Teutonia LXV :Geschwindigkeit

De SLC C107 had ook zo’n extra spijl, maar dan met louvres voor het achterste raampje.
nzI8tcg_d.webp

tja idd, maar dat past natuurlijk niet, die kan dan niet naar beneden, dan moet het een kleiner raampje worden.
Dat snap ik, maar dat het dan niet open kan is mijn probleem niet...
En voor de mensen die het wél kopen: wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Dat snap ik, maar dat het dan niet open kan is mijn probleem niet...
Dat is nou juist het bijzondere van Mercedes coupé’s, voor- en achterraam kunnen open en er is geen B-stijl waardoor er één grote opening ontstaat. Dat was zo bij de C107, C126 (SEC), C123, C124, C207 en dus ook bij de C238.

BMW doet het bijvoorbeeld anders, coupé’s hebben gewoon een B-stijl en achter zijn het vaste- of klapraampjes.

Laatst bewerkt:
Dat was inderdaad wel hey fijne van onze E93. Daar draaide het achterste zijruiten vernuftig weg. Zelfs met het dak dicht was dat erg fijn.

Dat kon dan weer door de hofmeisterknik. Bij de coupé paste BMW dat trucje echter niet toe, daar gewoon een dikke B-stijl.

IMG-1074.jpg

Hier lekker 2 weken in zuid Frankrijk aan het touren. Hier zetten we natuurlijk de uber lange afstandscruiser voor in.

Vandaag in Béziers, prachtige stad. Loei kleine parkeergarages met nodige uitdagingen en meermaals steken om überhaupt een bocht te kunnen maken.

Gelukkig hebben we nog de onvolprezen apart te openen achterruit ! Want zelfs zo strak tegen de muur stak de neus nog uit. Kan je nagaan hoe het is met de huidige vijf serie…

Precies at Dagdromer zegt. Echt een auto waar ik nog geen seconde hebberig van wordt. Terwijl een 'normale' sedan S-klasse W222 me al pakt als er een 4-cilinder Diesel in ligt.

@De Dude: dus..... wanneer staat de proefrit gepland?

Zou die man trouwens ooit wat verkopen? Het lijkt daar meer op een museum met vrij exclusieve uitvoeringen van hele mooie auto's. Elke keer als ik op zijn site kijk, staan er dezelfde bijzondere automobielen op.
Leitner zit in mijn woonplaats. Voorheen zat hij op een ander industrieterrein en kwam ik er regelmatig langs. Ik ken het bedrijf verder helemaal niet hoor, maar mij viel juist op dat er elke keer zoveel andere auto's stonden. Alsof hij ze soms ook in groepjes tegelijk verkoopt.

Altijd leuk om te zien welk bijzonder spul er staat. Zo smul ik van de ahorn gelb W116 bij Grooten….

Ik denk dat het merendeel van wat Leitner verkoopt naar het buitenland gaat.
Speaking....

Ik droom weleens en speel dan met de gedachten om af en toe een auto uit Nederland naar Amerika te brengen en hier te verkopen. Niet om grote winsten te maken, maar het moet op zijn minst kostendekkende hobby zijn.
Ik vertelde dit pas aan Twixin en dan hoop je met beide benen op de grond gezet te worden... maar nee, ze vond het een leuk idee.

Dus ik zit al te denken... wat voor auto's zouden in aanmerking komen? Financieel moet het wel leuk blijven, dus wat zou je kunnen met 5000 euro, zodat uiteindelijk met zo'n 10.000 euro een auto hier voor de deur heb staan?
Om te importeren moet de auto 25 jaar of ouder zijn. Het heeft natuurlijk ook geen zin om een auto te importeren die hier geleverd is. Een GTI is natuurlijk leuk, een Fiat Barchetta ook, of gewoon een leuke hatchback.

De komende maanden ga ik het een en ander op papier zetten en kijken wat de markten doen.

En dan gelijk een 20 of 40 voeter vol drukken of een andere manier van transport in gedachten?

Ik weet van een paar mensen die tractoren en andere machines uit de USA en CA halen dat het daarmee pas de moeite is als je een container compleet af laad met de voertuigen, losse onderdelen en alle hoekjes volgestouwd met prullaria, schaalmodellen en dergelijke.

