Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Dat komt natuurlijk omdat je vorige post hier van een jaar geleden is...

Vermeer lijkt het eeuwige leven te hebben; still going strong en laatst nog gezellig op de foto geweest samen met een F40. Maar om het een Duits tintje te geven, want dat is natuurlijk het thema hier, kan ik wel even melden dat hij inmiddels geflankeerd wordt door een Volkswagen Bora Variant V6 4Motion.

Thx Mcshine!
E86 vind ik een geweldige wagen! het is dat ik absoluut cabrio wil rijden anders had hier absoluut een E86 op de dam gestaan.
Vind ik de meest geslaagde moderne coupe die nog redelijk betaalbaar is.
Vorige maand eentje mogen sturen van een goede kennis, wat rijdt zo'n Z4 coupe goed!
E89 vind ik ook absoluut een fraaie auto.

Durashift zei:
Maar goed, wat was nou probleem? 100 km rijden met 130 km/h kost dus zo'n 32 kWh.. In de ochtend kwam je aan met zo'n 25 kWh restant in de batterij, volgens mij.
Dan is 2 kW per uur bijladen tijdens een kantoordag toch voldoende om thuis te komen met 130 km/w? Je hebt immers zo'n 32 kWh nodig voor die rit.

Het was uiteindelijk inderdaad helemaal geen probleem, want het werd op een of andere manier een stuk warmer die dag en ik had wind mee. :D Dus toen ik rond 19:00 richting het noorden ging, had ik inderdaad een prima actieradius en kon ik stevig doorrijden met een prima verbruik. De week ervoor sloeg 130 km/u een groot gat in de actieradius en dat viel nu ineens wel mee. Echter, als er een kink in de kabel was gekomen (dat gebeurd hier nog wel eens) en ik had ergens in de middag een eind moeten rijden, dan was et niet goed gekomen. Dat maakt het vooral nog onhandig en dan is 2 kw per uur wel te weinig. Maar je hebt gelijk, nu ging het prima. Alleen een werkende laadpaal vinden was wel een ergernis.

Wel een dikke BMW hoor Bof. Velgen vind ik niet echt bij je passen. Ben nu vooral benieuwd wat voor auto er anders was gekomen. Net zo'n saaie Corolla als die van vrouwlief of?

Beste Lexarno,

Thx kerel!! De velgen zelf vind ik wel mooi en het is wel een originele breedset voor deze wagen, maar heb een ander setje Style 107 OEM E85 Z4 gekocht.
Net dit weekend opgehaald, moeten eerst nog langs de spuiter, dit is mijn favoriete velg!
https://assets.autoweek.nl/m/0clyvqdbuvin.jpg

Ik zal je een geheimpje verklappen wat ook nog niemand weet hier :)
Ik heb een maandje een Honda CRZ gehad :cool:
Geweldige wagen vind ik persoonlijk ,een pearl white full options zelfs leder en panorama dak.
Een nadeel, serieus gebrek aan vermogen, maar het sturen geweldig!
En sterker nog heb zelfs een Lexus Ct200h overwogen, vind ik ook fraai!

Maar goed door mijn wijziging van plannen heb ik de CRZ verkocht aan een andere liefhebber voor het bedrag waarvoor ik hem had gekocht, dus dat was een gelukje.
De Corolla gaat maar door, met afstand de beste auto die we ooit hebben gehad qua betrouwbaarheid, ik waardeer die auto echt!
Er is nooit wat mee! en ach met 130.000km kan hij nog jaren mee.
IMG_8804 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_8843 by bofkont OEM, on Flickr

Idd Jeust een auto die je zelden ziet, in Nederland zijn er officieel 395 van verkocht.
Ik ben er altijd fan van geweest, en ze sturen geniaal goed.
Ik zou veel meer km's gaan maken voor mijn nieuwe baan en daarvoor was deze auto dus perfect!
Met gemak 1 op 20 met die 100km van tegenwoordig.
Maar goed, had hem niet meer nodig omdat ik op mijn huidige werkplek blijf, doe alles op het fietsje.
Het waren een mooie 1000km met de CRZ :)

Goed bewaard geheim Bofkont, had je die Honda dan tussen de beide Z4’s of had je hem naast de Z4?

Ik heb trouwens vorige week ook een Honda besteld! Een 3 cilinder met 50pk, en er zit ook een sloepje omheen:).

Haha zeker en vloeken in de kerk hier Sport leicht:)
Had de Crz idd tussen beide Z4's.
Ah leuk een sloep! Heerlijk genieten ook.

