Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Als je toch nog één keer gek wilt doen, wat een heerlijk ding zo in het groen!
Screenshot-20260520-220035-Marktplaats.png

Screenshot-20260520-220019-Marktplaats.png

Screenshot-20260520-220101-Marktplaats.png

Screenshot-20260520-220124-Marktplaats.png

BMW M5 e34 3.5 U9 1989

Laatst bewerkt:

deze VHS is vast al een keer voorbij gekomen, maar hij stond net in mn YT feed. Ook leuk om te zien dat sales tips van 40 jaar geleden, nu nog steeds prima werken

• Leuk
Waarderingen: R107
Vanmorgen een knappe zilverdistel 450SE onderweg, helaas een onscherpe foto wegens muggen op mijn voorruit. De chauffeur in de W116 leek een jaartje of 20-25, leuk dat er ook nog jongeren zijn die aardigheid hebben aan een oude bak.
UcJ8cZX.jpeg

Leuke kar @BofkontZ4 , alleen al dat het een Brabus uitvoering betreft, toch een legendarisch begrip voor een Benz-liefhebber. Is de interieurafwerking ook in lijn met Mercedes?
Hopelijk blijft deze je bevallen, en wordt het elektrisch bereik niet teveel een beperking voor je.

Hier ook vers autonieuws!
Van een Mercedes A-Klasse naar een... Smart? Jazeker! Bij huize Bofkont staat er wederom eens wat nieuws op de oprit.

De A-Klasse beviel eigenlijk super. Reed heerlijk, zat lekker en die kleur Echt geweldig. Maar ja, die vele korte stukjes in combinatie met die stijgende olieprijzen... dat hakte er qua verbruik best wel in. Het plan was simpel: de dealer inschakelen voor een A 250e (de plug-in hybride) in exact dezelfde uitvoering. Maar helaas, de zoektocht leverde helemaal niets op wat aan de wensen voldeed.

Net toen ik dacht dat het 'm niet ging worden, kwam de MB-dealer met een verrassing uit de hoge hoed. Een auto waar ik het bestaan niet eens van wist: de Smart#1 Brabus.
"Een Smart... een wát?!" was mijn eerste reactie.

Met het snel inruilen van de Mercedes duurt het zeker een jaar of 5 voordat je het kostenvoordeel van elektrisch naar benzine eruit gaat halen.

Nee klopt, dat weet ik niet. Misschien heeft hij meer teruggekregen voor de Mercedes dan dat er voor betaald is. Normaliter kost snel inruilen gewoon geld. Want marge die er tussen moet.

Leuke kar @BofkontZ4 , alleen al dat het een Brabus uitvoering betreft, toch een legendarisch begrip voor een Benz-liefhebber. Is de interieurafwerking ook in lijn met Mercedes?
Hopelijk blijft deze je bevallen, en wordt het elektrisch bereik niet teveel een beperking voor je.
Dankjewel! De interieur afwerking is absoluut goed en mooi maar niet helemaal op het niveau van Mercedes om eerlijk te zijn, wel is de wagen ontzettend stil van binnen, het is echt wel een hoogwaardig en degelijk gebouwde auto.
Het bereik is geen enkel probleem voor mij, hooguit 50km per dag doe ik de meeste dagen.
Op grote afstanden zal het af en toe een keertje 20/25 minuten snel laden worden onderweg. Maar dat zal hooguit 2/3x per jaar zijn denk ik. Hoe deze gaat bevallen is nog even afwachten.
Anders maak ik de overstap naar een Bmw I4 of de nieuwe EV C klasse op termijn.
Maar tot nu toe heb ik er best veel plezier van!

• Leuk
Waarderingen: R107
Ik wist het natuurlijk al, maar mooi dat ie nu ook in bezit is en goed bevalt. Hopelijk kun je hier wat langer van genieten. Kunt er altijd nog een keer weer een oude Z4 bij kopen.
Zo’n Smart #1 is wel uiterst exclusief, helemaal als Brabus.

Leuk ding @BofkontZ4 ik rij zelf momenteel ook niet meer dan 10 - 30 km per dag, zou thuis kunnen laden, hele dag vol zon, maar ik blijf voorlopig lekker diesel rijden. 3.0 + automaat blijft voor mij het fijnst.
brandstof hier is net zo duur als vorig jaar na wat accijns verlagingen. Maar anti ev ben ik ook niet, het rijdt prima, ik ben alleen enorm allergisch voor die moderne dashboards en "rijhulpen"

Ik wist het natuurlijk al, maar mooi dat ie nu ook in bezit is en goed bevalt. Hopelijk kun je hier wat langer van genieten. Kunt er altijd nog een keer weer een oude Z4 bij kopen.
Zo’n Smart #1 is wel uiterst exclusief, helemaal als Brabus.

Nou ik stond vanmiddag nog naast eentje en moest echt omhoog kijken vanuit mn Civicje.

Hey Kristian!
Ja we gaan het allemaal wel even zien, tot nu toe heel erg tevreden.

