Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Inderdaad Ibud, style 107 is een prachtige velg.
Die andere is style 108 18 inch, ook een OEM E85 Z4 velg is van BBS.
Ben ik ook wel fan van.

Heb helaas geen enkele reactie van de verkoper van de gele Z4.

Tja in Duitsland niet anders.
Hoe vaak komt hier op t forum niet een topic voorbij dat iemand een auto aanbiedt en een koper uit het buitenland zich aandient? En dan de vraag of het geen scam is?
Vaak als ik een aanvraag krijg voor meuk die ik verkoop, en ik zie dat de aanvraag uit het buitenland komt is het ook snel klik delete

Als je reclame wilt maken, neem even contact op met AutoWeek. Die hebben een prachtige deal voor je, met mogelijkheden op de site en in het papieren magazine.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Heb via ebay kleinanzeigen hun eigen mail service een bod gedaan, in het verleden zo vaak gedaan om onderdelen te kopen.
Staat geen telefoonnummer bij.

Als je reclame wilt maken, neem even contact op met AutoWeek. Die hebben een prachtige deal voor je, met mogelijkheden op de site en in het papieren magazine.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Hi Bofkont via Mobile.de al geprobeerd ?? https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=309514730&colors=YELLOW&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=52&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=143b884a-3c72-a608-91ba-29500f2d12e3

Zoals jullie weten was ik al enige tijd op zoek naar een andere E85.

Mijn vorige verkocht 3 maanden terug ivm wijziging werk waardoor ik veel meer km's moest gaan maken en een E85 niet meer financieel verantwoord was. Op het laatste moment is dit niet door gegaan, goed gesprek met de baas gehad zeg maar.
Maar goed geen E85 meer en dat knaagde toch wel heel erg aan mij! in ben gewoon verslaaft vrees ik.
Dus direct de zoektocht naar een geschikt exemplaar gestart.

Diverse exemplaren bezocht en gereden de afgelopen tijd maar nergens echt een serieus nette frisse kunnen vinden, ben op zijn zachtst gezegd nogal een enorme mierenneuker en OEM freak. Ook nog bij een vrij recente E89 gekeken op zich mooie auto maar totaal geen klik mee.

Maar afgelopen vrijdag eindelijk een E85 gevonden die aan mijn wensen voldoet.
Het is wederom een E85 Z4 3.0i geworden in de kleur sterling grey, had nou niet echt direct mijn voorkeur maar kon deze echt niet laten staan, bijzonder netjes voor zijn bouwjaar (2003) smetteloos interieur en carrosserie/velgen.
Net 100.000km op de teller volledig gedocumenteerd en met voor mij de juiste opties.
Leder elektrisch interieur/stoelverwarming/cruise control/navigatie pro/DSP audio/regensensor/xenon/climate/elektrisch inklapbare spiegels/Mtech onderstel/ Style 108 velgen 18 inch.

Helaas niet het luxe windscherm maar de stoffen BH, dus die gaat TZT nog vervangen worden.
Eventueel op termijn nog een set sportstoelen, die vind ik toch wel heel erg fraai!

Ben vrijdag direct begonnen met de grote schoonmaak en zal daar de komende tijd nog wel druk mee zijn.
Leder direct grondig diep gereinigd en stuur. Komende weken zal ik de auto compleet 3 staps polijsten en beschermen met een goede coating. Zodra er pekel op de weg ligt komt hij niet meer buiten.

Aankomende week naar mijn garage voor een uitbereide technische check en waar nodig zaken vervangen.
Maar verwacht bar weinig, alles voelt super fris en er is net nog onderhoud geweest.
Heb al dik 500 km probleemloze gemaakt dit weekend, dus het vertrouwen is er.

20201016_204435 by bofkont OEM, on Flickr

Thx Piet , hoop nog op een paar mooie herfstdagen zoals afgelopen zaterdag.

Toch stiekem een beetje teleurgesteld Bofkont. ;)

Nee geintje, gefeliciteerd hoor! Mooie auto, nu snel een setje sportstoelen opsnorren!

Code:
Tja dat mag Joel, kan er niet meezitten :)
Ben bijzonder blij met deze nieuwe aanwinst, de algehele staat van de wagen is echt uitzonderlijk netjes gezien zijn bouwjaar.
Diverse nieuwere exemplaren gereden waaronder een paar facelifts, maar die kwamen niet eens in de buurt bij deze.
Sportstoelen is idd nog wel iets wat ik graag zou willen, maar het is geen harde eis.
Prioriteit is dat hij technisch helemaal bij is, net vanmiddag een afspraak gemaakt bij mijn garage voor een grondige check, benieuwd wat daar uit gaat komen.
Ook nieuwe originele velours mattenset besteld, oogt weer lekker fris.

Bofkont 350 zei:
... ben op zijn zachtst gezegd nogal een enorme mierenneuker en OEM freak....

No shit :)
Gefeliciteerd iig, blijft toch een prachtig model, eigenlijk alles wat BMW erna heeft gemaakt heeft bar weinig charme en karakter.

Haha thx Gullwing :D
Ja dat vind ik dus ook, ben dus nog bij een 2012 E89 Z4 wezen kijken, fraaie auto wel hoor, maar hij deed me niets.
Vind hem te lomp, heb er niet eens mee gereden ben zo weer weg gegaan.
Zo anders bij de E85, mijn hart gaat direct harder kloppen bij een juist exemplaar.
Ze worden trouwens rap duurder momenteel de nette exemplaren.

Ook nummer 3 lijkt weer een mooi en net exemplaar, veel plezier ermee Bofkont!

Zo blijf je wel lekker bezig bofbips! Voelt deze nu ook veel strakker dan de vorige? Vind dit wel hele mooie wielen voor de Z4, en deze kleur blijft met de Bourdaux rode zoals die van Joël toch wel mijn favoriete (y)

Je doet me trouwens denken aan mijn schoonvader, die ging van een zwarte 156 V6 naar een... andere zwarte 156 V6 :D Ach het blijven stikmooie auto's dus zeker begrijpelijk.

Veel plezier met de nieuwe aanwinst (y)

Ik ben ook van een zilveren W213 naar een zilveren W213 gegaan... al is het in mijn geval wel een geheel andere auto :)

Ach ja ik ben ook van een zilveren W213 naar een zilveren W213 gegaan... al is het in mijn geval wel een geheel andere auto :)

Thx Caspian (y)

Beste Zadelsnuiver,

Het is natuurlijk weer een feest van herkenning met dezelfde wagen maar toch ook weer net weer anders, dit is mijn 1e met een M Sport onderstel.
Stukje harder en lager, heb het idee dat de motor net wat vinniger oppakt, maar goed kan het me ook verbeelden.
Ben wel blij met de relatief lage kmstand van 100.000km, met mijn 5 a 6000km p/jaar kan ik nog even weer.
en ja deze velgen vind ik geweldig ook! style 108 zijn van BBS 2 delig en de buitenrand is hoogglans RVS gepolijst.
Kan natuurlijk niets beloven, maar als het goed is blijft deze.

Beste Sportleicht,

Haha tja wat moet ik zeggen, 3 maal precies dezelfde wagen, maar de klik was er direct met dit exemplaar.
Alles klopt gewoon, en ik vind het ook een prachtige kleur deze sterling grey.
Ik ben er echt blij mee :cool:

Van harte Bofkont! Veel plezier gewenst met het vertroetelen!