Tof hoor Bofkont zo'n CRZ, ik vind het geen mooie auto maar het concept van een sportieve Hybrid hatchback/Coupé met die Honda heritage erbij maakt het wel een heel gaaf geheel. Jammer dat je er niet langer van hebt kunnen genieten maar de Z4 maakt veel goed natuurlijk. Mooie velgen ook die 107's maar ik vind de huidige toch leuker denk ik.

Thx Zadelsnuiver ,

Ach had er veel langer van kunnen genieten hoor, de verkoop van de Crz was mijn eigen keus, ben verslaaft aan de E85 Z4 /open rijden, dus die moest er sowieso weer komen!

Zeker Lexarno, technisch gezien absoluut!
Qua rijden/beleving is dat de E85 Z4 voor mij.

Lexarno zei:
Haha. Je weet wel waar de beste auto's vandaan komen!

Ik ben geen fan van japanse autos, ik vind ze over het algemeen bijzonder lelijk.
Maar inderdaad, qua betrouwbaarheid zijn ze niet te kloppen.

Klopt, sinds 2014 hebben we een Auris Hybrid en daar is nog nooit iets aan stuk gegaan. Saaie auto’s maar onverwoestbaar. In het bootje straks dus een Honda buitenboordmotor in de bun, volgens kenners de fijnste motor in z’n klasse.

Gefeliciteerd SL, niks leuker dan een beetje op het water relaxen/
Mijn schoonvader heeft een klein zeilbootje in NH, en daar maakten we altijd veel gebruik van. Rondje om t meer zeilen, vissen, bbq, biertje en morgen weer :)

Toch maar mooi even die CRZ afgevinkt Bofkont, was je al een hele tijd aan het overwegen toch? Nu weer terug op het honk.

Wordt spannend vannacht! Zeker voor Gullwing en Twix denk ik? NH= New Hampshire? Vorig jaar geweest, op White Mountain. Prachtig daar. Wilde dit jaar weer gaan maar helaas.. Verblijf je nu vooral in US of Spanje @Gullwing?

Nu ik niet de jaarlijkse trip naar Amerika kon maken maar een stukje Amerika in huis gehaald:

Politiek van mijn gastland maak ik mij niet zo druk over, en wil daar ook niet teveel mijn mening over delen met locals. Maar ik ben Spanje gewent, en dan is alles al snel goed :p
Dit jaar het grootste deel in spanje gebleven, irritante covid, maaar de 20ste ga ik voor een paar weken terug, voornamelijk voor thanksgiving met de familie.

Mooie town car, met een heerlijk interieur, alsof je bij je opa thuis op de bank zit :T

New Hampshire vind ik ook prachtig, white mountains, zeker in het najaar (indian summer), maar wij zijn dan meestal te vinden in de zomer rond het winipesaukee meer.
Mij te barbaars in de winter, paar kennissen wonen daar en met veel sneeuw en barre kou is dat niet bepaald mijn ding :T
CT is niet heel veel beter qua weer, maar iig wat meer bevolkt, dat maakt het dan al een stuk aangenamer.

Over sneeuw en winter gesproken: vorige week de winterset maar gemonteerd. Bij BMW en Mini is het dan tegenwoordig bon ton om zwarte velgen bij te leveren. Blijft toch een beetje wennen. Maar mijn zoon (9) vindt het geweldig. "eindelijk vette velgen!" :D

wTBy8nQ.jpeg

Los van het feit dat mijn setje LM + wintercombi die ik op de A3 had niet uitziet op de A5 past het volgens mij ook niet eens. Ik heb besloten geen nieuw setje voor de A5 te kopen.
'Vroeger' reden we allemaal zonder en dat ging met verstand ook. Ik ga niet op wintersport dus het grootste voordeel heb ik sowieso niet. Het thuiswerken duurt ook wel de groote deel van de winter. Ik spaar me de centen uit.

Nu nog de huidige set verkopen, deze kan nog wel een seizoen of 2 mee, maar ik wacht maar even tot het zonnige weer weg is :p

Zelf ben ik niet zo van de zwarte velgen, maar deze combinatie vind ik wel mooi moet ik zeggen.

Nu ik niet de jaarlijkse trip naar Amerika kon maken maar een stukje Amerika in huis gehaald:

Wait... Ik heb laatst een prachtig verhaal gelezen op een ander forum. Over een 106 uit Italië en een towncar, onder andere. Ben jij dat?! Heb ik echt van genoten, heerlijk om te lezen!

