Het is inmiddels alweer te lang geleden dat ik hier wat gepost heb, maar ik leef nog, en de autohobby gaat ook gewoon door.
Dat alles duurder wordt merk ik ook, dus probeer toch ergens nog wat geld te besparen.
Ik heb besloten om als daily een auto op lpg te kopen, en dan kom je snel uit bij de betrouwbare Zweedse bakstenen.
Dus mijzelf wat in verdiept, en kwam uit bij een V70 Classic, met de befaamde roffel
Na wat rondvragen heb ik een '98er V70 gekocht met de 2.5 10kleppert. Het is een luxe baksteen, dus veel opties, goed onderhouden, en niet onbelangrijk, de juiste lpg installatie. Er zijn er indertijd veel verkocht met een Vialle systeem, maar daarvoor zijn geen nieuwe onderdelen meer van te verkrijgen. Anders had hier een hele mooie turqoise op de oprit gestaan...
De auto heeft inmiddels ruim 490k gelopen, maar merk je weinig van!
Inmiddels is de mk2 Mondeo ook verkocht, en rijdt nu in Limburg rond.
Vervolgens de Volvo maar uitgeprobeerd, en de Taunus coupé opgehaald, waarvan ik de meeste onderdelen al van heb.
Eerst de Taunus uitgegraven
Waar de Taunus stond, lagen nog wat meer onderdelen, waaronder ruiten en een complete vooras

Die hebben wij nog voorop de kar kunnen knopen.
En op een andere locatie lagen nóg meer onderdelen, hij dacht een motorkap, kofferklep en zijwand.
Maar het was iets meer...
5 (!) motorkappen, 2 deuren, 3 achterkleppen en de zijwand.
Het was wat puzzelen, maar het is gelukt, gelukkig konden de motorkappen plat achterin de Volvo, dat scheelde nogal
Bij de Beuntoko alles weer uitgepakt en uitgeladen. Was ook daar puzzelen waar ik de onderdelen allemaal ging laten...
De Coupé heeft een custom touch, doordat de benzinetank in de kofferbak komt, is er ruimte voor een dubbele uitlaat, en hiervoor is ook een extra uitsparing in het achterpaneel gemaakt, dat gaat wel gaaf worden

Inmiddels al wat begonnen met opbouwen, maar het is nogal een gepuzzel doordat alles er nog inmoet, en ik de keuze heb in onderdelen. Dus alles opzoeken, de netste uitzoeken, schoonmaken en monteren.
Het dashboard zit er inmiddels al in, en de kabelboom begint ook op z'n plek te liggen.
Ik ben maar gewoon begonnen, en dan zie ik wel wat uiteindelijk het makkelijkste is, en soms ben je afhankelijk van andere onderdelen. Zo moet de hoofdremcilinder nog gemonteerd worden, km teller kabel, gaskabel etc. Dus het dashboard kan ik nog niet dichtbouwen.
Er zit een orgineel schuifdak in, dus ook daarvan al eea uitgezocht, en het hemeltje daar weer vastgelijmd, zodat het schuifdak daar niet achter blijft hangen.
Verder is de Capri weer apk gekeurd, dat ging niet bepaald zonder slag of stoot

Het stuurhuis heb ik laten reviseren, en er weer ondergebouwd. Verder ietwat nagelopen voor de apk en verder zie ik het wel. Hij remde wel, maar eigenlijk nét niet fijn genoeg.
De eerste keer was hij afgekeurd op 2 punten:
- Rembekrachtiger lek
- Ruitenwissers gaan niet terug naar de nulstand
Opzich geen lange lijst, en toevallig had ik nog een rembekrachtiger liggen. Die gemonteerd en hij remt zoals het hoort.
Dan de ruitenwissers, misschien de hendel, die vervangen maar zonder resultaat....
Waarschijnlijk is dan het sleepcontact in de motor niet al te fijn meer, en de motor zit op echt de meest onmogelijke plek die je kan bedenken....
Achter onder het dashboard, op een plaat achter een andere plaat.... (rechts op de foto achter het vierkante gat).
Om daar bij te kunnen moet dus het complete dashboard eruit.....
En vervolgens kun je er alsnog niet bij, en heb je geen idee hoe dat ding vastzit....
Terwijl ik wat aan het priechelen was, ging de motor ineens terug naar zijn nulstand, en had ik mijn klauwen er nog tussenzitten

Opzich goed nieuws, omdat de nulstand het dus nog wel doet, en het bleek dus een slecht contact in de stekkerverbinding te zijn.
Dus de rommel weer teruggebouwd, en steeds weer getest, en hij bleef teruggaan naar de nulstand.
Capri weer bij het apk station gebracht en er zit weer apk op.
Blijft een mooie wagen om te zien, maar heb er al serieus veel tijd en geld ingestoken om het alsnog goed te krijgen...
Vervolgens moest hij nog uitgelijnd worden, en niet elke garage opt dorp kan dat.
Afspraak gemaakt, dag ervoor de Capri gebracht, dik voor elkaar.
Belt de garage de volgende dag dat ze de Capri niet uit kunnen lijnen

Tuurlijk, zal ook eens wat vanzelf gaan met t ding.....
Nu zit er teveel speling op de stabilisatorstang linksvoor waardoor ze hem dus niet goed uit kunnen lijnen....
Helaas was de garage niet happig om dat evt zelf te verhelpen, dus de Capri maar weer opgehaald, en hopelijk komend weekend tijd om er naar te kijken.
En zo ist altijd wel wat....