Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Het is een geweldig apparaat Funf, prachtige kleur. Bevalt ie goed?
En nu je hem een tijdje hebt, jij was ook altijd fan van de schuifdaken, mis je deze nu of valt dat wel mee?
Het blijft zonde dat het er niet in zit, maar ik mis het niet echt. Voor het overige is het een feestje, in alle opzichten. Ook leuk: vandaag heb ik een E92 325i opgehaald. Uit 2012, met M-pakket, leer, navi professional en automaat. Als auto erbij, waar ook de oudste in kan rijden, als ze binnenkort een rijbewijs heeft. Veiliger dan zo’n Fiat 500 en ze vindt hem helemaal leuk. Dat treft, dat vind ik ook. Het is de zescilinder met 218pk, echt een leuke motor voor zo’n auto.

Ik vond dit nog wel een aardig plaatje in Houston.
IMG-20260622-125804966-HDR-2.jpg

Of deze uit New Orleans.
IMG-20260617-172359719-HDR-2.jpg

In Texas en Louisiana is 80% Amerikaans, 10% Aziatisch (Toyota, Honda, Hyundai en Kia) en daarnaast Europees, met vooral veel modellen als de 330i en de BMW X7.
Omdat het kan. :D Ik wil de M140i nog even loslaten bij de Oosterburen binnenkort, is dat nog een beetje te doen op de E31 tegenwoordig?
IMG-20260508-160237095-HDR-2.jpg

En richting Stuttgart lijkt me het Porsche- en Mercedes-museum een must, of zijn er andere aanraders?

Omdat het kan. :D Ik wil de M140i nog even loslaten bij de Oosterburen binnenkort, is dat nog een beetje te doen op de E31 tegenwoordig?
IMG-20260508-160237095-HDR-2.jpg

En richting Stuttgart lijkt me het Porsche- en Mercedes-museum een must, of zijn er andere aanraders?
Mercedes en Porsche is altijd goed; daar vermaak je je wel.

Wellicht nog naar het Technik Museen Sinnsheim Speyer; Zowel auto's als vliegtuigen en oorlogstuig. Alleen al voor de Concorde en Tupolev op het dak van het museum is het al een aanrader. Je mag er namelijk ook binnen in kijken:

tupolev-_concorde_sinshem_2024.1900x0.webp

Dat techniekmuseum is waanzinnig. Vind ik een stuk leuker en interessanter dan het Mercedes museum.
Die vliegtuigen staan in Sinsheim, maar de locatie in Speyer is ook de moeite waard.

Was gister weer even genieten van onze S212. We willen er mee op vakantie, aankomend weekend, dus ik was, na een aantal drukke weken, vast wat aan het klooien met de surfspullen en de auto. Zou even naar de wasstraat en bij het starten geeft ie aan: "even wachten, auto komt omhoog". Kortom, luchtvering lek. Daarover nadenkend onderweg naar de wasstraat geeft ie aan: "Koelmiddel bijvullen" en begint ook meteen zwaar te sturen, dus koelwater op de riem, waterpomp kapot. De charmes van een oude auto zullen we maar zeggen. De garage zit dichtbij de wasstraat dus kon em daar zo neerzetten en waarschijnlijk wel op tijd klaar. Het zijn ook wel bekende kwaaltjes. Nieuwe waterpomp en 2 nieuwe luchtbalgen, compressor lijkt nog goed.

Ik rijd eigenlijk altijd in de 3 serie en toen ik thuis kwam gaf mw. w212 aan: "Ja, die melding van dat omhoog komen heb ik al vaker gezien". Het was nog lang onrustig in huize w212.

Dit moet ik ook niet zeggen tegen iemand die Autoscout iedere dag uitspeelt :ROFLMAO:

Zo dik zo’n ding; eerst nog maar eens een seizoen met de CLK en dan eens een proefritje maken ergens.
Probleem blijft nu wel dat de kinderen niet mee kunnen in een SL.

Of deze zomer mijn vrouw dan maar overtuigen van een 3e hobbyauto :unsure:

Ik was een paar weken geleden bij ER classics in Waalwijk. Gewoon om te kijken of ik in de toekomst liever een R107 of een R129 zou willen.

Conclusie: liever een R129; maar een leuke SLC (C107) zou ook wel passen. Ik werd zelf niet warm genoeg van de R107. In ieder geval niet van het aanbod bij ER.

Deze was mooi:

IMG-8811.jpg

Maar deze was het voor mij wel bijna helemaal:

IMG-8822.jpg

IMG-8823.jpg

Ik zag me al rijden; zonnebril op en dit op een cassettebandje:

De prijzen waren alleen wel aan de guitige kant daar in Waalwijk, maar het zaadje is geplant :D

Laatst bewerkt:
Leuk dat het zaadje is geplant! De R129 en C107 staan ook bij mij hoog op de lijst, met name een 450 SLC 5.0 in een mooie jaren 70/80 kleur. Een R129 in een mooie conditie zou ik ook nog wel weer willen.

Laatst bewerkt:
r129 vond ik als kind al een prachtige auto, maar heb er nooit eentje gehad. ondanks ik het er al ruim 10 jaar over heb :ROFLMAO:

moet er misschien dan toch maar eens van komen

Laatst bewerkt:
Ik was een paar weken geleden bij ER classics in Waalwijk. Gewoon om te kijken of ik in de toekomst liever een R107 of een R129 zou willen.

Conclusie: liever een R129; maar een leuke SLC (C107) zou ook wel passen. Ik werd zelf niet warm genoeg van de R107. In ieder geval niet van het aanbod bij ER.

Een mooie R129 is nog steeds best wel betaalbaar, de prijzen stijgen niet hard. Zal ook wel komen doordat deze in NL niet meer belastingvrij zullen worden.
Voor een mooie en goede R107 moet je inmiddels best veel geld neertellen. De C107 stijgt ook in waarde maar kosten nog altijd veel minder dan een vergelijkbare R107

Dit is een bekende toch?
Klopt is die van Marco.2 dagen na verkoop liep het blok in de soep. Kost wat maar heb je ook wat. Ondanks al het onderhoud toch de welbekende balansas en nokkenas. Zit een nieuw ruilblok en loopt weer als een zonnetje.

Deze was mooi:

IMG-8811.jpg

Maar deze was het voor mij wel bijna helemaal:

IMG-8822.jpg

IMG-8823.jpg

Ik zag me al rijden; zonnebril op en dit op een cassettebandje:

De prijzen waren alleen wel aan de guitige kant daar in Waalwijk, maar het zaadje is geplant :D
Als je de kans hebt altijd voor de nieuwe stoelen gaan die zitten echt geweldig. Hier veel plezier van de R129 gehad. Qua rijden en dynamiek onvergelijkbaar met de R107. Ook qua prijzen. De R107 is ook een stuk krapper.

Als je de kans hebt altijd voor de nieuwe stoelen gaan die zitten echt geweldig. Hier veel plezier van de R129 gehad. Qua rijden en dynamiek onvergelijkbaar met de R107. Ook qua prijzen. De R107 is ook een stuk krapper.
Ze zijn ook totaal niet vergelijkbaar. De 129 is zoveel moderner dan de 107, er zit dan ook 18 jaar ontwikkeling tussen want zo lang is de 107 in productie geweest. De R107 is een klassieker uit de tijd van de W116, de R129 is een youngtimer uit de tijd van de W140.

Voor mij een R129 in 't zilver met blauw interieur. 10 gaats eronder, en een lijn-6 heeft de lichte voorkeur boven een V8

Zoiets:

Voorwaarde is wel een knappe garage om de boel in te kunnen stallen. En die hebben we niet.
Zo ene, of een 91 of later Corvette C4 Coupe of Targa in groen metallic of helder rood. Ik ben hard aan het sparen mezelf die keuze te kunnen bieden binnen nu en 5 jaar.

Leuk dat het zaadje is geplant! De R129 en C107 staan ook bij mij hoog op de lijst, met name een 450 SLC 5.0 in een mooie jaren 70/80 kleur. Een R129 in een mooie conditie zou ik ook nog wel weer willen.

60b9ca3e-eee5-4eef-a565-1fe1492df2e2

Voor 38,5 mogen ze hem wel een keer dichter bij de polijstmachine houden, of anderzijds poetsen.

Verder wel een gruwelijk vette uitvoering :love:

Hier nog tips voor youngtimer / hobby auto verzekeraars? Advies verzekerd ken ik bijv al.
Advies verzeker is by far de beste en goedkoopste. Ik zweer bij Sjoert.
Ze zijn ook totaal niet vergelijkbaar. De 129 is zoveel moderner dan de 107, er zit dan ook 18 jaar ontwikkeling tussen want zo lang is de 107 in productie geweest. De R107 is een klassieker uit de tijd van de W116, de R129 is een youngtimer uit de tijd van de W140.
Helemaal eens.
Voor mij een R129 in 't zilver met blauw interieur. 10 gaats eronder, en een lijn-6 heeft de lichte voorkeur boven een V8

Zoiets:

Voorwaarde is wel een knappe garage om de boel in te kunnen stallen. En die hebben we niet.
Zo ene, of een 91 of later Corvette C4 Coupe of Targa in groen metallic of helder rood. Ik ben hard aan het sparen mezelf die keuze te kunnen bieden binnen nu en 5 jaar.
De 320 als je voor de laatste facelift wilt gaan anders de 300-24. Stoelen uit de facelift zitten zoveel beter. Vond de 300-24 wel een geweldig blok/ Lekker hoogtoerig maakte hem net ff wat sportiever.

ik wordt hier wel heel blij en hebberig van. Koopje eigenlijk als je het vergelijkt met een nieuwe G60 M5 die toch niet in de schaduw kan staan van deze. Wat was de M5 toen nog een elegante en smaakvolle verschijning. Nu is ie vooral dik, lomp en veel te zwaar.

M5 Competion Edition F10 nieuw!

Die cockpit zou ik me gelijk thuis voelen. tellerplaten en een klein scherm er naast.

Alleen het voorstel om een sedan swap te doen zal thuis niet met gejuich worden ontvangen vermoed ik:ROFLMAO:

ik wordt hier wel heel blij en hebberig van. Koopje eigenlijk als je het vergelijkt met een nieuwe G60 M5 die toch niet in de schaduw kan staan van deze. Wat was de M5 toen nog een elegante en smaakvolle verschijning. Nu is ie vooral dik, lomp en veel te zwaar.

M5 Competion Edition F10 nieuw!

Ah leuk hij staat online. Zag het filmpje op insta al. Is echt geen geld voor wat je krijgt. Maar denk nog net te vroeg om hier al liefhebbers voor te vinden die dit willen betalen

Mooie M5, maar toch wel prijzig. Ook al heeft hij maar 1.000 km op de klok. Dan moet je wel heel graag in dat model willen rijden. Ik zou dan zelf liever een jonge M3 sedan kiezen.

Terug
Bovenaan