Topic voor alle oude bestelwagens en busjes

Bijna alle DKW's vanaf 1955 hebben ook stuurschakeling en ik moet zeggen dat werkt toch allemaal veel mooier dan een pook in het midden.

Stelletje sentimentelen!

Gelukkig is voor jullie oudjes de stuurversnelling terug van weggeweest
Mazda%20MX-5%202006%20USA%20Tiptronic%20Automaat%20Schakelflippers.jpg

Bossinkje zei:

Klappen die achterlichten dan naar beneden ofzo? Hoe wil je anders die auto eraf krijgen..[/quote]

Ik vermoedt dat de lichten afneembaar zijn. De kentekenplaat klapt omhoog, dan neem je de oprijplaat eruit, kenteken klapt naar beneden en je legt de oprijplaat er bovenop. Auto kan er af gereden worden.

Durashift zei:
Bossinkje zei:

Klappen die achterlichten dan naar beneden ofzo? Hoe wil je anders die auto eraf krijgen..

Ik vermoedt dat de lichten afneembaar zijn. De kentekenplaat klapt omhoog, dan neem je de oprijplaat eruit, kenteken klapt naar beneden en je legt de oprijplaat er bovenop. Auto kan er af gereden worden.
Maar niet van tissier dus. Peter Breed heeft hem zelf gebouwd.

Kan iemand vertellen wat dit is?
Heb deze gisteren zien staan langs een boomgaard, maar ik kan niet vinden wat het is...
Het logo hing aan de snoet te bengelen en moet een omgekeerde V zijn geweest, met aan elk uiteinde een ring...

wrakken176.jpg

wrakken177.jpg

wrakken178.jpg

wrakken179.jpg

wrakken182.jpg

'65 Ford Econoline
800px-1st-Ford-Econoline.jpg

Was een jaar geleden nog zo'n type te koop op marktplaats.
(apk-waardig)

Ford Transit Supervan
Supervan1.JPG

Ford Transit Supervan 2
supervan_2_track.jpg

Ford Transit Supervan 3
ford-transit-supervan.jpg

Heb deze gisteren zien staan langs een boomgaard, maar ik kan niet vinden wat het is...
Het logo hing aan de snoet te bengelen en moet een omgekeerde V zijn geweest, met aan elk uiteinde een ring...

Voor zover ik kon vinden op Google is het een Chevrolet/GMC Grumman Step Van van begin jaren 50

Pedigreepaul zei:

Voor zover ik kon vinden op Google is het een Chevrolet/GMC Grumman Step Van van begin jaren 50
Gaaf, tof en jammer dat zoiets gewoon staat weg te rotten in een boomgaard. is de lokatie geheim of mogen we dat weten?. Inderdaad een Chevrolet V8, Belgische assemblage (GM had een werk in Antwerpen), ik meen dat het Belgische leger er een aantal had en ik heb ooit een foto gezien van een zelfde wagen, in dezelfde kleur die in Belgie ergens op een dak van een sloperij stond. In NL ware dergelijke wagens van Chevrolet ook wel in gebruik als bibliotheekbus, mobiele bank of ambulance en ook ons leger had Chevrolets. In Den Haag stond ooit een soortgelijkee bestelwagen in de buurt van het Spui, voorzien van een "UN"-kenteken, een foto ervan stond een aantal jaren terug in het transmobiel. Zoiets wordt helaas zelden gerestaureerd en er zijn er niet veel van over. Misschien kan deze wagen nog gered worden?

Een volvo 740 op benzine, wat een tank wat een ruimte.
Omdat de ramen er rondom nog in zitten, (deze moesten later dicht gemaakt) en omdat het dak niet is verhoogd, is het duidelijk een bedrijfswagen van de eerste eigenaar.
Foto-OBCBAQTP-D.jpg
[/img]
Foto-TVL7OHEK-D.jpg
[/img]

Later zag je, toen de regels veranderden, veel opgehoogde dakjes, net roeibootjes op hun kop, of open gewerkte olie vaten, en ik heb zelfs ooit een gezien met een kokertje, een soort sigaar.
Ook zag je tegen de tijd dat het ging veranderen veel golfjes 1 met platen op de achterramen.
Niemand die hier natuurlijk foto's van gemaakt heeft.

