Guest
Bijna alle DKW's vanaf 1955 hebben ook stuurschakeling en ik moet zeggen dat werkt toch allemaal veel mooier dan een pook in het midden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bossinkje zei:
Maar niet van tissier dus. Peter Breed heeft hem zelf gebouwd.Durashift zei:Bossinkje zei:
Klappen die achterlichten dan naar beneden ofzo? Hoe wil je anders die auto eraf krijgen..
Ik vermoedt dat de lichten afneembaar zijn. De kentekenplaat klapt omhoog, dan neem je de oprijplaat eruit, kenteken klapt naar beneden en je legt de oprijplaat er bovenop. Auto kan er af gereden worden.
Kan iemand vertellen wat dit is?
Heb deze gisteren zien staan langs een boomgaard, maar ik kan niet vinden wat het is...
Het logo hing aan de snoet te bengelen en moet een omgekeerde V zijn geweest, met aan elk uiteinde een ring...
Gaaf, tof en jammer dat zoiets gewoon staat weg te rotten in een boomgaard. is de lokatie geheim of mogen we dat weten?. Inderdaad een Chevrolet V8, Belgische assemblage (GM had een werk in Antwerpen), ik meen dat het Belgische leger er een aantal had en ik heb ooit een foto gezien van een zelfde wagen, in dezelfde kleur die in Belgie ergens op een dak van een sloperij stond. In NL ware dergelijke wagens van Chevrolet ook wel in gebruik als bibliotheekbus, mobiele bank of ambulance en ook ons leger had Chevrolets. In Den Haag stond ooit een soortgelijkee bestelwagen in de buurt van het Spui, voorzien van een "UN"-kenteken, een foto ervan stond een aantal jaren terug in het transmobiel. Zoiets wordt helaas zelden gerestaureerd en er zijn er niet veel van over. Misschien kan deze wagen nog gered worden?Pedigreepaul zei:Kan iemand vertellen wat dit is?
Heb deze gisteren zien staan langs een boomgaard, maar ik kan niet vinden wat het is...
Het logo hing aan de snoet te bengelen en moet een omgekeerde V zijn geweest, met aan elk uiteinde een ring...
Voor zover ik kon vinden op Google is het een Chevrolet/GMC Grumman Step Van van begin jaren 50
Ik meen mij te kunnen herinneren dat de eigenaar van de sloperij in Leiria (P), waar enkele van deze wagens lagen, mij vertelde dat de achterlichten afkomstig zijn van Austin A40 of 1100 (dat weet ik niet meer precies). De kleur was grijs/blauw, ze waren in gebruik geweest bij de politie, misschien in Leiria of in Porto. Misschien waren ze niet allemaal precies hetzelfde en werd er gewoon gebruik gemaakt van wat er zo ter beschikking was. In elk geval staan de lampen niet slecht, is de wagen niet echt zo door D-Benz geleverd maar door een plaatselijke garage zo gebouwd, dus waarom zou je er andere lampen opzetten? Best mogelijk dat de sloperij in Leiria nog bestaat en die wrakken er nog liggen. In het dorp was een rotonde, daarvan ging een weg een heuvel op en aan die weg lag aan de linker zijde de sloperij. Het was in 1986, dus meer kan ik me ervan niet herinneren.Duijst zei:Ja precies, dat ís ook wel zo, dat heb je goed gezien. Maar 'k zou het op z'n minst toch wel leuk vinden om de geschiedenis van die achterlichten te weten. Maar ik denk dat de vorige eigenaar (die 'em als bouwpakket kocht van de tweede eigenaar en 'em helemaal in de huidige staat opgebouwd heeft) daar wel meer van weet. Toch weer eens gaan buurten bij die man.
Groet,
Henk-Sjoerd.
Hoi, we zijn het er dus over eens dat die wagen van jou Taunus achterlichten heeft, maar ik meen toch van de sloperij eigenaar gehoord te hebben dat er Austin achterlampen gebruikt weredn. Dus ben ik de boeken ingedoken om meer info te vinden. Niet veel gevonden, ook geen fotos van de sloperij aangetroffen, maar wel even een afbeelding gevionden van een 190er die gewoon langs de straat stond in Leiria, en deze heeft niet alleen wel Austin achterlichten, maar ook een geheel andere achterkant, met een grote, panoramische achterruit en een koetswerk wat meer als station car gedacht is, d.w.z geen bestelwagen met deurtjes, zoals die van jou. Kortom, er waren beslist meer varianten in omloop in Portugal. Heeft een 190er meestal niet wat chrome strips onder de zijruiten? De 180er had wat minder chrome en ook daarvan waren er Combi/ziekenwagen ombouw varainten.Duijst zei:Wat zijn fora (of forums?) toch leuk. Op het Ford Taunus Forum heb ik het ook laten zien, en inderdaad: het blijken Taunus 12M lampen te zijn, om precies te zijn van de P6 (1966-1970). Nu nog het verhaal er achter, volgens mij weet de vorige eigenaar er meer van, die heeft immers 15 jaar geleden het hele bouwpakket inelkaar gezet.