Ik kom er vandaag achter dat 100% elektrisch en W212 nog niet echt een gelukkig huwelijk is. De Mercedes is voor een beurt, de vervangende auto op de oprit laten staan en maar eens met de Kona van Mevr W212 naar Hilversum. Vanmorgen vertrokken met 325km actieradius. Hele eind op eieren gereden (90 - 100 km/u). Na 106 km aangekomen met nog 220 km over. Op zich prima, maar ik kreeg em niet onder de 16 kw/u per 100 km. Terwijl het gemiddelde in de zomer toch wel onder de 15 lag. De temperatuur gaat parten spelen, ook al heeft Hyundai dat goed voor elkaar, vergeleken met veel anderen. Bij kantoor 2 laadpalen, beide in storing. Dan maar elders proberen, op een parkeerterrein met iets van 30 laadpalen op een rij. Samen met 2 andere scootmobielen van laadpaal naar laadpaal, 3 geprobeerd, alle drie dood. Uiteindelijk weer op een andere plek wel een laadpaal gevonden, die maar liefst met 2 kw/u gaat laden. Dus dat gaat nog niet echt opschieten. Het probleem is namelijk, afgelopen week even getest; Als je 130 gaat rijden, verbruikt ie bijna het dubbele. En aan het eind van een werkdag wil je dan toch wel graag een beetje opschieten.

Ook al is de Hyundai een prima auto, vergeleken met z'n concurrenten, voor de veelrijder met ongeduld voldoet het nog niet, naar mijn bescheiden mening.

@W212, waar mag je in Nederland nog 130 rijden dan :p

@bofkont, ah juist het zijn dus echt meerdelige velgen, helemaal mooi! Ik wilde nog vragen of de boutjes écht waren of slechts voor de sier maar bij een merk als BMW verwacht je eigenlijk natuurlijk the real deal (y)

Beste Zadelsnuiver,

De boutjes zijn idd allemaal echt, ze houden de gepolijste buitenrand op hun plek.
Helaas komt juist daar ook vocht onder met het wassen, daarom zie je vaak deze velgen met ernstige corrosie schade.
Mijn set is echt nog netjes en wil ik graag zo houden, daarom heb ik ook een blaas machine om ze helemaal droog te maken.
https://www.carclean.com/nl/metropolitan-air-force-blaster-sidekick-13hp.html

Trouwens jij ook bedankt W212 :D
Dat komt wel goed, vandaag hele middag mooi aan de poets geweest met mijn nieuwe aanwinst.
Nieuw stuur gekocht wat direct op de plank is beland bij iemand die een M stuur achteraf liet plaatsen. Echt blij mee.

Precies dat W212! Elektrisch rijden staat nog in de kinderschoenen, zowel qua auto’s als qua infrastructuur.
Rustig afwachten en ondertussen lekker doorrijden op benzine/diesel zou ik zeggen.

Die Bofkont, die heeft gewoon weer een fraaie Z4 gescoord. Netjes hoor. Ziet er weer bijzonder fris uit.

Gefeliciteerd Bofkont met je aanwinst nu alleen nog ff laten wrappen in het Phönix-gelb en dan is het helemaal je droomauto ;o)

Inderdaad een wrapje kan natuurlijk ook altijd nog, en dan is elke kleur ineens mogelijk! Ik kan mij voorstellen dat je die muisgrijze kleur nu wel een keer spuugzat bent ... :)

Gefeliciteerd Bofkont! Ziet er weer fris uit, beste velgenkeuze ook(y) Is dit nu je 3e Sterling Grau? Ik had misschien zelf nog even geduld gehad om het perfecte exemplaar te vinden (je wilde 3.0si en leuk kleurtje dacht ik) maar kan me voorstellen dat je stond te trappelen met een lege oprit.

Sport Leicht zei:
Inderdaad een wrapje kan natuurlijk ook altijd nog, en dan is elke kleur ineens mogelijk! Ik kan mij voorstellen dat je die muisgrijze kleur nu wel een keer spuugzat bent ... :)

En meteen verlost van dat zenuwslopende poetsen en waxen van een krasje , geen kleurverschil meer bij de bumper ! :D

Welkom hier Cruise :)

Thx Twix en Ibud.
Ja dit is idd mijn 3e exemplaar in sterling grey.
Velgen vind ik zelf ook geniaal mooi.

Ik moet toegeven die Phoenixgelb is wel mijn top favoriet, en helemaal die wagen, maar goed 2x een email eraan gewaagd en geen enkele reactie en mijn bod was echt netjes.
Tja langer wachten of niet, het had zeker wel gekund, herfst/winter voor de deur dus rijden doe ik niet meer.
Maar aan de andere kant het aanbod van een echt net exemplaar met een lage kmstand is bijzonder schaars, dat is ook de reden waarom ik dit exemplaar direct heb gekocht.
Een facelift zou mooi geweest zijn maar is nooit een harde eis geweest.
Het exemplaar wat ik nu heb is zeer zeker geen koopje geweest en zelfs op het prijsniveau van een facelift, maar ben er echt heel blij mee.

Wrappen ga ik sowieso nooit doen! een kras of beschadiging kun je niets meer mee enkel de wrap vervangen.
En wie zegt dat waxen/polijsten zenuwslopend is?? Kan me er juist dagenlang mee vermaken, gewoon therapeutisch.
Kleurverschil in de bumper is idd wat anders, daar kan ik wel gek van worden :) maar daar is nu geen sprake van.

Lekkere Z4, hoor. Dat is nou een auto die ik ook nog wel eens zou willen hebben. (Al vind ik een Z3 ook leuk, maar daarover verschillen de meningen.)

Thx Snipe !
Een Z3 in de juiste uitvoering en motor is idd zeer fraai, maar ik ben echt een E85 man.
Het is een verslaving zeg maar gerust.
Het rijdt zo fijn en puur.

Ik vind de Z3 ook erg gaaf. Had er bijna één gekocht paar jaar terug maar ik vind het net te krap. Was een handgeschakelde 3-liter.

Wel heel gaaf Twix en met de juiste motor.
Ook best wel schaars, de nieuwere m54 3.0 is maar 1 jaar geleverd in Oude Z3 die daarna werd afgelost door de E85 Z4.
Een E85 is trouwens ruimer.

Thx Lichteracht!
Vrij weinig eigenlijk, ook geen zin in grote opknap projecten meer, de koets zelf is bijzonder strak.
Vanmorgen nieuwe accu geplaatst en een fris nieuw stuur. Komende week nog even de bougies wisselen.
Her en der wat plastic lijsten van het interieur die simpel zijn te vervangen.
Zitten wat kleine krassen op.
En een nieuwe mattenset zit erin.

Lol, vrij weinig zegt hij dan.
Nee beste Bofkont, vrij weinig is wat ik zou doen, even door de borstel :) wasstraat.

W212 zei:
(..) Vanmorgen vertrokken met 325km actieradius. Hele eind op eieren gereden (90 - 100 km/u). Na 106 km aangekomen met nog 220 km over. Op zich prima, maar ik kreeg em niet onder de 16 kw/u per 100 km. Terwijl het gemiddelde in de zomer toch wel onder de 15 lag. De temperatuur gaat parten spelen, ook al heeft Hyundai dat goed voor elkaar, vergeleken met veel anderen. Bij kantoor 2 laadpalen, beide in storing. Dan maar elders proberen, op een parkeerterrein met iets van 30 laadpalen op een rij. Samen met 2 andere scootmobielen van laadpaal naar laadpaal, 3 geprobeerd, alle drie dood. Uiteindelijk weer op een andere plek wel een laadpaal gevonden, die maar liefst met 2 kw/u gaat laden. Dus dat gaat nog niet echt opschieten. Het probleem is namelijk, afgelopen week even getest; Als je 130 gaat rijden, verbruikt ie bijna het dubbele. En aan het eind van een werkdag wil je dan toch wel graag een beetje opschieten.

(..).

Tja, door al dat thuiswerken worden die laadpunten niet gebruikt.. en zoals het met techniek vaak is: houdt het in beweging, dan gaat het niet vastzitten etc. ;)

Maar goed, wat was nou probleem? 100 km rijden met 130 km/h kost dus zo'n 32 kWh.. In de ochtend kwam je aan met zo'n 25 kWh restant in de batterij, volgens mij.
Dan is 2 kW per uur bijladen tijdens een kantoordag toch voldoende om thuis te komen met 130 km/w? Je hebt immers zo'n 32 kWh nodig voor die rit.

Haha Gullwing :D

Ach voor een oud beestje van 17 jaar oud noem ik dat praktisch niets.
De wagen is echt bijzonder netjes gezien zijn bouwjaar.

Terug
Bovenaan