Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Wat een gaaf ding zo in het bruin.
mercedes-benz-c-klasse-estate-c63-amg-price-reduction-amg-performance-package-executed-in-dolomite-brown-metallic-over.jpg

mercedes-benz-c-klasse-estate-c63-amg-price-reduction-amg-performance-package-executed-in-dolomite-brown-metallic-over.jpg

Advertentie

Al blijft die zo toch het meest bruut om te zien.
mercedes-benz-c-klasse-estate-63-amg-nederlandse-auto-volledig-onderhouden-panoramadak-navigatie-elektrische-verwarmde.jpg

Advertentie

Of dan toch liever zo?
mercedes-benz-c-klasse-estate-63-amg-s-keramisch-performance-stoelen-burmester-panoramadak-head-up-etc.jpg

Advertentie

Laatst bewerkt:
Ik vind die bruine wel echt enorm gaaf! Maar zodra een Mercedes die multi Spaaks velgen heeft ben ik sowieso al verkocht haha..

Vind de W204 trouwens wel heel mooi oud geworden. Zeker na de facelift ook het interieur

De E53 AMG lijkt mij momenteel best een interessante auto, ook omdat ie bij ons nagenoeg vrij is van BPM. Inmiddels verschijnen de eersten bij de dealers, meestal in alpine grijs, wat deze auto natuurlijk ook best heel goed staat maar mede daarom misschien ook net iets teveel voor de hand ligt.
rp7JFUg.jpeg

Er zijn meer mooie kleuren, die zo’n auto wellicht ook nog wat meer bijzonder kunnen maken. Zo lijkt mij verdezilver ook prachtig…
Y8OlgyP.jpeg

Of velvetbruin…
GFwwLBn.jpeg

NMmzzQY.jpeg

En een fantastische kleur vind ik patagoniërood, zeker in combinatie met de rode accenten binnenin.
KN4FuCu.png

cJ1O8FV.png

Welke kleur zou jullie keuze zijn? En dan met zwarte of chromen accenten? En wel of geen privacyglas?

Laatst bewerkt:
Ik zou of voor het rood gaan wat jij laat zien of voor Nauticblauw gaan met Nappa leder Tonkabruin/zwart. Helaas moet je dan ook stoelverwarming.

Emerald Green, of dat donkere blauw icm de wielen en sierlijsten zoals op Velvetbruin. Zonder drugdealer-glas achter.
Of iridium grijs / zilver ivm met night pakket, zwarte wielen en (in dit geval toch) zwart glas achter.

Ik heb wel liever het drugdealer-glas, als ik een aquarium wil dan ga ik wel naar de dierenwinkel en niet de Mercedes dealer.

Wel of geen privacyglas vind ik bij een estate nog een lastige. Zonder wordt het echt zo’n doorkijk-auto, met dan is de overgang bij de B-stijl minder fraai (als bij een bestelwagen). Eigenlijk vind ik het nog het mooiste om alleen de achterruit en de achterste zijruiten te verduisteren, bij mijn BMW F11 had ik dat destijds gedaan met Sunniboys schermpjes maar met folie kan het natuurlijk ook.
o4HL5Gg.jpeg
YL6P46M.jpeg

het drugdealer-glas

Tja, wát is dat tegenwoordig eigenlijk? Naar mijn idee niet meer van opzij maar vooral de blauw of geel getinte voorruit. Dat je geen gezicht meer kan zien bij tegemoet rijden (goed voor de veiligheid..maar niet heus)..

Mono folie kan je het ook noemen, want daar doen ze het volgens mij voor: ongezien voor de monocam op de telefoon zitten tijdens het rijden.

Met alleen die opties komt de E53 ook niet op 133k ;)

De E53 is voor mij ook dromen, zo een 300 zou in theorie nog best kunnen.

---

De 124 rijdt heerlijk, geweldig onthaasten. Meer dan 4 trappen in een automaat is echt niet nodig. Er zitten wel een paar lelijke roestplekken op de body, iemand die een goede hersteller kent waar ik eens mee kan praten?