Groet,
Henk-Sjoerd.
[size=x-small][Edit] Plaatje achterlicht verwijderd. Veel plaatje, weinig "oude bestelwagens en busjes".[/size]
Duijst zei:Leuk! Was het misschien een (ex-) lijkwagen, met die "glazen" achterkant? Plaatje?
Ja, de mijne heeft errug weinig chroom, zeker voor een 190-er, maar dat vind ik wel wat hebben (pure bedrijfswagen, zeg maar). Moet nog uitzoeken in hoeverre de carrosseriebouwer 'em zo bedacht heeft, of dat de "bouwpakketbouwer" er verantwoordelijk voor is.
Heb jij in die boeken van jou (welke zijn dat? tips?) ook een naam van een Portugese carrosseriebouwer staan?. Nee, dat was beslist een gewone "Kombi", in Portugal hadden lijkwagens meestal heel interessante opboiuw, maar niet zo, dacht ik zo. De "Boeken" is bij mij een synoniem voor "personal files", dus alles wat ik zo in het verleden bij elkaar heb gescharreld, incl. folders, knipsles, krantenartikelen etc. Na ca 30 jaren wordt dat een enorme berg spul wat overal is weggestopt en waar je niet al te gemakkelijk meer aankomt. Ik heb ooit van vele fotos kollages gemaakt, vermengd met knipsles en zo, en daar is die afbeelding er ook van, ergo een geheugensteuntje voor mijzelf, te klein, en niet goed genoeg van kwaliteit om er verder iets mee te doen. De naam van de karr. bouwer zal me best wel eens voor de voeten komen wanneer ik de spullen doorwoel, maar op het moment zie ik dat niet zo gebeuren. Ik ben bijv. thuis niet "on-line", ik blader op kantoor meestal een half uurtje door de AutoWeek fora en als ik iets interessants tegenkom geef ik kommentaar, meestal kijk ik alleen maar. Als ik jou was, probeerde ik het gewoon even met Google, je geeft in M-Benz Club do Portugal en vraagt even of iemand de naam weet. Bestelwagen is denk ik Furgoncao of zo iets. Je weet maar nooit wat je aan informatie krijgt! Gewoon even proberen dus.
Henk-Sjoerd.
Duijst zei:Leuk! Was het misschien een (ex-) lijkwagen, met die "glazen" achterkant? Plaatje?
Ja, de mijne heeft errug weinig chroom, zeker voor een 190-er, maar dat vind ik wel wat hebben (pure bedrijfswagen, zeg maar). Moet nog uitzoeken in hoeverre de carrosseriebouwer 'em zo bedacht heeft, of dat de "bouwpakketbouwer" er verantwoordelijk voor is.
Heb jij in die boeken van jou (welke zijn dat? tips?) ook een naam van een Portugese carrosseriebouwer staan? Hoi, even voor je nagekeken, er is een Portugees Forum, net als dit NL Forum, gewoon even Forum autohoje.com intikken, dan carros classicos, aanmelden, je doet er een foto bij van jouw19.. M-Benz 190 Furgao en geeft een korte beschrijving (Engels/Duits) plus vraagt naar info over de carrosserie bouwer/M-Benz importeur in kwestie. Ik neem aan dat er wel wat op volgt, howel dat forum niet zo veel bijdragen heeft als het Nederlandse. M-Benz heeft best wel gevolg in Portugal, iemand zal er best wel meer over weten. In de jaren 70/80 reden er nog veel 180/190s als taxis (zwart) in bijv. Lissabon dus er waren er best wel veel op de weg, maar daarvan zij er vele misschien geslacht voor onderdelen die dan bijv. naar Duitsland of elders gegaan zijn, wat wellicht ook met die wagens op de sloperij in Leiria gebeurd is
Groet,
Henk-Sjoerd.
rhombusfan zei:Hoi, even voor je nagekeken, er is een Portugees Forum, net als dit NL Forum, gewoon even Forum autohoje.com intikken, dan carros classicos, aanmelden, je doet er een foto bij ....
Stif zei:Een volvo 740 op benzine, wat een tank wat een ruimte.
Omdat de ramen er rondom nog in zitten, (deze moesten later dicht gemaakt) en omdat het dak niet is verhoogd, is het duidelijk een bedrijfswagen van de eerste eigenaar.
[/img]![]()
[/img]![]()
Later zag je, toen de regels veranderden, veel opgehoogde dakjes, net roeibootjes op hun kop, of open gewerkte olie vaten, en ik heb zelfs ooit een gezien met een kokertje, een soort sigaar.
Ook zag je tegen de tijd dat het ging veranderen veel golfjes 1 met platen op de achterramen.
Niemand die hier natuurlijk foto's van gemaakt heeft.
Hé beste Duijst hoe is het met je mercedes?:T
Dattoman zei:Dit busje ken ik niet:
https://www.haagsebeeldbank.nl/zoeken/layout/result/indeling/detail_hga/form/advanced/start/641/q/datum_from_day/01/q/datum_from_month/01/q/datum_from_year/1979/q/datum_to_day/31/q/datum_to_month/12/q/datum_to_year/1979