Sloperijfoto's, deel 3

the Fox zei:
HDI110 zei:
Overigens ik ga ook mee naar Koeweit. Ik voel me erg thuis in dat soort landen.

U bent Arabier? Of is het vanwege de warmte, het ontbreken van criminaliteit (zelf heel boeiende positieve ervaringen opgedaan over het respect voor andersmans eigendommen) of de leuke auto's?

Ik ben geboren en getogen Nederlander met Nederlandse ouders, voorouders, voorvoorouders, voorvoorvoorouders enz ;)
Maar ik heb wel 2 jaren van m'n jeugd in Riyadh gewoond. En die jaren hebben wel een stempel op me gedrukt. Dus toen ik dit voorjaar met mijn vrouw in Dubai en Abu Dhabi was, voelde ik me, 30 jaar later, wel ineens weer verrassend thuis, waar mijn vrouw echt helemaal onder de indruk was van dat land. Voor mij was het alsof ik een oude jas aantrok. Warmte, relatieve vrijheid en veiligheid helpen ook. Autotechnisch was het destijds ook al interessant. Zo stond er bijvoorbeeld twee straten verderop zeker een half jaar een Rolls met een lekke achterband. Achtergelaten door een of andere prins. Gewoon lekker laten staan. De fully loaded Caprice Classic stationwagon met 5.7l v8 die je voor een eurootje of 4 volgooide (30 jaar terug, tegenwoordig betaal je daar zeker 20 euro voor) was ook geen verkeerde auto. Daar reed m'n vader in. Maar als jochie waren natuurlijk ook alle gecrashte auto's interessant en ik mocht in de woestijn ook rijden, al was ik nog maar 10 jaar oud. (y)
Tegenwoordig zie je in het midden oosten in 1 uur op straat meer bijzondere en dure auto's dan op de hele autorai.

Je zou denken dat ze in het midden oosten een hele pot geld over hebben voor ontwikkelingshulp, maar ze besteden het liever aan decadentie. Da's dan wel weer jammer, al levert het wel een boeiend wagenpark op.
Maar dat van die oude jas herken ik wel. Ik heb dat met Indonesië en Suriname. In Suriname reed ik 20 jaar geleden rond in een Renault 5 "Alpine". Daarmee rijdend zag ik ooit een hobbel in de weg over het hoofd. De vlucht leek een eeuwigheid te duren, de landing was echter kort, hard en vernietigend voor het onderstel. Tevens had ik de beschikking over een Ford Cortina, bij ons bekend als Taunus, met zoveel speling in het stuur dat ik twee seconden eerder moest insturen dan met een 'normale' auto en dan nog was het afwachten of ik gaten, stoepranden of medeweggebruikers wist te ontwijken. Maar het gros van het wagenpark bestond uit dergelijke rijdende wrakken, sommigen nauwelijk nog als merk of model te herkennen vanwege het vele creatieve laswerk.
Heb daar ooit een lamme Lada 2100 gehuurd met 200 km vrij. Aan het eind van de dag zat ik op 205 kilometer. Toen werd ik getipt door iemand die zei dat de kilometerteller terugtelde als je achteruit reed. Na vijf kilometer achteruit rijden arriveerde ik weer bij het verhuurbedrijf......

On Topic:
871897.jpg

870212.jpg

Vanmorgen gezien in Groningen. Had ook wel een iets waardiger einde mogen hebben....

6512499905_67577b5a2e_b.jpg

In ieder geval een van de weinig overgebleven Nederlandse sloperijen die nog geen betonvloer heeft liggen...

Ik gok Maris op de Gideonweg???

@beboworld: je hebt vast wel meer foto's gemaakt...

Die Capri: datum laatste tenaamstelling: 15 december 2011, dus gisteren. Al ruim een jaar zonder APK. Bouwjaar 1980.
Lijkt me dat zo'n auto niet op de sloop thuis hoort maar bij een liefhebber.

Darkhorse zei:
Ik gok Maris op de Gideonweg???

@beboworld: je hebt vast wel meer foto's gemaakt...

Scheelt niet veel, het was de buurman. Meer foto's, nee helaas. Astra's, Megane's en Golfjes geloof ik wel.

Cutlass zei:
Volgens mij is dat een jaren 90 Swift.

Volgens mij ook.
Ik ken sloperij Rutte redelijk uit mijn hoofd en achteraan staat een hele rij Japanse auto's.

Daaronder een groot aantal Daihatsu's. Zoveel Daihatsu's als daar staan zie ik niet eens in een maand rijden! :eek:

Daihatsu11.jpg

Daihatsu21.jpg

Daihatsu31.jpg

Slechts 10 jaar oud, maar behoorlijk verwelkt en al flink roestig...

Daihatsu41.jpg

Daihatsu51.jpg

Edit: ik heb geen idee of ik deze foto's al eens heb gepost.

Cutlass zei:
Volgens mij is dat een jaren 90 Swift.

Kan zijn, de auto's staan soort bij soort en Suzuki staat naast Daihatsu als ik me niet vergis. (Edit; ik zie dat XBXG die vraag ook al heeft beantwoord)

the Fox zei:
Die Capri: datum laatste tenaamstelling: 15 december 2011, dus gisteren. Al ruim een jaar zonder APK. Bouwjaar 1980.
Lijkt me dat zo'n auto niet op de sloop thuis hoort maar bij een liefhebber.

Sloperij Rutte handelt ook in auto's. Kan zijn dat die Capri ook voor de handel is. Moet er wel bij zeggen dat hij er van veraf wel behoorlijk roestig uitzag...

