Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Zo’n app voor je auto en het op afstand bedienen….met deze kou toch echt een uitkomst merk ik. Ondanks dat de Benz in de kapschuur staat en krabben dus niet hoeft ben ik nu al verslaafd geraakt aan voorverwarmen.

Wat een genot! Had ik nooit gedacht. Wat kan een mens verwend zijn :ROFLMAO:
Ja echt heel fijn hè. Heb het voor mn eigen auto ook (al heeft die ietsje meer tijd nodig om door te sturen).

Die japanner wil elke keer 10%.
En als je je dan bedenkt dat 100% slechts zo’n 30 kilometer is met dit weer……

Nou moet-ie bij mij natuurlijk wat meer verwarmen dan bij dat strijkijzer van jou.:p

• Leuk
Waarderingen: ENTE
Bij Dusseldorp stond genoeg vanmiddag, de M5 (Touring) lijkt het heel goed te doen. Allemaal aan het wachten tot het nieuwe jaar om op kenteken te zetten wellicht?
IMG-20251227-142129851-HDR-2.jpg

IMG-20251227-150250853-HDR-2.jpg

Die Alpina was een hele dikke XB7 "Manifaktur" in het donkergroen, de velgen hadden van mij alleen niet zwart gehoeven. Één keer eerder gezien in Berlijn.

Laatst bewerkt:
Die japanner wil elke keer 10%.
En als je je dan bedenkt dat 100% slechts zo’n 30 kilometer is met dit weer……

Nou moet-ie bij mij natuurlijk wat meer verwarmen dan bij dat strijkijzer van jou.:p

30km? Dat is amper even op en neer naar het stadje dichtbij :eek:
Bij mij actieradius van 70km vooralsnog.

Moet zeggen dat het voorverwarmen gebeurt als ie in de stekker hangt dus helemaal eerlijk kan ik alles niet zeggen:ROFLMAO::ROFLMAO:

@HarmenA leuke line up daar! Verbaas me sowieso altijd wat er allemaal nieuw staat!

Bij Dusseldorp stond genoeg vanmiddag, de M5 (Touring) lijkt het heel goed te doen. Allemaal aan het wachten tot het nieuwe jaar om op kenteken te zetten wellicht?
Ik zie (maar helaas horen ho maar..) m echt best veel inderdaad. Bij mij in de wijk heeft iemand m in het groen met oranje leder. Echt erg mooi zo samen.

• Leuk
Waarderingen: funf
Ik vraag me af of ik de ballen zou hebben om een nieuwe rode S te bestellen…
Bij elke nieuwe auto geldt: gewoon doen, zo’n kekke kleur. Toch veel leuker dan weer een zwarte, grijze of blauwe. Dat kan altijd nog, bovendien zie je het halve land er al mee rijden. Top, want dan kun je ook genieten van de behoudende auto van je buurman. ;)

Ik zie (maar helaas horen ho maar..) m echt best veel inderdaad. Bij mij in de wijk heeft iemand m in het groen met oranje leder. Echt erg mooi zo samen.
Ha, iemand met smaak! Zelf ga ik toch de Akrapovic nog laten monteren. Ik wil hem toch iets meer horen inderdaad.

Ha, iemand met smaak! Zelf ga ik toch de Akrapovic nog laten monteren. Ik wil hem toch iets meer horen inderdaad.
Leuk, kijk uit naar de filmpjes ;). Ik ben geen fan van de nieuwe 5, maar de M5 touring vind ik zo enorm goed geslaagd qua looks. Vooral die dikke kont, heerlijk. En ik vind dus die streepjes led achterverlichting zoals bij de F11 en pre LCI G31 mooier dan de G31 LCI met die soort wazige gloed

• Leuk
Waarderingen: funf

Tis wel echt een hele mooie wagen zo een 214
Ik reed gisteren onderweg naar Berlijn een S214 voorbij in die kleur. Op foto’s is het prachtig (ik heb hem ook overwogen), maar in het echt valt die kleur toch tegen. Het is teveel steenrood, de kleur rood op de W213 (hyacint?) was vele malen mooier.

Ik ben zelf wel gecharmeerd van patagonia red. Maar liever nog hyper blue. Die CLA in hyper blue zit nog steeds in mijn gedachten. What if...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
Ik ben geen fan van de nieuwe 5, maar de M5 touring vind ik zo enorm goed geslaagd qua looks.
Zo denk ik er ook over, al vind ik de regulier 5 touring inmiddels wel mooi. Zoals zo vaak bij BMW: ik leer het model waarderen. De M5 vind ik als touring het meest geslaagd en ik denk dat het hele model beter klopt omdat de wielkasten wat meer geprononceerd zijn. Dat heeft de auto nodig, wat mij betreft.

De wielen liggen er inmiddels onder en hij is vandaag verder klaar gemaakt voor aflevering. Ik kreeg wat sneak previews doorgestuurd. Nog even geduld betrachten nu…

Mijn zoon vindt de E60/61 helemaal geweldig. Ik heb hem laatst een foto van de mijne laten zijn. Nu is hij boos dat ik die niet heb gehouden. Ik durf nu niet meer op te biechten wat ik nog meer van de hand heb gedaan… :rolleyes:

Mijn zoon vindt de E60/61 helemaal geweldig. Ik heb hem laatst een foto van de mijne laten zijn. Nu is hij boos dat ik die niet heb gehouden. Ik durf nu niet meer op te biechten wat ik nog meer van de hand heb gedaan… :rolleyes:
Haha , maar het zijn ook prachtige auto’s. Toen niet begrepen, nu zie je die prachtige lijnen en vooral bij de 5 serie die schitterend getekende koplampen. De enige die ik maar niet mooi blijf vinden is de eerste generatie 7 serie E65.

Staat een hele mooie E60 te koop bij Van Eerde trouwens, zag m in de mail voorbij komen 2wk terug ofzo. Alleen jammer van het half leder

Staat een hele mooie E60 te koop bij Van Eerde trouwens, zag m in de mail voorbij komen 2wk terug ofzo. Alleen jammer van het half leder

Mooi! Heeft ook niet veel nodig. Comfortstoelen zijn top. Alleen dakje mist nog. En hifi eigenlijk ook.

Camera’s, HUD, elec klep, etc zijn eigenlijk toch niet echt nodig.

Jep en dan komt de LCI en is het :love:. Of ga je na 10j m opeens enorm waarderen, zoals de E6X.
alleen zal dat met de huidige 5 gewoon niet gebeuren, het model klopt gewoon van geen kant, de e60 heb ik vanaf de introductie mooi gevonden, de e65 vond ik bij de introctie wel gaaf, echt een ruimteschip tov de voorganger, maar hij was wel wat te lomp zoals Twix ook reeds zei. De huidige 5 zal gewoon hetzelfde lot als de e65 ondergaan, bekend staan als de lelijkste versie ooit.

mooi ding, alleen vind ik tegenwoordig die alu accenten zo saai, als je tegenwoordig mooi mat hout gewend bent. Bij de lci werd het interieur echt veel beter, de pre had die lelijke deur panelen.

Alleen dakje mist nog. En hifi eigenlijk ook.
en chroomlijstje om de ramen vind ik bij de e60 eigenlijk ook een must. Donker hemeltje eigenlijk altijd. En misshcien een andere interieur kleur. En dat kleine idrive scherm met die armoede bezel vind ik ook niet kunnen :ROFLMAO:

en chroomlijstje om de ramen vind ik bij de e60 eigenlijk ook een must. Donker hemeltje eigenlijk altijd. En misshcien een andere interieur kleur. En dat kleine idrive scherm met die armoede bezel vind ik ook niet kunnen :ROFLMAO:

Ah ja dat zijn allemaal ‘Nice to haves’ imho. In de basis heb je voor <20k een hele fijne auto. Niet te zwaar, FR, ongeblazen zes-in-lijn, fijne wegligging, relatief betrouwbaar (zeker ivm lage stand).

Wat koop je anders? Een goede w212 is het enige alternatief?

heb je natuurlijk gelijk in, zeker bij een oude auto heb je nou eenmaal niet veel keus. Misschien een achteraf inbouw schuifmans (bestaat dat eigenlijk nog?) Maar dat kleine lcd scherm zou ik me echt aan storen, al zal daar tegenwoordig wel een leuke carplay/android hd lcd oplossing voor zijn via alixpress

al zal daar tegenwoordig wel een leuke carplay/android hd lcd oplossing voor zijn via alixpress
Zolang het originele (scherm) formaat maar intact blijft. Je ziet nu de meest afgrijselijke after market opgeplakte schermen voor E6x en F1x. Echt de horror. Terwijl je juist met een los kastje dit heel mooi op het originele scherm kan aansluiten en verwerken achter het middenconsole. Je houdt de options knop 2sec ingedrukt en je zit in Apple CarPlay modus.

Ook voor de E39 heb je zo’n mooie oplossing.

1920x1080.webp

1920x1080.webp

1920x1080.webp

1920x1080.webp

Ik ga even een ode hier brengen aan de allereerste X5. Ik reed lange tijd achter een smetteloze X5 en dacht ach god. Wat is die mooi oud geworden.

Dit zie ik nog wel zitten als youngtimer als ik voor mezelf wat ga bij klussen. Moet het er wel eentje uit 2002 oid zijn met het oog op de nieuwe regeling.

Kijk dan deze parel.. voor EUR 9k. Stop er nog 10k aan onderhoud in en je hebt een pareltje die voorlopig blijft rijden. Ik word er helemaal wild van

Link naar de advertentie

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan