Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ja, ik ken ze. In m’n gezin hadden we er eentje. Met nota bene een Wiesmann hardtop; het wagentje zag er dicht nog mooier uit dan open!

Veel E klasse 300e staan voor echt een laag bedrag tov nieuwwaarde.

Wat is de catch, mis ik iets? Met beperkte bpm bij invoer staat hier echt een knappe auto. Zou de pseudo eindheffing hier mee te maken hebben ?

Ik zou alleen wel dat dashboard proberen te vervangen voor de donker hout variant want die sterretjes vind ik echt afgrijselijk.

Verkoopprijs: € 52.980
Kilometerstand: 26.666 km
Bouwjaar: 11/2025

Veel E klasse 300e staan voor echt een laag bedrag tov nieuwwaarde.

Wat is de catch, mis ik iets? Met beperkte bpm bij invoer staat hier echt een knappe auto. Zou de pseudo eindheffing hier mee te maken hebben ?

Ik zou alleen wel dat dashboard proberen te vervangen voor de donker hout variant want die sterretjes vind ik echt afgrijselijk.

Verkoopprijs: € 52.980
Kilometerstand: 26.666 km
Bouwjaar: 11/2025
Niet verkeerd, als je zonder panodak en akoestisch pakket kunt leven heb je hier voor niet teveel geld een mooie auto aan.

Hou op schei uit, om de linkse hobbie’s in de lucht te houden wordt echt alles uit de kast getrokken…
En ja hoor, onze Haagsche creatievelingen hebben er nog één gevonden om de linkse gaten mee te stoppen...

En ja hoor, onze Haagsche creatievelingen hebben er nog één gevonden om de linkse gaten mee te stoppen...

En dan is het bruggenonderhoud ook nog niet gedekt. Ik denk dat ze nog iets meer moeten heffen. Rekenen ze al BTW over de BPM?

Dat (nog) niet, maar zoals bekend wel over de brandstofaccijns, ook al zo absurd.
Het voelt steeds minder als mijn eigen land. Mijn vrouw maakte laatst de opmerking al wat ben je anti-overheid. Dat ben ik niet alleen heb ik geen vertrouwen meer in de hedendaagse politiek. Weet niet meer waar ik goed aan doe want wat ik stem maakt niets uit want er zijn een stel lamzakken die voor partijen als PRO en Dierenpoes stemmen. Ze zijn inmiddels de grootste. Hebben we straks een anti semitische premier. Hebben de Duitsers 70 jaar na dato toch nog gewonnen.

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat je een e-segment auto hebt met een c-segment kofferbak.

De 213 had een hele irritante bobbel (soort blok) wat zeer onpraktisch was maar de 214 heeft echt een hele prima laadbak als Phev

Heb er vorig jaar ook naar gekeken, crisisuitvoeringen in DE waren echt goedkoop als demo. Zat wel al acc op en de ‘basics’. Deze die je laat zien @De Dude ziet er echt prima uit.

Heb een proefrit gedaan maar het Phev gedeelte kon mij niet overtuigen (lege batterij gevraagd en dan is het een 2 liter die een zware auto moet voortduwen). Echt 10x beter dan de 530e was maar haalt het niet bij een EV (of e450).

Het ligt aan het gebruik, bij mijn dagelijkse ritten bevalt de E300e juist heel goed, zeer comfortabele auto. Kostenloos opladen met de zonnepanelen, daarmee zit ik nu gemiddeld op 1 op 25. Best fijn met deze benzineprijzen.

hier hebben we het vaker over gehad, als je dagelijks stekkert is het ook prima te doen, maar ik vind dan een full ev fijner want je hebt meer power/souplesse en 3-4x de range (dus 8x minder stekkeren) - omdat ik geen lange afstanden meer doe met de auto

De auto zelf is niks op aan te merken.. een 450d 214 is ‘endgame’ waardig

Tijdens mijn proefrit met de E300e ervaarde ik hem als zwaar en niet genoeg vermogen. Er is overigens een tijdje een E400e verkocht met meer vermogen maar die was een stuk duurder. Niet echt een dynamische rit. Zitcomfort voor als achter echter goed voor elkaar. Achterbak ruim maar niet beter dan de concurrentie.

Tijdens mijn proefrit met de E300e ervaarde ik hem als zwaar en niet genoeg vermogen. Er is overigens een tijdje een E400e verkocht met meer vermogen maar die was een stuk duurder. Niet echt een dynamische rit. Zitcomfort voor als achter echter goed voor elkaar. Achterbak ruim maar niet beter dan de concurrentie.
Ik zie mijn E300e een beetje als een hedendaagse jaren 80/90 300d of 300td. Voldoende vermogen om vlot onderweg te zijn (313pk en in 6,4 sec naar 100 is toch prima?), zeker niet bedoeld om sportief mee te rijden maar (met luchtvering) super comfortabel en (met akoestisch pakket) super stil. En het stuurt als een trein op de rails, dus al met al weer een echte Mercedes met de vertrouwde ster voor op de motorkap. Was het een BMW geweest dan denk ik dat ik de auto anders beoordeeld had, van een BMW verwacht ik andere kwaliteiten.

Ik had een demo premium plus op het oog in de mooie groene kleur met night pakket. Zeker geen slechte auto en een die er ontzettende chique uitziet vandaar ook de proefrit. Alleen voor mij niet dynamisch genoeg.

Ik had een demo premium plus op het oog in de mooie groene kleur met night pakket. Zeker geen slechte auto en een die er ontzettende chique uitziet vandaar ook de proefrit. Alleen voor mij niet dynamisch genoeg.
Dynamisch rijgedrag is op de E-Klasse inderdaad niet van toepassing, daarvoor heeft ie andere kwaliteiten. Als ik dynamisch onderweg wil zijn dan pak ik de Z4.

Dynamisch rijgedrag is op de E-Klasse inderdaad niet van toepassing, daarvoor heeft ie andere kwaliteiten. Als ik dynamisch onderweg wil zijn dan pak ik de Z4.
idd, voor gewoon woon werk verkeer is een MB of rangerover heerlijk. Met een BMW merk ik dat ik haastiger rijdt, en dan komen ook automatisch meer boetes binnen.

Touché wat betreft de Z4, daarvoor heb ik ook een 911. Ik zat net naar je auto's te kijken in je link en ik heb bijna in dezelfde E300e proefgereden. Alleen had de demo nog een hyperscreen. Blijft een zeer mooie auto. De S-klasse en SL zijn prachtig.

Deze had ik ook geplaats in het vakantie topic. Van deze e 36 zijn er maar 172 exemplaren gemaakt.

IMG-7299.jpg

En een 993 GT2 in Tokyo

IMG-6638.jpg

Laatst bewerkt:
Overigens heb ik in Denemarken geen nieuwe hybride/benzine Porsche Cayenne gezien. Blijkt na een kijkje op de Deense site van Porsche dat de vanaf prijs voor de Cayenne € 300K is.... De elektrische variant is daar te koop vanaf € 150K.

Terug
Bovenaan