michel1975
Asfaltkampioen
Nou vlammen. Duitsland is qua rijden echt ronduit kut geworden met alle baustellen. Met de camper onderweg naar Kroatië maar van die sta mi en baustellen word je niet goed meer.Wie gaat er nog flink vlammen op de Autobahn?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou vlammen. Duitsland is qua rijden echt ronduit kut geworden met alle baustellen. Met de camper onderweg naar Kroatië maar van die sta mi en baustellen word je niet goed meer.Wie gaat er nog flink vlammen op de Autobahn?
![]()
Heel veel plezier nog. Eens hele leuke stad, in 2015 met m’n vrouw afgesproken elk jaar terug te komen. Dat is tot nu toe geluktEen weekje. Daarna via Frankrijk retour. Leuke stad hoor!
Ga wel via de autobahn, maar met een Volvo 240 is veel harder dan 110-120 niet echt comfortabel.Wie gaat er nog flink vlammen op de Autobahn?
![]()
Jij zal vanuit CH ook meestal de route A5-A61 kiezen neem ik aan? Bij niet teveel drukte vond ik dat een verademing vergeleken met de A3, veel mooier wegdek en weinig Baustellen. De A3 is van Oberhausen tot Nürnberg één groot drama momenteel, en dat zal ook nog wel een aantal jaren duren vrees ik.Het scheelt in Duitsland echt heel veel wanneer je er door rijdt. Ik probeer echt het hoogseizoen te vermijden en dat lukt vaak aardig goed, daar buiten kun je nog prima doorrijden en eerlijk gezegd rijd ik in Duitsland gewoon standaard 150-160 km/u op de ACC, ook als er maar 120 of 130 is toegestaan. Gewoon een fijne kruissnelheid!
Ja dat was voorheen mijn route en dan bij Rheinfelden de grens over, laatste stukje A98 is zoo rustig, kun je makkelijk 200 km/u+ rjden en dan sla je de hele drukte bij Bazel over!Jij zal vanuit CH ook meestal de route A5-A61 kiezen neem ik aan? Bij niet teveel drukte vond ik dat een verademing vergeleken met de A3, veel mooier wegdek en weinig Baustellen. De A3 is van Oberhausen tot Nürnberg één groot drama momenteel, en dat zal ook nog wel een aantal jaren duren vrees ik.
Werkzaamheden duren ook lang, altijd opvallend hoe weinig activiteit je ziet bij de wegversmallingen. Als het economische belang voorop zou staan dan zouden ze veel meer met ploegendiensten moeten werken, en 24/7 doorwerken om het zsm klaar te krijgen. Maar net als in NL lijkt de economie in Duitsland steeds meer van ondergeschikt belang te zijn.
Ja dat was voorheen mijn route en dan bij Rheinfelden de grens over, laatste stukje A98 is zoo rustig, kun je makkelijk 200 km/u+ rjden en dan sla je de hele drukte bij Bazel over!![]()
Nederland heeft het qua werkzaamheden echt wel beter voor elkaar. Enige is de afsluitdijk. Dat is echt onbegrijpelijk. Ze hadden destijds alles tegelijk aan moeten pakken in plaats van eerst de sluizen en daarna de dijk zelf.Jij zal vanuit CH ook meestal de route A5-A61 kiezen neem ik aan? Bij niet teveel drukte vond ik dat een verademing vergeleken met de A3, veel mooier wegdek en weinig Baustellen. De A3 is van Oberhausen tot Nürnberg één groot drama momenteel, en dat zal ook nog wel een aantal jaren duren vrees ik.
Werkzaamheden duren ook lang, altijd opvallend hoe weinig activiteit je ziet bij de wegversmallingen. Als het economische belang voorop zou staan dan zouden ze veel meer met ploegendiensten moeten werken, en 24/7 doorwerken om het zsm klaar te krijgen. Maar net als in NL lijkt de economie in Duitsland steeds meer van ondergeschikt belang te zijn.
Gelukkig word dat goed ingezet voor infra onderhoud inderdaad...oh wacht, de wekker gaattja, zien jullie ten minste nog wat terug van je BPM en hoge wegenbelasting![]()
Volgens Chat komt dit door: "De sluizen werden als eerste aangepakt omdat ze essentieel zijn voor de waterhuishouding en kwetsbaarder zijn dan de dijk."Nederland heeft het qua werkzaamheden echt wel beter voor elkaar. Enige is de afsluitdijk. Dat is echt onbegrijpelijk. Ze hadden destijds alles tegelijk aan moeten pakken in plaats van eerst de sluizen en daarna de dijk zelf.
Had dan de rest tegelijkertijd aangepakt nu is de dijk al 5 jaar een bouwput en flessenhals.Volgens Chat komt dit door: "De sluizen werden als eerste aangepakt omdat ze essentieel zijn voor de waterhuishouding en kwetsbaarder zijn dan de dijk."
Blijkbaar was het dusdanig urgent dat hiervoor gekozen is. Als je het ziet denk je als leek dat het allemaal wel meeviel met die urgentie.
Er zit ook geen 6.2 meer in dus idd dan de M5 maar.Nou die audi in elk geval al niet, dan heb je direct zo'n ramkraak of drugdealer label op je geplakt. De c is wat klein, dan maar die 5![]()
Als het economische belang voorop zou staan dan zouden ze veel meer met ploegendiensten moeten werken, en 24/7 doorwerken om het zsm klaar te krijgen. Maar net als in NL lijkt de economie in Duitsland steeds meer van ondergeschikt belang te zijn.
Het ligt denk ik niet alleen aan geld. Als we willen is er geld genoeg. Het collectief is echter niet sterk genoeg om beslissingen in het grotere perspectief te kunnen en willen slapen.Neem de Merwedebrug maar.. in 10 jaar tijd is een vervanging niet gelukt.. dat zit er nu wel aan te komen door dat hele verbredingsproject van de A27 maar dat neemt nog wel wat jaren in beslag. Waar ligt dat dan aan? Is het alleen geld of is het ook het hele plantraject, randvoorwaarden, inspraak.. etc..
Nee sorry, die kleinere lampunits, de doorlopende lamp op de achterklep en die orgelpijpen bezorgen me de kriebels. Kleur is wel okOok niet verkeerd zo.
![]()
![]()