Hé beste Duijst hoe is het met je mercedes?:T

Leuk dat je 't vraagt Stif, die Rooie is nog steeds het belangrijkste topic voor mij (goed dat ik op 't moment geen vrouw heb :)). De afgelopen tijd veel (achterstallig) onderhoud gedaan.
  • Radiateur gereviseerd (nieuw blok).
  • Dynamo gereviseerd en spanningsregelaar vervangen (nieuwe zat bij de auto!).
  • Olie ververst (smerig!) en alle filters schoongemaakt en/of vernieuwd, want de halve Veluwe zat er in (takjes, stukjes blad, zand) en het brandstofhoofdfilter, dat wit hoort te zijn, was zwart. Niet donkergrijs, maar echt zwart.
  • Kleppen gesteld en olielekkage kleppendeksel verholpen.
  • Verstuivers gereviseerd, op de testbank bleek dat ze niet verstoven maar een heel dun piemelstraaltje leverden.
  • Distributieketting vervangen, hij liep 10 graden voor en toen we de ketting een tandje verlegden liep-ie 8 graden achter (!), tijd voor een nieuwe dus.
"En wat heeft dat allemaal opgeleverd? Hij liep toch al zo mooi? Alleen wat knikkeren als-ie warm was. En hij rookte helemaal niet. Nou ja, met de koude start een beetje, dan stond de hele straat in de witte walm. Maar verder deed-ie het prima, toch?"

Ja, da's waar. Maar nu loopt-ie nog véél mooier, en vooral krachtiger. Hoewel ik niet kan beweren dat-ie nu de klinkers uit de straat trekt :). Maar: "elluk voojdeejl hep-se naodeejl", zoals Cruijff zegt. Bij de verstuivers lekt-ie nu als de ziekte (hij rijdt nu 1:7,5 in plaats van 1:14), dus die moeten gevlakt worden, net als de messing aansluiting van de lekleidingen. Maar het revisiebedrijf heeft vakantie, dus nog even geduld. En hij rookt nu behoorlijk, 't is net een echte ouwe-diesel-met-zwarte-pluim. Wel prettig, geen bumperklevers. Ook wel logisch, gezien de toestand van de filters en verstuivers krijgt-ie nu een plas meer brandstof. Dus het hele brandstofregelsysteem moet maar eens secuur nagelopen worden.

Verder heb ik besloten dat-ie rood blijft: RAL 3011 braunrot, een mooi oud-rood kleurtje. En dat de breedstralers er af blijven, veel mooier zo. En dat ster en het typenummer op het linker deurtje komen. En dat er ooit weer originele Ponton-achterlichten op komen (aanbieding, iemand?). Mogelijk zijn de huidige er origineel in Portugal opgezet, maar ik vind ze té jaren-zestig. 't Is wel Hella, herkent iemand ze misschien? Ik moet denken aan een Ford Taunus 12M P6, en als dat zo is, dan zijn ze dus niet origineel, want die was er pas vanaf 1966.

ponton4.jpg
mb_190b_1960_ambul_rear.jpg

ponton_ral.jpg

Overigens vind ik die ouwe Chevy Grumman ook wel een lieverdje. Zonde van die boomgaard, dat had ook wel mijn schuur mogen zijn :).

Groet,
Henk-Sjoerd.

[size=x-small]Edit: typevauten[/size]

Ik vind de huidige achterlichten mooier eigenlijk! Goed dat je de motor eens verwend hebt, ik neem aan dat je de auto gaat laten overspuiten?

Ja da's ook wel weer zo, de huidge staan misschien ook beter op dat afgeknotte spatbord. Nou ja, 'k zie nog wel.

Ja, ooit, later. Maar voorlopig steek ik m'n geld liever in techniek, onderhoud en conservering (je moet prioriteiten stellen, nietwaar?). Dus de kwast en de roller zullen het moeten doen: antiroestprimer en industrielak voor de buitenkant en RX10 op kleur voor de binnenkant. IJzer is ijzer, dus wordt-ie vooralsnog net zo behandeld als een boot (en boten kunnen heel goed roestvrij blijven). Natuurlijk is dat een centenkwestie, maar ik zeg liever: ik doe mijn uiterste best om het bedrijfsmatige karakter van de auto te bewaren. Stel je toch voor, waar zag je vroeger een glimmend glanzende bedrijfswagen? Toch alleen bij de dealer? :)

Groet,
Henk-Sjoerd.

Lekker laten zitten die achterlichten, ze staan goed en vertellen iets over het lange leven dat deze wagen al achter de rug heeft. Je manier van aanpakken wijst ook al in die richting.:) En ze lijken me idd afkomstig van een 12M P6.

Ja precies, dat ís ook wel zo, dat heb je goed gezien :). Maar 'k zou het op z'n minst toch wel leuk vinden om de geschiedenis van die achterlichten te weten. Maar ik denk dat de vorige eigenaar (die 'em als bouwpakket kocht van de tweede eigenaar en 'em helemaal in de huidige staat opgebouwd heeft) daar wel meer van weet. Toch weer eens gaan buurten bij die man.

Groet,
Henk-Sjoerd.

Duijst zei:
Ja precies, dat ís ook wel zo, dat heb je goed gezien :). Maar 'k zou het op z'n minst toch wel leuk vinden om de geschiedenis van die achterlichten te weten. Maar ik denk dat de vorige eigenaar (die 'em als bouwpakket kocht van de tweede eigenaar en 'em helemaal in de huidige staat opgebouwd heeft) daar wel meer van weet. Toch weer eens gaan buurten bij die man.