Gullwing, bedankt! ja die moderne rijhulpen vind ik ook bloed irritant. gelukkig kan alles uit en vrij snel via een sneltoets, maar dan nog steeds blijft het irritant want vergeet het ook wel eens als je snel weg wilt.

Hondarno, haha ja snap ik, zijn vrij hoog, is een mini SUV.

gezien het weer de komende weken is het vooral cabrio weer.
Gisteren met m’n vrouw een heerlijk tochtje gereden waarbij door noord-west Overijssel en Friesland hebben gereden. Pontje bij Genemuiden, lunch bij Villa Kalkoven in Meppel, IJsje in Dwarsgracht- gewoon een mooie dag open rijden. Rustig cruisen en een paar stukjes dijk ietwat sportiever ;)
Wat me opviel, en wellicht heb ik iets gemist, maar waar zijn de bruine ANWB toeristische routebordjes gebleven? We kunnen zelf wel een weg vinden door op goed geluk te rijden, maar dat soort routes waren altijd wel een aardige basis. Van zowel de noord-west Overijssel route als De Friese Meren route geen gezien. Wel kan je de route op de telefoon laden - maar dat is juist iets wat ik niet wil bij zo’n ontspannen rijdag waarbij je geniet van omgeving en gezelschap.

Ik zag dat Mini's tegenwoordig ook in Duitsland worden gebouwd (Leipzig). Is er met de Duitse aandeelhouder daarmee een voldoende connectie met Teutonia? In ieder geval: de Mini Cabriolet beviel me wel tijdens de vakantie in Griekenland. Wel heb ik geleerd om nooit een auto te kopen die in een vorig leven huurauto was op Mykonos. Onze Mini was één jaar oud en had 5.000 km gereden, maar zat vol met deuken en krassen. Het wegdek op het eiland is soms ook erg slecht, met grote kuilen in de smalle wegen.

Gemiddeld verbruik van een Mini over 5.000 km: 1 op 7,4 :oops:

BVAwCZX.jpeg

Niet de mooiste cabrio ooit, maar toch leuk!

kxOJImK.jpeg

Inheemse dieren op Delos.

ioGgeOb.jpeg

Chillen op Ornos Beach, ook goed te doen eind april.

NtNeWOA.jpeg

Mocht dit alles niet voldoende gerelateerd zijn aan Teutonia, dan heb ik nog een Teutoons weetje. Een R107 kan een caravan trekken. Ik zag vandaag op de A12 een R107 met caravan. Een pechgeval; de combinatie stond op de vluchtstrook.

Dan kon ie misschien toch geen caravan trekken ;)
Oud collega had z’n opvolger, is dat de R127? En die wilde daar een trekhaak onder voor z’n Tabbert. Hij had een haak gevonden maar helaas paste die niet goed. Feestje ging dus niet door.

Wel heb ik geleerd om nooit een auto te kopen die in een vorig leven huurauto was op Mykonos. Onze Mini was één jaar oud en had 5.000 km gereden, maar zat vol met deuken en krassen.
ik hoop helemaal nooit een ex huur auto. Uiteraard, die ene oom zijn achterbuurman zn buurvrouw had een ex huur zonder enig probleem naar 500k km gereden, maar de rest is gewoon zwaar mishandeld. Parkeerschades, met koude motor en 4 personen vol gas en slippende koppeling de berg op, geen parking, baf de stoep op, uitgeleefd interieur,

Ze gaan er niet voor niets met een jaar uit. Hier in malaga zitten tientallen tallers. Die repareren al die huurbakken voor ze worden verkocht, veelal gaat naar NL, 90+% heeft schade, maar worden vervolgens bij de dealers in NL als demo wagentje verkocht :unsure:

Een cabrio met een sleurhut vind ik altijd onwijs gaaf!
Herinner me van een vakantie in Denemarken, dat zal rond 1997 geweest zijn?, een knalroze 928 met een tandemasser Tabbert er achter. Ook heel tof!

Ooit een ex-huurauto gekocht, tegen een hele goede prijs. 15.000 km, 1/2 jaar in Spanje ingezet geweest. Berg zand in de auto, wat krassen. Leuke uitvoering die hier niet leverbaar was ivm BPM besparingen (oa schijfremmen achteras, alles electrisch, armsteunen aan de stoelen voorin). Gereden als daily en bij 200k km ingeruild, regulier onderhoud zonder veel problemen (1x remklauw en 1 aandrijfas van € 75 van de sloop). Als de prijs maar goed....

Ooit een ex-huurauto gekocht, tegen een hele goede prijs. 15.000 km, 1/2 jaar in Spanje ingezet geweest. Berg zand in de auto, wat krassen. Leuke uitvoering die hier niet leverbaar was ivm BPM besparingen (oa schijfremmen achteras, alles electrisch, armsteunen aan de stoelen voorin). Gereden als daily en bij 200k km ingeruild, regulier onderhoud zonder veel problemen (1x remklauw en 1 aandrijfas van € 75 van de sloop). Als de prijs maar goed....
Ben jij dat Piet? De man van de buurvrouw van de achterburen van Gullwings oom en tante ?

Terug
Bovenaan