Teutonia LXV :Geschwindigkeit

de m2, 3,4, x5 en 8 serie zijn nog mooi.

de 8 zal wel niet meer terugkomen, en de nieuwe x5 zal ongetwijfeld ook lelijk worden met een goedkoop interieur.

• Leuk
Waarderingen: ENTE
vroeger was een m3 of een m5 echt nog bijzonder. Als ik nu naar nederland kom zie ik bijna bij iedereen een m3, m5 (of 911) in de garage staan. Dat die dealer dan volstaat met m modellen verbaast me niks.
Het was de hal met zeer jong gebruikt waar opvallend veel echt M spul staat. Dealer zelf - de nieuwe dus- waren juist de M-lines.

In sommige gebieden in NL staat het inderdaad vol met mooi spul. Maar zeker niet overal hoor, maak je geen illusies…

Viel mij ook meteen op, kan echt niet op zo’n dure auto.
Binnenkort ook maar even een kijkje nemen bij ‘mijn’ BMW-dealer. Al vind ik het meeste nieuwe spul helaas niet heel begeerlijk. M240i, M2, M3 Touring of een gewone 3-serie, rest niet heel interessant. Z4 is ook einde oefening. Misschien dat de Neue Klasse wat verandering brengt.
Er stond een prachtige jong gebruikte M2. Ook was er een M8 in een hele speciale groene kleur, naam is me ontschoten. Was al verkocht. Scheen een erg uniek apparaat te zijn.

Edit: het was zulks! Een First Edition in Aurora Diamant Grün.

Laatst bewerkt:
Nu ja, de F40 hebben ze onlangs toch een beetje aangescherpt? En nu dus voorzien van een foeilelijk dash.
F70 heet ie nu. Vreselijk apparaat.

Deze dus!

Laatst bewerkt:
Nu ja, de F40 hebben ze onlangs toch een beetje aangescherpt? En nu dus voorzien van een foeilelijk dash.
F70 heet ie nu. Vreselijk apparaat.

Ah dat hok. Die had ik alweer uit mn geheugen gewist. Sinds die f40 is de 1-serie compleet irrelevant geworden in mijn hoofd. LCI g20 vind ik ook al zo vreselijk met dat gebogen scherm.

De huidige X5 lijkt nog goed te verkopen. Die zie ik werkelijk overal. Snap ik ook wel, het is nog steeds een mooie en goed afgewerkte auto.

Ja bijna heel de directie over alle landen rijdt zo een x5. Allemaal 45e natuurlijk. Hier in de straat staan er ook al 3. Vind het echt een hele mooie wagen. Maar ook deze liefst pre facelift ivm dash.

Allemaal 45e natuurlijk
hier gewoon diesel, is dan ook de goedkoopste variant. Het is dan ook nog een vrij nette auto, met een redelijk interieur. Al zie ik liever het dash van 2019, met meer knoppen, maar dat is per auto 5 euro duurder, dat zien we dus nooit meer terug.

Ik wil de iX3 echt zo graag mooi vinden en er enthousiast van worden. Maar het lukt me nog niet.

• Verdrietig
hier gewoon diesel, is dan ook de goedkoopste variant. Het is dan ook nog een vrij nette auto, met een redelijk interieur. Al zie ik liever het dash van 2019, met meer knoppen, maar dat is per auto 5 euro duurder, dat zien we dus nooit meer terug.

Spanje zitten we inderdaad niet :geek:

‘gewone’ medewerkers moeten al elektrisch, directie mag nog phev..

X5 met 3.0d klinkt wel echt geweldig. Heb er ook heel even naar gekeken, bij Ekris stond er 1 voor <60k. Maar die wegenbelasting……

Ente: "Het dash van de vernieuwde 1-serie is echt erbarmelijk geworden zoals @MB 300SL laatst al poste hier. Ik snap werkelijk niet waarom mensen nog voor zo’n auto kiezen. Je kijkt dan de hele dag tegen een dieptriest gebeuren aan."

Wie zit er nu de hele dag in z'n auto? Of dienen we een crisisteam voor die bestuurders op te richten?

Kun je bij jou de rijhulpsystemen op een eenvoudige manier uitzetten Ente? Bij mij redelijk eenvoudig, met een druk op een knop op het dashboard krijg je het scherm waarin je de snelheidspiepjes en Lane-assist kunt uitzetten. En de snelheidspiepjes kunnen ook worden uitgezet door de volume-laag toets op het stuur kort ingedrukt te houden.

Maar irritant blijft het wel, je moet het bij elke rit weer doen. Ik hoop dat er bedrijfjes zijn die het permanent kunnen uitschakelen, maar dat schijnt dan weer gedoe te kunnen geven met de verzekering. Belachelijk gedoe, want nu is het juist onveiliger omdat je aan het begin van elke rit je ogen even niet op de weg hebt gericht.

De huidige X5 lijkt nog goed te verkopen. Die zie ik werkelijk overal. Snap ik ook wel, het is nog steeds een mooie en goed afgewerkte auto.
Het is echt bi-zar hoeveel je die ziet rijden. Dat haalt voor mij altijd wel de charme er vanaf - als heel de wereld erin rijdt

Ik vind de LCI minder fraai dan de pre-LCI wat @S J 1001 ook al zegt, maar het blijft nog steeds een ijzersterke aanbieding. Vooral de achterlichten, koplampen (verticaal) en natuurlijk dat lelijke interieur scherm... Was bij de pre LCI veel mooier verwerkt en al loeigroot. Is ook bij de dreier het geval

Ik heb 1,5 jaar geleden op het punt gestaan een X5 45e (pré LCI) aan te schaffen, wat een mooie auto was dat! Was ook de dikst mogelijke uitvoering, met overal 2-kleurig nappaleer creme met donkerblauw. Ik kreeg bijna het gevoel alsof ik in een Rolls of Bentley zat, zo luxe en mooi. Maar een paar weken terug zat ik bij de dealer even in een nieuwe 50e en wat viel mij dat zwaar tegen. Het dashboard is vernacheld door het gebogen hoekige scherm wat niet past bij de ronde vormen van het overige interieur, lelijke knoppen op de ventilatieroosters, minder mooie materialen... ik vond dat echt een afknapper.

Het halve land rijdt er inmiddels mee en dat vind ik dan weer jammer. Ik heb de LCI ook nog wel overwogen, omdat de X5 gewoon een erg prettig rijdende auto is en praktisch. Maar een touring vind ik dan toch mooier dan een SUV.

Velen houden van een SUV omdat je "zo lekker hoog zit". Dat is natuurlijk ook wel zo, maar zelf zit ik nog altijd het liefste in een sedan/estate/touring etc. Stoel achterover gekanteld in de laagste stand, stuur maximaal uitgeschoven, heerlijk cruisen. In een SUV zit ik teveel op de bok, die hoge ruiten om mij heen, voor mij is dat het niet.

Velen houden van een SUV omdat je "zo lekker hoog zit". Dat is natuurlijk ook wel zo, maar zelf zit ik nog altijd het liefste in een sedan/estate/touring etc. Stoel achterover gekanteld in de laagste stand, stuur maximaal uitgeschoven, heerlijk cruisen. In een SUV zit ik teveel op de bok, die hoge ruiten om mij heen, voor mij is dat het niet.
Yes precies hetzelfde hier. Dat hoge overzichtelijke snap ik wel en is fijn, maar weegt voor mij niet op tegen echt betrokken zijn bij het rijden.

Dat vind ik altijd zo fijn aan BMW. Je stapt in en de auto vouwt zich om je heen. Alsof je dat jasje aandoet wat je al 10jaar hebt en precies naar jouw lichaam is gaan vormen.

Dit heb ik echt minder met de huidige X5 (ik heb veel in de E70 gereden, daar had ik dat wel!)

@MB 300SL bij de i5 was ik wel onder de indruk van het uitzetten van die systemen met één knop op het stuur.

De e53 heb ik ook nog veel gereden. Vooral de 4.4i. Onderhoudskosten waren niet mis maar wat reed dat ding geweldig! Reed toen zelf ook e39 dus was een feest van herkenning. E39 was voor mij wel fijner alleen had ik geen v8. Ooit wel bijna een e39 540i h6 met himbeer interieur gekocht…. Nog steeds spijt dat ik dat niet heb gedaan toen

Ik wil de iX3 echt zo graag mooi vinden en er enthousiast van worden. Maar het lukt me nog niet.

ik heb hetzelfde, van 3/4 van achteren best mooi, maar dat neusjes klopt gewoon niet helemaal.

als die neus meer als die vision concept was geweest, had het volgens mij meer geklopt. Maar misschien is dit ding irl veel mooier

1bvI3hk.jpeg

Wie zit er nu de hele dag in z'n auto? Of dienen we een crisisteam voor die bestuurders op te richten?

ik zit soms maar 4 minuten in een auto, dan wil ik die 4 minuten wel tegen een mooi dash aankijken, het is nou niet dat die autos bepaald gratis zijn.

@ dashboard

:cool:

@suv Niks voor mij ook. Ik voel me er altijd ietwat ongemakkelijk in qua zitpositie. Wat @De Dude zegt, je moet een auto een beetje aantrekken.

De Mercedes staat op nieuwe pantoffels en er is het een en ander aan vervangen inclusief grote beurt. Hij gaat nog naar Wensink volgende week, er zit roest op het subframe achter, bekende kwaal en die wordt onder garantie vervangen. Maar weer eens hulde aan Mercedes wat dat betreft. De G21 (met het verfoeide dashboard :LOL:) staat op 127k probleemloze kilometers. Eigenlijk ben ik wel dik tevreden op dit moment en hopelijk ook voor de komende jaren. Fijne 3 serie met M sport spullen (onderstel, remmen en sturing) voor het echte BMW gevoel en een S212 voor het echte Mercedes gevoel, niet dik uitgerust zoals de BMW, maar prima zo.

Uiteraard was een M340i en een E350 cdi ultiem geweest qua gevoel van beide merken, maar dit gaat ook best en economisch wat beter ook.

Kun je bij jou de rijhulpsystemen op een eenvoudige manier uitzetten Ente? Bij mij redelijk eenvoudig, met een druk op een knop op het dashboard krijg je het scherm waarin je de snelheidspiepjes en Lane-assist kunt uitzetten. En de snelheidspiepjes kunnen ook worden uitgezet door de volume-laag toets op het stuur kort ingedrukt te houden.

Maar irritant blijft het wel, je moet het bij elke rit weer doen. Ik hoop dat er bedrijfjes zijn die het permanent kunnen uitschakelen, maar dat schijnt dan weer gedoe te kunnen geven met de verzekering. Belachelijk gedoe, want nu is het juist onveiliger omdat je aan het begin van elke rit je ogen even niet op de weg hebt gericht.

Dat kan gelukkig behoorlijk eenvoudig; piepjes door volumeknop inderdaad ingedrukt te houden en de lane assist ook via sneltoets. Beide via stuurbediening of via scherm.
En heel eerlijk, de ingreep bij lane assist heb ik op ‘laat ingrijpen’ gezet. Dat doet ie vervolgens ook. Het volledig uitschakelen laat ik dus vaak achterwege.

Sowieso is de lane assist een regelrechte verbetering bij de facelift, De vorige CLA had een nogal bruuske remingreep en een zwieper aan het stuur.

Ik doe eigenlijk alles via stuur of spraakbediening, dat scheelt weer vette vingers op scherm!

Eenvoudigst was bij Dacia laatst. Gewoon 1 knop naast het stuur.

Laatst bewerkt:
Het is als bij zoveel grondige facelifts, er wordt teveel geknoeid aan het oorspronkelijke design waardoor het totale plaatje niet meer klopt.

@ dashboard

:cool:

@suv Niks voor mij ook. Ik voel me er altijd ietwat ongemakkelijk in qua zitpositie. Wat @De Dude zegt, je moet een auto een beetje aantrekken.

