Teutonia LXV :Geschwindigkeit

XT6, wel wat ouderwetser, maar ik vind het wel een aardig model

6c92e3be1a564271a727e68b11150e77.jpg

We hadden pas een XT4 te leen, maar dan heb je toch een heel erg GM gevoel binnenin. Wel jammer, wat ziet er goed uit van buiten.

Mooie keuzes en bedankt voor het meedenken. Californië is echter iets te ver rijden voor me, vanuit Houston. De Mercedes is voor mij de keuze uit dit rijtje.
Ah ja, ik heb niet op locatie gelet, want ik wist niet waar je woonde. Maar het moest vooral een grove indicatie geven van het aanbod en wat er te krijgen is voor het geld en de verdere eisen. ;)

Morgen gaan we eens op bezoek bij de Mercedes dealer. Twixin had al een afspraak gemaakt, zei ze toen ik thuis kwam.

We gaan eens kijken wat eventueel bevalt. Naast de GLC en GLE is zelfs een CLA in de juiste kleur een optie. Als het goed is staat er eentje in MANUFAKTUR Hyper Blue. Ik ben benieuwd.

W1K5J4HB7RN470113_EXT060.jpg

Mijn gevoel zegt dat er binnenkort best wel eens een Mercedes op de oprit zou kunnen staan.

De "voorlopige droomauto" is ook al gespot. Maar daarvoor moet het budget echt teveel omhoog.

9.jpg

Bij de Land Rover gaan we waarschijnlijk wel even kijken, maar ik denk dat we verstandig moeten zijn en die te laten voor wat het is.

Ah ja, ik heb niet op locatie gelet, want ik wist niet waar je woonde. Maar het moest vooral een grove indicatie geven van het aanbod en wat er te krijgen is voor het geld en de verdere eisen. ;)
Ik heb ook nog even naar de Alfa Stelvio gekeken. Op zich een goede tip, had ik nog niet aan gedacht. Ik stond er pas op een autoshow even naar te kijken maar het deed me gek genoeg niet zo veel. Ik werd er niet hebberig van.

interieur kleur moet je wel van houden

949a2f153c3049ac896412e4ef73d0bb.jpg

Used 2021 Mercedes-Benz GLC 300​

• 55,811 miles

• 2.0L 4-Cylinder Turbo Gas Engine

• 22 City / 29 Highway

• Designo Cardinal Red Exterior

• Saddle Brown Leather Seats

• 9-Speed Automatic Transmission

• 2 wheel drive - rear
  • $24,400

Dit interieur valt hier goed in de smaak. Misschien dat er eentje dichterbij opduikt

Morgen gaan we eens op bezoek bij de Mercedes dealer. Twixin had al een afspraak gemaakt, zei ze toen ik thuis kwam.

We gaan eens kijken wat eventueel bevalt. Naast de GLC en GLE is zelfs een CLA in de juiste kleur een optie. Als het goed is staat er eentje in MANUFAKTUR Hyper Blue. Ik ben benieuwd.

W1K5J4HB7RN470113_EXT060.jpg

Mijn gevoel zegt dat er binnenkort best wel eens een Mercedes op de oprit zou kunnen staan.

De "voorlopige droomauto" is ook al gespot. Maar daarvoor moet het budget echt teveel omhoog.

9.jpg

Bij de Land Rover gaan we waarschijnlijk wel even kijken, maar ik denk dat we verstandig moeten zijn en die te laten voor wat het is.
Voor die moet je ook nog ‘wat’ aan kosten reserveren.

Haha, dus de dame komt zelf met de CLA aan als optie en heeft ook al een afspraak gemaakt?
Ik weet genoeg :ROFLMAO:

Collega van me heeft er eentje in bestelling staan als onderstaand.
Spectraalblauw.
Ook pittig kleurtje.

