Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Sport Leicht zei:
En over de A7: Ik ben er ook zeker geen fan van (dan is de A6 echt de mooiere audi), maar deze kleurstelling en uitvoering met mat hout etc. maakt de auto wel een stuk appetijtelijker. Alleen ben je blijkbaar zo met de kleurstelling bezig geweest dat er vergeten is om het schuifdak aan te kruisen ;).

Mee eens: Ik heb vandaag dezelfde A7 besteld voor de showroom, maar dan met schuifdak (en nog een paar andere toevoegingen). Deze klant had toevallig geen interesse in het schuifdak.

De A7 is misschien niet het mooiste model dat ze ooit bij Audi hebben getekend, maar ik vind dit toch wel een hele mooie samenstelling zo (y) dat dashboard is zo bijna on-Audi en dat is precies wat zo'n auto imho nodig heeft.

Tja, ik heb niet veel met nieuwe auto's. Vaak met van die hoekige Pokemon imponeer vormen. Er zit ook veel te veel techniek in waarbij je je moet afvragen of als je dat nodig hebt je je uberhaupt op de weg moet begeven. En afschrijving van 50% in 2 jaar tijd, maar dit geheel terzijde.

FH163500 zei:
... En afschrijving van 50% in 2 jaar tijd, maar dit geheel terzijde.

tja, maar fabrikanten geven op het moment ook idiote kortingen, zeker op de opties gaat dat vaak richting 100%. Ik heb een paar offertes liggen waar in totaal bijna 27% korting op zit.
BTW, al onze bedrijfswagens zij nu Renault, en die gaan helemaal voor weinig weg. We kopen ze nieuw in, voor minder dan dat je een 3 jaar oude tweedehands zou kopen.

Maar misschien is dat alleen voor Spanje :)

Gullwing zei:
FH163500 zei:

tja, maar fabrikanten geven op het moment ook idiote kortingen, zeker op de opties gaat dat vaak richting 100%. Ik heb een paar offertes liggen waar in totaal bijna 27% korting op zit.
BTW, al onze bedrijfswagens zij nu Renault, en die gaan helemaal voor weinig weg. We kopen ze nieuw in, voor minder dan dat je een 3 jaar oude tweedehands zou kopen.

Ik zie op dit moment zelf alleen maar schaarste, stijgende occasion prijzen voor gewilde auto's en veel te weinig nieuwe auto's op voorraad. Daarnaast een beter resultaat dan vorig jaar op dealer niveau, zowel nieuwverkoop als gebruikte auto's. De noodzaak tot idiote kortingen ontgaat me dan ook volledig. Mijn klanten gingen tot voor kort 4x per jaar met vakantie en 3x per week uit eten. Nu dus even niet, dan maar een mooie auto kopen. :cool:

Die A7 is prachtig. Ik heb hem eens in het rood gezien. Met de obligate zwarte accenten. Maar wat een plaatje!

Gullwing zei:
@smarter, ik ben al niet echt een fan van audi, (al kan ik het uiterlijk van een blauwe a6 station wel waarderen)
Maar de huidige a7 spant wel de kroon, wat een uitgezakte gesmolten banaan. Met die rare c stijl, en bijzonder lelijke kont. En dat kille glimmende interieur waar je elk vuiltje op ziet, brrr. En dan rijdt het ook nog van alles net niet :)

Maar goed, komt ook van huis uit, waar moeders en vaders audi, saab, volvo's etc altijd uitmaakten voor net niet geslaagde auto's dan wel boten. Dat blijft toch hangen:T

Die kille glimmende interieurs is helaas een trend veroorzaakt door de enorme digitalisatie en touch screens in veel auto's. Bijna iedere autojournalist is van mening dat het doorslaat, de meeste gebruikers die ik ken ook. Ik vraag me dan af of die marktvraag er echt wel zo is zoals beweert wordt. Ik ben blij dat mijn A5 nog gewoon een MMI heeft en virtual cockpit en niks touch screens op de schermen. Werkt echt fijn. Enfin, ik ben er dus ook geen fan van al vind ik deze samenstelling van het interieur erg smaakvol. Maakt het minder glitter dan standaard.