Ea is erg afhankelijk van de tint. In de E61 hebben we ook geïntrigeerde rollo’s en dat is wel handig idd (zoals hierboven omschreven). Smaken verschillen, maar ik ben van mening dat veel donker glas af fabriek gewoon te donker is. Zwart bijna en daarmee de lijn wel wat verstoord. Wellicht een custom tintje - achteraf netjes laten tinten om eerste inkijk en zonneschijn tegen te gaan, maar niet zwart…

Klopt, het is idd vaak te donker. Jammer dat fabrikanten niet een lichtere tint glas aanbieden die dan ook rondom is toegestaan zodat er geen verschil is tussen voor en achter.

Mijn Bronco kwam ook vrij donker, óók voor. 's Nachts is het iets te donker, maar overdag is het heerlijk bij ons in de zomer.

Met de w164 en de range rover moest en moet ik altijd stoppen bij een politie controle. Met een andere auto mocht ik altijd gewoon doorrijden.

Even meteen alle ramen open, zodat ze naar binnen kunnen kijken, en dan laten ze je meteen weer doorrijden. Profilering is hier geen probleem :ROFLMAO:

De W204 is inderdaad heel mooi oud geworden. De bruine die HarmenA laat zien laat dat zien. Tijdloze klassieker, net als de w124 Kombi.

Gaaf die bruine 63 AMG, uniek kleurtje, die motor is natuurlijk geniaal en hemels.
Maar voor dat geld wel een matig exemplaar zeg, zwaar vervuilde en beschadigde bestuurderstoel.
Die had Nico best eerst even kunnen laten oplappen voor een paar centen, dat is overigens vrij simpel.
Ook de neus heeft veel steenslag, aan de andere kant dan waarschijnlijk geen over spuiter.
Ik vind de 204 serie niet erg mooi oud worden, de 203 zie ik veel liever, zoals ex C55 van Harmen geweldig!!
Maar dat is enkel mijn voorkeur.

Zo de eerste meters met de 968 zitten erop. Je hoeft echt geen 911 te kopen voor het Porsche gevoel. Laatste jaren vooral modern gereden maar sinds de Niva weer helemaal om. Heb voor de zomer een Triumph TR6 gekocht. Wilde echt een rijders auto. Deze is nu onderweg vanuit Scandinavië samen met een 230.6 en een mauritius blauwe 850. Maar tot die tijd ff lekker gummen met de Porsche.

Zo dan, hier wordt in rap tempo een collectie opgebouwd (y)
Collectie met een prijskaartje erop
Alles is te koop maar zolang het niet verkocht is gaan we er zeker de vruchten van plukken.

Heb inmiddels de beschikking over een Renault 5gt turbo, de eerder genoemde Niva, een phaeton, de 968, 260SE met de juiste opties, en dan de 3 die nog onderweg zijn.

Krijg het maar niet voor elkaar hier foto’s te plaatsen.

Ik was vandaag bij de Peugeotdealer voor aanschaf van een paar bedrijfswagens, wierp ook even een blik in een e-3008 in de showroom, en moest concluderen dat het interieur van zo’n Peugeot inmiddels niet meer onder doet voor dat van een BMW i5/5-Serie. Op veel plekken zelfs mooiere materialen en wat mij betreft een mooier dashboard-design. Smaken kunnen natuurlijk verschillen, maar ik kreeg de indruk dat Peugeot inmiddels meer aandacht besteedt aan haar interieurs dan BMW. Ik vond het heel opvallend, en eigenlijk zelfs lichtelijk schokkend…

nWz2IXx.jpeg

Dzy1NYM.jpeg

en moest concluderen dat het interieur van zo’n Peugeot inmiddels niet meer onder doet voor dat van een BMW i5/5-Serie. Op veel plekken zelfs mooiere materialen en wat mij betreft een mooier dashboard-design. Smaken kunnen natuurlijk verschillen, maar ik kreeg de indruk dat Peugeot inmiddels meer aandacht besteedt aan haar interieurs dan BMW. Ik vond het heel opvallend, en eigenlijk zelfs lichtelijk schokkend…
Het verbaast me niks… en doet tegelijkertijd wel een beetje pijn…

Dat is persoonlijk, ik vind het interieur van de 3008 nogal goedkoop ogen met dat jaren 70 stofje op het dashboard.
Ook vind ik het dashboard van de 5 serie rustiger, niet overal schermen en in dit geval het mooie m stuur

Het is inderdaad persoonlijk, maar feit is wel dat het eerder nooit een issue was dat interieurs van de premium merken veel hoogwaardiger waren dan van de rest. Inmiddels lijkt het dus meer een kwestie van smaak te zijn. Ik stoor mij namelijk behoorlijk aan de gladde en goedkoop aanvoelende materialen in bijvoorbeeld de 5-Serie, en vind het jeans-achtige stof in de Peugeot verfrissend en het komt op mij hoogwaardiger over. Ook vind ik het e-3008 dash harmonieuzer qua vormgeving, bij BMW lijkt het puntige rechthoekige scherm bij meerdere modellen er achteraf te zijn opgezet, en vooral bij de vernieuwde 3- en 4-Serie en de X5 past het eigenlijk helemaal niet bij de rest van het interieur.

Mooi vergelijk zo. Je moet van het design houden maar van zo’n stofje op het cash knapt de boel wel op. Skoda’s hebben dat ook, ik hou er wel van.

De interieurs zijn nog steeds een stuk hoogwaardiger, dat ga je met zo'n goedkoop ogend stofje niet oplossen. Daarbij is het zeker afhankelijk van de opties die gekozen zijn bij de premium merken. Heb al een paar keer een dik uitgevoerde 5 serie gezien en dat ziet er toch echt hoogwaardiger uit dan de 3008.

Mijn oude bedrijf heeft alle renaults weggedaan en ingeruild op golfjes. Renault verkoopt helemaal geen Megane achtige met ice meer. Dus maar golf diesels. Prima allemans vriend, maar vrolijk wordt je er ook niet van, de golf 7 had meer karakter

Heb al een paar keer een dik uitgevoerde 5 serie gezien en dat ziet er toch echt hoogwaardiger uit dan de 3008.

Het lukt mij niet meer om een 5-Serie naar mijn smaak samen te stellen. Geen mooie decorlijsten, geen mooie bekledingsmaterialen, geen schuif/kanteldak, geen met leder bekleed dashboard… Voor mij is dat dus niet hoogwaardig.

Het lukt mij niet meer om een 5-Serie naar mijn smaak samen te stellen. Geen mooie decorlijsten, geen mooie bekledingsmaterialen, geen schuif/kanteldak, geen met leder bekleed dashboard… Voor mij is dat dus niet hoogwaardig.
Dat jij het niet hoogwaardig vind betekent niet dat het het niet is, je kan niks naar je smaakt vinden. Ik heb geen moeite om mooie lijsten te vinden en bekleding, ik ben blij dat er geen schuif/kanteldak mogelijk is of in ieder geval niet standaard is.

@funf: ik zat vandaag -waarschijnlijk bij diezelfde dealer- in een 408; erg onder de indruk van het interieur. Eigenlijk zelfde verhaal.
Als je dan gaat kijken naar de 2-serie 4-deurs grand coupe -vergelijkbaar type auto in nagenoeg zelfde prijsklasse, zeker als je de BMW gaat configureren -weet ik wel welke keuze ik zou maken…

Laatst bewerkt:
Dat jij het niet hoogwaardig vind betekent niet dat het het niet is, je kan niks naar je smaakt vinden. Ik heb geen moeite om mooie lijsten te vinden en bekleding, ik ben blij dat er geen schuif/kanteldak mogelijk is of in ieder geval niet standaard is.
Daarom zeg ik er ook heel duidelijk bij dat het mijn persoonlijke mening is, en dat IK het als minder hoogwaardig bestempel. Terwijl het voor mij sinds heugenis zo is geweest dat een BMW zonder twijfel veel hoogwaardiger was dan elk niet-premium merk.