Eens met @MACHINER. Er is hier toch op het forum iemand die in die containerhandel zit ?

En ik zou vooral voor Duitse stations gaan. Volgens mij zitten die nu in een leuke revival als ik beetje de pagina’s als keep up with the Bavarians moet geloven. Wat oudere E91s met non turbo zescilinders dat spul. Wordt wel krap voor 5k.

Bijzonder ook met automaathendel aan de stuurkolom.
Heb jij enige idee waarom Mercedes dit deed in die tijd? Die van mij heeft hem ook daar en het werkt wel prettig, maar het lijkt me nogal een dure oplossing voor een niet bestaand probleem.

Ik zoek al een tijdje een nieuwe inleg voor de middenconsole, waar normaal dus de pook zit, maar die zijn dus nergens te vinden. Of ze zijn (net als de mijne) ooit met een gatenzaag bewerkt, of kneiter duur.

BMW e34, e39, e46 of e36 touring verkoopt wel aan liefhebbers, maar het meeste daarvan is een hoop oude rommel tegenwoordig. Oude Land Rover Defender of militaire MB g klasse ook leuk

of een Peugeot 205 GTI, maar die krijg je niet meer voor 5 k

Heb jij enige idee waarom Mercedes dit deed in die tijd? Die van mij heeft hem ook daar en het werkt wel prettig, maar het lijkt me nogal een dure oplossing voor een niet bestaand probleem.

Ik zoek al een tijdje een nieuwe inleg voor de middenconsole, waar normaal dus de pook zit, maar die zijn dus nergens te vinden. Of ze zijn (net als de mijne) ooit met een gatenzaag bewerkt, of kneiter duur.
Beter te duur dan niet te krijgen :cool: . Het houtwerk compleet voor een oude Benz is inderdaad niet te betalen meer. Gewoon Ebay en Marktplaats in de gaten houden soms heb je een mazzeltje.

Voor wat betreft Leitner. Het grootste deel verkoopt hij naar het buitenland. De blauwe W116 die wij hadden gekocht voor een klant kwam ook bij hem vandaan. Hij koopt wel vaker een hele verzameling welke mondjesmaat geplaats wordt. Zo heeft hij in het verleden een stuk of wat SEC's met lage kilometerstand gekocht welke hij stuk voor stuk verkocht.

Ik vermoed dat, om makkelijker te integreren op de Amerikaanse markt, er niet te veel verschillen mochten zijn met de schakelbediening van de automaten van de thuismarkt.

Ik had in de W108 ook eentje aan het stuur. Waar die ook geleverd is in de middenconsole. Nu ook in de E500 en dat bevalt op zich prima. Heb geen uitgesproken voorkeur.

@Twix Tx is weer wat hollandser

is dat hout op het dashboard niet te herstellen of na te maken door ene meubelmaker? Alles is tegenwoordig toch na te maken met een 3d printer en of cnc? Stukkie hout erop lijmen en klaar

Het is niet zo'n ingewikkeld deel, dus dat is zeker een optie. Ik denk dat ik zelf nog wel een eindje kom, maar het is altijd wel leuk om dat soort dingetjes op ebay te scoren.

3D printen is ook zeker een optie, maar of de oppervlakte kwaliteit is mwa of het materiaal is erg bros. Op het werk zetten we het veel in, maar een stukje kunststof uit een spuitgietmal is toch een stukje mooier dan een 3D print.

@Twix Tx is weer wat hollandser

Ik post binnenkort wel foto's als ik hem ziet rijden.

Dit beantwoordt meteende vraag hoe auto's naar Amerika te verschepen... met een roro schip is waarschijnlijk het goedkoopste. Een container is alleen goedkoper als je hem helemaal vol stopt.

Dus ik zit al te denken... wat voor auto's zouden in aanmerking komen? Financieel moet het wel leuk blijven, dus wat zou je kunnen met 5000 euro, zodat uiteindelijk met zo'n 10.000 euro een auto hier voor de deur heb staan?
Voor 5k in NL een goede en voor de VS interessante auto oppikken zal inmiddels een hele uitdaging zijn...

Ik post binnenkort wel foto's als ik hem ziet rijden.

Dit beantwoordt meteende vraag hoe auto's naar Amerika te verschepen... met een roro schip is waarschijnlijk het goedkoopste. Een container is alleen goedkoper als je hem helemaal vol stopt.
er zijn toch wel bedrijven die dat doen? die stoppen 4 autos in een container,

er zijn toch wel bedrijven die dat doen? die stoppen 4 autos in een container,
Klopt, maar dan ben ik niet veel mee of minder kwijt dan een roro.

Voor 5k in NL een goede en voor de VS interessante auto oppikken zal inmiddels een hele uitdaging zijn...
Misschien is mijn conclusie binnenkort dat het 10k moet zijn. Hoeft in principe geen probleem te zijn. 5k klinkt alleen beter voor iets wat misschien onverkoopbaar is.

@R107 weet jij nog exact zo’n SL te koop als die jij hebt? Ook rood?
Ik kreeg vandaag een vraag van een goeie relatie of ik er een te koop weet…

Hennie werd jaren geleden niet te woord gestaan op de Horecava, Zijn vaste brouwer was destijds een grote jongen uit Amsterdam. Ze herkenden hem niet en konden hem niet verstaan.

Ik werkte als snotaapje in sales bij een brouwerij uit het oosten des lands en herkende hem toen hij onze stand betrad. Uiteraard kon ik z’n dialect verstaan. Voordat een hostess ‘m iets kon vragen had ik Hennie al naar het VIP gedeelte vergezeld en overgedragen aan de directie.

Die dag trok hij alle handel weg uit Amsterdam en stapte met al z’n zaken over…vergeet ik nooit weer!

Echt een gebroken man, heel triest om zo zijn glorieuze carriere te moeten eindigen.
Natuurlijk is het bizar dat zo’n project na 14 jaar nog steeds niet klaar is, maar de politiek heeft hem daarbij ook wel laten zwemmen en uiteindelijk keihard de nek omgedraaid.

Een aparte man... Omdenken als de beste, hoop goede ideeen, goed in opzetten, maar daarna commercieel goed verder gaan met de projecten was ingewikkeld. Grijze haren bij zijn financierders.

Misschien een eis van de financierders? Ik had dit nooit van hem verwacht. Visionair, stappen vooruit.

Kan vele verhalen vertellen over z’n zaken en hoe hij hier mee omging. Maar laten we het maar houden bij z’n auto’s. Immer Mercedes-Benz!

In de docu leek hij het grote niet meer helemaal van het kleine te kunnen scheiden, druk met ronde frikandellen etc. Maar ja, de man is inmiddels ook 76…

e1498a12d40e30f25e712f8882a75b9ad837db49.avif

Uit het financieel dagblad 2009

‘Ik koop een auto in tien minuten’​

Erwin Wijman
Rasondernemer Hennie van der Most heeft een Mercedes S 420 CDI van circa 1,5 ton. Zijn tiende Mercedes in 30 jaar. ‘Ik ben een man met een ster op de auto. Maar het is voor mij geen pronkmiddel. Een Mercedes is een werkmiddel.’

