Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik vond de 7 serie pre LCI goede kwaliteit materialen. Heb er toen in gezeten toen ik proef ging rijden voor de i5 en die viel dan wel weer echt tegen. 7 serie LCI weet ik niet.

Oei oei oei. Dat harde plastic en gekraak wat toch steeds terug komt. In deze klasse.. :(
en op 3.54 ook die achterdeuren openen, Ik wil gewoon die ouderwetse hendels terug. Voor het verbruik schijnt het niks uit te maken, was pas een windtunnel test van VW die dat liet zien.

Lekker dieseltje
7 jaar oude bmw met ruim 150k op de klok, 55k vind ik dan veel geld, maar ik ben nogal ouderwets blijkbaar
Een reguliere (non-turbo) 911 (993) uit 1995. Met brede carrosserie (4S), uitgerust met de zeldzame Turbo-Aero-Kit en met 83.000 km. Het kost tegenwoordig al 250.000 euro.
wat een geld, ik ben echt benieuwd wat die markt gaat doen. Kopers hopen dat de prijzen omhoog blijven gaan van klassiekers, zelf denk ik dat die markt straks ineens over kan zijn. Zeker in de EU (en CA in de VS, en china trouwens ook) kan er zo maar een ban op oude (ice) autos komen. Persoonlijk zou ik dus liever een rijders 993 kopen, wat km meer, maar waar je nog gewoon lekker mee kan rijden en plezier van kan hebben. Voor 60-75k kun je dan nog prima shoppen

Hallo allemaal, Ik stel mij hier voor en niet in het voorstel topic omdat in denk dat de meeste eensgezinde hier posten. Lees zelf al 20 jaar mee. Omdat dit een autoforum is leek het mij leuk om mij voor te stellen met mijn auto geschiedenis in chronologische volgorde. Af en toe een verdwaald niet Duits automerk. Opmerkingen? Laat maar komen.

Peugeot 205 1.9 GTI

Verkocht na kop-staart botsing, mijn schuld. Nog altijd spijt van, kleur Sorrento Groen met schuifdak.

Citroen AX 1.1 Volcane

Fantastisch apparaat, super zuinig en leuk wegligging, goedkoopste auto per km. Gekocht bij de Citroen dealer met 4k Km voor € 4500. Dat lukt nu niet meer :-)

Lancia Y 1.4 LX

Super luxe met alcantara bekleding en lichtmetaal, zeer fijne auto en niet zo spartaans als de AX. Mijn vader had tijdens mijn jeugd een Lancia Thema 2.0 turbo. Jammer dat dit merk ter ziele is.

Peugeot 306 1.6 Cabriolet

Gris icelande, goede wegligging maar tordeerde veel, onvoldoende vermogen. Kapmechanisme defect. Ingeruild op de Fiat.

Fiat Grande Punto 1.2 Blue and Me (nieuw)

Als een van de eerste op NL kenteken. Auto die FIAT een kleine opleving gaf. Verkocht na 1 jaar ivm eerste leaseauto.

Volkswagen Golf 1.9 TDI (Lease) voorloper

Prima, maar niet meer dan dat.

Audi A3 Sportback 2.0 TDI (Lease)

Zeer fijne auto in 1,5 jaar tijd 120K km op de teller gezet. Veel schade mee gereden.

BMW E46 325i Touring

Ivm uitbreiding en de noodzaak van een tweede auto aangeschaft. Staat in de top 5 van de lekkerste sturende auto. Voor die tijd zeer snel.

BMW E90 320d (Lease) voorloper

Kale uitvoering, niets speciaals

Mercedes C-Klasse 180 Avantgarde T S204 (Lease)

Zeer fijne auto met uitstekende wegligging en voldoende vermogen.

Audi A4 Avant 2.0 T S-line (Lease) Voorloper

Ziet er prima uit maar veel te harde demping, geen fijn sturende auto.

Audi A3 2.0 Sportback S-Line

E46 ingeruild. Zeer complete auto met 2x S-line en panorama schuifdak. Fijn ding. Na 4 jaar ingeruild op de F30

BMW E36 318i Cabrio

Als derde auto gekocht. Doorrijden met rood lampje bleek einde blok (nee dit was ik niet). Verkocht aan wij kopen auto’s. Ook hier spanbanden van de kap kapot. Fijne auto maar onvoldoende vermogen.

Volkswagen Passat 1.6 Estate (Lease) voorloper

Basis uitvoering. Afschuwelijk, enige positieve noot er past alles in.

Volvo V60 D2 R Design (Lease) Total loss in de file

Zeer fijne reisauto met onvoldoende vermogen, jammer dat ik van achteren werd aangereden.

Peugeot 5008 TD (Lease) voorloper

Super blok, op de linkerbaan op de autobahn richting wintersport met alle zooi in de auto. Meer dan genoeg koppel. Mooi dashboard en een 7 zitter.

BMW 330e Centennial High M sport (nieuw)

Privé gekocht als tweede auto, fijn ding. Na 5 jaar ingeruild op de 911.

Mercedes CLA Business Edition (Lease)

Een van de eerste op NL kenteken, bestelt vanaf de online configurator bij de Dealer. Zeer veel duimpjes van medeweggebruikers in het eerste jaar. Prima auto

Mercedes EQE SUV (Lease)

Ook deze bestelt vanaf de configurator. Grote auto met een supermooi interieur, helaas afwerking niet; plastic fantastic. Bijna 2x zo duur als de CLA maar die was beter afgewerkt. Eigen bedrijf gestart en ingeleverd.

Porsche 997.2 4S

Laatste echte Porsche, semi analoog. Cocoa leder interieur, PDK en 3.8 blok. Fantastisch en gaat waarschijnlijk nooit meer weg.

Porsche Cayenne E3 II Black Edition Hybrid

911 beviel zo goed, dat er een jong gebruikte Cayenne is bijgekomen, met de kop eraf. Bijzondere uitvoering met Barrique nappa leder interieur.

Laatst bewerkt:
IMG-3458.jpg%0A
IMG-3459.jpg%0A

Prachtige W116

Gespot in parkeergarage Rotterdam. Snel foto gemaakt vanuit mn auto toen ik wegreed

Citrusgroen, lekker kleurtje op een W116:love:
Het kleurenoverzicht van Mercedes was in die tijd ook nog echt een kleurenoverzicht, kleurrijk ipv 10 tinten grijs wat we heel lang gezien hebben. Gelukkig komen echte kleuren nu weer wat terug bij veel merken, maar zo bont als deze kleurenkaart van Mercedes uit midden jaren ‘70 zal het wel niet meer worden…

WNeEmVJ_d.webp

Laatst bewerkt:
in het topic van de Dude had ik meer als gein limettengrün uitgekozen, maar hoe meer ik er naar kijk hoe meer het me eigenlijk wel bevalt

5zpz37p.jpeg

lekker retro

die opvallende kleuren zie ik echt wel meer en meer terugkomen, niet alleen bij de italiaanse sportwagen. Een kennis heeft net een 911 met Riviera Blue interieur ontvangen, ook gaaf

Als je maar bereid bent om héél veel geld te betalen dan is er bij een aantal merken héél veel mogelijk.

ik zat van alles aan te klikken en kwam geloof ik op 185k uit met een hoop pakketten, manifaktur kleur en fraai manifaktur interieur voor een 450d lang

weinig is het niet
maar iig geen bpm :cool:

wat een leuk ding. Die clk's zie je ook nooit meer, de C209 ook niet trouwens.
en toch net wat mooier dan deze :ROFLMAO:

Ik kwam vandaag dit pareltje tegen. De gemiddelde A208 CLK er tegenwoordig ook zo uit, op zich is daar niets geks mee. Maar de tekst: 'Ik heb deze auto nog beter behandeld als me vrouw' deed mij wel denken dat we even de autoriteiten moeten inschakelen voor de vrouw in kwestie. Want wat een uitgeleefde kippenstal is dit exemplaar:

CLK-1.png

CLK-2.png

CLK-3.png

Mooi samengestelde A208

car_644_1788264728_7582.jpg
Wat een geweldige uitvoering. Voordeel van die rode metallic lak is dat roest in deze gevallen minder snel vat krijgt. Dat had ik op de s210 ook. Op de een of andere manier waren deze lakken harder dan de standaard kleuren. Ik vind hem qua prijsstelling ook niet erg iut de maat lopen gezien de uitvoering en staat.

Het gaat wel eens mis....
Een 208 CLK is ook verre van een sportief stuurdende auto, maar op deze manier wordt die van mij wel snel meer waard.

Gezien de uitvoering, V8, km-stand en staat van de auto vind ik de prijs nog wel meevallen.
Daar heb je ook een punt. Al kan je voor dat geld ook wel andere leuke dingen kopen. Ik ben blij met mijn CLK'tje van een om de nabij een derde van die prijs ;) En een M112 is ook bijna een M113

Op de heenweg richting Slovenië, eerste overnachting bij München genomen dus uiteraard naar BMW Welt. Was er nog niet eerder geweest. Leuk aangekleed allemaal maar het was mij te druk.

20260830-165512.jpg

20260830-161848.jpg

Weet nog niet wat ik van de nieuwe I3 moet vinden. Misschien moet ik hem eerst op de weg zien rijden. Gaafste auto vond ik een gele TTS in de parkeergarage lol

20260830-153453.jpg

Avond mede autoliefhebbers. Gezien de kennis hier, mogelijke contacten en gewoon omdat dit waarschijnlijk de meest geschikte plek hiervoor is. Mijn broer zoekt een nieuwe liefhebber voor zijn Mercedes C350 van September 2007, ongeveer 157k op de teller. Bij eventuele interesse stuur maar PB dan kan ik of meer info of contactgegevens van mijn broer doorgeven. Wellicht voor de hobbyist of iemand die echt specifiek naar dat toch wel zeldzamer wordende model ( en zeker in deze uitvoering/staat ) op zoek is.

Avond mede autoliefhebbers. Gezien de kennis hier, mogelijke contacten en gewoon omdat dit waarschijnlijk de meest geschikte plek hiervoor is. Mijn broer zoekt een nieuwe liefhebber voor zijn Mercedes C350 van September 2007, ongeveer 157k op de teller. Bij eventuele interesse stuur maar PB dan kan ik of meer info of contactgegevens van mijn broer doorgeven. Wellicht voor de hobbyist of iemand die echt specifiek naar dat toch wel zeldzamer wordende model ( en zeker in deze uitvoering/staat ) op zoek is.
Ik weet niet of dit topic hiervoor bedoeld is, maar denk dat een paar foto's van de binnen- en buitenkant een boel helpen. ;)

Ik weet niet of dit topic hiervoor bedoeld is, maar denk dat een paar foto's van de binnen- en buitenkant een boel helpen. ;)
Als ik wist hoe had ik dat kunnen doen maar na die aanpassingen hier aan het forum paar jaar terug heb ik proberen te snappen hoe dat werkt opgegeven, hoe bedoel je niet user friendly. Er staan trouwens al ergens foto's van de auto in dit topic, voor aankoop ( 6 jaar geleden ) heb ik hier namelijk eerst advies gevraagd, met name omtrent de motor ( deze heeft dus de verbeterde 3.5 V6 ) ;)

Aangezien hier heel erg veel kennis zit.
Mijn broer heeft een "nieuwe" auto gekocht.
Een C 350 uit 2007 ( W204 toch? )
Hij wordt de 3e eigenaar, auto is origineel Nederlands en met NAP ( minder dan een ton gelopen ).
Hij gaat de auto a.s. Vrijdag ophalen, nieuwe APK, grote beurt en een nieuwe distributie set.
Is er nog iets waar hij specifiek op moet letten bij het ophalen/afhalen, problemen bij dit specifieke type of andere details die hij nog even snel kan checken bij de aflevering?

Deze dus :

117667007_10218255699092735_7037019498180585100_o.jpg
Lol, post teruggevonden ergens halverwege dit topic, maar foto's van toen werken uiteraard niet meer.

Een paar automobiele notities van de afgelopen weken.

Mijn zakelijke buurman kwam aanrijden met een (nieuwe?) 3 serie, en terwijl ik m'n middag-caesar salade zat te genieten viel me op dat ze naast de auto naar beneden keken. Alsof een velg beschadigd was. Na m'n lunch keek ik naar buiten (raam boven aanrecht in kantine) en zag waar ze naar keken...
WlkJAVn.jpeg

YSFMwgx.jpeg

Hmm... waarom, gewoon waarom.. En kan de installateur dat niet een beetje knapper inbouwen. Of is dit geen uitlaatklep, maar een geheim vak met kraaienpootjes die de beste a la James Bond op de weg kan laten valllen bij een achtervolging? (om vervolgens zelf lek te rijden zo te zien).

En een andere,
Een vriend van me heeft een nieuwe 911 Turbo S gekocht. Hij kwam m even showen. En we hebben een rondje gereden. En ik bleef met een beetje gek gevoel achter. Flabbergasted is denk ik het goede woord. 711pk / 800Nm. Dit is de snelste auto waar ik ooit in heb (mee-) gereden. Maar behalve de snelheid en explosie van kracht is het vooral de bijna serene rust waarin deze auto heel snel, heel gemakkelijk, heel hard gaat. Natuurlijk hoor je de motor, en wordt je stevig in de stoel gedrukt - maar buiten dat om.. Geen wielspin, niks corrigeren, niks instabiel. Hele gekke beleving van snelheid. Een heel knappe prestatie van Porsche dat ze dit zo kunnen bouwen. Ik had niet perse drame verwacht, maar wel het idee dat je een beetje moet werken en voelen dat je stevig de sokken erin hebt. Dit kwam bijna over alsof je je alleen maar hoeft vast te houden aan het stuur. Als je een beetje lef hebt, zelfs met maar 1 handje aan het stuur, en als je het spannend vind kan je het optioneel uitschreeuwen. Het aanbod om zelf te rijden heb ik maar even afgeslagen. Was me allemaal net even teveel om te processen. IIg wel mooi, deze wordt het hele jaar door zeer regelmatig gebruikt.
OsQcCgx.jpeg

jGTXn1H.jpeg

Hmm... waarom, gewoon waarom.. En kan de installateur dat niet een beetje knapper inbouwen. Of is dit geen uitlaatklep, maar een geheim vak met kraaienpootjes die de beste a la James Bond op de weg kan laten valllen bij een achtervolging? (om vervolgens zelf lek te rijden zo te zien).
Is het inderdaad de uitlaatklep? Lelijk is het wel ja.

Mooi! 3.0 handbak met LSD. 10k bieden en meenemen.
Ik heb jaaaaaren geleden met een 3.0 handbak proefgereden. We hebben hem toen niet gekocht omdat ik te krap zat, mijn voeten klem zaten bij het koppelen en ik zat voortdurend tegen de binnenspiegel aan te kijken.
Maar hij is nooit uit mijn gedachten verdwenen.

Ik heb jaaaaaren geleden met een 3.0 handbak proefgereden. We hebben hem toen niet gekocht omdat ik te krap zat, mijn voeten klem zaten bij het koppelen en ik zat voortdurend tegen de binnenspiegel aan te kijken.
Maar hij is nooit uit mijn gedachten verdwenen.

Ah. Probeer eens een e85.

Heb ook eens in een Z3 gezeten, voor mij ook véél te krap. Jammer, want eigenlijk is de Z3 mooier dan de 3 generaties Z4.

Beugeltjes onder de 3-serie is van het accupakket wat op die plek is bevestigd. Niet fraai al valt het nauwelijks nog op als de auto wat ouder wordt.

Z4 E85 is een stuk ruimer dan de Z3. Z3 is als latere widebody zeker leuk en al een echte youngtimer inmiddels. Toch geef ik de voorkeur aan de E85. Generaties Z4 doen me overigens weinig.

Heb ook eens in een Z3 gezeten, voor mij ook véél te krap. Jammer, want eigenlijk is de Z3 mooier dan de 3 generaties Z4.
Ik vind de Z3 ook een plaatje. Zeker hoe deze versie op Cars and Bids staat. Ik hoop dat de prijs snel omhoog schiet...

Een paar automobiele notities van de afgelopen weken.

Mijn zakelijke buurman kwam aanrijden met een (nieuwe?) 3 serie, en terwijl ik m'n middag-caesar salade zat te genieten viel me op dat ze naast de auto naar beneden keken. Alsof een velg beschadigd was. Na m'n lunch keek ik naar buiten (raam boven aanrecht in kantine) en zag waar ze naar keken...
WlkJAVn.jpeg

YSFMwgx.jpeg

En een andere,
Een vriend van me heeft een nieuwe 911 Turbo S gekocht. Hij kwam m even showen. En we hebben een rondje gereden. En ik bleef met een beetje gek gevoel achter. Flabbergasted is denk ik het goede woord. 711pk / 800Nm. Dit is de snelste auto waar ik ooit in heb (mee-) gereden. Maar behalve de snelheid en explosie van kracht is het vooral de bijna serene rust waarin deze auto heel snel, heel gemakkelijk, heel hard gaat. Natuurlijk hoor je de motor, en wordt je stevig in de stoel gedrukt - maar buiten dat om.. Geen wielspin, niks corrigeren, niks instabiel. Hele gekke beleving van snelheid. Een heel knappe prestatie van Porsche dat ze dit zo kunnen bouwen. Ik had niet perse drame verwacht, maar wel het idee dat je een beetje moet werken en voelen dat je stevig de sokken erin hebt. Dit kwam bijna over alsof je je alleen maar hoeft vast te houden aan het stuur. Als je een beetje lef hebt, zelfs met maar 1 handje aan het stuur, en als je het spannend vind kan je het optioneel uitschreeuwen. Het aanbod om zelf te rijden heb ik maar even afgeslagen. Was me allemaal net even teveel om te processen. IIg wel mooi, deze wordt het hele jaar door zeer regelmatig gebruikt.
OsQcCgx.jpeg

jGTXn1H.jpeg
Lekkere goodies ook op die Porsche ! Mooi apparaat.

Die beugels onder die 3 serie zijn echt afschuwelijk. Doen autofabrikanten nou echt nog zo weinig moeite ..?

Terug
Bovenaan