@funf: ik zat vandaag -waarschijnlijk bij diezelfde dealer- in een 408; erg onder de indruk van het interieur. Eigenlijk zelfde verhaal.
Als je dan gaat kijken naar de 2-serie 4-deurs grand coupe (vergelijkbaar type auto in zelfde prijsklasse) weet ik wel welke keuze ik zou maken…
Precies, een 2-Serie GC is dan ook een auto die ik nooit op mijn wensenlijstje zou zetten (geldt overigens ook voor de CLA). Voor dat geld zijn er veel mooiere, ruimere, minstens zo goed afgewerkte en minstens zo goed rijdende auto’s te koop.

Hoe gaat het eigenlijk met de c klasse? Het vorige model zag je overal, de huidige zie ik iig bijna nooit.
Volgens mij heeft Mercedes bij de C-Klasse de plank een beetje misgeslagen, en komt dat vooral door de motoriseringen. Eigenlijk is er bij elk type motor van de C-Klasse een beter alternatief te vinden bij BMW (of zelfs Audi). Zo heeft de C200 een rauw 1.5 blokje tegen de 2.0 in de 320i, is de C300e te zwaar vergeleken met de 330e en is er daarnaast ook een goedkopere 320e PHEV. Ook heeft BMW nog een fijne 6-cilinder M340i in de aanbieding tegenover de 4-cilinder C43, en de C63 AMG is al helemaal een flop met z’n 4-cilinder en veel teveel gewicht voor zo’n compacte auto, die verliest het aan alle kanten (zelfs qua verbruik) van de M3.

Bij Mercedes is ook het probleem dat zowel de C E en S op elkaar lijken als dat ze ook wel aardig op hun voorganger lijken. Wat ook terug te zien is in de verkoopcijfers, de 3 serie 1500 tot nu toe en de C-klasse 587 maar ook de A4 is geen verkooptopper met 596.

Dat hoeft geen probleem te zijn, veel mensen vinden de nieuwe modellen van Mercedes juist mooier dan die van BMW (en zeker in Duitsland, daar doet Mercedes het ook veel beter dan hier). Maar probeer eens een fijn gemotoriseerde C-Klasse te configureren, die is er gewoon niet. In het D-Segment wint BMW het met veel fijnere motoren. Mercedes heeft teveel gekozen voor downsizing maar plukt daar op geen enkele manier vruchten van, zelfs niet qua verbruik.

Bouw- en materiaalkwaliteit is bij Mercedes ook net iets minder. Al zie je bij de nieuwe 5-serie ook dat er bezuinigd moest worden. Dashboard in een nieuwe Peugeot is zeker fraai, maar ben benieuwd of het na 5 jaar nog net zo rammel- kraak en krasvrij is als in een BMW.

Het interieur is niet het enige probleem bij BMW. Het exterieur van vele BMWs is ook niet altijd even hoogwaardig vormgegeven. Veel modellen doen me helemaal niets meer en dat komt niet alleen door de grill.

Huidige C zie ik in Duitsland regelmatig, meestal wel vrij basic uitgevoerd. Heb het idee dat de nieuwe E het een stuk beter doet. Van buiten ook best een sierlijke auto, interieur durf ik niets over te zeggen want nog niet in gezeten.

Ik had wel verwacht de EQE SUV wat vaker te zien in EV minnend NL maar die verkoopt echt voor geen meter lijk het.

Collectie met een prijskaartje erop
Alles is te koop maar zolang het niet verkocht is gaan we er zeker de vruchten van plukken.

Heb inmiddels de beschikking over een Renault 5gt turbo, de eerder genoemde Niva, een phaeton, de 968, 260SE met de juiste opties, en dan de 3 die nog onderweg zijn.

Krijg het maar niet voor elkaar hier foto’s te plaatsen.

Ik check minimaal wekelijks het aanbod van Werk2, net als voorheen met de zaken van de hofleverancier. Die Renault 5 is wel echt een geinig ding.

Renault 5 GT Turbo :love:, de mooie kwaliteit dashboards van een Peugeot; nog even en we kunnen het Fransrijders topic laten fuseren met Teutonia :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Uit ervaring kan ik dat met de 404 uit ‘65 absoluut beamen.
Soms overtreffen de Fransen zichzelf om daarna weer naar dieptepunten te zakken…net als BMW zullen we maar zeggen;)

Terug
Bovenaan