Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Weet je, ook de mindere goden zoals een tweedehands Octavia, Superb of Golf kosten goudgeld bij de bekende aanbieders. En je krijgt er vaak geen drol voor qua inkoop/inruil. Onder het mom van ‘we moeten ook verdienen’. Zie de bekende inkoop video’s op YouTube.
Ik snap dat er geld moet binnenkomen maar de ‘handel’ maakt het zichzelf bijna onmogelijk. Vaak bedrijven die met extern geld zijn opgestart dus ze moeten de aandeelhouder behagen…
Ergens is de balans verdwenen. Benieuwd of jullie dat ook zo ervaren.

Geen wonder dat veel naar het buitenland gaat om te shoppen.

Ik ervaar dat zeker in m’n zoektocht en heb zelfs in m’n autoscout zoekfunctie Nederland uitgezet. Ik haal m zelf wel , is met de F11 ook prima gegaan.

Of schakel een bedrijf in zoals Gijs Automotive.

Hier ook weer beetje aan het rondkijken voor wat anders. Heb voor mezelf een shortlist gemaakt.
Porsche Cayman S
Porsche Boxster S
Porsche 911 4S (996)
BMW Z4 Sdrive2.0i (met tuning zit je aan hetzelfde vermogen als de 3.0 voor een schijntje)
BMW 430i cabrio
Mercedes E400 cabrio
Mercedes E63 (212)

Kortom ga nog van links naar rechts. Daar komt bij dat 212 eigenlijk nog prima bevalt.

Weet je, ook de mindere goden zoals een tweedehands Octavia, Superb of Golf kosten goudgeld bij de bekende aanbieders. En je krijgt er vaak geen drol voor qua inkoop/inruil. Onder het mom van ‘we moeten ook verdienen’. Zie de bekende inkoop video’s op YouTube.
Ik snap dat er geld moet binnenkomen maar de ‘handel’ maakt het zichzelf bijna onmogelijk. Vaak bedrijven die met extern geld zijn opgestart dus ze moeten de aandeelhouder behagen…
Ergens is de balans verdwenen. Benieuwd of jullie dat ook zo ervaren.

Geen wonder dat veel naar het buitenland gaat om te shoppen.
Dat klopt ten dele. Ik heb zelf echter proefondervindelijk ervaren dat je echt wel wat marge moet hebben tegenwoordig. Zeker met dit soort auto's. Met die 12 maanden consumentenbescherming loop je behoorlijk wat risico met dit soort auto's. Vergeet niet dat een simpele reparatie al snel in de 3 0'en loopt.

Hier ook weer beetje aan het rondkijken voor wat anders. Heb voor mezelf een shortlist gemaakt.
Porsche Cayman S
Porsche Boxster S
Porsche 911 4S (996)
BMW Z4 Sdrive2.0i (met tuning zit je aan hetzelfde vermogen als de 3.0 voor een schijntje)
BMW 430i cabrio
Mercedes E400 cabrio
Mercedes E63 (212)

Kortom ga nog van links naar rechts. Daar komt bij dat 212 eigenlijk nog prima bevalt.

E400 cabrio? Welk jaar?

Gisteravond onder het genot van een biertje twee nieuwe achterbanden onder de 212 gezet. Dat wil zeggen ik keek toe terwijl de ander het werk deed. Altijd leuk je eigen auto aan de onderkant aanschouwen. Op 1 versleten stabilisatorstang geen spatje roest. Was wel ff benieuw hoe het subframe was daar dit een aandachtspunt is. Maar hij heeft een goed leven gehad vermoed ik. Wat dat betreft blijft het een geweldenaar. Verbruik is binnen de perken en qua cruisen wordt het niet veel beter. Een S voegt in dat opzicht weinig toe. De ruimte daarnaast is ook wel handig. Dus volop twijfel.

Stang meteen besteld en die wordt er naar de vakantie onder gezet.

Ik ervaar dat zeker in m’n zoektocht en heb zelfs in m’n autoscout zoekfunctie Nederland uitgezet. Ik haal m zelf wel , is met de F11 ook prima gegaan.

Of schakel een bedrijf in zoals Gijs Automotive.
Moet wel zeggen als je het aanbod vergelijkt verschraalt het wel in hard tempo. Met alle kosten erbij wordt het voordeel rap minder.

Toch een interessante discussie om op in te haken als forumlezer, en ook omdat ik jullie in dit topic wat te bedanken heb: Als je de tijd hebt, kun je soms echt wel iets leuks vinden. Ik heb vorige maand een origineel Nederlandse W212 E400 uit 2014 gekocht. Bijna full option, sonderfarbe, 2 eigenaren, 87k, vraagprijs was 28k (na verlaging – ik hield ‘m al een poosje in de gaten). Is dat veel? Is dat weinig..? Zeg het maar.

Maar met een jaar Bovag-garantie, een MB B-beurt en 4 nieuwe Michelins en de inruil van een Lexus GS300h uit 2015 met 182k km, moest ik (tussen ons ;-): 14k bijbetalen. Dus het was niet zozeer de vraagprijs, maar meer de deal. En dit vond ik goed te behappen voor een vakantie/weekend-auto voor de komende jaren. Het moet gezegd worden dat ik ruim een jaar heb uitgetrokken om de markt in de gaten te houden en auto’s heb laten staan omdat het toch niet beviel, de voorwaarden niet aanwezig waren, of auto's niet netjes waren. En o.a. het enthousiasme van sommige forumbewoners over hun 212’s verbreedde mijn zoektocht buiten o.a. een C238, een CLS of S5, dank daarvoor.