Over sneeuw en winter gesproken: vorige week de winterset maar gemonteerd. Bij BMW en Mini is het dan tegenwoordig bon ton om zwarte velgen bij te leveren. Blijft toch een beetje wennen. Maar mijn zoon (9) vindt het geweldig. "eindelijk vette velgen!"

Staat prima hoor! Je zoon heeft er kijk op. :D Mijn zwager heeft ook zwarte wielen op zijn 530d. Daar vind ik het weer wat minder eerlijk gezegd. Maar jouw auto kan het prima hebben! Bevalt ie nog steeds goed?

W212 zei:
Mijn zwager heeft ook zwarte wielen op zijn 530d. Daar vind ik het weer wat minder eerlijk gezegd.

Het zal wellicht ook aan de kleur liggen. Mijn vorige auto was donkerblauw/zwart en dat maakte het met zwarte wielen wel een beetje sombertjes. Dit is wel een heel stuk beter.

W212 zei:
Bevalt ie nog steeds goed?

Geweldige auto. Veel leuker dan de 5 qua rijbeleving. Ik vind het ontwerp ook lekker scherp. Helemaal tevreden dus.:T

Roy R zei:
Ik ga niet op wintersport dus het grootste voordeel heb ik sowieso niet. Het thuiswerken duurt ook wel de groote deel van de winter. Ik spaar me de centen uit.

Groot gelijk. Ik heb het ook overwogen, want ik ga dit seizoen zeker niet naar het buitenland en de kilometers blijven verder ook beperkt. Maar uiteindelijk toch maar weer een setje gekocht.

Ik ga de mijne er vanmiddag onder zetten. Zwarte op een donkerblauwe/zwarte Mini dus in elk geval bon ton, of het ook mooi is blijft afwachten. Ik zou ze ook niet hebben gekocht, maar ik kreeg ze bij de auto dus zonde om ze niet te gebruiken.

Prima setje voor de winter Funf, zwarte velgen passen goed bij de uitvoering van jouw Dreier (y)

Vandaag nog een mooie rit gemaakt met de SL. Prachtig weer, droge wegen, ideaal om het seizoen mee af te sluiten. Misschien komt er deze maand nog eens een mooie dag om de rode uit te laten, vanaf december is het sowieso weer voor 3 maanden schluss.

GhZAvJm.jpg

W212 zei:
Wait... Ik heb laatst een prachtig verhaal gelezen op een ander forum. Over een 106 uit Italië en een towncar, onder andere. Ben jij dat?! Heb ik echt van genoten, heerlijk om te lezen!

Haha klopt, dat ben ik inderdaad met mijn kleine '90s collectie. Heel leuk om te horen dat je het kon waarderen. Staan nog wat updates klaar. Heb het inmiddels ook hier neergezet in het Mijn auto deel.

@Sport Leicht, blijft top die SL. Erg fraai en elegant. Perfect als 3e auto lijkt me.
@Funf, staat lekker dik hoor, deze blijf je nog wel even rijden dus? Donkergrijze velgen lijkt me ook wel goed staan bij de lakkleur.

Vrij rustig hier terwijl je zou denken dat iedereen nu veel vrije tijd heeft. Heeft Bofkont al wat updates gedaan aan de nieuwe Z4? En hoe is het met Michel en de CL?

Leuke foto, SL! (y)

Veel vrije tijd: mwah, net als anders. En 's avonds is het donker en koud. Vandaag aan het sleutelen geweest aan de Fiesta. Was wel even nodig! Volgende week verder.

Ibud zei:
Vrij rustig hier terwijl je zou denken dat iedereen nu veel vrije tijd heeft. Heeft Bofkont al wat updates gedaan aan de nieuwe Z4? En hoe is het met Michel en de CL?

Volgens mij heeft Bofkont nu de perfecte Z4 waaraan niks meer te verbeteren valt.

Bij mij staat de cabrio momenteel bij de restyler. Een klein kleurverschilletje wordt weggewerkt (overgespoten), kleine beschadiging in het leer, interieurbehandeling, poetsen buitenkant + glascoating en velgen restylen + coating. Als het goed is dan staat ie er straks weer als nieuw bij, ik ben benieuwd!

Aan een auto van +10 jaar oud valt altijd wel iets te verbeteren, ik weet zeker dat Bofkont wel iets zal vinden:D
Flinke aanpak, die herken je niet meer terug straks! Vast adres daarvoor? Ik moet de velgen van de Lincoln opnieuw laten doen, moeten nieuwe banden dus dan gelijk velgen maar even laten opfrissen: ontlakken, spuiten, randen polijsten e.d. maar ik krijg alleen maar offertes van rond de €1000,-. Dat is nogal wat vind ik voor 4 velgen. Wel een lastige velg met veel hoekjes en gepolijste lip.