Overigens wel eens dat vorige generaties A7 in mijn ogen echt een stuk prettiger op het netvlies lagen. Deze designtaal is niet mijn ding. Wat dat betreft eens met FH163500

smarter zei:
Ik zie op dit moment zelf alleen maar schaarste, stijgende occasion prijzen voor gewilde auto's en veel te weinig nieuwe auto's op voorraad. Daarnaast een beter resultaat dan vorig jaar op dealer niveau, zowel nieuwverkoop als gebruikte auto's. De noodzaak tot idiote kortingen ontgaat me dan ook volledig. Mijn klanten gingen tot voor kort 4x per jaar met vakantie en 3x per week uit eten. Nu dus even niet, dan maar een mooie auto kopen. :cool:

Zoals ik zei, misschien alleen hier in Spanje, economie is hier niet zo best na corona.

Wat Smarter zegt, mensen kunnen niet op vakantie en uit. Dus maar puppy’s aanschaffen en kittens. Kennis van mij zit in de split unit airco’s, afgelopen zomer ook niet aan te slepen.

Ik heb zelf in het dagelijks leven met Dierenspeciaalzaken te maken. Die draaien plussen van 10-20%. Waar ze het afgelopen jaren nauwelijks bol konden werken tegen online, komen ze nu financieel bij. In de winkel van mijn vrouw is het ook luxe manden, kussens en halsbanden en tuigen wat de deur uit vliegt.

In NL lijken er nog weinig problemen te zijn op financiëel vlak. Ik verbaas mij er ook over dat de huizenprijzen nog steeds stijgen en het aanbod minimaal is. Alles wat te koop komt is “bieden vanaf” en binnen no time weg.

Volgens mij zijn dit allemaal typische voorbeelden van recessie: de rijken worden rijker en de armen worden armer. Logisch dat luxe zaken als een eigen huis, een bling-bling halsbandje voor de hond of een dikke Audi nu prima verkopen.
En dat is net het punt, de mensen die bovenmodaal leven hebben het niet eens in de gaten. Die stijgende huizenprijzen hebben echter wel een grote negatieve impact op de armere bevolking, die kunnen straks helemaal geen eigen huis meer veroorloven en de wachttijden en prijzen voor huurwoning zullen alleen naar toenemen.
Ik zit hier niemand te beschuldigen, maar ik denk dat de meesten in dit topic wel tot de bovenmodale groep behoren en dus nog niet helemaal beseffen wat er in de lagere en middelklasse gaat gebeuren.

Inderdaad huizenprijzen verbazen mij enorm. Blijft maar stijgen, ik zou persoonlijk nu even wachten denk ik.

Mijn regio leeft vooral van toerisme, en dat was er bijna niet dit jaar. In de zomer slechts 40% van normaal. En de maanden daarvoor vrijwel 0 door de lockdown. Veel hotels hebben de deuren niet eens geopend en het jaar afgeschreven. En horeca moet nu weer dicht vanaf 6pm, daar gaan de meesten het ook niet redden.
Ook allemaal geen probleem, iedereen failliet, en beginnen ze volgend jaar weer opnieuw.

Zadelsnuiver zei:
Ik zit hier niemand te beschuldigen, maar ik denk dat de meesten in dit topic wel tot de bovenmodale groep behoren en dus nog niet helemaal beseffen wat er in de lagere en middelklasse gaat gebeuren.

Bovenmodaal of niet, als de crisis echt uitbreekt dan wordt dat door (bijna) iedereen gevoeld. Maar daarvan lijkt dus momenteel nog geen sprake te zijn.

Zadelsnuiver zei:
e rijken worden rijker en de armen worden armer. Logisch dat luxe zaken als een eigen huis, een bling-bling halsbandje voor de hond of een dikke Audi nu prima verkopen. ...

