Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 22.990
Kilometerstand: 169.000 km
Bouwjaar: 11/1998

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 23.900
Kilometerstand: 83.000 km
Bouwjaar: 09/2000

Lijkt James May wel qua stem en humor.

Wel echt prachtig hè zo’n e38. En dat geluid als hij het knipperlicht aanzet. Heerlijk mechanisch
Dat interieur herinner ik me nog goed. Mijn schoonvader had het in zijn E38. Fantastisch was dat, zo luxe!

Mooie combi op de combi
Zo dit is wel echt een hele mooie zeg. Die sierlijsten met dat donkere ‘hout’ vind ik echt prachtig bij Mercedes-Benz. Net als edelhout (Pappel maser) bij BMW. Vooral de donkere (grau).

En al vaker gezegd, die zes cilinder van deze generatie ‘43 klinkt echt hemels.

kijk echt al jaren naar zo een e43 AMG combi.. is nu niet realistisch helaas maar zou daar echt heel gelukkig mee worden.

• Leuk
Waarderingen: R107
812b2af6-47c7-4345-b818-3582eeafe315

en nog een redelijke gewoon dashboard, gewoon doen sj (y)

Haha poe. Ik ben wel weer even genezen van mijn ‘ik overweeg een X5 als opvolger van de 5’ virus

Hmm, als ik met die situatie rekening houd hebben we nog 110k aan km om de kosten over uit te smeren. :)

Ik zou bij deze gevallen overigens ook rete benieuwd zijn wat de banden/wielen historie is. Niet om het daarop te gooien als oorzaak maar wel omdat dat toch vrij nauw luistert bij de X drive

In dezelfde video; dat zelfs bij de laatste Z4 sticky steering weer een probleem kan zijn is wel erg kneuzerig van BMW…

Haha poe. Ik ben wel weer even genezen van mijn ‘ik overweeg een X5 als opvolger van de 5’ virus

Ik zou überhaupt niet de X5 prevaleren boven een 5 Touring. Qua dynamiek onvergelijkbaar. Ik val in herhaling waarschijnlijk ( :D )maar een X5 is een tank die ze een beetje door elektronica natuurlijk weggedrag hebben proberen mee te geven.
Dat is aardig gelukt maar het blijft een tank. Eigenlijk alleen rechtdoor fijn rijdend. Afgelopen maand weer gemerkt toen ik een nieuw exemplaar mocht rijden.

Ik zou bij deze gevallen overigens ook rete benieuwd zijn wat de banden/wielen historie is. Niet om het daarop te gooien als oorzaak maar wel omdat dat toch vrij nauw luistert bij de X drive
Nou ik denk dat dit ten grondslag ligt. En wellicht olie te laat vervangen. Ik heb ook vorig jaar alle diffs weer gedaan, was volgens mij maar €100 ofzo dus echt moeite waard.

Ik zou überhaupt niet de X5 prevaleren boven een 5 Touring. Qua dynamiek onvergelijkbaar. Ik val in herhaling waarschijnlijk ( :D )maar een X5 is een tank die ze een beetje door elektronica natuurlijk weggedrag hebben proberen mee te geven.
Dat is aardig gelukt maar het blijft een tank. Eigenlijk alleen rechtdoor fijn rijdend. Afgelopen maand weer gemerkt toen ik een nieuw exemplaar mocht rijden.
Jep dat is voor mij ook de reden waarom ik gewoon echt een 5 G31 of B5 G31 prevaleer. Maar goed de X5 heeft wel echt meer ruimte op de achterbank..

En m’n vrouw wilt graag hoog rijden.

Edit: ik las m’n reactie terug en dacht huh hoezo gebruik ik het woord prevaleer :ROFLMAO:, mooi hoe je brein werkt @ENTE

Een X5 is gewoon een heerlijke auto. Je zit als een prins, je hebt alle ruimte en het gaat echt prima de bocht om. Tuurlijk is het geen 5-serie.

Jij woont in de united States hè Twix, daar heb je de ruimte.
Het is een uitstekende auto voor de passende omgeving.

Hier met de smalle wegen de ontelbare rotondes en -op Friesland, Groningen en Drenthe na- weinig lebensraum is zo’n X5 of welk soortig ander SUV achtig spul gewoon niet echt passend m.i.
Het lijkt alsof je met een zitmaaier door Madurodam aan het rijden bent… :D

Jij woont in de united States hè Twix, daar heb je de ruimte.
Het is een uitstekende auto voor de passende omgeving.

