Teutonia LXV :Geschwindigkeit

De C126's gaan de laatste paar jaar echt door het dak. Vroeger (10, 15 jaar geleden) kon je die dingen echt voor een habbekrats oppikken, maar ze staan nog voor meer op Autoscout.

Z4 2.5i e85 of sDrive23i (2.5) e89? Beide handbak, wat zou jullie voorkeur hebben en waarom?

Laatst bewerkt:
Heb geen ervaring met rijden in beide, zelfs nog nooit in gezeten, is dus gestoeld op gevoel en veronderstelling.

E89 zou mijn voorkeur zijn, lijkt mij iets ruimer qua zit, en meer een tourer waarmee je relatief gezien af en toe lekker kan sturen. Vind dat interieur bijzonder mooi en het design op zichzelf tijdloos.

E85 - hmm leuke auto en zou daar m’n neus niet voorophalen. Ben een fan van Bangle design, echter…. In mijn beleving is een E85 meer een auto mee te spelen tov de E89 en als ik dat zou willen zou ik eerder een Z3 verkiezen met 6 cilinder en die zoveel mogelijk strippen, ITB’s erop en wat aandacht besteden aan torsiestijfheid en onderstel om een lekker ragbakkie te hebben.

Voor beide geldt kleur/interieur/wiel combo kan ze maken of kraken…

Wouter zegt alleen maar de hele tijd 'nee ja' en 'weet je' maar daardoor zegt ie eigenlijk helemaal niks. Vervelend om naar te luisteren.
Haha inderdaad nu je het zegt. Vind Martijn en vroeger Casper veel beter. Benieuwd ook wat er met hem van is gekomen , op z’n eigen site en video’s is het al jaren stil

De E89 heeft mijn persoonlijke voorkeur, gewoon net wat nieuwer, maar dan het liefst de 35is

Voor mij zijn die veel te snel en onderhoudsgevoelig. Moet leuk blijven qua investering (cq niet teveel van voelen, ook qua maandlasten)

E89 2.5 is wel al 2 hsb klasses hoger dan een e85 2.5

E85 2,5 zou toch mijn voorkeur hebben. Lichter en wat meer basic qua interieur. En interieur is echt ruim genoeg, ook voor langere mensen.

Lars

Even naar van Eerde om alle drie generaties goed te kunnen vergelijken. Het is heel persoonlijk, ik vind zelf de E85 de leukste. E89 is comfortabeler, mooier gebouwd interieur maar ook zwaarder en complexer en minder puur.
Als je niet zo perfectionistisch bent als ik dan zou ik lekker voor een E85 gaan.

Even naar van Eerde om alle drie generaties goed te kunnen vergelijken. Het is heel persoonlijk, ik vind zelf de E85 de leukste. E89 is comfortabeler, mooier gebouwd interieur maar ook zwaarder en complexer en minder puur.
Als je niet zo perfectionistisch bent als ik dan zou ik lekker voor een E85 gaan.

Heb recent een e85 gereden (voor het eerst, die van JoëlD) en nu 2x een proefrit in een e89 gedaan. Bij dusseldorp ook een g29 gereden. Dus heb inmiddels een redelijk beeld bij de drie.

Gezien ik net een nieuwe bmw motor heb gekocht ga ik geen g29 kopen. E85 of e89 kunnen op zich nog wel. voor de fun sowieso een handbak. Vind ze beide plus en minpunten hebben.

Ben eigenlijk wel een perfectionist maar goed, dat gaat hem met een e89 van 15+ jaar oud ook niet meer worden.

Omdat je zo laag ligt doet ie mij denken aan mijnRC auto destijds, die had ook een kap van de TT en de stance komt wel overeen.
Verder bevalt de TT mij wel, heb er pas weer een paar in mijn favorieten opgeslagen.

Ik kwam vandaag dit pareltje tegen. De gemiddelde A208 CLK er tegenwoordig ook zo uit, op zich is daar niets geks mee. Maar de tekst: 'Ik heb deze auto nog beter behandeld als me vrouw' deed mij wel denken dat we even de autoriteiten moeten inschakelen voor de vrouw in kwestie. Want wat een uitgeleefde kippenstal is dit exemplaar:

CLK-1.png

CLK-2.png

CLK-3.png

Terug
Bovenaan