Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Zakenrelatie van me heeft een nieuwe M5 in frozen red, had ‘m hier enkele pagina’s geleden gepost.
Imposant. Dat is ie. In alle opzichten.

Ik zag gisteren een YouTube film van een bijna standaard Saxo over de ring. Lang leve lichte wagentjes!
Op een zeer snelle 911 na jaagt ie iedereen het snot voor de ogen:ROFLMAO:
Zo moet een auto zijn! Filmpje helaas verwijderd zag ik…

Met Vicky en Tiff, die zijn trouwens ook wel oud geworden.
In de vroege jaren 2000 werkte ik bij een bedrijf wat nieuwe auto’s exporteerde naar het buitenland. Met name door BPM teruggave scheelde dat een enorme zak geld. Om met de handel te leuren stonden we ook wel eens met een standje op shows als Salon de Paris en zo ook in Birmingham NEC, geen idee meer hoe de show heette. Iig was Vicky daar ook aanwezig op een stand en heb ik nog ongeneerd met haar staan flirten* die dagen. Verschrikkelijk gelachen iig. Mooie trip was dat, zijn toen ook nog met de hovercraft overgestoken.
* mijn opening was heel cheecky, had een foto van haar uit het foldertje dat ze zelf uitdeelde gescheurd en in mijn portemonnee gedaan - die toen nog zo’n fotovenstertje hadden - en al babbelend met haar vroeg ik of ze een foto van mn vriendin wilde zien :)

Laatst bewerkt:
De X5 staat voor onderhoud bij de dealer, dus we hebben tijdelijk een leenauto mee, een 2025 BMW X1 28i. Ik heb nog niet goed gekeken, zal er morgen eens een rondje mee rijden. Maar één ding heb ik al wel gezien: de hoedenplank. Dat kan écht niet. Dat voelt zo ontzettend goedkoop aan, dat zelfs de '88 Suzuki Swift die ik 25 jaar geleden in bezit had een betere kwaliteitsbeleving bood. Wat een armoe.

Twixin had al wel wat commentaar. Geen navigatie, geen elektrische stuurverstelling, geen iDrive...

Met andere woorden, ik ga morgen lekker onbevooroordeeld rijden.

Zakenrelatie van me heeft een nieuwe M5 in frozen red, had ‘m hier enkele pagina’s geleden gepost.
Imposant. Dat is ie. In alle opzichten.

Ik zag gisteren een YouTube film van een bijna standaard Saxo over de ring. Lang leve lichte wagentjes!
Op een zeer snelle 911 na jaagt ie iedereen het snot voor de ogen:ROFLMAO:
Zo moet een auto zijn! Filmpje helaas verwijderd zag ik…

Hier ook een zakenrelatie die een M5 touring heeft. Maandje terug in ontvangst genomen. Donkergroen? De namen van de kleuren houd ik al een tijdje niet meer bij.. Volgens zeggen moest hij er heel lang op wachten. Bijna een jaar terug besteld? Heb er even in gezeten en het is wel echt een dik beest. Maar of ik er gelukkiger van zou worden dan een goede E39..

• Leuk
Waarderingen: funf
Dik beest inderdaad. Imposant dekt de lading eigenlijk amper. Ongelofelijk in your face als je er naast staat en in zit.

Way out of my league ook. Had en heb ik ook met die V10 E60. Had een buurtbewoner met zo’n apparaat. Moest een ruilblok in. Heeft een vermogen gekost. Ook rest van onderhoud is eigenlijk niet te doen.

Ik kan wel waarderen dat mensen zoiets kopen.
Zou ik het zelf ook doen als ik de mogelijkheden had? Denk het niet.
Een goede E39 is amper vergelijkbaar maar ik zou daar persoonlijk wel gelukkiger van worden.

• Leuk
Ik twijfel er al een tijdje over. Het is idd wel, zeker als touring, echt een heel dikke auto en dé kans om nog eens een achtcilinder te rijden.

Tja, lastig. Zou het nu leuker zijn dan de M4? Die voelt, in vergelijking met de M5, bijna lichtvoetig aan. Het formaat is ook wel een dingetje. Die M5 is echt serieus groot. Net zo lang als de 7 die ik hiervoor had. En ja, dan kan ik net zo goed voor de 750e gaan. Die weegt nota bene hetzelfde. Anderzijds: het rijdt grandioos, het geluid is magistraal en als touring in een goede kleurstelling vind ik het toch wel echt een mooie auto. Het front iets minder, de rest top.

Allemaal vage redenen eigenlijk, als ik het zo opschrijf. :sneaky:

• Leuk
Waarderingen: ENTE
IMG-0815.jpg
IMG-0814.jpg
IMG-0812.jpg

Volgens mij heb je ‘m al aangeschaft maar moet het nog langzaam indalen :ROFLMAO:

Individual Nero Fuoco metallic met leder Merino Kyalami Orange Schwarz interieur….​

Haha, de goede wielen heb je al gevonden! Ik had hem zelf in Marina Bay Blue voor ogen, of Aventurin. Dat vind ik echt gaaf. Nero fuoco kende ik nog niet. Ook mooi!

