Het is inderdaad de oude van Grensrijder
Een poosje terug kreeg ik een berichtje van n kennis van me, en vroeg me wat een Sierra P100 mocht kosten. Nja geen idee, ligt aan motor/staat/ rijdend of niet etc etc.
Dat wist hij allemaal niet precies, en had daarna weinig gehoord, tot vd week ik een appje kreeg, of ik belang had bij die P100.
Altijd leuk, zo'n ding, maar heb je meer info? Hij is als bedrijfauto gebruikt op de hobbyboerderij, optisch wat werk en apk tot ergens in november, een vraagprijs en een telefoonnummer.
Dus contact opgenomen, en ben vervolgens afgelopen donderdag wezen kijken, hij stond zo'n 40 minuten hier vandaan, dus is goed te doen.
Als zo'n ding als bedijfsauto is gebruikt, kan dat betekenen dat ie óf bijgehouden is, óf uitgewoond.
heme
Aangekomen stond ie daar, de neus zag er op de motorkap na nog netjes uit, bumper er nog netjes voor, knipperlichten nog heel, dus het lijkt wel mee te vallen.
De auto eens goed bekeken, de bak heeft een paar opneukers gehad, linkerkant een foeks naar buiten

en aan de rechterkant heeft de hoek van een schuur ooit eens aangetikt.
De dorpel rechts is al eens gelast, en zit nog een roestgaatje van 4x4cm, en is verder nog hard, binnenschermen hebben een klein plekje, en verder istie nog hard!
Het betreft een P100 met 2,0 OHC met lage compressie, dus een benzinevariant. Wat het interessant maakt.
De huif op de laadbak is van glasvezel, is nog waterdicht, en het achterraampje gaat ook wel open. De achterklep heeft wat laswerk nodig, maar de bak lijkt verder wel hard.
Het interieur is ook nog netjes, geen instapschade, hemeltje nog netjes etc.
De auto heeft altijd buiten gestaan, en dat is te zien

Heeft alleen opt dorp rondgereden, dus 1500km per jaar hooguit
Hij heeft wat aandacht nodig, deurscharnieren, raammechanismen, slotmechanisme etc doorsmeren, en motorisch even wat onderhoud geven, bougies, kabels, rotor/verdelerkap olie en filters. Denk dat ook de carburateur even wat gereinigd/gangbaar gemaakt moet worden.
En vandaag opgehaald, en gewassen:
Drentse grond
Ik zal em nog wel een paar keer moeten wassen/poetsen voordat t weer wat lijkt, en binnenkort maar eens voor de apk gooien, ben benieuwd!