IMG-0821.png

Die Macan heb ik hier eens op het erf gehad van een neef. Destijds had ik een Skoda. Ik herkende veel onderdelen meteen, zoals krek hetzelfde open dak…
Bij mij bekruipt dan altijd het gevoel dat zo’n apparaat gewoon te kostbaar is voor wat het is.

GLC heb je ook als coupé toch? Dan net iets fraaier in mijn ogen.

We gaan vandaag gewoon even lekker bij Mercedes op bezoek en kijken wat bij ons past.

De Macan zit boven het ons gestelde budget, maar blijft een optie voor over een paar jaar.

Macan of Cayenne zou ik ook niet 123 als een tweedehandsje kopen als je allergisch bent voor fijne sponsor bijdragen aan de lokale dealer.

Ik denk dat de shortlist vaststaat:

1. Mercedes CLA
2. Mercedes GLC

20250628-153931.jpg

20250628-152256.jpg

We gaan eerst binnenkort op vakantie en dan gaan we de koop doorhakken. Het zijn wel wat uiteenlopende auto's natuurlijk.

Uiteindelijk moet Twixin er in rijden, dus zij heeft de keuze. Ze vind zo'n CLA in Hyper Blue echt super. Ik ook.

Rood staat prima op de GLC.

Zo, die knallen van het scherm af zeg!
Welke motorisering hebben ze?

Zie dat de CLA al het facelift model is, dus gelukkig zonder die harde rem-ingreep bij de rijhulp.

Beiden fraaie auto’s en lekkere kleurtjes. Maar ik dacht dat het een SUV moest zijn? :p

En kunnen jullie al die ruimte missen? Van een x5 naar een cla, dat is nogal een verschil..

Zo, die knallen van het scherm af zeg!
Welke motorisering hebben ze?
Dit zijn onze favoriete kleuren. Echt fraai.

Motorenaanbod is hier wat beperkt. Het gaat om de CLA250 en GLC300. Beiden dus een 2 liter viercilinder.

Beiden fraaie auto’s en lekkere kleurtjes. Maar ik dacht dat het een SUV moest zijn? :p

En kunnen jullie al die ruimte missen? Van een x5 naar een cla, dat is nogal een verschil..
Welkom in de wondere wereld van irrationele keuzes :rolleyes:
De ruimte hebben we niet nodig, Twixin heeft echter voorkeur voor SUV. Maar de CLA is echt mooi, zowel binnenin als buiten.

Ja, zoiets ja. Alleen bij Feyenoord en Ajax blijf je in principe ook trouw in slechte tijden.

20 jaar geleden kocht ik mijn eerste BMW en eigenlijk nooit echt overwegen Mercedes te gaan rijden. Maar we hebben zoveel pech gehad met onze huidige X5, plus dat ik de huidige modellen gewoon niet mooi vind.

Ja, zoiets ja. Alleen bij Feyenoord en Ajax blijf je in principe ook trouw in slechte tijden.

20 jaar geleden kocht ik mijn eerste BMW en eigenlijk nooit echt overwegen Mercedes te gaan rijden. Maar we hebben zoveel pech gehad met onze huidige X5, plus dat ik de huidige modellen gewoon niet mooi vind.
En de huidige X5 40i ?

Ach, ik vind het echt onzin. Al ruim twintig jaar rijd ik met veel plezier afwisselend BMW en Mercedes. Beide merken hebben hun eigen karakter, stijl en rijbeleving, en ik kan oprecht zeggen dat ik beiden enorm waardeer. Waarom zou je het één afwijzen, puur omdat je het ander bewondert? Dat voelt voor mij als een onnodige beperking.