Eerst het goede nieuws, de wrap is in mijn ogen geslaagd. Zeker ivm de nieuwe zomerwielen een nette en sjieke combi.
Minder mooi is dat de auto geen meter kan rijden… gisteren ter afsluiting een door Skoda opgedragen firmware update gedraaid en vanmorgen bij het naar buiten rijden ging de handrem erop en die krijgen ze er niet meer vanaf… dealer is druk in conclaaf met importeur en fabrikant. In de tussentijd een leen auto mee. Onbekend wanneer klaar… balen…

Wat Twix zegt. Wel een moeilijke foto met het licht ook. Wat voor kleur is dat? Een beetje denim blue achtig of is het groen?

Haha, de goede wielen heb je al gevonden! Ik had hem zelf in Marina Bay Blue voor ogen, of Aventurin. Dat vind ik echt gaaf. Nero fuoco kende ik nog niet. Ook mooi!
Komt de facelift er al niet snel aan? Al zal dat modeljaar 2027 worden, De neus en het interieur zullen ongetwijfeld enorm opknappen. Slechter is namelijk niet mogelijk :censored:

• Leuk
Eerst het goede nieuws, de wrap is in mijn ogen geslaagd. Zeker ivm de nieuwe zomerwielen een nette en sjieke combi.
Erg mooi.:love: Prachtige kleur.
Ik vond de wielen die erop zaten ook mooi, maar dezen zijn ook heel netjes.

Skoda lijkt toch bovenmatig getroffen door de software issues bij VAG. Als je dat leest op het Skoda-forum, en dan met name bij de Kodiaq.
Hopen dat ze het snel op kunnen lossen.

Hier de kleur wat beter te zien. Foto’s verbloemen een beetje de diepte overigens. Zoals gezegd, dat is top. De rest wat minder. Wel blij dat dit nu naar boven komt en niet over een maandje als we onderweg zijn op vakantie…

Heel mooi, kleur is inderdaad beter te zien op deze foto. (y)

Vervelend dat hij in de handrem blijft hangen, hopelijk is het snel opgelost.

Gaaf die kleur.
Lel van een auto en zoveel mooier dan een Passat. Veel plezier ermee!

Raar van die handrem, hopelijk blijft het bij eenmalige gekkigheid. Ik ben van het merk louter een foutloze auto gewend ..

Okay.... even wat anders. We hebben besloten de X5 weg te doen aangezien de garantie is verlopen. We willen het liefst een Lexus GX550, maar die zijn 1) nog vrij duur en 2) bijna niet te verkregen, met lange levertijden. We zoeken dus een tussenpaus.

Twixin dacht in eerste instantie aan private lease met een bescheiden budget van USD 400 / maand en dan kijken we over 3 jaar verder. Toen ik haar een Kia Sorento liet zien werd ze niet blij. Dus even verder kijken. Ik weet echter precies wat Twixin zoekt in een auto. Ze zoekt een premium auto. Jullie, vrienden van dit topic, weten dan precies wat ik bedoel. Elders moet je dat uitleggen en dan zeggen ze dat zo'n Kia echt een goede value for money is en prima afgewerkt. Maar met een Kia kijk je niet nog even om wanneer je ergens parkeert.

Nogmaals, we zoeken een tussenpaus. BMW is afgevallen. BMW mag deze ronde even niet meedoen. Denken jullie even mee?
  • Budget: USD 25.000 (hopelijk krijgen we nog USD 10.000 voor de X5 betalen we "slechts" 15.000 bij)
  • Bouwjaar: 2022 of nieuwer
  • Type: SUV
  • Premium. Liefst met een lekker kleurtje.
Ik liet Twixin onderstaande Land Rover zien... dat is precies wat ze zoekt. Wat denken jullie?

6b9aebb5eb93c80d7b581c96128d899dx.jpg

Okay.... even wat anders. We hebben besloten de X5 weg te doen aangezien de garantie is verlopen. We willen het liefst een Lexus GX550, maar die zijn 1) nog vrij duur en 2) bijna niet te verkregen, met lange levertijden. We zoeken dus een tussenpaus.

Twixin dacht in eerste instantie aan private lease met een bescheiden budget van USD 400 / maand en dan kijken we over 3 jaar verder. Toen ik haar een Kia Sorento liet zien werd ze niet blij. Dus even verder kijken. Ik weet echter precies wat Twixin zoekt in een auto. Ze zoekt een premium auto. Jullie, vrienden van dit topic, weten dan precies wat ik bedoel. Elders moet je dat uitleggen en dan zeggen ze dat zo'n Kia echt een goede value for money is en prima afgewerkt. Maar met een Kia kijk je niet nog even om wanneer je ergens parkeert.