Wat blijft die rode SL toch een geniaal mooie wagen Sportleicht.
Echt genieten!

Inderdaad Ibud, heb de CRZ toch mooi even kunnen ervaren, fijne wagen hoor!
Maar blij dat ik weer een E85 heb nu.
Met zo'n gepolijste rand maakt het altijd extra duur, die moeten cnc gefreesd worden.
Die 1000 euro is vrij normaal dan hoor.

De Z4 is absoluut netjes gezien zijn bouwjaar (2003) maar ruimte voor verbetering is er altijd, en heb wel een aantal updates.

Motorkap en kofferklep 4 staps gepolijst van vrij grof naar heel fijn.
Kofferklep is goed op hoogte gesteld en uitgelijnd door schadebedrijf.
Nieuwe velours matten set origineel.
Nieuwe Bmw emblemen op de knipperlichten links/rechts. https://ap.lc/QYS4M
Binnenzijde A stijlen links/rechts nieuwe plastic kappen, oude hadden wat krassen.
Nieuwe klep voor het interieur kastje die rechtop staat achterin, oude sluit niet goed.
Nieuwe accu.
Afgelopen week is hij bij mijn vaste garage binnen geweest voor nieuwe bougies en een check up.
Onderstel/rubbers alles prima in orde, erg blij mee want je weet maar nooit met die oude meuk.
Afgelopen juni heeft de wagen nog zijn onderhoud gehad olie/filter.
Ook nog een setje origineel E85 style 107 BBS 18 inch op de kop getikt, die gaan binnenkort naar de spuiter. https://ap.lc/E4I5K
Gisteren en vandaag trouwens heerlijk aan het toeren geweest, wat een weertje .

Mooie foto van de R107! Dat was nog de tijd van de echte Mercedessen naar mijn mening.

Ibud zei:
Aan een auto van +10 jaar oud valt altijd wel iets te verbeteren, ik weet zeker dat Bofkont wel iets zal vinden:D
Flinke aanpak, die herken je niet meer terug straks! Vast adres daarvoor? Ik moet de velgen van de Lincoln opnieuw laten doen, moeten nieuwe banden dus dan gelijk velgen maar even laten opfrissen: ontlakken, spuiten, randen polijsten e.d. maar ik krijg alleen maar offertes van rond de €1000,-. Dat is nogal wat vind ik voor 4 velgen. Wel een lastige velg met veel hoekjes en gepolijste lip.

Ik denk dat dat goedkoper moet kunnen. Vraag het eens na bij www.wheelcare.nl. Daar heb ik mijn wielen ook laten doen,tegen een zeer schappelijke prijs.

Lijkt mij onwaarschijnlijk Turbo D.
CNC vrezen van een velg kost gemiddeld 150 per stuk komt bij spuiten a 100 euro minimaal zit je al op de 1000 euro.

FH, heb je altijd een W163 ML500 gehad? In mijn herinnering had je een W164.

FH163500 zei:
Mooie foto van de R107! Dat was nog de tijd van de echte Mercedessen naar mijn mening.

Thx FH. Het was ook de tijd dat echte Mercedesssen nog voor het grootste deel door echte mannen in elkaar werden geschroefd.

WA9wi8t.jpg

FH163500 zei:

Helemaal eens. Mijn favoriet blijft de W126. Ik blijf dat model zo tijdloos en elegant vinden.

@ Sport Leicht: Geweldige wagen! En mooi dat je hem als een langjarig project ziet en beetje bij beetje perfectioneert.

@jeust1: inderdaad altijd een 2003 W163 ML500. Na de tweede facelift ergens rond 2001 werd de W163 kwalitatief een veel betere auto. Ik had eerst een nieuwe ML430 uit mei 2000 maar die na anderhalf jaar weggedaan. Maar vanaf januari 2003 kochten wij een huis met aardig wat grond en gingen we ook paarden en honden houden. Dus vanaf dat moment miste ik echt een terreinauto/trekauto. Na wat omzwervingen Toyota Hilux/Nissan Navarra/LaRo Defender toch destijds weer een achtcilinder ML aangeschaft. Een fantastische auto, wel inmiddels 17 jaar oud maar ik houd 'm in zeer goede staat. Ik vind het een heerlijke functionele auto, trekt elke trailer met speels gemak, en rijdt verder als een Amerikaanse auto. Niet nauwkeurig op het eerste gevoel, maar zeer comfortabel en als 500 verrassend snel indien nodig. Auto Motor und Sport bestempelde dit model (als ML500) als een 'Geheimtipp', een fijne auto anders dan z'n reputatie (vaak gebaseerd op eerste series 270cdi of 320). Uiteraard zijn er (inmiddels) veel beter rijdende SUV's maar om aanhangers paardenmest te trekken en herdershonden te vervoeren vind ik dit prima. De auto heeft nog een chassis, dat spreekt mij ook erg aan. Daarom vind ik die TownCar van Ibud ook zo geweldig, en de Ford/ Mercury zusterauto's. En voor gewone kilometers heb ik andere auto's.