Met inmiddels een retourtje Zuid-Frankrijk over de Route Napoleon achter de rug, bevalt de Benz meer dan uitstekend en is het een goede opvolger van de fijne GS. Ik zal wat foto’s uploaden in de komende dagen.

En als beide partijen blij zijn met de deal..... prima dus! Vriend van me met een autobedrijf zegt dan: De prijs is men na een week vergeten als het rijgenot groot is! Veel plezier met de auto!

Qua aanschaf lijkt me dat helemaal goed. Gefeliciteerd! Inderdaad wat je zegt, het gaat er wat erbij moet bij inruil (en je bent meteen van de Lexus af). Lange termijn weet je niet wat je tegen gaat komen maar liever vers beginnen dan achterstallige ellende a 4k per jaar wegwerken. Ik heb in ‘19 een W211 E500 gekocht en de eerste dure ronde was pas vorig jaar. Dit jaar was qua onderhoud weer niets bijzonders.

Toch een interessante discussie om op in te haken als forumlezer, en ook omdat ik jullie in dit topic wat te bedanken heb: Als je de tijd hebt, kun je soms echt wel iets leuks vinden. Ik heb vorige maand een origineel Nederlandse W212 E400 uit 2014 gekocht. Bijna full option, sonderfarbe, 2 eigenaren, 87k, vraagprijs was 28k (na verlaging – ik hield ‘m al een poosje in de gaten). Is dat veel? Is dat weinig..? Zeg het maar.

Maar met een jaar Bovag-garantie, een MB B-beurt en 4 nieuwe Michelins en de inruil van een Lexus GS300h uit 2015 met 182k km, moest ik (tussen ons ;-): 14k bijbetalen. Dus het was niet zozeer de vraagprijs, maar meer de deal. En dit vond ik goed te behappen voor een vakantie/weekend-auto voor de komende jaren. Het moet gezegd worden dat ik ruim een jaar heb uitgetrokken om de markt in de gaten te houden en auto’s heb laten staan omdat het toch niet beviel, de voorwaarden niet aanwezig waren, of auto's niet netjes waren. En o.a. het enthousiasme van sommige forumbewoners over hun 212’s verbreedde mijn zoektocht buiten o.a. een C238, een CLS of S5, dank daarvoor.

Met inmiddels een retourtje Zuid-Frankrijk over de Route Napoleon achter de rug, bevalt de Benz meer dan uitstekend en is het een goede opvolger van de fijne GS. Ik zal wat foto’s uploaden in de komende dagen.
Zo op het oog geen gekke deal. Een GS met die kilometerstand doet zo'n 18/19 vraagprijs en is geen hardloper. Dan is 14 inkoop een prima inruil. Ik was nooit zo van de 212 tot ik er zelf 1 kocht. :cool:

Benieuwd naar de foto's.

Dat klopt ten dele. Ik heb zelf echter proefondervindelijk ervaren dat je echt wel wat marge moet hebben tegenwoordig. Zeker met dit soort auto's. Met die 12 maanden consumentenbescherming loop je behoorlijk wat risico met dit soort auto's. Vergeet niet dat een simpele reparatie al snel in de 3 0'en loopt.

Het leed dat autoverkoop heet :p

Ik voel ‘m aan.
Het zal soms niet makkelijk zijn.

Klinkt als een mooie en goed doordachte upgrade, benieuwd naar de foto's. Ik kan me niet meer herinneren wat ik moest bijbetalen voor de overstap van de A45 AMG naar de M140i, maar zou niet meer terug willen en daar gaat het uiteindelijk toch om. :)

De foto's. Dit is dus Spinell blue (585) volgens de datacard, wat in de folder als 'speciale lak' stond als Covellin blue. Maar beide zijn 585, dus hetzelfde als ik het goed begrijp.
IMG-20260719-105956680-HDR.jpg

IMG-20260718-145729922-HDR.jpg

En heel compleet. Wat er niet op zit uit de categorie jammer: standkachel, verwarmbaar stuur, B&O (maar H&K is prima), geen massagestoelen maar multicontour. Verder gelukkig geen 4matic, geen 19 inch, geen getinte ramen (jackpot) en wel een licht interieur (2x jackpot). Dat is het volgens mij zo'n beetje buiten de Designo-achtige opties en nightview.

IMG-20260813-170258381-HDR.jpg

Ik denk dat als ik de kans had gehad om deze auto zelf samen te stellen, ik het niet of nauwelijks anders had gedaan. Verder is ie in een hele nette staat, zeker niet als nieuw (kleine krasjes, en de velgen zijn niet ongehavend), maar wel netjes.

Het rijdt echt heel mooi, qua aandrijving misschien niet zo smooth als de Lexus (die eCVT + de 2.5 is echt een fijne combi als je rustig rijdt), maar het koppel + de reserve + airmatic + allerlei andere luxe maken het een heel andere beleving.

Dat is wel een schoonheid, net die ene op de oldtimerdag bij R107 in zijn topic. Echt een ultieme smaakvolle combinatie! De motorisatie zou me voor zo'n SEC echt een worst wezen btw. Een 380 lijkt me al leuk genoeg!

Terug
Bovenaan