Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ben wel benieuwd waarom je elk onderhoud bij een andere garage hebt laten uitvoeren. Dat zie ik goed in de adv toch?
Ja, dat klopt. De beurt bij de BMW dealer was ingegeven door garantieoverwegingen. Ik wilde in 2025 een 'einde garantie' keuring laten doen. Omdat de Duitse BMW Premium Select garantie vereist dat je garantiewerkzaamheden bij de BMW dealer laat doen, vond ik het een goed idee om de einde garantie keuring dan ook bij de BMW dealer te laten doen en dat dan meteen te combineren met een grote beurt. Staat ook wel leuk in de boordcomputer dat de auto in ieder geval elke 2 jaar (de officiële service-interval) bij de BMW dealer komt. Ik kwam bij Mosselman omdat zij als Eventuri dealer een goed aanbod hadden voor een Eventuri luchtinlaat. De remvloeistof service zou pas twee maanden later nodig zijn, maar ik dacht ik laat het meteen doen als ik hier toch ben, en ik heb dat toen gecombineerd met Goodridge remleidingen. Helaas paste de Eventuri luchtinlaat niet op de X3. Op de Eventuri site stond dat het kon, maar uiteindelijk paste het toch niet. Verder afgelopen (8) jaren altijd klant geweest bij The Engineers Garage (y)

Probleem is qua onderdelen dat de 560 in bijna alles afwijkend is. Dus schaars en dus duur. Ook bijvoorbeeld twee brandstofpompen in plaats van 1 zoals in de rest van de R107's. Nieuwe bevestigingsbeugel durven ze gewoon ¤450 voor te vragen echt bizar voor een stukkie gebogen ijzer. Als je een beetje handig bent knutsel je die zelf in elkaar.
Kun je dergelijke onderdelen dan niet beter in Amerika bestellen? De meeste 560SL's zijn daarheen gegaan en er rijden er daar nog veel rond.

Kun je dergelijke onderdelen dan niet beter in Amerika bestellen? De meeste 560SL's zijn daarheen gegaan en er rijden er daar nog veel rond.
Nee ook daar zijn de prijzen skyhigh en daarnaast hoge verzendkosten en lang onderweg. Niemoller heeft vaak veel alleen soms duur en dan wijk ik uit.

• Leuk
Waarderingen: R107
NgHjHva.png

Laatst bewerkt:
Een mooie dag om een beetje te pielen met het plaatsen van foto's, het lukte me al even niet meer om hier wat te plaatsen. Maar zo lijkt het toch te lukken.

Bij deze dus nog eens wat plaatjes van de M5 Touring waar ik nu een half jaar mee rijd. Exterieur is Anglesey Green, interieur Kyalami Orange/Schwarz Merino, met carbon sierlijsten. De auto is direct bij aflevering voorzien van gepolijste gesmede wielen van AC Schnitzer, rondom 21 inch. De I-drive schijf is natuurlijk aangepast aan de wielen en een maand of twee na aflevering heb ik de einddemper van Akrapovic laten monteren, voor een net wat dieper geluid.

Uit allerlei tests en eerdere rij-ervaringen wist ik al dat de wegligging, het veergedrag en de demping niet het sterkste punt van deze G99 M5 is. Het hoge gewicht en de enorme afmetingen spelen de auto simpelweg parten, met name op slecht wegdek. Uit de ervaringen van Joe Achilles wist ik ook dat het vervangen van de wielen een grote verbetering opleverde. Hij koos voor Edelweiss wielen en het veel lagere gewicht per wiel maakte dat zijn auto merkbaar beter werd in veer- en weggedrag. Met de dealer heb ik dat besproken en ik was eigenlijk van plan ook zo'n set Edelweiss wielen te bestellen, of een set van Vossen. Toen de AC Schnitzer demo toevallig bij de dealer stond, werd ik getipt om even te komen kijken. En ja, toen was ik verkocht. De wielen zijn een stuk lichter dan de standaard set en de set deed me denken aan de gepolijste set M-parallel wielen die ik ooit had op mijn E38 728i.

Al met al werd het een behoorlijk uitgesproken auto, en dat heb ik geweten. Een dag na de aflevering stond hij al op Autoblog en ik word nog steeds regelmatig aangesproken door mensen die in meeste gevallen helemaal enthousiast zijn over de auto. Allemaal heel positief en leuk, gelukkig.

Met het monteren van de eindddemper heb ik bewust even gewacht, ik wilde eerst even rijden zonder, om te beleven wat ik van het standaard geluid vond. Nou, dat viel inderdaad (had ik ook gezien en gelezen in tests) tegen. Met de Akrapovic einddemper is het een stuk leuker, zonder dat het ordinair wordt.

En hoe rijdt hij nu? Gelukkig heel goed. Het is natuurlijk een grote en zware auto en dat merk je echt wel op bepaalde momenten. Maar in de meeste situaties rijdt het echt als een sportieve vijf. Strak en toch comfortabel. Lichtvoetig zelfs, soms. Echt heel goed gedaan. Met de hele set up in comfort is het een fijne en comfortabele familie-auto, en zo wordt hij ook gebruikt. Als ik er alleen mee rijd, kan de set up wat sportiever worden en heb ik de lol van een echt razendsnelle V8.

Deze zomer mag hij mee naar Frankrijk en Italië, dan gaan we er onder meer de Alpen mee in. Dat moet een feestje worden, lijkt me.

oKOS028_d.jpeg

wiDijl3_d.jpeg

6JtQyLV_d.jpeg

zp71dbE_d.jpeg
c5G57vf_d.jpeg

IMG-1635.jpg%0A
IMG-1634.jpg%0A
IMG-1633.jpg%0A

Bovensiepen 05 GT gister geïntroduceerd. Poe. Wat een mooie auto zeg. Ik vind de huidige 5 opeens heel erg mooi op deze manier en schuin bovenaf lijkt het op de contouren van de F11.

Erg goed gelukt.

Maarre dit is dan toch eigenlijk weer gewoon wat het ‘oude’ Alpina hiervoor deed? :p

mooi is mi niet het juiste woord, mooier dan het origineel, dat wel.

die opgaande raamlijn bij de d stijl maakt het veel te plomp

Veel eleganter dan een gewone 5.
Helaas zijn er nog nauwelijks BMW’s die me echt hebberig maken. Deze mogen ze echter zo voor de deur zetten, geen M2, een “gewone” M240i.

Maar als het gaat om puur en ouderwets rijplezier scoort die oude Z4 ook hoog. Vanavond nog even lekker gereden.

Shit nu kan ik dat niet meer niet zien :cry: :ROFLMAO:
bedank me maar, had je bijna 2 ton uitgegeven :LOL:
Veel eleganter dan een gewone 5.
Helaas zijn er nog nauwelijks BMW’s die me echt hebberig maken. D
ik moest even kijken wat voor modellen ze nu hebben https://www.bmw.de/de/neufahrzeuge.html

3 serie sedan, x5, 4 serie coupe en cabrio, m2, de z4 is al uit de handel, de rest mag eigenlijk van mij meteen de shredder in.
De 3, 4 en x5 lopen dan ook nog tegen het einde, en de opvolgers zullen ongetwijfeld ook lelijk zijn. BMW was echt altijd mijn merk, maar nee, niet meer

die opgaande raamlijn bij de d stijl maakt het veel te plomp
Daar erger ik me al jaren aan bij allerlei merken. Ik kan er niet aan wennen. Overal weer zie je dat lijntje omhoog gaan.

BMW was echt altijd mijn merk, maar nee, niet meer
Helaas zijn er nog nauwelijks BMW’s die me echt hebberig maken.
Hier hetzelfde en dat komt echt niet (alleen) door de problemen die we met onze X5 hebben gehad.

Ik snap BMW soms gewoon niet en het lijkt alsof ze anders doen om het anders doen. Neem dat gekke scheve scherm wat ze nu overal moeten plaatsen. Waarom nu?

IMG-1635.jpg%0A
IMG-1634.jpg%0A
IMG-1633.jpg%0A

Bovensiepen 05 GT gister geïntroduceerd. Poe. Wat een mooie auto zeg. Ik vind de huidige 5 opeens heel erg mooi op deze manier en schuin bovenaf lijkt het op de contouren van de F11.

Erg goed gelukt.

Maarre dit is dan toch eigenlijk weer gewoon wat het ‘oude’ Alpina hiervoor deed? :p

Heel goed gelukt inderdaad. De eenvoud weer overtroffen. De wielen doen ook veel. Niet dat eeuwige zwart, dit ziet er veel eleganter uit. Die titanium exhaust tips van Akrapovic zijn ook gaaf. Ik wist niet dat dat leverbaar was. Daar ga ik toch eens naar informeren.

Ik sluit me bij iedereen aan wat betreft de nieuwe designtaal en keuzes van BMW als toch wel behoorlijke BMW fanboi..

Ik sluit me bij iedereen aan wat betreft de nieuwe designtaal en keuzes van BMW als toch wel behoorlijke BMW fanboi..

De i5 sedan vind ik wel echt mooi. Het uiterlijk kan ik ze nog ‘vergeven’. Maar… waarom is er bij de touring geen los te openen achterruit? Waar is het schuifdak? Waar zijn de sneltoetsen? Waar is de kwaliteitsafwerking?

De i5 sedan vind ik wel echt mooi. Het uiterlijk kan ik ze nog ‘vergeven’. Maar… waarom is er bij de touring geen los te openen achterruit? Waar is het schuifdak? Waar zijn de sneltoetsen? Waar is de kwaliteitsafwerking?
Tsjaaaaa. Ik schreef ook al op de front page de cijfers van de nieuwe Bovensiepen 05 GT / M5 tov de vorige G31 B5 GT. Eigenlijk op de cijfers beperkte tot geen vooruitgang en vooral veel kilo’s.

Maar goed. Daardoor kan de M5 wel nog überhaupt bestaan vanuit wetgevingsoogpunt.. lastig lastig.

Maar dat is toch bij elk merk tegenwoordig? Is er nog iets waar je echt warm van wordt?
s klasse was altijd nog fraai, maar die hebben ze ook weer aangepast aan de tiktok generatie, geestige sterretjes van marketing, led verlichting en schermen overal.

Een paar dagen geleden nog meegereden in een recente flying spur en dan heb je nog gewoon dat ouderwets gave auto gevoel.
Audi lijkt alleen nog autos te maken voor drugdealers, BMW design zit aan de lsd, en mercedes luistert naar een stagiare die de hele dag op tiktok zit.
De gle is voor mij echt nog een van de laatste duitse autos die ik overweeg. En uberhaupt moderne autos, kwalitatief allemaal mweh.rete irritante veiligeheisd voorzieningen en gewoon duur voor wat het is.

Maar dat is toch bij elk merk tegenwoordig? Is er nog iets waar je echt warm van wordt?
  • Na 3 jaar in mijn Bronco word ik daar nog steeds erg blij van.
  • De modellen van Rivian spreken me nog steeds aan. Zowel het exterieur als interieur stralen wat uit.
  • Porsche heeft nog steeds een mooie line-up, al ben ik bang dat ze dat zullen verzieken voordat ze echt binnen ons bereik komen.
  • De Mercedes S-Klasse vind ik nog steeds mooi, over de missers die @Gullwing aangaf kan ik me nog heen zetten.
  • De Lexus GX550 maakt me hebberig.

bedank me maar, had je bijna 2 ton uitgegeven :LOL:

ik moest even kijken wat voor modellen ze nu hebben https://www.bmw.de/de/neufahrzeuge.html

3 serie sedan, x5, 4 serie coupe en cabrio, m2, de z4 is al uit de handel, de rest mag eigenlijk van mij meteen de shredder in.
De 3, 4 en x5 lopen dan ook nog tegen het einde, en de opvolgers zullen ongetwijfeld ook lelijk zijn. BMW was echt altijd mijn merk, maar nee, niet meer
De tijd dat je een X6 begeerde? :cool: ;) :ROFLMAO:

• Haha
Waarderingen: Twix
Ik heb het idee dat de meeste modellen minder mooi zijn dan hun voorgangers. Dat lijkt overal zo te zijn.
Een nieuwe Mercedes (bijv E-klasse) kan je nog aardig configureren, maar ik denk nog steeds dat de voorganger knapper was.
Porsche is wat mij betreft een twijfelgeval.

rivian is idd leuk, maar die verticale koplampen staan me gewoon tegen, maakt het zo'n playmobil model

Lfa0CkI.jpeg

zo had ik het liever.

Tsjaaaaa. Ik schreef ook al op de front page de cijfers van de nieuwe Bovensiepen 05 GT / M5 tov de vorige G31 B5 GT. Eigenlijk op de cijfers beperkte tot geen vooruitgang en vooral veel kilo’s.

Maar goed. Daardoor kan de M5 wel nog überhaupt bestaan vanuit wetgevingsoogpunt.. lastig lastig.
En ondanks alle kritiek: als je er eenmaal in rijdt, is het toch weer een geweldige auto. Met alle plussen en minnen.

En ondanks alle kritiek: als je er eenmaal in rijdt, is het toch weer een geweldige auto. Met alle plussen en minnen.
dat geloof ik graag, het blijft toch een betere BMW, (y)

bij de 1 serie hebben ze dat ook overboord gegooid. Wat een treurig autootje is dat geworden, en dan ook nog de looks van een kia van 15 jaar geleden.

Nou, vanochtend had ik een nieuwe iX3 in het diepzwart met M-pakket achter me en moet toegeven dat ie ‘in het echt’ best imposant is! Warempel zelfs begeerte opriep.
Het kan verkeren!

Elke keer als ik een lc zie weet ik niet of ik m nou mooi vind, of juist lelijk, al neig ik naar het eerste. En dan dat geluid :love:

• Leuk
Waarderingen: funf
Terug
Bovenaan