Guest
the Fox zei:HDI110 zei:Overigens ik ga ook mee naar Koeweit. Ik voel me erg thuis in dat soort landen.
U bent Arabier? Of is het vanwege de warmte, het ontbreken van criminaliteit (zelf heel boeiende positieve ervaringen opgedaan over het respect voor andersmans eigendommen) of de leuke auto's?
Ik ben geboren en getogen Nederlander met Nederlandse ouders, voorouders, voorvoorouders, voorvoorvoorouders enz
Maar ik heb wel 2 jaren van m'n jeugd in Riyadh gewoond. En die jaren hebben wel een stempel op me gedrukt. Dus toen ik dit voorjaar met mijn vrouw in Dubai en Abu Dhabi was, voelde ik me, 30 jaar later, wel ineens weer verrassend thuis, waar mijn vrouw echt helemaal onder de indruk was van dat land. Voor mij was het alsof ik een oude jas aantrok. Warmte, relatieve vrijheid en veiligheid helpen ook. Autotechnisch was het destijds ook al interessant. Zo stond er bijvoorbeeld twee straten verderop zeker een half jaar een Rolls met een lekke achterband. Achtergelaten door een of andere prins. Gewoon lekker laten staan. De fully loaded Caprice Classic stationwagon met 5.7l v8 die je voor een eurootje of 4 volgooide (30 jaar terug, tegenwoordig betaal je daar zeker 20 euro voor) was ook geen verkeerde auto. Daar reed m'n vader in. Maar als jochie waren natuurlijk ook alle gecrashte auto's interessant en ik mocht in de woestijn ook rijden, al was ik nog maar 10 jaar oud.
Tegenwoordig zie je in het midden oosten in 1 uur op straat meer bijzondere en dure auto's dan op de hele autorai.