Dan moeten de armen geen bling bling halsbandje kopen, maar hun spaargeld investeren :T

Inderdaad Gullwing zo denk ik er ook over, de armen zijn vooral erg goed om iedereen de schuld te geven van hun eigen ellende maar kijken vooral niet naar hun eigen uitgave patroon. Als je 50 euro verdiend kun je niet 100 uitgeven.
Ouderwets sparen is er niet meer bij tegenwoordig, alles maar financieren etc etc etc
Heb ik zelf nooit gedaan, enkel een hypotheek die ik overigens net voor 20 jaar heb vastgezet voor 1.55% kan er nog geen kamer voor huren :T

Mijn punt is natuurlijk dat zo'n bling-bling halsbandje, of een dier ansich natuurlijk een luxe product is, en dus voornamelijk door bovenmodalen aangeschaft worden.
Wat ik aan wil geven is dat het natuurlijk heel fijn is om je huis goed te kunnen verkopen, maar de impact die het heeft op de lagere inkomens mag imho niet vergeten worden. De banken met hun nul-rentes of zelfs negatieve rente doen op dat vlak wel een flinke duit in het zakje. Een zoet vergif als je het mij vraagt.

Zadelsnuiver zei:
Mijn punt is natuurlijk dat zo'n bling-bling halsbandje, of een dier ansich natuurlijk een luxe product is, en dus voornamelijk door bovenmodalen aangeschaft worden.

Volgens mij vergis je je daarin, juist de minder welgestelden halen vaak de grootste beestenboel in huis, roken zich te pletter, en meer van dat soort geldverslindende zaken.

Sport Leicht zei:
Zadelsnuiver zei:

Volgens mij vergis je je daarin, juist de minder welgestelden halen vaak de grootste beestenboel in huis, roken zich te pletter, en meer van dat soort geldverslindende zaken.

Als dat al waar is, moet je je dan toch ook afvragen waarom dat zo is? Wellicht een stukje instant gratification? Omdat de toekomst er voor hen zo somber uitziet? Als een mens het uitzicht heeft om altijd maar in een veel te dure en verpauperde huurwoning te moeten wonen, geen spaargeld op de bank heeft of nooit iets van waarde na te kunnen laten aan de nabestaanden kan ik me goed voorstellen dat roken en McDonalds en een hondje een beetje soelaas kunnen bieden.

Sport Leicht zei:
Zadelsnuiver zei:

Dat dus. Ik heb ooit een winkel in Amsterdam Noord gehad, daar werd de knip leeggegooid op de toonbank. 2 euro voor een brood weer terug en 6,99 voor zakje kluifjes afgerekend. Dan zag ik bij Geer en Goor geen cent te makken, mijn eigen producten op tv 😜

Bovenmodalen willen geen hond in hun lease Audi. De minderverdienenden kunnen niet naar Centerparks of naar de kroeg/voetbalkantines en houden ook geld over. (Ff extreem in hokjes denkend) Ik sprak pas met een groothandel die op zijn topdag dit jaar 2200 pallets op 1 dag de deur uit reed. Dat zijn bijna 100 trailers.

Volgens mij wordt een hoop duur spul juist door mensen gekocht die het eigenlijk niet kunnen betalen. Onze schoonmaakster heeft bijv. een iphone van 1500 euro, en ik zie dat veel meer, dure handtassen, iphones, sierraden, merkkleding, lenen voor vakanties, nieuwe auto, abbo op spotify/netflix/disney/amazon etc. Armen houden zich vaak arm door verkeerde keuzes.

En natuurlijk allemaal maximale hypotheek, wat kan ik maximaal lenen met mijn inkomen?

