Afgelopen week onderhoud gehad aan de cabrio.
Gelukkig kreeg ik weer enkele dagen een snoepje mee vanuit de dealer (ja die ene dealer die ook mooie nieuwe wielen onder 5-series plaatst).
De nieuwe X5 xDrive45e High Executive M-sport.
Vooropgesteld; ik ben geen fan van dit soort auto’s. Het enorme ‘kijk mij eens’ gehalte icm profvoetballers imago zal zorgen dat ik nooit zo’n type auto zal aanschaffen. Niet nieuw als dat zou kunnen en ook niet als occasion.
Uiteindelijk nu wel kunnen ervaren hoe zo’n reus is in de praktijk! Enorm rustgevend eigenlijk. Comfortabel tot in het diepste van zijn vezels. Gekoelde/verwarmde bekerhouders; ik had zulks nog nimmer gezien! Afwerking op bizar hoog niveau.
Maar waar ik afhaak is dan zo’n schakelpook in Swarovski stijl....brrrr.
Hard rechtuitgaan kan heel best, eng snel eigenlijk. De enorme remmen hebben er vervolgens moeite mee om het allemaal te laten stoppen. 2410KG is niet niks...
Elektrisch rijden en als het even wat vlotter mag overschakelen op benzine gaat zonder moeite. Mooi systeem.
Bochten gaan OK maar hou niet BMW zoals je het kent in je achterhoofd.
Dit is een olifant. Gewoon soepel, netjes vlot dan gaat het best.
Kortom; erg leuk om even te ervaren. Maar geen ‘ik wil dit hebben’ gevoel zoals bij een 5 M550d touring of een M2/M5.
Vanavond terug vanaf Zwolle in de koele avondzon met de E30. Kap naar benee uiteraard.
Nieuwe componenten zoals een revisieset voor de versnellingsbak geplaatst; schakelen zoals ie nieuw deed dus. Fantastisch!
Dat Freude am Fahren krijg ik voor een fractie van de prijs met karrevrachten vol in zo’n klassieker.
En toch kijk ik stiekem wel met andere ogen naar zo’n voetbalauto