Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Iemand hier nog een kerstbonus ontvangen van, pak hem beet, €159.875?

49362240-11-1-1280x960.jpg

Ik wacht op eentje zonder privacyglas.

In de VS zie je dat nu vaker, auto’s zonder privacy glass. Terwijl het daar ooit begon. Inderdaad mooier.
In de VS was dan het voordeel dat de voorruiten ook getint mochten zijn, dan oogt het wel heel strak. Ondanks dat vind ik het sowieso wel mooi, met rondom helder glas wordt het zo'n doorkijk-auto, vooral bij een station. Bij een sedan daarentegen vind ik het zonder privacy glass wel mooier.

• Leuk
Waarderingen: funf
Klopt, maar dit is de beste foto die ik even kon vinden. Ik weet dat zowel mijn Expedition en Bronco vóór iets lichter zijn. Maar eigenlijk is de Bronco wat mij betreft iets te donker.

Ik heb sinds jaaaaren weer eens geen privacy glas.
Het zicht rondom is echt vele malen beter. Bij bepaalde auto’s geeft het absoluut een meerwaarde dat donkere glas, bij sommige geeft het niet hebben van donkere ramen net een beetje dat sjiekere.

Een CLA bijvoorbeeld kan veranderen in een automobiel of nachtapothekers vervoer :ROFLMAO:

Bij bepaalde VAG merken kon je ook een tussenvorm kiezen. Ik had dat in de Skoda. Was eigenlijk het meest ideale.
Bij MB of Peugeot is het vaak gelijk extreem donker, nagenoeg compleet ondoorzichtig.

Laatst bewerkt:
Ik heb het op beide auto's. Bij de G21 misstaat het niet, zeker icm M pakket, bij de Mercedes vind ik het eigenlijk wat minder mooi, te donker.

Nja, ik vind het bij een 3 serie goed passen. Smaken verschillen inderdaad. Was gister voor de grap beetje aan het kijken naar g30 occasions. (eind volgend jaar i.v.m. pseudoheffing nog even een andere auto pakken, dan zingen we het tot half 2030 wel weer uit ;)) Maar die zou ik juist zonder M pakket en met chroom willen, maar die zijn er verdikke bijna niet hè.

Nee zeker de LCI modellen zijn bijna allemaal zwart grauw grijs. Ook in het interieur zie je bijna geen kleur meer.

Denk toen te maken met het chiptekort en er veel auto’s ‘veilig’ werden samengesteld en besteld of bijv opties zoals comfort stoelen lastiger te verkrijgen waren.

• Leuk
De drie en de vijf hebben elk zo hun charme. Er is geen betere, wat mij betreft. Het is maar net wat je fijn vindt. Knap van BMW dat ze de modellen naast elkaar hebben staan.

De drie en de vijf hebben elk zo hun charme. Er is geen betere, wat mij betreft. Het is maar net wat je fijn vindt. Knap van BMW dat ze de modellen naast elkaar hebben staan.

Hadden. G30/31 is niet meer. :-(

Ik ben best groot dus een 5 zit voor mij een stuk beter. Maar inderdaad, de 3 heeft zijn eigen sterke punten. Eigenlijk zijn ze allemaal wel goed geweest, al vanaf de e21.

Helemaal eens! Op papier in lengte maar ~25 cm maar het zijn zulke andere type auto’s.

• Leuk
Hadden. G30/31 is niet meer. :-(

Ik ben best groot dus een 5 zit voor mij een stuk beter. Maar inderdaad, de 3 heeft zijn eigen sterke punten. Eigenlijk zijn ze allemaal wel goed geweest, al vanaf de e21.
Bij mij net zo, een 3 of een C zijn voor mij (1.90) eigenlijk ongeschikt als gezinsauto. Een 5 of een E zitten mij als gegoten.

• Leuk
Waarschijnlijk dat ik dan met mijn 1,93m. een wat actievere zithouding heb. Dus stoel zeker niet op achterste stand en leuning ook wat rechterop. Stoel wel lekker laag en stuur zo ver mogelijk naar me toe. Echt genoeg ruimte op de achterbank in de 3 voor de kinderen (van 10 en 14).