Veel mensen (wellicht vooral modaal en er boven) veel spaargeld. Wat Smarter zegt, niet meer uit eten, minder tot geen vakanties. En dan komen er vanzelf uiteindelijk toch veel alternatieve aankopen. Het geld brandt in de zak zeg maar. Ik zag het ook bijvoorbeeld aan de caravanhandel. Wij hadden een, blijkbaar erg gewilde, vrij grote stapelbed caravan. Daar zijn we 5 jaar mee op vakantie geweest, vaak meerdere keren per jaar. Ik zat een beetje te kijken waarvoor die dingen weggingen op marktplaats. Ik schrok ervan. Te koop gezet en na 2 dagen verkocht voor hetzelfde bedrag als wat we er 5 jaar geleden voor betaald hadden. Iedereen koopt ineens een caravan kennelijk.

Nu heb ik de schuur vol staan met de inboedel van de sleurhut o_O

Misschien ergens in et voorjaar weer een caravan kopen, maar voor nu hebben we het geld maar gepakt, als ondernemer zijn het toch onzekere tijden. Nu minder onzeker dan ten tijde van de verkoop, maar toch. En daarmee ben ik dan 1 van de spaarders. Zo gedragen veel mensen zich in deze tijden toch net wat anders denk ik en wij dus ook.

Caravans, boten, vakantiehuisjes.... alles wat voor vertier binnen de landsgrenzen kan zorgen is hot en vindt gretig aftrek. Wat zal er straks weer veel te koop komen als vakanties ‘all over the world’ weer mogelijk zijn :)

Gullwing zei:
Armen houden zich vaak arm door verkeerde keuzes.

Precies. Zat paar weken geleden programma te kijken over ene gezin in de schuldsanering (man, vrouw, middelbare leeftijd, jong kind). Zielig dit, zielig dat maar wel paar pakjes shag per week roken.... Met hen heb ik echt geen medelijden. Als je zulke simpele prioriteiten niet wil stellen, dan heb je het echt over jezelf afgeroepen.

Moeilijk verhaal, arm versus rijk en de keuzes die gemaakt worden. Het is niet allemaal zo zwart wit. Een laag opleidingsniveau levert over algemeen geen rijkdom op. Ook deze mensen werken hard (uitzonderingen daargelaten), stel je voor je beult je suf voor een hongerloontje en je kan je plezier uit sigaret en een dure iPhone halen. Is dat de beste keuze, nee, begrijpelijk zonder echt perspectief of beter, ja.

Bijkomend nadeel is dat de minder bedeelden ongezonder eten (gezond eten is nog altijd duurder dan ongezond) met alle nadelen van dien. Dan is het lastig om zoiets in hokjes te plaatsen zonder mensen die echt hun best doen tekort doen.
Ik zie ook 2x modaal stelletjes die leven als 3x, kan ook niet goed gaan. Iemand die bij de politie werkt (aardige job) samen met iemand in de cultuursector en een kind kopen wel een huis van dik 6 ton en dat kan ook nog. En dat is 6 ton in midden limburg he, dikke vrijstaande villa met zwembad en parkeren onder huis voor 2. Super mooi en gun het iedereen van hart maar voor mij is dat teveel risico versus wat kan. Voor 4 ton heb je hier ook echt een mooie woning voor een klein gezinnetje. Maar wie ben ik...

Zo lang je werk hebt en een buffer is geen enkele crisis vervelend. De vorige heb ik persoonlijk ook niks van gemerkt, bij deze financieel ook niet. Genoeg anderen hebben de komende jaren serieuze uitdagingen voor hun kiezen. En dan bedoel ik niet de samenstelling van een nieuwe teutoon ;)

Zadelsnuiver zei:
Als dat al waar is, moet je je dan toch ook afvragen waarom dat zo is? Wellicht een stukje instant gratification? Omdat de toekomst er voor hen zo somber uitziet? Als een mens het uitzicht heeft om altijd maar in een veel te dure en verpauperde huurwoning te moeten wonen, geen spaargeld op de bank heeft of nooit iets van waarde na te kunnen laten aan de nabestaanden kan ik me goed voorstellen dat roken en McDonalds en een hondje een beetje soelaas kunnen bieden.

Alles heeft een oorzaak. Ze proberen zichzelf niet te troosten met sigaretten en hondjes, het is een opeenstapeling van matige keuzes waardoor ze in de situatie zitten waar ze nu zijn. Korte termijn denken zoals je dat ook veel ziet in andere culturen. Niet investeren in een groter goed/doel voor de toekomst maar het geld wat ze hebben gaat direct naar (voor hen) status producten. Intelligente mensen kunnen makkelijker het grotere plaatje zien en hebben daardoor meer visie voor hun toekomst waardoor ze ook betere keuzes maken. Niemand in Nederland hoeft het uitzicht te hebben op een sombere toekomst, als je wilt en capabel bent, dan kan alles.

Roy R zei:
Iemand die bij de politie werkt (aardige job) samen met iemand in de cultuursector en een kind kopen wel een huis van dik 6 ton en dat kan ook nog. En dat is 6 ton in midden limburg he, dikke vrijstaande villa met zwembad en parkeren onder huis voor 2.

Ik zou als collega of kennis dan toch al snel een andere conclusie trekken...

Gullwing zei:
Ik zal wel oud worden, maar ik vind zwarte velgen zo intens lelijk. Zijn dergelijke aparte sneeuwvelgen nou echt nodig in NL waar misschien 2-3 cm sneeuw per jaar valt? Of is iedereen gewoon lekker in het marketing verhaal van de banden leveranciers getrapt?

Die winterbanden monteer ik al meer dan twintig jaar op al mijn auto's. Heeft het zin? Tja, lastig. Reden om het wel te doen is dat ik toch ook vaak met de familie op stap wil en dat wil ik graag zo veilig mogelijk doen. Op banden bezuinigen vind ik daarom minder passend. En ik reken het gewoon altijd mee als vaste kostenpost bij een auto. Arbitraire redenen, ik weet het. Maar ik voel me er goed bij.;)

En dat zwart? Blijft voor mij ook wennen, al vind ik dit wel netjes. Vroeger reed ik overigens met van die stalen velgen zonder wieldeksels in de winter. Dus wat dat betreft is er toch vooruitgang...

smarter zei:
Vandaag deze A7 Pro Line Plus 50 TFSI e quattro geleverd:
CGmc4zu.jpg

Die A7 vind ik dan wel weer erg mooi. Zeker in deze uitvoering ziet hij er chique uit.(y)

funf zei:
Die A7 vind ik dan wel weer erg mooi. Zeker in deze uitvoering ziet hij er chique uit.(y)

Ik meen mij te herinneren dat je het dashboard van de A6/A7 verschrikkelijk vond.

Vind het geen fraaie auto zo'n A7, vorige versie ook niet. Raar kontje, heel lang maar ook weer iel. Doet me denken aan een sidderaal. Rijden ook nooit leuke mensen in lijkt het. Vind Audi's meestal ook niet erg mooi oud worden. Q8 en dikkere A6/RS6 wel erg mooi! Deze zaterdag met een vriend kijken naar een RS4 voor hem, heel gaaf ding.

Sport Leicht zei:
funf zei:

Ik meen mij te herinneren dat je het dashboard van de A6/A7 verschrikkelijk vond.

Ja, dat klopt. Maar het uiterlijk vind ik wel mooi. Gewoon een strakke, chique auto. Ik zou hem op het dashboard overigens laten staan, die touch screens zijn ook niet zo mijn ding.

J
Gullwing zei:
FH163500 zei:

Ik reed net achter een Renault dealer langs, stonden zo’n 10 Clio’s met Spaans kenteken. Zullen die op NL kenteken gaan en als demo verkocht gaan worden. Das dan wel dikke handel.

Roy R zei:
Moeilijk verhaal, arm versus rijk en de keuzes die gemaakt worden. Het is niet allemaal zo zwart wit.

Wat is arm en wat is de levensstandaard die je wenst? Uitgangspunt voor mij zou mogen zijn dat je ten minste fatsoenlijk kunt wonen, je zorgverzekering en gas, licht en water kunt betalen en dan nog wat leefgeld overhoudt. Voor heel veel mensen is zo'n basis al niet vanzelfsprekend en dat vind ik in een land als het onze onbestaanbaar. Voor die mensen is het sappelen van maand naar maand, zonder uitzicht op enige verbetering. Natuurlijk zijn die mensen voor een deel verantwoordelijk voor hun eigen situatie, maar de maatschappij (lees: de overheid) houdt het ook wel in stand. Als je eenmaal in zo'n uitzichtloze situatie zit, kom je daar meestal nooit meer uit. En dat is triest.

Aras zei:
Ik reed net achter een Renault dealer langs, stonden zo’n 10 Clio’s met Spaans kenteken. Zullen die op NL kenteken gaan en als demo verkocht gaan worden. Das dan wel dikke handel.
tja, de zomer huur autos zijn weer verkocht. Die worden massaal opgekocht in NL,

Aras zei:

Volgens mij heb je net een duister handeltje van Gullwing ontdekt.... :)

Tja, als de huizenmarkt in Spanje stil ligt, Gullwing blijft wel draaien:D Megane als dekmantel erbij.

Ik begreep al nooit waarom hij zolang aan dat merk bleef hangen... ineens wordt er veel duidelijk:)

Zadelsnuiver zei:

Niemand verplicht die mensen om "weggestopt" te worden in een huurwoning. Ze kunnen ook een goede baan zoeken en beter wonen. Maar die goede baan zit er niet in door gebrek aan opleiding, inzet etc. dat ligt niet perse aan anderen. En dat is nu eenmaal zo.

Ik ga toch ook niet jammeren dat Wesley Sneijder 20 miljoen heeft en ik niet vanwege het voetbal talent heeft ik niet heb? Oh zoooo oneerlijk. Hij wel en ik niet.

Enige nuance: Niet iedereen krijgt zomaar dezelfde kansen, al zouden we dat graag willen. Ik ben vader van een geestelijk gehandicapt zoontje, kereltje heeft geluk dat zijn papa en mama er voor zorgen dat het nu en later normaal gesproken wel goed met hem gaat en komt. Maar je wilt niet weten wat er allemaal op je pad komt als je een kind met 1 of meerdere beperkingen hebt. Doordat hij op het speciaal onderwijs zit, kom je ook in contact met gezinnen waar het heel anders gesteld is. Daar zijn papa en mama zelf ook in meer of mindere mate beperkt. Die komen sowieso niet door de bureaucratische brei heen om hun kind, gezin, te laten helpen en hebben daarbij ook hele slechte kansen op de arbeidsmarkt.

Wij komen niet uit een ei, mijn vrouw en ik. Maar we hebben echt alles uit de kast moeten halen om wat hulp te krijgen, waar onze zoon onomstotelijk recht op had, tot aan een rechtszaak aan toe. De bezuinigingen op zorg en de overheveling naar de Gemeenten (die er geen kaas van gegeten hebben en geen geld voor hebben) treffen kinderen als onze zoon mokerhard. De minder bedeelde ouders, qua financiën en verstand, hebben geen schijn van kans. En kunnen niets anders dan zelf de zorg uitvoeren, zo goed en kwaad als dat gaat. En werken is dan lastig ernaast.

Eens. Onze maatschappij vraagt heel veel zelfstandigheid van haar burgers. Dat is goed voor degenen die die verantwoordelijkheid kunnen dragen. Maar daar zit bij veel mensen nu juist het punt. Ze hebben het overzicht niet, missen kennis of er zijn andere omstandigheden waardoor ze in een achterstandspositie komen. Ik vind die oorzaken ook niet zo relevant, de oplossingen zijn veel belangrijker.

