meer over?

Zeker niet meer te redden, kijk maar eens goed naar het dak boven de achterdeur, zit ook een knik in.
Kun je goed zien aan de chroomlijsten rond de deur, zijn vervormt.
Zou me niets verbazen als de achterdeur ook niet meer open te krijgen is.

Klopt, daar doelde ik eigenlijk ook op met de C-stijl ;)
Andere vraag, deze auto is sowieso economisch total los verklaard, maar mag je er nog wel mee rijden dan?
Oke de verlichting werkt natuurlijk niet meer naar behoren en in het slechtste geval is de achteras scheef.
Maar als je dat nou provisorisch oplapt zou je toch gewoon door de apk moeten komen?

Veilig is anders natuurlijk, maar gewoon een idee ;)

Ik denk dat de ramen en deuren ook fatsoenlijk moeten kunnen openen en sluiten voor de APK? Verder natuurlijk lichten, remmen, uitlaat, er kan van alles beschadigd zijn. Ik weet ook niet of er iets in de APK-regelgeving is opgenomen wat deze Laurel van de weg zou kunnen houden.

Ziet er inderdaad uit alsof er een motorrijder achterop is gereden, hoop dat die er goed vanaf is gekomen...

Zo'n auto is best te richten en ook nog weer heel redelijk klaar te maken. Vroeger trokken ze wel veel krommere auto's recht. Maar echt in nieuwstaat zul je hem nooit meer krijgen. Met een gewone hefbrug, een paar spanbanden, een paar balkjes en een persje kom je al een heel eind.

Mijn collega had vorige week een dame aan de lijn, ze zocht een nieuwe auto ivm een Laurel welke total loss was door een aanrijding. Dit moet 'm zijn....

@Idranor
Ja dat is natuurlijk ook zo, je weet niet wat er onderhuids kapot is..
Dat de achterdeuren ook open moeten kunnen was ik even vergeten.

@Bennie 940
Dat is precies wat ik bedoel. Als ik wat over had (o.a geld en ruimte, iedereen kent het :p), had ik me er misschien ook nog wel aan gewaagd.
Zou het echt jammer vinden als deze naar de sloop gaat, wat natuurlijk zeer waarschijnlijk is.

KP62 zei:
Klopt, daar doelde ik eigenlijk ook op met de C-stijl ;)
Andere vraag, deze auto is sowieso economisch total los verklaard, maar mag je er nog wel mee rijden dan?
Oke de verlichting werkt natuurlijk niet meer naar behoren en in het slechtste geval is de achteras scheef.
Maar als je dat nou provisorisch oplapt zou je toch gewoon door de apk moeten komen?

Veilig is anders natuurlijk, maar gewoon een idee ;)

Ik weet niet of je nog zomaar zo'n wrak kunt oplappen. Ik heb wel eens van een schade hersteller gehoord dat de regels daaromtrend zouden veranderen.
Zou zo zijn dat dergelijke zware schade gevallen een herkeuring moeten krijgen door of bij de RDW, na reparatie, maar of dat ook daadwerkelijk ook al het geval is???

Afgelopen vrijdag bij van Olst in Nunspeet geweest:

Een Alfa Romeo GTV:

Een Dafje:

Een Mini Cooper:

Een Opel Kadett/Vauxhall Viva/weet het niet precies:

Timo1990 zei:
Een Opel Kadett/Vauxhall Viva/weet het niet precies:

Vauxhall Viva HB (1966-1970). Zoiets mag gewoon niet op de sloop terechtkomen, zeker gezien de behoorlijk nette (roestvrije) staat waarin deze nog lijkt te verkeren.

@KP62,

Dan hebben ze vast nog wel ergens een handgeschakelde bak van een Toyota liggen. Die bouwen ze er zo in.

En onder die handbak een 4-cilinder dieselblokje. Wat moeten ze in Afrikaanse landen met een 3-liter 6-cilinder? Ik denk eerder dat die Laurel als onderdelenauto in Europa of Afrika dienst zal doen.

Nog wel een compleet kenteken op die Laurel. Dus zonder keuring terug op de weg te brengen.

Die Laurel gewoon zo gaan rijden, lampje in orde maken en hopen dat de APK meester 'n goede dag heeft de volgende keer...

Mooie vonds! Wat zullen ze waard zijn?

Ben ook wel benieuwd, op deze wijze kosten ze CATC alleen maar geld. Ijzerprijs bieden en exporteren naar Afrika lijkt me een leuke handel, daar vinden ze het ook vast niet erg dat de staat na twee jaar stilstaan wat minder is.

D. Elzinga zei:
Mooie vonds! Wat zullen ze waard zijn?

Ben ook wel benieuwd, op deze wijze kosten ze CATC alleen maar geld. Ijzerprijs bieden en exporteren naar Afrika lijkt me een leuke handel, daar vinden ze het ook vast niet erg dat de staat na twee jaar stilstaan wat minder is.

Lijkt mij ook goede handel! Maar er moet dan wel eerst een flink bedrag voor handen zijn lijkt me.:rolleyes:

Ja, ik weet niet hoeveel er zijn maar er lijken toch meerdere rijen te staan. Dan moeten ze nog verscheept worden (ze staan wel al bij de haven, dat scheelt weer).

dat verschepen had ik zo snel nog niet aangedacht, maar dat kan nog wel eens duurder worden dan de kosten van de auto's zelfo_O

Er is ook een franse site die een vergelijkbaar topic heeft als dit topic met zo'n 275 pagina's alleen ik kan hem nu niet meer vinden, kan iemand een linkje plaatsen?

steven_86 zei:
Er is ook een franse site die een vergelijkbaar topic heeft als dit topic met zo'n 275 pagina's alleen ik kan hem nu niet meer vinden, kan iemand een linkje plaatsen?

In de 1e post van deel 2 van dit topic stond een linkje van de Franse en Belgische topics.
Heb 'm hieronder even gepost.. Hoop dat je deze bedoelt??
Franse

Nog wat fotootjes van de sloperij in Amsterdam waar ik vorige week even was (na sluitingstijd...).

img0171i.jpg

img0174t.jpg

img0173q.jpg

img0176rd.jpg

Het coupedakje op de onderste foto... Het is moeilijk te zien, maar is dat zo'n oude Mazda?

Terug
Bovenaan