Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Taunusdriver zei:Onlangs kwam er ook nog een auto te koop welke inmiddels ook al ongeveer uitgestorven is in het straatbeeld.
De ene vindt het helemaal geweldig, de andere spuuglelijk.
Ondanks dat ie 1475kilo weegt, zorgt de 2.9 V6 ervoor dat ie in 11 seconden van 0-100km/u komt.
Het betreft een '96er Ford Scorpio, 2.9 automaat
![]()
De meeste Scorpio's zijn inmiddels al verdwenen vanwege de roestproblemen en de problemen met de kabelbomen in de motorruimte.
Het laswerk is al eens gedaan, en de kabelboom is ook al vernieuwd. Verder is hij technisch altijd goed onderhouden.
Moderator
Stif zei:De station is aan de achterkant net als het vorige model.
Die was er wel hoor!Wouter82 zei:Stif zei:De station is aan de achterkant net als het vorige model.
Van de vorige Scorpio was geen station, de achterkant is echter nagenoeg identiek aan de Sierra Station![]()
Taunusdriver zei:[size=x-large]Allereerst iedereen de beste wensen voor 2020! Dat er weer genoeg met de oude auto's gereden mag worden![/size]
Stefan105 zei:Taunusdriver zei:[size=x-large]Allereerst iedereen de beste wensen voor 2020! Dat er weer genoeg met de oude auto's gereden mag worden![/size]
Hier sluit ik mij volledig bij aan, jij ook de beste wensen voor dit jaar, lekker genieten van de Fordjes!
Taunusdriver zei:@Jaydoubleyou:
Dat zijn zekers mooie sprongen, de '04 Mondeo is van januari, en de mk4.5 van augustus 2013, is 9,5 jaar vooruit
En dat terwijl ik met mijn eigen auto's eerder op bouwjaar achteruit ga
@Brent:
Bedankt!
Inderdaad bij Seldenrijk gekochtWe vinden de mk4,5 toch wat vlotter ogen dan de mk4, helaas hebben ze wel wat minder binnenruimte vergeleken met de mk3....
Maargoed, dat is met alle auto's het geval. Zelfde voor de trekgewichten.... Heb het idee dat ze steeds minder mogen trekken.....
Dat plan heeft op tafel gelegen, maar is niet ingevoerd. Apk is nog steeds vanaf bouwjaar 1960.Pauli zei:Mooie auto’s.
Ik dacht dat je met auto’s ouder dan 50 jaar (Thunderbird,straks je 17 m) niet meer op APK hoeft.
Ik meen het ergens gelezen te hebben en zou vanaf 2018 zijn ingegaan.
Maar ik kan me vergissen.
MWH zei:Aparte uitvoering, een 2.0 met dikdoenerij-pakket erop en in de destijds nog echt niet verkoopbare witgoedkleur. De eerste eigenaar wist precies wat hij wilde, en dat was niet de mening van de massa volgen. Des te leuker.![]()
Moderator
Hoe het bij de Scorpio zit weet ik niet, maar bij de Sierra was het zelfs op de Ghia een optie. Op de diesels was het echter standaard, ook niet-Ghia.244 55 zei:Apart dat er geen stuurbekrachtiging op zit, zou je toch wel verwachten op een GL
Taunusdriver zei:Onlangs kwam er ook nog een auto te koop welke inmiddels ook al ongeveer uitgestorven is in het straatbeeld
Wouw helemaal goed, Marco
Ik ben dus diegene die deze wel vet cool vinden. Mijn broer had hem in de tijd dat ook Bea nog in zo'n ding reed.
Gelukkig heb je hem in de enige echte juiste uitvoering (sedan,2.9 automaat, leer) en hulde dat het de sedan is, daar komt dat mooie kontje goed in uit.
De station is aan de achterkant net als het vorige model.
Zeker een klassieker van de toekomst.
[sub]Over 20 jaar baal je dat je hem 19 jaar geleden hebt verkocht[/sub]
Sjon77 zei:Een keurmeester die achterlichten spuit voor een apk: jij hebt een goeie band met die garage![]()