Bij ons thuis proosten we altijd gezellig op het nieuwe jaar en nemen we nog een oliebol.
Anderen gooien ruiten in en steken auto's in de fik. Ik vraag me af wat dáár gezellig aan is.

americancarrecycli_1718888a.JPG

Corvettes bij American Car Recycling te Axel

D' oh zei:
Op de sloop in Velserbroek niet veel bijzonders kunnen vinden.

6521029683_8cd87ed1c6_z.jpg

Ford Capri.

hey die ford capri stond die daar op die sloop zo jha staat tie daar nog steeds en wat was daar mis mee

sifter zei:
D' oh zei:
Op de sloop in Velserbroek niet veel bijzonders kunnen vinden.

6521029683_8cd87ed1c6_z.jpg

Ford Capri.

hey die ford capri stond die daar op die sloop zo jha staat tie daar nog steeds en wat was daar mis mee

Geen idee wat er mis mee was. Niet gevraagd. Ik stuur wel een pb met telefoonnummer van sloperij. Kun je zelf vragen.

Tijdens het opruimen en sorteren van foto's kwam ik deze zes nog niet geposte tegen. Gemaakt in Nederland in maart 2010.
Voor foto's in formaat 1600 x 1200, kijk hier.

Foto-GFFS36HZ.jpg

Foto-ZMAOJWN3.jpg

Foto-O76RQ8SY.jpg

Foto-QZTUSFEL.jpg
<- Gaikplaat van de 205 vergeten te slopen

Foto-AF34RPPH.jpg

Foto-BHD4IC3A.jpg

Waarschijnlijk total-loss door schade op een plek die niet zichtbaar is op de foto's.

Daar ligt wel heel veel jaren 90 spul.
Aangezien het gemiddelde autoleven in de NL een goede 16 jaar duurt zullen we dit beeld nog wel een poos blijven zien.

Idd gaat het tegenwoordig rap met de auto's van begin jaren '90. Nog een paar jaar, en de massaproducten van toen zijn ook zeldzaamheden.

In maart 2010, toen ik die zes foto's nam, was de sloopregeling actief. Dat was de reden dat die Corolla en Carina E niet geëxporteerd zijn.

Die Avantime was idd een schadebak en kwam uit Duitsland, gezien de kentekenplaathouders en de boekjes, die er nog in lagen. Waarom hij op een Nederlandse en niet op een Duitse sloop stond, is me onduidelijk. De foto's maakte ik op een zondag, vanaf straat door het hek. Een paar dagen later heb ik een aantal onderdelen gedemonteerd voor een Avantime-bezitter op dit forum. Twee weken later zag ik de Avantime volledig kaal geplukt. Hieruit maak ik op dat alle bruikbare onderdelen gelukkig zijn gered. (y)

Een paar maanden later, in juni 2010, maakte ik bij dezelfde sloop deze foto's:

GroteFoto-DXJ7U4RB.jpg

Dit Eendje uit '85 had een dubbelrol: slooppremieslachtoffer én sloopboegbeeld :cry:

GroteFoto-PEM3DFRD.jpg

Hier nog wat gestapelde slachtoffers; zoekplaatjes voor de liefhebber

GroteFoto-77LECWVO.jpg

GroteFoto-DDMJWPJV.jpg

GroteFoto-IOJDRW3J.jpg

GroteFoto-3F4FNIBO.jpg

Ik zie regelmatig 2CV's die op het zicht veel rotter zijn... En in die stapels ligt ook nog genoeg aardigs. :(

Wouter82 zei:

Hou maar op met huilen. Het is pas erg als 'ie zo de shredder in gaat. Iemand moet Avantime onderdelenvoorraad gaan opbouwen en adverteren. Zo blijven de anderen langer op de weg.

edit Ik lees net dat dit ook gebeurd is.

edit2 Wat zijn veel van die auto's hierboven nog schoon en glimmend eigenlijk. Gaan ze eerst door de wasstraat voordat ze geplet worden?

Het erge van die leuke eend was... hij was van de 1ste eigenaar... Zo'n ding hoort toch niet op de sloop :confused:

TGW Keil zei:
Het erge van die leuke eend was... hij was van de 1ste eigenaar... Zo'n ding hoort toch niet op de sloop :confused:

Die behoorde waarschijnlijk precies tot de naïeve doelgroep van de sloopregeling...

D. Elzinga zei:
Als een sloperij zo'n Kadett alvast wat platter maakt kan je er ook (bijna) geen onderdelen meer vanaf halen..

Al die auto's lijken vrij compleet geplet te worden. Kennelijk is de schrootprijs zo hoog dat onderdelen eraf (laten) halen niet rendabel is. Auto komt binnen, banden eraf, vloeistoffen eruit, glas in de glasbak en plat met die handel.

D. Elzinga zei:
Als een sloperij zo'n Kadett alvast wat platter maakt kan je er ook (bijna) geen onderdelen meer vanaf halen..

Klant: "Ik had graag die D-Kadett wat beter willen bekijken of er nog bruikbare onderdelen aan zitten..
Sloper: "Welke bedoelt u, meneer?"
Klant: "Nou, simpel. Die groene die helemaal onderaan de stapel ligt!"
:)

JW01 (vanaf een Appel) zei:
D. Elzinga zei:

Klant: "Ik had graag die D-Kadett wat beter willen bekijken of er nog bruikbare onderdelen aan zitten..
Sloper: "Welke bedoelt u, meneer?"
Klant: "Nou, simpel. Die groene die helemaal onderaan de stapel ligt!
:)

is een stuk makkelijker dan die witte corsa.

zonde dat ze ze allemaal zo plat drukten:(

Terug
Bovenaan