Hier met de smalle wegen de ontelbare rotondes en -op Friesland, Groningen en Drenthe na- weinig lebensraum is zo’n X5 of welk soortig ander SUV achtig spul gewoon niet echt passend m.i.
Het lijkt alsof je met een zitmaaier door Madurodam aan het rijden bent… :D
Het is een flinke bak, maar ik merk dat ik er een stuk makkelijker mee int dorp rijd dan met de Q7 indertijd. Was daar juist iets huiverig voor bij aankoop van de X

Die decimeter extra die de Q voor en achter meer had maakte echt flink verschil.

Hier in Italië ben ik heel blij met het formaat van de Z4, met de S214 was parkeren vaak een stuk lastiger geweest.

• Leuk
Waarderingen: funf
Wij gaan naar Turijn en Florence. Ik wil er een beetje binnendoor naartoe, daar nemen we lekker de tijd voor. En jij?

• Leuk
Wij gaan naar Turijn en Florence. Ik wil er een beetje binnendoor naartoe, daar nemen we lekker de tijd voor. En jij?
Molveno, Gardameer, Toscane (agriturismo), en nu aan de kust bij Forte dei Marmi. Verdere bestemmingen nog ter invulling, waarschijnlijk richting Bloemenriviera, Piemonte of Comomeer en dan weer naar huis. Zeldzaam mooie routes gereden en alleen maar met dakje open, de Z4 is echt top op zo’n trip.

leuk, wat vroegen ze? 450k?

ik heb echt nog wel een zwak voor porsche, maar al die "speciale" modellen die ze de laatste jaren hebben, en die dan ook voor 400-600k kosten, tja. niet mijn ding, doe mij maar een gewone 911 voor dagelijks gebruik.

• Leuk
Weer terug van een geweldige 16-daagse roadtrip met de Z4. In Duitsland een stukje Romantische Strasse gereden, verder via de Fernpass door Oostenrijk, Reschenpass, Molveno (Dolomieten), Gardameer, Toscane (binnenland en kust), Comomeer, en over de Splügenpass via Zwitserland weer huiswaarts.

De route had prachtige stukken, heel veel gezien, en de Z4 gaf geen krimp en is echt een ideale auto gebleken op een trip als deze. Blij met de tassenset op maat, daardoor nooit gedoe met inpakken van de bagage. Ook heel blij met de nieuwe banden, de PS4 is echt zoveel stiller dan de oude PSS, en toch sportief genoeg.
1aJ9XbD.jpeg

Hier wat meer beschrijving van de route en enkele foto's.

Laatst bewerkt:
Met dank aan de spotters van AutoGespot: veel betere foto's dan ik ooit zou kunnen maken.

TN4EuGH_d.jpeg

vZrUV9Z_d.jpeg

OdguKOZ_d.jpeg

R0lWuza_d.jpeg

nW0hxdj_d.jpeg

PCU6lPs_d.jpeg

EK78Z9J_d.jpeg
Het is een geweldig apparaat Funf, prachtige kleur. Bevalt ie goed?
En nu je hem een tijdje hebt, jij was ook altijd fan van de schuifdaken, mis je deze nu of valt dat wel mee?

• Leuk
Waarderingen: funf
Weer terug van een geweldige 16-daagse roadtrip met de Z4. In Duitsland een stukje Romantische Strasse gereden, verder via de Fernpass door Oostenrijk, Reschenpass, Molveno (Dolomieten), Gardameer, Toscane (binnenland en kust), Comomeer, en over de Splügenpass via Zwitserland weer huiswaarts.

De route had prachtige stukken, heel veel gezien, en de Z4 gaf geen krimp en is echt een ideale auto gebleken op een trip als deze. Blij met de tassenset op maat, daardoor nooit gedoe met inpakken van de bagage. Ook heel blij met de nieuwe banden, de PS4 is echt zoveel stiller dan de oude PSS, en toch sportief genoeg.
1aJ9XbD.jpeg

Hier wat meer beschrijving van de route en enkele foto's.
Vindt deze Z4 echt helemaal kloppen zag er gisteren eentje in dat felblauwe. Geen straf o hier in te rijden.

• Leuk
Ik vond dit nog wel een aardig plaatje in Houston.
IMG-20260622-125804966-HDR-2.jpg

Of deze uit New Orleans.
IMG-20260617-172359719-HDR-2.jpg

In Texas en Louisiana is 80% Amerikaans, 10% Aziatisch (Toyota, Honda, Hyundai en Kia) en daarnaast Europees, met vooral veel modellen als de 330i en de BMW X7.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan