Zoals jullie weten was ik al enige tijd op zoek naar een andere E85.
Mijn vorige verkocht 3 maanden terug ivm wijziging werk waardoor ik veel meer km's moest gaan maken en een E85 niet meer financieel verantwoord was. Op het laatste moment is dit niet door gegaan, goed gesprek met de baas gehad zeg maar.
Maar goed geen E85 meer en dat knaagde toch wel heel erg aan mij! in ben gewoon verslaaft vrees ik.
Dus direct de zoektocht naar een geschikt exemplaar gestart.
Diverse exemplaren bezocht en gereden de afgelopen tijd maar nergens echt een serieus nette frisse kunnen vinden, ben op zijn zachtst gezegd nogal een enorme mierenneuker en OEM freak. Ook nog bij een vrij recente E89 gekeken op zich mooie auto maar totaal geen klik mee.
Maar afgelopen vrijdag eindelijk een E85 gevonden die aan mijn wensen voldoet.
Het is wederom een E85 Z4 3.0i geworden in de kleur sterling grey, had nou niet echt direct mijn voorkeur maar kon deze echt niet laten staan, bijzonder netjes voor zijn bouwjaar (2003) smetteloos interieur en carrosserie/velgen.
Net 100.000km op de teller volledig gedocumenteerd en met voor mij de juiste opties.
Leder elektrisch interieur/stoelverwarming/cruise control/navigatie pro/DSP audio/regensensor/xenon/climate/elektrisch inklapbare spiegels/Mtech onderstel/ Style 108 velgen 18 inch.
Helaas niet het luxe windscherm maar de stoffen BH, dus die gaat TZT nog vervangen worden.
Eventueel op termijn nog een set sportstoelen, die vind ik toch wel heel erg fraai!
Ben vrijdag direct begonnen met de grote schoonmaak en zal daar de komende tijd nog wel druk mee zijn.
Leder direct grondig diep gereinigd en stuur. Komende weken zal ik de auto compleet 3 staps polijsten en beschermen met een goede coating. Zodra er pekel op de weg ligt komt hij niet meer buiten.
Aankomende week naar mijn garage voor een uitbereide technische check en waar nodig zaken vervangen.
Maar verwacht bar weinig, alles voelt super fris en er is net nog onderhoud geweest.
Heb al dik 500 km probleemloze gemaakt dit weekend, dus het vertrouwen is er.
20201016_204435 by
bofkont OEM, on Flickr