Wie: Hennie van der Most (59), ondernemer in horeca, recreatie en staal, en drijvende kracht achter DGA Network.
Bedrijf: ‘Ik heb 1500 man in dienst, in 30 jaar opgebouwd. Ik ben in 1975 begonnen met een ijzerhandel in de schuur achter mijn huis. Midden in een crisis, met veel werkloosheid, faillissementen, een rente van 13 procent. Gebruikt ijzer poetste ik op en verkocht ik door. Nu is horeca het grootste onderdeel. Er komen ook nieuwe attractieparken bij, gevestigd in oude fabrieken die ik ombouw, of een watertoren, kerncentrale, een ziekenhuis. Oude gebouwen blaas ik nieuw leven in. De kerncentrale in Kalkar heeft 8 miljard DM gekost, ik heb het gekocht voor 5 miljoen DM. Er komen nu 700 duizend bezoekers per jaar in Wunderland Kalkar. Dat moet naar 1 miljoen toe. Maar voor echte ondernemers is geld een middel en niet het doel. Continuïteit en groei, daar gaat het om. Ik ben een groeiondernemer. Een overnameondernemer is op macht en geld uit. Dat is de afgelopen jaren wel bewezen.’
Auto: ‘Ik heb een Mercedes S-klasse 420 Diesel. Hij is paarsblauw. Ik rij al dertig jaar Mercedes. Uit overtuiging. Ik heb er een stuk of tien gehad. Ik ben een man met een ster op de auto. Ik had eerst een 600 of 500 maar nu voor de eerste keer een diesel, sinds een jaar. Bij Wensink in Zwolle, de Mercedes-dealer, zeiden ze tegen mij: een diesel rijdt ook super. Dat klopt. Hij doet niet onder voor benzine. Het is een 8-cilinder. Hij rijdt heel goed. Top.’
Waarde: ‘Wat ie kostte? Dat weet ik niet meer. Ik koop een auto in tien minuten. Daar ben ik geen uren mee bezig. Die kleur, dat model, dat bied ik en klaar.’
Accessoires: ‘Ik heb een heel complete. Stoelverwarming en koeling in de stoelen. Leren bekleding, in zwart. Er zitten veel extra foefjes in. Hij waarschuwt met een signaal als je een obstakel dicht nadert. De auto volgt de voorganger. Als ik te dichtbij kom, remt ie vanzelf af.’
Andere vervoersmiddelen: ‘Een helikopter. Een EC 120, een Eurocopter. Vijfpersoons, heel degelijk, en supercomfortabel. Het is een van de geluidarmste. Dit is mijn derde sinds 13 jaar. Ik heb hem 7 jaar geleden nieuw gekocht voor 850 duizend euro, bij Heli Holland in Emmen. Het is een goede investering want ik kan er dezelfde prijs weer voor terug krijgen. En ik gebruik hem 2 of 3 dagen in de week. Ik zit nooit achter mijn bureau. Ik heb niet eens een bureau. Ik bezoek liever mijn bedrijven. Ja, ik nam het met mijn helikopter in een tv-reclame voor Toyota op tegen Vicky Butler Henderson in een auto. Bij de start is een auto sneller, maar op afstand wint de helikopter.’
Kilometers: ‘Met de auto 75 duizend. Met de heli 175 tot 200 vlieguren dus zo’n 30 tot 40 duizend kilometer. Ik heb geen vliegdiploma. Mijn piloot is soms ook chauffeur in de Mercedes. Maar ik rij meest zelf.’
Indruk op anderen: ‘Men vindt het een mooie auto. Maar voor mij is het geen pronkmiddel. Voor mij is een auto een auto. Ik moet er veilig in rijden, 75 duizend kilometer per jaar.’
Uitstraling bedrijf: ‘Alle managers bij ons rijden ook in een Mercedes. Dat zijn er een stuk of acht. Een Mercedes is een werkpaard. Een no-nonsense auto. Hij rijdt fijn. Hij is simpel te bedienen. Als ik een Mercedes koop, hoef ik geen uitleg.’
Status: ‘Ik hoef geen pronkauto. Achterop heb ik geen typeaanduiding. Ik loop er niet mee te koop. Ik ben zoals ik bén. Dat is een eigenschap van de echte ondernemer. Échte ondernemers zijn no-nonsense mensen.’

Onderhoud: ‘Doen we zelf, bij Autoservice Van der Most in Slagharen. We hebben een eigen wagenpark van 200 Mercedessen, kranen, heftrucks, vrachtwagens van DAF. De DAF is af. We werken ook voor derden, bijvoorbeeld APK-keuringen.’
Droomauto: ‘Ik ben supertevreden. Ik heb wel eens een keer gereden in een Mercedes SLR. Zo’n sportauto ja. Maar die viel mij tegen. Stúg. Doe mij maar een S-klasse.’

In mijn random zoektocht naar een mooie late e39 kwam ik ook deze e60 parel tegen….

Iemand ?

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 8.000
Kilometerstand: 298.470 km
Bouwjaar: 06/2003

Terug
Bovenaan