Sloperijfoto's, deel 3

Ik ben op zoek naar onderdelen voor een Swift MK1, dus het zal mooi zijn als daar iets van te vinden is. Ze zijn nogal zeldzaam geworden...

GroteFoto-QIMILZTC.jpg

GroteFoto-7XN4XPXW.jpg

GroteFoto-UMRVQIF8.jpg

GroteFoto-4GJ8Y7IW.jpg

De laatse rit van deze 205 XS uit '87 ging naar IJmuiden (foto's gemaakt in februari 2005)

Vandaag nog even op de sloop geweest was helaas erg moderig maar kon de pret niet drukken
eers speciaal voor Phoenixrood74
1004850d.jpg

1004860u.jpg

veder nog wat
1004806s.jpg

1004808r.jpg

1004809.jpg

Deze auto is echt sonde was eerst nog zeer mooi (ik bedoel de kadett)
1004810b.jpg

1004811o.jpg

1004812.jpg

1004813l.jpg

1004814.jpg

1004815s.jpg

1004816b.jpg

1004822u.jpg

1004826.jpg

lading 2 is onderweg

Zo'n lexus is inmiddels ook al een jaar of 20 oud. Sloopmateriaal begint het te worden.

lading 2
1004828f.jpg

1004829.jpg

1004830w.jpg

Deze golf was niet normaal hoe veroest spartbord deze heeft staat nog maar 2 jaar op de sloop
1004831q.jpg

1004836y.jpg

1004838s.jpg

1004840s.jpg

lading 3 komt ook nog

Inderdaad jammer van die Kadett (37-52-JE). Zelfs het chroomwerk oogt nog goed. Hij is uit 1969 en is op 17-12-2010 voor de laatste keer overgeschreven. Zeker op naam van de sloper. Spijtig hoor. Dat was toch niet nodig geweest om die auto daar te laten eindigen. Opel-liefhebbers genoeg in den lande, zou je denken.

gearhead zei:
Zo'n lexus is inmiddels ook al een jaar of 20 oud. Sloopmateriaal begint het te worden.

Een Lexus komt niet zomaar op de sloop, ook niet als ie 20 jaar oud is. Zie de link:

Lexus LS'sen

Check de kilometerstanden van die wagens en hoe goed ze er nog uit zien!

@DDRman: die Golf cabrio lijkt me aangetast te zijn door zuur o.i.d. Mooie fotoserie trouwens. Veel bijzondere modellen. Het lijkt wel of het front van die bruine Rover 3500 er door de sloper zelf is afgereden doordat ie met een vrachtwagen een te scherp bochtje heeft gedraaid.

Fordfreak zei:
Ik ga zaterdag naar een grote sloperij in Blokker (ben naam ff kwijt), staan voornamelijk jaren '90 auto's en nieuwer, maar zoekt er iemand nog iets? Dan wil ik wel ff kijken of er wat staat.

ja...ik zoek verder niets van onderdelen, maar als je kentekenbewijsjes deel 3 tegen komt..wat op de voorruit van de auto vroeger moest zitten....
zou je ze dan mee willen nemen voor mijn verzameling? thnx alvast !

@ddrman: wat een groot aantal oude auto's staan daar op die sloop zeg!! :eek:

Ik ben ook heel benieuwd waar dat is.

Gezien de groene Rover, lijkt het me inderdaad die sloop.

Toepasselijke naam voor een sloop trouwens. :)

Radar zei:
Fordfreak zei:
Ik ga zaterdag naar een grote sloperij in Blokker (ben naam ff kwijt), staan voornamelijk jaren '90 auto's en nieuwer, maar zoekt er iemand nog iets? Dan wil ik wel ff kijken of er wat staat.

ja...ik zoek verder niets van onderdelen, maar als je kentekenbewijsjes deel 3 tegen komt..wat op de voorruit van de auto vroeger moest zitten....

https://www.deooyevaar.nl/

Stap niet in de Hondenschijt!!
Die lopen er `s nachts namelijk

gjd zei:
Radar zei:
Fordfreak zei:

https://www.deooyevaar.nl/

Stap niet in de Hondenschijt!!
Die lopen er `s nachts namelijk

Die is het inderdaad ja! Afgelopen zaterdag daar even vluchtig geweest, maar ga zaterdag nog even terug. (ex-auto bekende gespot)
@ Radar; ik zal kijken maar de meeste auto's daar zijn van na dat tijdperk geloof ik, maar als ik ze zie neem ik ze wel mee!

Heb overigens ook nog wat "oudere" foto's van Rutte in Velserbroek (November 2010)

Volgens mij zijn ze allemaal weg inmiddels... Behalve de Kever denk, die kwam toen net binnen en waarom???? Ik weet het niet.

DSC02719.jpg

DSC02718.jpg

DSC02717.jpg

DSC02716.jpg

DSC02715.jpg

DSC02714.jpg

DSC02713.jpg

DSC02712.jpg

DSC02711.jpg

DSC02710.jpg

ik volg dit topic nu al zo lang, maar slopers willen zeker auto's die ze op het terrein hebben, niet meer verkopen, toch?
Want ik zoek eigenlijk altijd wel een leuk en goedkoop autootje dat een tweede kans verdiend,...

Maar ik weet dat de dichtstbijzijnde slopers bij mij (de kok autodemontage en naastgelegen kamper-sloop) nooit verkopen :confused:
jullie nog ervaring? of ergens bijzondere wagentjes tegen gekomen?

Ps die blauwgrijze e21, was dat een type 1 met nog de chromen spiegeltjes op de deuren? of type 2 met de kunststof spiegels?
want ik zoek nog een carb. van een E21, 316, type 1

the Fox zei:
Fuego 81 zei:

Er werd blijkbaar niet eens de moeite genomen om de bruikbare onderdelen er af te halen.

Staat daar nou een Lexus LS rechts achter? Gevalletje van brand zo te zien.

Onderdelen van een 205 zijn er genoeg; er is weing vraag meer naar; dan krijg je dat.

Die LS 400 was tijdens de jaarwisseling als vruugdevuur gebruikt :(

Allemachtig wat veel oud moois daar bij Eindewege, ddrman (y)

Sommige auto's zijn al 's voorbij gekomen. Het kenteken van de B-Kadett is nog geldig; wie gaat hem redden?
De Taunus ligt er al 12+ jaar of in ieder geval sinds 2005, die is ook bij VWE niet meer bekend.
Staat er op die blauwe Simca 1000 "Raad het bouwjaar"? Ergens tussen '69 en '78 lijkt me. Dat kan vast preciezer.

ik volg dit topic nu al zo lang zei:

Zolang er een geldig kenteken op zit, kun je het altijd proberen.
Op sommige foto's komt wel wat bruikbaars voorbij en o.a. bij Gaos in Emmeloord heb je grote kans. (y)

@Dujardin,

Het is een 315. Je kunt het nog net zien aan het typeplaatje.

@Fuego81,

Ik heb ook eens een foto van de voorkant gezien en het is iig geen 1005 of 1006, dus hij is sowieso van vóór '77.

Sloperij Akkie Stomphorst in Utrecht heeft altijd een stel auto's staan die gewoon worden verkocht. Niet altijd voor aantrekkelijke prijzen, overigens.

Fuego 81 zei:
the Fox zei:
Fuego 81 zei:

Er werd blijkbaar niet eens de moeite genomen om de bruikbare onderdelen er af te halen.

Staat daar nou een Lexus LS rechts achter? Gevalletje van brand zo te zien.

Onderdelen van een 205 zijn er genoeg; er is weing vraag meer naar; dan krijg je dat.

Van de 205 zijn er in Nederland sinds 1983 tot en met 1997 volgens de RDW 142.349 stuks op kenteken gezet.
Verdeling over de jaren heen zie je hierrrr

Ik heb even wat naspeuringen gedaan over de 205, omdat ik het zo'n leuk wagentje vind. De aantallen nemen rap af:

aantallen per 1 januari
2007: 56.386
2008: 45.485
2009: 41.660
2010: 31.345
2011: 29.272

Meer dan 80% van de 205'jes is dus al verdwenen (113.077 stuks :eek:).

Het wordt tijd om ze te gaan koesteren.

Mag ik vragen hoe je aan die getallen komt? En bestaat dit voor elke auto? Zou t graag voor mijne willen weten

Just23 zei:
Mag ik vragen hoe je aan die getallen komt? En bestaat dit voor elke auto? Zou t graag voor mijne willen weten

Via een ander topic in het forum: de nieuwste cijfers

Let op: de inhoud kan schokkend zijn voor lieden die een speciale band voelen met bepaalde modellen of bepaalde merken.

Bedankt!

Ga even opzoeken hoeveel er nog van de Astra F zijn. Eerste liefde blijft altijd he;)

En uit dit lijstje kan je afleiden hoeveel auto's er Nederland binnenkomen als belastingvrije youngtimer: aantal naar bouwjaar
Zie daarvoor de laatste twee regels van de tabel. Het aantal oudjes neemt dus nog steeds toe !

Fuego 81 zei:
Allemachtig wat veel oud moois daar bij Eindewege, ddrman (y)

Sommige auto's zijn al 's voorbij gekomen. Het kenteken van de B-Kadett is nog geldig; wie gaat hem redden?
De Taunus ligt er al 12+ jaar of in ieder geval sinds 2005, die is ook bij VWE niet meer bekend.
Staat er op die blauwe Simca 1000 "Raad het bouwjaar"? Ergens tussen '69 en '78 lijkt me. Dat kan vast preciezer.

ik volg dit topic nu al zo lang zei:

Zolang er een geldig kenteken op zit, kun je het altijd proberen.
Op sommige foto's komt wel wat bruikbaars voorbij en o.a. bij Gaos in Emmeloord heb je grote kans. (y)

Beste Klassiekerrijder en Fuego,
dank voor de tips! eens kijken of ik hier eens wat moois kan vinden,...
Ik blijf dit in ieder geval wel volgen, in de hoop dat mensen foto's uit den landen tijdig online zetten voordat mooie wagens tussentijds al in de maalmachine zijn beland, danwel leeggeroofd..

groet,

Slooppremie slachtoffer,
455051.jpg

455052.jpg

45505.jpg

Deze simca is gered van het pletblok en staat nu ergens in Joure,
19881.jpg

the Fox zei:
Ik heb even wat naspeuringen gedaan over de 205, omdat ik het zo'n leuk wagentje vind. De aantallen nemen rap af.
Meer dan 80% van de 205'jes is dus al verdwenen (113.077 stuks :eek:). Het wordt tijd om ze te gaan koesteren.

Goed speurwerk! Wie belet jou het koesteren van je eigen 205? Anders verkoop je toch gewoon de Kever ;)

@Krimson37, werk(te) je bij Holtrop? Mooie foto's! Kwam de Scirocco uit Duitsland?

@Dujardin, laat je 't weten als je iets hebt gevonden/gered?

Sorry hoor, maar het platdrukken van die Scirocco gaat echt nergens over. Er zaten nog veel bruikbare onderdelen aan zo te zien! (n)

Dujardin zei:
ik volg dit topic nu al zo lang, maar slopers willen zeker auto's die ze op het terrein hebben, niet meer verkopen, toch?
Want ik zoek eigenlijk altijd wel een leuk en goedkoop autootje dat een tweede kans verdiend,...

Maar ik weet dat de dichtstbijzijnde slopers bij mij (de kok autodemontage en naastgelegen kamper-sloop) nooit verkopen :confused:
jullie nog ervaring? of ergens bijzondere wagentjes tegen gekomen?

Je zou eens moeten gaan kijken bij Haarlemmerliede, groot sloopterrein tussen Haarlem en Amsterdam met enkele tientallen (sloop-)bedrijfjes en honderden auto's te koop. Bijna alles is te koop, het zijn allemaal handelaren dus als ze ermaar geldvoorkunnen vangen verkopen ze alles... Vorige week onder andere gezien Citroen Visa, Kadett C, Ford Taunus, Renault 14, Golf II GTI, ga zo maar door, allemaal te koop voor paar honderd euro en ze verdienen een tweede kans. Niet in topstaat natuurlijk.

Bij een andere sloper hier in de buurt staat een heel mooie Goggomobil maar die wil hij pertinent niet verkopen, moet op het dak staan als reclameobject. Origineel NL kenteken is nog geldig.

Fuego 81 zei:
the Fox zei:
Ik heb even wat naspeuringen gedaan over de 205, omdat ik het zo'n leuk wagentje vind. De aantallen nemen rap af.
Meer dan 80% van de 205'jes is dus al verdwenen (113.077 stuks :eek:). Het wordt tijd om ze te gaan koesteren.

Goed speurwerk! Wie belet jou het koesteren van je eigen 205? Anders verkoop je toch gewoon de Kever ;)
Wie weet wat de toekomst brengen zal. Mijn ouders hebben een rode 205 1.8 diesel gehad en mijn vrouw een zwarte 1.1 benzine. Er zijn dus liefhebbers in de familie.

Wat moet die fantastisch leuke en mooie Celica daar, verdorie zou een club of wat dan ook dit wel weten?
Het is ook nog eens een coupe deze zijn weer een beetje zeldzamer dan de "sedan"!

vandaag aantal autosloperijen onveilig gemaakt in Rotterdam....

Uploaded with ImageShack.us

deze stapel snap ik niet...zitten nog zat bruikbare onderdelen op de auto's...achterlichten van fase 2 Xantia...achterbumper Peugeot 306...etc.....

en deze onderstaande vond ik wel grappig....
Wil deze auto niet onderaan de stapel liggen ofzo? Dattie nog wat op het dak laat zitten?

Mooie foto's, Radar. Waar in Rotjeknor is dat? Binnenkort heb ik een afspraak in 010, als er tijd over is, ga ik daar ook ff kijken. De achterspoiler van die blauwe Mégane wil ik wel hebben, precies de goede kleur. Heb je nog wat gevonden voor je Deel 3-verzameling?

Die Laguna met dakkoffer, heb je gekeken of oma er nog in lag? :)

Wat die 306'en en Xantia's betreft, dat is hetzelfde verhaal als met de 205: Het stikt op de sloop van die dingen, onderdelen bij de vleet. Alleen is er bijna niemand (meer) naar op zoek, want het aantal rijdende auto's dunt juist flink uit. Dus is het niet meer rendabel om de onderdelen te demonteren en op te slaan en wordt het weggegooid. Over tig jaar denken we dan, had ik toen maar....

die lada, honda, preluce en bmw:cry:
die laguna:)

@ radar: bij de Timp in dieren ligt zo'n ding op de voorruit van de Ford Camper, Ik heb hem er niet vanaf gehaalt omdat ik weinig tijd had en dat ding ligt er de komende 10 jaar toch nog wel. (nu is hij morgen dus weg:p)

@ Fuego.81: Helaas geen 1 deel 3 gevonden....het blijkt toch uit te sterven.....maar wel een enorm leuke dag gehad....
Nee oma lag er niet in...maar als je er nog eentje kwijt wil, weet je waar je nu moet zijn....haha...bij Populier in Rotterdam...

@ Goedendag: jammer dat het nog niet gelukt is...maar ik hoop dat je snel nog een keer er komt...zal je net zien dattie snel weggaat....

ik was nog niet eerder op een sloop een ski koffer ( oma dumpplek) tegen gekomen op een sloopauto.....:D

Mijn plannen waren enigzins gewijzigd, dus niet in Blokker geweest, maar nog een rondje gemaakt bij Rutte in Velserbroek.
Heb zomaar wat foto's gemaakt zal ze binnenkort even plaatsen.

@radar, heb 1 kopie deel 3 gevonden op een Mitsubishi van '94, dus deze mee genomen. Wist eigenlijk niet of het je om bepaalde merken jaren etc. gaat.

Just23 zei:
Bedankt!

Ga even opzoeken hoeveel er nog van de Astra F zijn. Eerste liefde blijft altijd he;)

Mijn oma gaat binnen nu en een paar maanden afscheid nemen van haar Astra F uit 1997. (ze stopt met rijden)
Is net weer gekeurd en is in pricipe een nette auto zonder roest.
Km stand 115000 (origineel) is een 3 deurs 1.6 (overigens niet nieuw gekocht)
Interesse tegen die tijd?

Fordfreak zei:
Mijn plannen waren enigzins gewijzigd, dus niet in Blokker geweest, maar nog een rondje gemaakt bij Rutte in Velserbroek.
Heb zomaar wat foto's gemaakt zal ze binnenkort even plaatsen.

@radar, heb 1 kopie deel 3 gevonden op een Mitsubishi van '94, dus deze mee genomen. Wist eigenlijk niet of het je om bepaalde merken jaren etc. gaat.

super...dank je wel....alle soorten, maten , kleuren welkom..dus ik ben blij...

pb me even hoe verder....met versturen etc...

Radar zei:
@ Goedendag: jammer dat het nog niet gelukt is...maar ik hoop dat je snel nog een keer er komt...zal je net zien dattie snel weggaat....

Ik kon hem er wel vanaf halen. Maar ik vind dat je dat eerst moet vragen. Het is gewoon iemand anders zijn auto etc. Ik vind eigenlijk ook dat het gewoon bij die auto hoort. (hij staat bij de verkoopauto's). ook al denk ik niet dat hij ooit weer de weg op komt.

Goedendag zei:
Radar zei:

Ik kon hem er wel vanaf halen. Maar ik vind dat je dat eerst moet vragen. Het is gewoon iemand anders zijn auto etc. Ik vind eigenlijk ook dat het gewoon bij die auto hoort. (hij staat bij de verkoopauto's). ook al denk ik niet dat hij ooit weer de weg op komt.

ow..ik dacht dat het een sloop auto was....
ja dan is vragen wel wat netter inderdaad....
Maarja....nee heb je , ja kun je krijgen zeggen ze weleens he? en anders heb ik gewoon pech...toch?

ik hoor het nog wel...bedankt alvast !

Foto's van Rutte in Velserbroek, vandaag heb zomaar wat "overzichtsfoto's" gemaakt om een indruk te geven wat er allemaal staat / stond.
Is geen super kwaliteit, zijn gemaakt met telefoon en had beetje last van de zon...

2012-01-14141647.jpg

2012-01-14141632.jpg

2012-01-14141624.jpg

2012-01-14141522.jpg

2012-01-14141505.jpg

2012-01-14141223.jpg

2012-01-14141202.jpg

2012-01-14141107.jpg

2012-01-14140959.jpg

2012-01-14140952.jpg

2012-01-14140822.jpg

2012-01-14140723.jpg