Waarschijnlijk dat ik dan met mijn 1,93m. een wat actievere zithouding heb. Dus stoel zeker niet op achterste stand en leuning ook wat rechterop. Stoel wel lekker laag en stuur zo ver mogelijk naar me toe. Echt genoeg ruimte op de achterbank in de 3 voor de kinderen (van 10 en 14).
Ik vind de huidige drie serie ook gewoon echt ruim hoor , bij mij is dat echt lastig terwijl ik ook gewoon een actieve houding heb en de stoel zeker niet op de achterste stand.

Wat wel echt weer confronterend is, is de balzaal aan ruimte achterin wat een elektrische auto heeft en hoeveel ruimte een in de basis achterwielaangedreven auto met lengte geplaatste motor inneemt. Totaal niet handig :ROFLMAO:. Maar wel lekker. Behalve dat die het dus - zoals jij al voorspelde @Kristian2, nu het onderspit gaat delven als reisauto in NL.

Als ik de kinderen in de gordels doe kan ik in de tesla achterin gewoon gebukt staan.

Vaak is het even nodig om achter naast de kleine te gaan zitten. Als ik dan rijd in mijn normale positie was het in de 5 ook al krap voor m'n vrouw achter mij. (kleine in de stoel schuin achter bestuurder uiteraard). Zij is 1.80. Maar haar benen zijn bijv bijna net zo lang als die van mij en ik ben jouw lengte. Dat maakt ook veel uit qua zitpositie volgens mij.

In de infiniti gaat het wel gewoon goed - maar dan zit ik meestal achterin met de kleine. Een X5/GLE is eigenlijk ideaal qua formaat. Benieuwd hoe de ix3 gaat zijn. We hadden een andere proefgereden en die voelde iets minder ruim dan de infiniti, maar niet heel veel. Wel grotere kofferbak maar die gebruiken we toch niet echt (ligt altijd een buggy in maar dat is het ook wel).

In de 330e hebben we het één keer geprobeerd maar dat was niet comfortabel De egolf is niet veel krapper achterin dan de g20.

Misschien ook maar naar texas verhuizen.. wat een joekel Twix! Is dat de expedition?

Ik ben wel eens met een Skoda Superb op vakantie geweest met kleine kinderen. Dat was gewoon irritant, dan kon je onderweg niet bij je kinderen om wat aan te geven ofzo, zover zaten die naar achteren. Wij hebben overigens niet zoveel moeite met de G21 qua ruimte, ook niet op vakanties ondanks het accupakket. Ik ben 1.90, mw. W212 is 1.80 en 2 kinderen van 14 en 16. (akkoord, die van 16 blijft klein en die van 14 heeft de groei nog niet te pakken). De E46, die is pas klein als je die naast de G21 ziet.

Als gezinsauto vind ik overigens een X3 wel heel fijn. Niet eens veel ruimer maar wel ruimtelijker, makkelijk instappen. Maar goed, qua rijden is de 3-serie wel superieur aan een SUV. Begin volgend jaar nog maar weer eens kijken naar een X3 o.i.d. Begin wel steeds meer te twijfelen of een ICE nog wel verstandig is. Volledig elektrisch is alleen weer gedoe met sleurhut.

• Leuk
Zowel de drie als de X3 waren bij ons als gezinsauto prima inzetbaar. De X3 is wel ruimer en we hebben van die auto echt veel plezier gehad. Maar ik ben toch blij dat we weer terug gaan naar een fijne touring.

Snel gedaan! Het is een plaatje zo. Veel leuker en subtieler inderdaad dan de AMG-versies, die zie je overal.

• Leuk
Waarderingen: ENTE

Verkoopprijs: € 114.990
Kilometerstand: 16.500 km
Bouwjaar: 06/2022

Weer een pareltje gevonden hoor. Althans, m’n automatische zoekmeldingen ;).

Voor mij zou dit wel echt ultiem zijn. Die kleurstelling. Focus op comfort ipv sport. Modern maar niet té.

In welke volgorde zouden jullie deze auto’s plaatsen? 10 stuks voor een mooie top 10

- 2015 s400 (non hybrid)
- 2015 cls 400
- 2015 cls 400 shooting break
- 2014 CL500
- 2018 c400 cabrio
- 2015 E400 cabrio
- 2005 SL55 AMG
- 2015 SLK55 AMG
- 2005 CLK55 AMG cabrio
- 2014 E400 sedan

Wil weer een doel hebben om voor te sparen. YT regeling is er toch uit en waarschijnlijk heb ik over 2-3 jaar geen distronic meer ‘nodig’.

Terug
Bovenaan