Voor mij zit er juist ook charme in de afwisseling, het proeven van verschillende smaken, het ervaren van wat elk merk uniek maakt. Merktrouw is prima, maar het openstaan voor meerdere topmerken verrijkt je ervaring als autoliefhebber alleen maar. Ik zie het juist als een luxe dat ik beide kanten heb mogen ontdekken en waarderen. ;)

Bij ons thuis was het bmw & MB, moeders BMW en mn vader in Mercedes, en soms wisselen ze de beker.
Huidige x5 vind ik ook nog een mooie auto, maar is van het oude BMW, er zal binnenkort ook wel een nieuwe komen die net zo mooi is als de huidige 5

Merkentrouw is zooo 1997…. ;)

Heel eerlijk heeft de autoindustrie het daar natuurlijk zelf naar gemaakt. Stellantis en VAG voorop!
Als je trouw bent aan Stellantis of VAG is het wel makkelijk. 38 merken per concern en alles komt bekend voor.

• Haha
Waarderingen: ENTE
Ach, ik vind het echt onzin. Al ruim twintig jaar rijd ik met veel plezier afwisselend BMW en Mercedes. Beide merken hebben hun eigen karakter, stijl en rijbeleving, en ik kan oprecht zeggen dat ik beiden enorm waardeer. Waarom zou je het één afwijzen, puur omdat je het ander bewondert? Dat voelt voor mij als een onnodige beperking.

Voor mij zit er juist ook charme in de afwisseling, het proeven van verschillende smaken, het ervaren van wat elk merk uniek maakt. Merktrouw is prima, maar het openstaan voor meerdere topmerken verrijkt je ervaring als autoliefhebber alleen maar. Ik zie het juist als een luxe dat ik beide kanten heb mogen ontdekken en waarderen. ;)
Klopt hoor. Ik zat maar te geinen hierboven. Wel pastte BMW lange tijd bij onze wensen, dat is wel zo. Toen we bijvoorbeeld een cabrio zochten, hebben we echt vanalles gereden, maar de 3-serie gaf ons het beste gevoel.

Qua motoren net zo. Ik heb een BMW K1600GTL, een ideale motor voor wat ik zocht. De zescilinder motor is een juweeltje.

BMW en Mercedes, beide goede merken, vorig jaar een proefrit in een Mercedes A-klasse gemaakt, en dit jaar in een BMW 1 en 3 serie, alle 3 auto's reden prima.

• Leuk
Waarderingen: funf
En de huidige X5 40i ?
De voorkant vind ik niet mooi. De grille is te groot en wat ze met die bumper hebben gedaan... is een beetje afhankelijk van de versie, maar ik vind het niet mooi.

eadbdb5c224660cda4fb65b5e42c5b14.png

De achterkant vind ik daarentegen wel geslaagd.

2025BMS190002_640_02.png

Jep eens, die zilveren rand moet eigenlijk ff in de kleur van de auto worden gewrapt, dan is het wel goed te doen

Ik wist niet eens dat de huidige x5 zon lelijke bumper heeft.

BMW heeft vast een zeer fijn aanname beleid qua diversiteit en inclusie. Dat ze nu blinde mensen op de ontwerp afdelingen hebben werken (y)

Haha, is het zo erg? Zo'n X5 heeft een M-pakket nodig, dan staat er toch wel een mooie auto. Het rijdt geweldig en de afwerking van het interieur is voorbeeldig.

Allemaal zo lomp en onbenullig geworden. Ook de X3.
Had ik ooit al eens gezegd dat ik sowieso geen fan ben van SUV’s? :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: funf
Heb best vaak in een X5 gereden. Is op zich natuurlijk weinig mis mee. Inderdaad prima in en uitstappen, opa Rembrandt :ROFLMAO:
Het is het lompe waar ik moeite mee heb. Geen mooie verfijnde lijnen. En die belachelijke nieren wennen niet.

Heb best vaak in een X5 gereden. Is op zich natuurlijk weinig mis mee. Inderdaad prima in en uitstappen, opa Rembrandt :ROFLMAO:
Het is het lompe waar ik moeite mee heb. Geen mooie verfijnde lijnen. En die belachelijke nieren wennen niet.
Dat lompe is echt in de mode nu. Past bij de tijdgeest, zullen we maar denken.

Terug
Bovenaan