De Mercedes staat op nieuwe pantoffels en er is het een en ander aan vervangen inclusief grote beurt. Hij gaat nog naar Wensink volgende week, er zit roest op het subframe achter, bekende kwaal en die wordt onder garantie vervangen. Maar weer eens hulde aan Mercedes wat dat betreft. De G21 (met het verfoeide dashboard :LOL:) staat op 127k probleemloze kilometers. Eigenlijk ben ik wel dik tevreden op dit moment en hopelijk ook voor de komende jaren. Fijne 3 serie met M sport spullen (onderstel, remmen en sturing) voor het echte BMW gevoel en een S212 voor het echte Mercedes gevoel, niet dik uitgerust zoals de BMW, maar prima zo.

Uiteraard was een M340i en een E350 cdi ultiem geweest qua gevoel van beide merken, maar dit gaat ook best en economisch wat beter ook.
Lekker uitzicht hè? De E bevalt hier zo goed dat ik er denk nog ff mee door blijf rijden. De 5,5 liter doet zijn werk zo fijn. Een heerlijke cruiser en met woon werk 1 op 10. En af en toe even op zijn staart trappen en je zit moeiteloos op de 250.

Had hem eigenlijk voor de handel maar eigenlijk heb je zelf niet meer nodig dan dit. Ruimtewonder on steroïds.

IMG-0999.jpg
IMG-0998.jpg

De lol van Marktplaats, een zo goed als nieuwe originele BMW autotelefoon…
Er zit ook een originele houder bij, maar dan moet ik gaan schroeven etc. Dat lijkt me niet zo verstandig.

Wens is wellicht om ‘m om te bouwen zodat je via je iPhone verbinding kan maken. Zijn meerdere bedrijven die dat doen. Geinig!
(en dan maar hopen dat je oom agent niet treft…)

Ha, die had ik in mijn 520d E39. Geweldig goede installatie en zo mooi ingebouwd in de armsteun, inclusief chique telefoonantenne op de achterruit. Leuk als je die nog eens op de kop kunt tikken!

Ik had dit ook in mijn e38, werkend! Zodra ik instapte schakelde de sim over naar de auto. In de e39 nooit ingeregeld

(en dan maar hopen dat je oom agent niet treft…)
Ja meneer het zit gewoon in m'n auto, kan er ook niks aan doen...

Zonder dollen. Telefoon aan de oor heb ik zelf niet zo'n moeite mee, gevoelsmatig leidt dat net zo min af als gewoon over de carkit behalve dat je dan met 1 hand stuurt (maar eerlijk, wie stuurt er altijd met twee handen?). Afgeleid van de weg door naar een scherm te staren is het grootste gevaar.

Moet altijd wel lachen als ik het iemand zie doen, er moet een reden zijn waarom die niet aan de auto is gekoppeld. Je hebt of een huurauto, of het is je drugstelefoon of de 2e telefoon voor je minnares ;) !

Laatst bewerkt:
Gelukkig zijn er andere media waarop plaatjes delen eenvoudiger is…:D
Geweldig apparaat in een eveneens geweldige kleurstelling Funf(y)(y)

• Leuk
Waarderingen: funf
Mooi, groene kleur staat hem ook prachtig. Ik zie het paneel van raambediening nu in pianolak en ook instaplijsten. Hoogwaardiger dan voorheen bij de nieuwe 5/i5.

Geweldig @funf :love:
Dat interieur doet sterk denken aan Cinnamon/Zimt Individual uit de E39

3 januari, dus mooi 2026 op het kenteken…:LOL:

• Leuk
Waarderingen: funf
Ja, mooi meegenomen! Als ik wilde, kon het nog wel dit jaar. Maar ik heb geen haast en bij de dealer was het druk. Ze hebben zo meer tijd voor aflevering. Dat interieur is nog wat lichter dan Zimt, ik ben er superblij mee. Ook dat was een gokje, net als de kleur. Ik heb voor die enorme luchthappers aan de voorkant nog roosters besteld van Zunsport. Mooi op maat en het ziet er degelijk uit. Die monteren ze bij de garage ook meteen.

• Leuk
Terug
Bovenaan