Nogmaals, we zoeken een tussenpaus. BMW is afgevallen. BMW mag deze ronde even niet meedoen. Denken jullie even mee?
  • Budget: USD 25.000 (hopelijk krijgen we nog USD 10.000 voor de X5 betalen we "slechts" 15.000 bij)
  • Bouwjaar: 2022 of nieuwer
  • Type: SUV
  • Premium. Liefst met een lekker kleurtje.
Ik liet Twixin onderstaande Land Rover zien... dat is precies wat ze zoekt. Wat denken jullie?

6b9aebb5eb93c80d7b581c96128d899dx.jpg
De dealerbezoeken was je al gewend ;)

Qua betrouwbaarheid staat die op eenzame hoogte. Ik vind ze wel mooi maar de pechstatistieken houden me tegen.

Behalve een kek kleurtje een beetje standaard.

Met de goede ervaringen in huize Twix met producten van FoMoCo, waarom geen Lincoln Nautilus? Of is dat verkeerd premium in de US?

Audi Q3? Of is dat te klein? Zag via een zoekmachine een oranje Q3 45TFSi in de Houston area staan. Q5 denk ik vooral saaie kleuren.

En hoewel BMW niet meer ok is, what about een Mini Countryman, voorzien van B48 4 cilinder die als houdbaar te boek staan, een auto die vaak leuk samen is gesteld.

Als laatste YOLO keuze een Alfa Romeo Stelvio…

Jaguar_FPaceFirstEd_04.jpg
2021-jaguar-e-pace-101-1603814487.jpg

Jaguar E of F Pace ook een optie? Geen idee of dat binnen het budget valt in de US.
Bede zien er -ondanks dat het SUV zijn- toch nog sierlijk uit. De Stelvio heeft dat ook.

Als ik jouw lijstje met eisen even snel in TrueCar gooi, kom ik op ongeveer dezelfde opties uit. Wat echt opvalt, is dat je voorkeur voor een kleurtje het aantal beschikbare auto's flink beperkt. Zodra ik zwart, wit, zilver en grijs uitsluit, daalt het aantal listings van 486 naar slechts 106.

Bovenstaande Jaguars zijn ook verkrijgbaar maar niet met een kleurtje.. (niet op truecar in ieder geval)

In willekeurige volgorde:

Laatst bewerkt:
De glc krijg je ook nog wel weer redelijk verkocht. Jaguar, alfa of een Landrover krijg je waarschijnlijk weer een heel stuk minder voor als je die na een jaar weer wil verkopen.

Jaguar en Alfa (in de US) verwacht ik dat wel van. Maar ik dacht dat LR best goed in de markt lag/ligt daar, of heb ik dat mis? Met een 3 jaar oude exemplaar heb je de intiele grote afschrijving ook al wel gehad.

Wij (ik) kunnen vanuit NL niet op autotrader geloof ik, maar ziet er fraai uit. Betere velgen ook dan het eerdere blauwe exemplaar dat ik deelde. ;)

Wij (ik) kunnen vanuit NL niet op autotrader geloof ik, maar ziet er fraai uit. Betere velgen ook dan het eerdere blauwe exemplaar dat ik deelde. ;)

interieur kleur moet je wel van houden

949a2f153c3049ac896412e4ef73d0bb.jpg

Used 2021 Mercedes-Benz GLC 300​

• 55,811 miles

• 2.0L 4-Cylinder Turbo Gas Engine

• 22 City / 29 Highway

• Designo Cardinal Red Exterior

• Saddle Brown Leather Seats

• 9-Speed Automatic Transmission

• 2 wheel drive - rear
  • $24,400

Als ik jouw lijstje met eisen even snel in TrueCar gooi, kom ik op ongeveer dezelfde opties uit. Wat echt opvalt, is dat je voorkeur voor een kleurtje het aantal beschikbare auto's flink beperkt. Zodra ik zwart, wit, zilver en grijs uitsluit, daalt het aantal listings van 486 naar slechts 106.

Bovenstaande Jaguars zijn ook verkrijgbaar maar niet met een kleurtje.. (niet op truecar in ieder geval)

In willekeurige volgorde:

Mooie keuzes en bedankt voor het meedenken. Californië is echter iets te ver rijden voor me, vanuit Houston. De Mercedes is voor mij de keuze uit dit rijtje.

De glc krijg je ook nog wel weer redelijk verkocht. Jaguar, alfa of een Landrover krijg je waarschijnlijk weer een heel stuk minder voor als je die na een jaar weer wil verkopen.
On eerlijk te zijn... inruilwaarde heb ik nog nooit naar gekeken. Dat zien we dan wel weer. We kopen een auto om in te rijden, niet om in te ruilen.
Wie weet blijft de auto langer en ruilen we later de Expedition in op een Lexus GX550.

Terug
Bovenaan