Teutonia LXV :Geschwindigkeit

IMG-7381.jpg
IMG-7379.jpg
IMG-7380.jpg

Even op het befaamde bruggetje gekiekt. Aardig wat kilometers met deze X5 gemaakt deze week.
Deze had volgens mij het hele lijstje aangevinkt… wat een tank! Imposant, dat blijven ze!

De nieuwe GLE is momenteel best aantrekkelijk geprijsd, voor dezelfde prijs als voorheen de GLE400e met 4-cilinder koop je nu de GLE450e met 6-cilinder. Zou nog net kunnen vóór de pseudo eindheffing.....

hfktf15.png

Bij ons is er helaas al een only-EV policy voor de lease. En dan nog kom niet boven een GLC uit qua budget haha. Maar wel interessant voor over een jaar of 5 voor 60k.

De nieuwe GLE is momenteel best aantrekkelijk geprijsd, voor dezelfde prijs als voorheen de GLE400e met 4-cilinder koop je nu de GLE450e met 6-cilinder. Zou nog net kunnen vóór de pseudo eindheffing.....
ik zat eerst nog naar het oude model te kijken, maar het nieuwe dash valt me best mee, ik weet alleen nog niet of benzine, of toch gewoon een ouderwets fijne diesel

Best indrukwekkend met een 5,5 liter V8. CC op 110 en airco aan. Daarna de laatste 40 km lekker ff doortrappen met uitschieters naar de 200 en dan op 9,9 ltr/100km uitkomen best netjes. Die E500 is wat dat betreft echt wel een heerlijke reismachine. Eigenlijk de ideale dagelijkse auto. Een puist ruimte, super comfortabel en vermogen te over .
Hé schat. Ik zat te denken om toch een V8 te nemen.

Das meer cilinders dan dat je nu hebt en dus minder zuinig toch?

Neeeeee hoor. Ik ken iemand en die zegt….

Dan is m’n ix3 gewoon traag met 6,8 seconden :ROFLMAO:
Haha ja eigenlijk wel, maar waar hebben we het over.
Vind het persoonlijk niets een fijn altijd die keiharde acceleratie, inhalen is gewoon rijbewijs gevaarlijk als je niet heel snel van het gas afgaat.
6.8 sec was nog niet eens zo lang geleden al bloedsnel.

Haha ja eigenlijk wel, maar waar hebben we het over.
Vind het persoonlijk niets een fijn altijd die keiharde acceleratie, inhalen is gewoon rijbewijs gevaarlijk als je niet heel snel van het gas afgaat.
6.8 sec was nog niet eens zo lang geleden al bloedsnel.
Verschil bij elektrisch is alleen dat het op een gegeven moment gewoon klaar is. De 500 stampt met zo’n gemak door tot ver over de 200. Dat is pas rijbewijs gevaarlijk :cool:

Verschil bij elektrisch is alleen dat het op een gegeven moment gewoon klaar is. De 500 stampt met zo’n gemak door tot ver over de 200. Dat is pas rijbewijs gevaarlijk :cool:
Nou dat is zeker niet het geval Michel, gewoon een kwestie van hoeveel vermogen heb je.
Kijk eens met hoeveel gemak een Tesla plaid naar 300+ gaat.
Zo'n 500 is en blijft natuurlijk een geweldige machine! de souplesse/kracht is zo fijn!

Nou dat is zeker niet het geval Michel, gewoon een kwestie van hoeveel vermogen heb je.
Kijk eens met hoeveel gemak een Tesla plaid naar 300+ gaat.
Zo'n 500 is en blijft natuurlijk een geweldige machine! de souplesse/kracht is zo fijn!
Ja een plaid. Maar 90% van alle elektrische auto’s is gewoon afgeregeld op 160. In dat opzicht is een atmosferische V8 veel fijner. Ook qua verbruik. Als
Ik ga stampen met de ID3 dan is de accu behoorlijk veel sneller leeg.

Ja een plaid. Maar 90% van alle elektrische auto’s is gewoon afgeregeld op 160. In dat opzicht is een atmosferische V8 veel fijner. Ook qua verbruik. Als
Ik ga stampen met de ID3 dan is de accu behoorlijk veel sneller leeg.
Met stampen is natuurlijk elke auto snel leeg, met de Benz V8 was het dan ook gewoon 1 op 7/8.
Als ik dan ga rekenen ligt die verhouding aardig gelijk elektrisch vs brandstof als ik kijk naar mijn EV.
Of een atmosferische V8 fijner is? De beleving wel!
Maar de souplesse/kracht van een potente EV zoals die van mij met 400pk plus is toch wel ongekend fijn hoor.
Het gemak van versnellen is gewoon bizar, die van mij stopt bij 185 is idd afgeregeld. Maar persoonlijk is dat geen enkel issue voor mij.
Met de Bmw zes cilinders en met de Benz V8 heb ik zelden die snelheid gereden laat staan 200 plus.
Maar eerlijk is eerlijk zo'n dikke V8 blijft supergaaf, mis die heus wel en ook de BMW zes lijn, loep zuiver lopen!
Sluit ook zeker niet uit dat ik nog iets in die richting hobbymatig erbij ga kopen.
Mis vooral het cabrio rijden ook!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan