Teutonia LXV :Geschwindigkeit

IMG-1175.jpg
M3 CRT

Bijzonder!
Eentje van de 67

Je moet er wel wat voor over hebben…

Hiermee is de CRT ongeveer 45 kg lichter dan een normale M3.
Ik denk dat je voor 240k makkelijk naar de sportschool kan gaan om zelf 45 kilo af te vallen.
Aan de andere kant, als ik zoveel geld uitgeef aan een auto dan bijt ik daarna voor 10 jaar op een houtje en val je vanzelf af.

Had nog nooit van crt gehoord, leuk ding, maar een csl is bekender en dus gewilder lijkt mij?
Dat denk ik ook. Dit moet je uitleggen om te verkopen

Lijkt me niet dat men zo’n apparaat koopt als dagelijks vervoer of voor erbij.

Dit is er eentje om de collectie volledig te maken, dat zeggen ze een beetje met de laatste alinea…

BMW’s zoals deze komen vrijwel nooit voorbij, een unieke kans dus om één van de meest iconische BMW’s te bemachtigen die past in het rijtje tussen de M3 CSL, 1 M Coupé en de M5 CS. Is uw interesse gewekt? Maak een afspraak en kom langs, u bent van harte welkom!

(Ondanks het verhaal en de apartigheid ziet deze 3 serie er m.i. op het eerste oog uit als de eerste de beste knakenrijder uit de mindere wijken van de stad :ROFLMAO:)

Klinkt wel fantastisch!!

Laatst bewerkt:
Ja! Zoiets is echt een droom, die kleurencombinatie maakt hem af. Jammer dat een knappe 30/40k kost. Nog wat te duur voor ‘erbij’ :cry:

Ja! Zoiets is echt een droom, die kleurencombinatie maakt hem af. Jammer dat een knappe 30/40k kost. Nog wat te duur voor ‘erbij’ :cry:
Klopt inderdaad. De twee zilveren die wij hadden zijn beiden voor €35.000 weg gegaan en waren binnen een paar weken verkocht. Daar wil ik wel een hal vol van hebben.

Best bijzonder eigenlijk dat een R129 relatief zo goedkoop blijft vergeleken met een A124. Ik heb het idee de de prijzen van de 129 de afgelopen jaren niet of nauwelijks zijn gestegen, terwijl die bij de A124 in 10 jaar tijd zo'n beetje zijn verdubbeld.

Best bijzonder eigenlijk dat een R129 relatief zo goedkoop blijft vergeleken met een A124. Ik heb het idee de de prijzen van de 129 de afgelopen jaren niet of nauwelijks zijn gestegen, terwijl die bij de A124 in 10 jaar tijd zo'n beetje zijn verdubbeld.

Klopt. Best bizar eigenlijk. De R129 is echt een heerlijke cruiser.

En in de A124 heb je, ook met wat lengte, toch een betere zit. Ik pas helaas niet in een SL, anders had ik die zeker een keer gekocht.

• Leuk
Waarderingen: R107
En in de A124 heb je, ook met wat lengte, toch een betere zit. Ik pas helaas niet in een SL, anders had ik die zeker een keer gekocht.

Ik ben vrij groot (lengte en breedte) maar zat wel goed in een r129.. w124 zit uiteraard wel beter. Maar die zit beter dan menig jongere auto uit hetzelfde segment

• Leuk
Waarderingen: funf
Zag afgelopen weekend een zilverkleurige R129 rijden, met donkergrijze planken (dat is dan toch een vroege??) en een donkerrood interieur. Erg mooi.
En later op dezelfde dag een latere, donkerblauw met beige interieur.

Voor de kenners, wat is nu bepalend voor de waarde van een R129 (of A124) - is dat de motorisering, bijzondere uitrusting of juist de algehele staat? Zijn er bepaalde opties die je 'moet' hebben, of zijn er juist uitvoeringen en opties die je het beste kan vermijden?

Laatst bewerkt:
Nou, die vraag wilde ik eigenlijk ook stellen. Ik ging, getriggerd door de post van R107, even snel kijken naar wat te koop staande R129's. Sommigen erg goedkoop met weinig km's, anderen ogenschijnlijk fors aan de prijs met veel km's. Had niet veel tijd, maar zag het ook niet zo snel.

Het zal ook door het aanbod komen. De R129 is 12 jaar lang geproduceerd, de A124 slechts 5 jaar. En van de R129 zullen er per jaar ook veel meer gebouwd zijn, zeker in de beginjaren. Goede A124-exemplaren met niet teveel km zijn schaars (zeker de 6 cilinders), en schaarste drijft de prijzen op.

Nou, die vraag wilde ik eigenlijk ook stellen. Ik ging, getriggerd door de post van R107, even snel kijken naar wat te koop staande R129's. Sommigen erg goedkoop met weinig km's, anderen ogenschijnlijk fors aan de prijs met veel km's. Had niet veel tijd, maar zag het ook niet zo snel.
De latere zijn prijziger (ook beter) Met name het interieur. De stoelen uit de laatste facelift zitten zoveel beter. Daarnaast is de historie erg belangrijk. Met name de 320 en 500 en dan de latere speciale uitvoeringen stijgen er bovenuit.

Klopt. Best bizar eigenlijk. De R129 is echt een heerlijke cruiser.
Mijn ex-R129 is de enige auto die ik nog wel eens mis. Een zilvergrijze SL 320 met AMG-wielen had ik. Dat moest, want anders is een zilvergrijze een tikkie saai. En een 320 moest ook, want dat is de enige met vijftraps-automaat.

Had nog nooit van crt gehoord, leuk ding, maar een csl is bekender en dus gewilder lijkt mij?
Ik reed ze voor een magazine over youngtimers eens samen. Ik dacht dat die CRT me niet zou interesseren, want voor mij is een CSL een reden om mee te spelen met de Staatsloterij. Maar die CRT werd met stip mijn nieuwe favoriet!
En 1 van 67 klinkt nog net wat specialer dan 1 van 1.383.

Ook een opvallend verzorgde advertentie!
Jep. Is van Dirk-Jan, Hij is op MP ook wel bekend om z’n verkoop in originele auto brochures en behoorlijke BMW liefhebbert.

Hij doet eea met marketing, tekstschrijven en fotografie volgens mij dus verklaart wel de verzorgde advertentie.

Ontzettend mooie F11 inderdaad, maar ik vind de prijs ook significant te hoog. Komt mij over als, ik wil de auto niet verkopen dus ik vraag er veel te veel voor :p

Denk ook te hoog geprijsd. En uit ervaring weet ik dat na deze km stand wat leuk onderhoud zit aan te komen ;).

Toch als je het vergelijkt met die kale F11 die je eerder deelde @S J 1001 , die vond ik ook echt te duur

Nja, de tekst is mij net een tikkie te overdreven. Er zal toch wel ergens een klein minpuntje aan de auto zitten en hij zal toch wel 1x met de auto een flesje drank opgehaald hebben, 500m verderop toen het regende? Wel een heel mooi exemplaar inderdaad, maar hij heeft em nauwelijks een jaar, ze konden van mij de klere krijgen met hun leaseauto, ik reed mooi door in deze.

Sowieso is al het 2e handsspul belachelijk geworden.
Zit niet in de materie, maar kijk wel eens mee in een zoektocht.
Sta dan altijd versteld van de bedragen.

Terug
Bovenaan