Ibud zei:
Flinke aanpak, die herken je niet meer terug straks! Vast adres daarvoor?

Adresje hier in de buurt die heel goed staan aangeschreven. De velgen worden daar ook afgedraaid, gepolijst en gecoat, dat kost mij voor de wielen bij elkaar 700,- ex btw. Betreft trouwens de E cabrio, niet de SL. Voor de SL staat ook het nodige op stapel, dat probeer ik in de winter op te pakken.

Dank voor de tips! Moet Wheelcare inderdaad ook nog even benaderen, die lijkt iets goedkoper te zijn. Wheeltrim kwam op €800 excl. en Stipt kwam op €1500,- excl. Zou zomaar kunnen dat zij het bij Wheelcare uitbesteden aangezien dat vlakbij is. Binnenkort ook langs Bentons na aanleiding van jullie positieve berichten, vloermatje laten repareren. Heb ook nog genoeg klusjes op de planning staan deze winter, ik zal me niet zo snel vervelen.

Leuke foto van de SL's. Lekker in je houthakkershirt Mercedessen in elkaar sleutelen, good times.
Thanks FH! Mooi zo'n body on frame auto merk ik al. Makkelijk sleutelen, alles zeer bereikbaar, roestherstel ook stuk makkelijker lijkt het. Blijft ook leuk zo'n ML500, ziet er nog steeds behoorlijk fris uit (mits nette conditie). X5 wordt wat minder mooi oud.

Jouw R107 blijft prachtig, Sport Leicht! Geweldige foto ook in de fabriek. (y)

Ook ik blijf lekker met Teutonen bezig, ook al zijn ze niet van mezelf. In mijn vak blijf ik het leuk vinden om samen met klanten tot een mooi samengestelde auto te komen. Als Audi verkoper doe ik mijn best om weg te blijven van de obligate S line pakketjes en de voornamelijk zwart/ alu interieurs. Altijd leuk om weer een klant te kunnen enthousiasmeren voor net even iets anders dan wat hij dacht te gaan bestellen. Vandaag deze A7 Pro Line Plus 50 TFSI e quattro geleverd:

CGmc4zu.jpg

JvPW1rG.jpg

f9VM74u.jpg

K1JfrON.jpg

funf zei:
Over sneeuw en winter gesproken: vorige week de winterset maar gemonteerd. Bij BMW en Mini is het dan tegenwoordig bon ton om zwarte velgen bij te leveren. Blijft toch een beetje wennen. Maar mijn zoon (9) vindt het geweldig. "eindelijk vette velgen!" :D

https://i.imgur.com/wTBy8nQ.jpeg

Ik zal wel oud worden, maar ik vind zwarte velgen zo intens lelijk. Zijn dergelijke aparte sneeuwvelgen nou echt nodig in NL waar misschien 2-3 cm sneeuw per jaar valt? Of is iedereen gewoon lekker in het marketing verhaal van de banden leveranciers getrapt?

@smarter, ik ben al niet echt een fan van audi, (al kan ik het uiterlijk van een blauwe a6 station wel waarderen)
Maar de huidige a7 spant wel de kroon, wat een uitgezakte gesmolten banaan. Met die rare c stijl, en bijzonder lelijke kont. En dat kille glimmende interieur waar je elk vuiltje op ziet, brrr. En dan rijdt het ook nog van alles net niet :)

Maar goed, komt ook van huis uit, waar moeders en vaders audi, saab, volvo's etc altijd uitmaakten voor net niet geslaagde auto's dan wel boten. Dat blijft toch hangen:T

Dank Smarter (y)

En over de A7: Ik ben er ook zeker geen fan van (dan is de A6 echt de mooiere audi), maar deze kleurstelling en uitvoering met mat hout etc. maakt de auto wel een stuk appetijtelijker. Alleen ben je blijkbaar zo met de kleurstelling bezig geweest dat er vergeten is om het schuifdak aan te kruisen ;).

Terug
Bovenaan