Teutonia LXV :Geschwindigkeit

112k voor een tien jaar oud hok? :LOL:

of deze voor 203k

06872f4f-0c02-4f48-a33f-33b69789bf74

Mileage
472 km

Mooie M5, maar toch wel prijzig. Ook al heeft hij maar 1.000 km op de klok. Dan moet je wel heel graag in dat model willen rijden. Ik zou dan zelf liever een jonge M3 sedan kiezen.
Misschien is het een interessant verzamelaarsobject en kun je hem over 10 jaar met dikke winst verkopen, maar dan moet je er niet mee gaan rijden want als er dan na een tijdje 30d km op staat is het bijzondere eraf. De vraag is wie dat wil, zo’n auto kopen en dan wegzetten.

• Leuk
Waarderingen: funf
Zo’n auto kopen en het dan kunnen opbrengen er niet mee te rijden, bedoel je.;)

Laatst bewerkt:
Eigenlijk is een M3 sedan dan leuker. die koop je jong gebruikt ook wel voor zo'n bedrag en dan heb je echt een magistraal rijdende auto te pakken die qua formaat en gewicht nog een beetje meer in de pas loopt.

daarom schreef ik ook, als je perse een m5 wil.:D
het is natuurlijk wel nog echt een mooie auto met een fraai interieur, de g20 heeft een veel minder klassiek dashboard

• Leuk
Waarderingen: funf
Mooie auto, en zeker qua kleur. Ik ben geen import expert, maar zo snel gerekend zou deze auto in NL op kenteken al snel zo’n 50 a 55k kosten. 10% import naar EU, 21% BTW, BPM cq CO2 straf telt hard op.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Kwam vorige week uit de gondel in Oostenrijk en tegenover het dalstation stond een gt4 half op een soort van parkeerplek, half in de berm gekwakt. Wel dik ding om te zien maar ook niet erg smaakvol met alle spoilers en stortkokers.

Ik weet niet of ik een singer nou gaaf vind, of over the top kitsch en fout. Het is niet meer origineel. echt Amerikaans, we gooien er een bak geld tegenaan, dan moet het wel wat zijn. Persoonlijk toch liever een originele klassieker

Het mooie van Singer is dat je zo’n auto helemaal naar je eigen smaak kunt laten bouwen. Dat lijkt mij wel echt gaaf. Met een reguliere 911 heeft dat verder weinig te maken. Die koop je om andere redenen, denk ik.

Ik heb hem liever als originele klassieker voor 10% van die prijs. De Singer is zonder twijfel een huzarenstukje, maar absurd veel geld. En dan zit het stuur ook nog aan de verkeerde kant ....;)

Laatst bewerkt:
Om maar mijn hot take erin te gooien: ik vind al die Porsche 911 restomods allemaal een pot nat. Inmiddels zijn er ook al een miljoen bedrijven die je oude Porsche kunnen laten lijken op een nog oudere. Het hele Singer-concept met Porsche 911’s is inmiddels al wel uitgespeeld, tijd voor iets nieuws.

Ik heb hem liever als originele klassieker voor 10% van die prijs. De Singer is zonder twijfel een huzarenstukje, maar absurd veel geld. En dan zit het stuur ook nog aan de verkeerde kant ....;)
Heel duur idd. Leuk voor als je het bij Porsche wel zo’n beetje gezien hebt…

een totale body-off restauratie, waarbij nergens op is bespaard.

De carrosserie werd volledig kaal gemaakt en opnieuw gespoten in het originele Irischgrün. Motor en versnellingsbak zijn volledig gereviseerd. Ook het onderstel, de elektronica en het remsysteem werden tot in detail aangepakt. Het interieur is opnieuw bekleed met soepel zwart leer — volledig in lijn met de originele fabrieksspecificatie.

Totale restauratiekosten? Meer dan €44.000, volledig gedocumenteerd.

44k is toch niet heel veel als die zogenaamd echt helemaal nieuw is gemaakt?

Dat was ook mijn enige kanttekening, had de restauratiekosten op minimaal 60k geschat gezien de omschrijving.

hier in de buurt rijdt iemand met een E32 rond, oude baas erin, auto ziet er altijd glimmend uit, waarschijnlijk nog gewoon nieuw gekocht.

Geen dakje en zwart interieur :p

Maar pff dik! Heb de b6 (coupé) vaker gereden van een oude zakenrelatie.. rwd en 560pk is tricky!

Hoezo natuurlijk? Ik vind de E32 net iets karakteristieker. Hoekiger design, grote L-vormige achterlichten, iets uitgesprokener dan de E38.

Harry, wir brauchen den Wagen sofort!

Laatst bewerkt:
veel harder dan 160 heb ik geen zin meer in, zit ook vrijwel 24/7 aan de telefoon, dus echt opletten is er dan ook niet meer bij

Ooow echt..!? Als ik de grens over rij en het juiste bord zie, dan is het terugschakelen en gaaaaan!
wide__1280x720
Verschil bij jou is dat je (volgens mij) ook vaak alleen op pad bent. Laatst was ik alleen naar Berlijn (heenweg) toen ging het gas erop. Maar mijn vriendin vindt harder dan 170 niet fijn dus met haar naast mij in de auto doe ik iets rustiger aan.

Wie gaat er nog flink vlammen op de Autobahn?
J37B54-1550x804.jpg

Relatief gaaaaaaan.... Vaak veel traag verkeer "op links":(

Heb er net 2 dagen op zitten. Drama. Er is ruimte zat maar iedereen zit op links, ook de 4 baans A9. Ook vanochtend 6:30 vanuit ingolstadt.

En met links invoegen zit kijken er echt niet meer bij dus het is vaak in de remmen als je net beetje vrij baan hebt.

Voor jezelf en passagiers niet prettig…

Die maximum snelheid gaat er denk erg snel komen want het volk rijdt er al naar.

Ik reed een paar weken geleden vanuit Zwitserland op de A5, dat reed nog even ouderwets zoals we dat ooit in Duitsland gewend waren. Heel weinig Baustellen ook daar. Gold ook voor de A61, mooi wegdek met weinig Baustellen, maar daar wel voor zo’n 80% snelheidsbeperking 120 of 130. Reed echter wel goed door.
Drama daarentegen op de A3 (heenweg), daar nog enorm veel werkzaamheden en veel slecht wegdek.

Dat vlammen zit er bij ons ook niet in, met de familie aan boord voor de vakantie naar Florence. We hebben ons braaf aan de snelheid gehouden, ook omdat het te druk was om echt door te rijden. Korte sprintje bij de tolpoorten waren de enige echte uitspatting. :)

Dat vlammen zit er bij ons ook niet in, met de familie aan boord voor de vakantie naar Florence. We hebben ons braaf aan de snelheid gehouden, ook omdat het te druk was om echt door te rijden. Korte sprintje bij de tolpoorten waren de enige echte uitspatting. :)
Leuk hoelang blijf je? Ben er zelf over weekje of 2. Nu Verona

Terug
Bovenaan