Zodan, inmiddels weer een paar weken verder, en er is weer echt vanalles gebeurd

Vorige week dinsdag nog wat dingetjes aan de Taunus gedaan, en in de garagebox gezet.
's Woensdags uit het werk wilde ik de Taunus naar het apk station brengen, dus stap in, draai de sleutel om en... "KLIK"
De startmotor..... Dus denk doe de kap open, trek aan de hendel, PANG dat was de kabel.....
Dat wordt em dus even niet.... Uiteindelijk de kap opengemaakt, wat naar de kabels gekeken vd startmotor, en leek allemaal wel goed.
Vervolgens nog een keer proberen te starten, en hij liep meteen weer
Maar als de motorkap niet loswil, hoef ik em ook niet voor de apk te gooien, dus auto laten staan, en een nieuwe kabel besteld.
Nu duurde de levering ervan iets langer dan gehoopt, dus afgelopen week maar provosorisch aan de voorkant een extra kabel vastgezet om de motorkap los te maken
En afgelopen woensdag alsnog bij het keuringsstation neergezet, en afwachten.
Donderdagmiddag telefoon vd keurmeester:
Ik heb de Taunus op de brug staan, maar de benzine zeikt eruit

En het lijkt bij de benzineafsluiter onder de kap weg te komen.
Nou uhm, kijk er maar naar als je wat kan vinden, en dan kom ik vanmiddag wel even langs.
Dus 's middags even bij het keuringsstation langs, en de Taunus stond nog binnen. Ze hadden de afsluiter losgehad, maar verder niks kunnen vinden wat de lekkage veroorzaakte. Afsluiter werkt naar behoren, en de benzineslangen waren ook nog goed....
Maar nu wilde hij wéér niet starten..... Dus samen nog wat dingen geprobeerd, en ineens wilde hij weer aanpakken
Dus even laten lopen, en ineens begon hij weer benzine te lekken..... En wat bleek....
De vlotter vd carburateur zat af en toe wat vast, waardoor de benzine via de overloop eruit gaat, en dat slangetje kwam linksvoor, bij de benzine afsluiter dus, uit

Nu is dat zowiezo niet zo leep, want de bobine zit er ook vlakbij

En benzine en vonkjes is niet de beste combinatie.....
Maar goed, oorzaak gevonden, de vlotter weer gangbaar gemaakt, dus dat moet goed zijn.
Vandaag ging de keurmeester er dan wel verder naar kijken.. En ik hield m'n hart al vast, en dat bleek uiteindelijk niet voor niks....
Vanochtend belde de keurmeester op dat ie hem grotendeels nagekeken had, en al een aardige waslijst met kleine reparaties.... en de remmerij heb ik niet getest want hij wilde weer niet starten

Er zijn enkele verlichtingsprobleempjes, waarschijnlijk slecht contact/massa
Toch nog een paar plekjes laswerk aan de chassisbalk vooraan bij het subframe
Verder de ontluchting van de lpg tank vastzetten
Rubbers van de spoorstangen aan de ene kant vastzetten, andere kant vervangen.
Een remslang moet ik vastzetten

Ruitensproeiers doen het niet, is een voetpomp, en die is overleden....
En volgens mij nog een paar dingetjes
Dus vanmiddag de Taunus maar weer weggesleept bij het keuringsstation,
en er morgen maar een dag aan spenderen, zien dat ik de boel klaarkrijg.
Startmotor fixen/vervangen, motorkapkabel is vandaag ook binnengekomen, en dan de reparatiepunten bij langs....
Ben er dan ook wel klaar mee met t ding..... Heb er al serieus veel tijd inzitten.....