Guest
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
the Fox zei:En ik maar denken dat ie nog een Pools gezinnetje gelukkig ging maken.
Dat zegt toch wel wat over de vooruitgang van de kwaliteit van auto's van nu!
Moderator
D. Elzinga zei:Raar idee is dat eigenlijk, auto's bezitten waarvan de meeste soortgenoten al meer dan anderhalf decennium geleden gesloopt werden. Die blauwe Kadett is nota bene nieuwer dan de 1.3![]()
Vraagje voor het examen hahaha. U wilt dit vervoeren. Mag dat?Fuego 81 zei:
Mechanix zei:@ foto's van Fuego, welke auto's staan er op de 8e foto? Ik zie een Golf I, een Simca(?), maar van welk merk/model zijn de witte en de rode auto?
Geweldige foto's trouwens!
rellie kel zei:D. Elzinga zei:Raar idee is dat eigenlijk, auto's bezitten waarvan de meeste soortgenoten al meer dan anderhalf decennium geleden gesloopt werden. Die blauwe Kadett is nota bene nieuwer dan de 1.3![]()
Of al meer dan een decenium eenzelfde type auto rijden en om je heen steeds minder van dezelfde bloedgroep op de weg ziet verschijnen, is ook wel een apart iets.
Renault 6, aangezien m'n ouders er één hadden, toen ik geboren werd.
Hier nog een. Ik kocht in '92 een Audi 80 van '88, die stond zelfs nog netjes bij de dealer in de showroom. Nu rijd ik nog steeds in ditzelfde type maar ik kom er hooguit twee per week tegen. Aan de kwaliteit van de auto's ligt het niet, maar ik heb aardig wat briefjes van exporteurs achter de wissers gehad... waarschijnlijk zijn mederijders daarop ingegaan.XBXG zei:Tsja, dat komt mij heel bekend voor. In 2002 was mijn eerste auto een BX. En anno 2011/2012 rijd ik nog steeds in een BX.
Het aantal BX'en is in het laatste decennium geslonken tot slechts 1.800 exemplaren (gokje).
Ik kwam ze 10 jaar geleden overal tegen, meerdere op een dag. Nu slechts 1 of 2 per maand...![]()
Aan de andere kant, o.a. door roest gingen auto´s toen veel korter mee dan die van de jaren negentig.
929V6 zei:Er is mij geen sloopregeling uit die tijd bekend. Waarschijnlijk was het gewoon geen handel. Ik liep eind jaren negentig stage bij een Peugeot-dealer, met daarnaast een Fiat-vestiging. Bijna alle ingeruilde Panda'tjes werden in een hoek op het terrein gezet en de volgende week door de sloper opgehaald...
Bekend verhaal, in mijn geval met Sierra's..... rond '94/'96 werden ze massaal naar de oostblok ge-exporteerd.
Ik kan mij een universele garage herinneren waar pak 'm beet 11 mk1 Sierra's ( wel in allerlei staten ) stonden, die had ik allemaal voor 200 gulden kunnen hebben.
Als ik dan de enorm sprekende foto's van de "oudjes" op de foto hierboven zie, dan straalt de nostalgie er vanaf!
Als ik toen eens de belevenis had, die ik nu heb.... dan had ik die hele trailer en al die Sierra's op dat terrein apart laten zetten
Heerlijk karakteristiek die foto's.... met die waas over de foto heen!.... en dan die heerlijke pre-GAIK platen![]()
Fuego 81 zei:De leeftijd van de sloopauto´s verbaast mij ook, gemiddeld 10 a 14 jaar.
De invoer van de apk was 23 juli 1985, iig in juli, maar de exacte dag in juli weet ik niet 100% zeker.HDI110 zei:In de jaren 70 was de kwaliteit nog een heel stuk minder: auto's van 6 a 7 jaar oud gingen soms al naar de sloop vanwege roest. De invoering van de APK ik meen in 1987 was ook een grote killer van roestige jaren 70 auto's.
Fuego 81 zei:
the Fox zei:Ah, een twotone Simca 1308 (licht- en donkergroen), een gewone lichtgroene en een blauwe Horizon. En een witte Taunus.
Inderdaad onbegrijpelijk. Zo'n spatbord of motorkap is meer waard dan de kiloprijs voor metaal.Audi80Coupé zei:Twee ''bolhoed'' Mercedes W120, onbegrijpelijk dat twee klassiekers in de bult worden gedrukt. Er zaten toch nog echt wel bruikbare delen aan, zet ze dan op Marktplaats voor een kleine prijs....
Fuego 81 zei:@Lada Priora 2171, Was dat zo'n byzondere Lada? Weet je er meer van? Op de voorschermen zitten knipperlichten, geen Noord-Amerikaanse side markers. In mijn herinnering zag je de Lada 1600 in die kleur wel vaker destijds. Deze kwam dacht ik uit '80 of '81.
Micha D. zei:Wat doen die E39 M5 velgen daar!
sjonnie die schade heeft gereden??Micha D. zei:Wat doen die E39 M5 velgen daar!