Ik zou een systeem helemaal niet gek vinden waarin een categorie burgers gedeeltelijk beschikkingsonbevoegd wordt. Heb je een uitkering en zit je in een huurwoning? Laat dan de uitkeringsinstantie vanuit de uitkering rechtstreeks huur, gas, licht, water en zorgpremie betalen. Het restant van de uitkering ontvang je dan als leefgeld. Paternalistisch? Zeker. Maar bedenk eens hoeveel incasso-afdelingen je dan kunt opdoeken en wat dat aan kosten scheelt. Fijn voor de weerkende middenklasse en het mkb, want die betalen het gros van de belastingen.

Joris 6091088 zei:
Niemand verplicht die mensen om "weggestopt" te worden in een huurwoning. Ze kunnen ook een goede baan zoeken en beter wonen. Maar die goede baan zit er niet in door gebrek aan opleiding, inzet etc. dat ligt niet perse aan anderen. En dat is nu eenmaal zo.
Juist! Just stop being poor! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb zeg (y)

Sport Leicht zei:
Aras zei:

Volgens mij heb je net een duister handeltje van Gullwing ontdekt.... :)

Haha, gouwe bisnes!

funf zei:
Ik zou een systeem helemaal niet gek vinden waarin een categorie burgers gedeeltelijk beschikkingsonbevoegd wordt. Heb je een uitkering en zit je in een huurwoning? Laat dan de uitkeringsinstantie vanuit de uitkering rechtstreeks huur, gas, licht, water en zorgpremie betalen. Het restant van de uitkering ontvang je dan als leefgeld. Paternalistisch? Zeker. Maar bedenk eens hoeveel incasso-afdelingen je dan kunt opdoeken en wat dat aan kosten scheelt. Fijn voor de weerkende middenklasse en het mkb, want die betalen het gros van de belastingen.

Zo'n systeem zou een uitkomst zijn. Niet alleen qua kosten inderdaad, maar ook voor die mensen zelf. Er zijn best wel wat (min of meer) zwakbegaafde mensen die geen of weinig begeleiding (kunnen) krijgen. Die verzuipen in onze maatschappij. Met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat het hele nederlandse "sociale" stelsel juist armoede in stand houdt, 0 motivatie om bijvoorbeeld een baan te zoeken. Gratis geld motiveert niet.
Schaf dat lekker af, moeten ze wel een baan zoeken (en accepteren), bespaart bakken geld, en daarmee kun je de echt behoeftigen fatsoenlijk helpen.

En helaas, mijn renault handel is nu ontdekt

spqGh3n.jpg

Zadelsnuiver zei:
Joris 6091088 zei:
Juist! Just stop being poor! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb zeg (y)

Ah iedereen gelijk, no matter what! Wesley, doneer jij ff een ton aan de familie X in de Anjerstraat, die zitten de hele dag maar thuis sjekkies te roken....Arme mensen...

Goede nuances hoor(y) Uiteraard fysieke en mentale beperkingen uitgezonderd wat betreft mijn teksten. Ik vind persoonlijk de psychologische en culturele oorzaken interessanter dan de oplossing (ook vanuit opleiding). Het lijkt me beter voor die mensen als zij worden gestimuleerd en gemotiveerd om er iets van te maken ipv aan een overheidsinfuus te hangen en hun rechten en plichten af te nemen. Kost misschien meer tijd en geld in het begin maar anders weet je zeker dat die mensen nooit meer van de grond komen. Daarnaast wordt een mens daar niet gelukkig van, dan creëer je echt een onderlaag met veel mentale ziektes en depressies lijkt me. Van succes krijg je positieve energie. Van afhankelijkheid niet.

Van rust kun je ook veel positieve energie krijgen. Ik ken genoeg mensen die het heel moeilijk vinden om elke maand de vaste lasten te betalen en met de rest van de centjes verstandig om te springen. De verleiding is dan soms te groot om dat geld anders te besteden. Vaak is dat niet eens aan luxe zaken. Denk bijvoorbeeld eens aan een kapotte wasmachine of een dringende uitgave voor je kind. Als daar wat structuur en regelmaat in komt, kan dat mensen rust en energie geven om zich vervolgens te focussen op andere belangrijke zaken.

Terug
Bovenaan