Groet,
Henk-Sjoerd.
Ik meen mij te kunnen herinneren dat de eigenaar van de sloperij in Leiria (P), waar enkele van deze wagens lagen, mij vertelde dat de achterlichten afkomstig zijn van Austin A40 of 1100 (dat weet ik niet meer precies). De kleur was grijs/blauw, ze waren in gebruik geweest bij de politie, misschien in Leiria of in Porto. Misschien waren ze niet allemaal precies hetzelfde en werd er gewoon gebruik gemaakt van wat er zo ter beschikking was. In elk geval staan de lampen niet slecht, is de wagen niet echt zo door D-Benz geleverd maar door een plaatselijke garage zo gebouwd, dus waarom zou je er andere lampen opzetten? Best mogelijk dat de sloperij in Leiria nog bestaat en die wrakken er nog liggen. In het dorp was een rotonde, daarvan ging een weg een heuvel op en aan die weg lag aan de linker zijde de sloperij. Het was in 1986, dus meer kan ik me ervan niet herinneren.

Ze zouden inderdaad ook van een Austin A40 kunnen zijn, maar het oranje deel daarvan is iets groter en er zit een verhoging in 't midden, die ik niet heb. 'k Geloof steeds meer dat het een Taunus is. 'k Moet eigenlijk even naar de garage lopen en het Hella-nummer opschrijven, dan kan ik 'es kijken op internet. Maar nu te lui, kump-wèh :).

Overigens schijnt die "plaatselijke garage" de Mercedes-carrosseriebouwer van Portugal te zijn, die ook ambulance en lijkwagen deed, maar op de een of andere vreemde manier lukt het niet om een naam boven water te krijgen. Zelfde verhaal: kump-wèh.

Groet,
Henk-Sjoerd

Als ik me goed herinner staat er Hella op de lampen (wagen staat 8 minuten verderop in de garage, en zoals gezegd: lui vandaag). Overigens doet de firma al vanaf 1899 in mobiele lampies[sup]1[/sup] en bestaat de merknaam Hella sinds 1908[sup]2[/sup], dus zo onwaarschijnlijk hoeft dat niet te zijn.

Groet,
Henk-Sjoerd.

[sup]1[/sup] 1899 - Gründung der "Westfälische Metall- Industrie Akt.-Gesellschaft" als Spezialfabrik für Laternen, Scheinwerfer, Cornets und Beschläge für Fahrräder, Wagen und Automobile.
[sup]2[/sup] 1908 - Für das Spitzenprodukt des Acetylenscheinwerfer-Programms wird das Warenzeichen "Hella" geschaffen.

Ik bestrijd ook niet dat er Hella op die lenzen kan staan, maar beweer alleen dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat ze van een Engelse auto afkomen.

Ja precies, daar heb je gelijk aan, dat lijkt me ook niet. Ik word steeds zekerder van die 12M-lampen. Maar ja, "the proof of the pudding is in the eating" dus maar eens even nummers vergelijken. 't Leukst is natuurlijk om een keer naast zo'n Taunus te staan, dan weet je 't zeker :).

Groet,
Henk-Sjoerd.

Wat zijn fora (of forums?) toch leuk. Op het Ford Taunus Forum heb ik het ook laten zien, en inderdaad: het blijken Taunus 12M lampen te zijn, om precies te zijn van de P6 (1966-1970). Nu nog het verhaal er achter, volgens mij weet de vorige eigenaar er meer van, die heeft immers 15 jaar geleden het hele bouwpakket inelkaar gezet.

Groet,
Henk-Sjoerd.

[size=x-small][Edit] Plaatje achterlicht verwijderd. Veel plaatje, weinig "oude bestelwagens en busjes".[/size]

Waw! Zo te zien is daar veel werk aan besteed, ziet er goed uit. Trouwens, doe mij zo'n ster, zo'n platte, voor op m'n achterdeurtje :)

grappig, dat is practisch bij mij in de straat, woon anderhalve dorp verder, ook aan de dijk. Ze hebben daar ook nog een austin A40 oid die ik soms zie staan. Een dorp eerder, in schardam, staat een mini moke onder een zeiltje (ook al jaren trouwens

Edit: nu je het zegt, iemand bij mij in het dorp heeft ook een sherpa, een cabine met een oude caravan als opbouw. Zal eens een foto trekken.

Die Moke zag ik staan, maar ik kon helaas niet stoppen voor een foto. Ik de gauwigheid zag ik dat er nog oude gele kentekenplaten op zaten, dus is ze zeker al 9 jaar niet meer gekeurd. :(

Wel laag die Sherpa in vergelijking tot de Landrover ervoor. Het is net een personenwagen. De latere Daf 400 en de LDV nogwat zijn een stuk groter en hoger.

Duijst zei:
Wat zijn fora (of forums?) toch leuk. Op het Ford Taunus Forum heb ik het ook laten zien, en inderdaad: het blijken Taunus 12M lampen te zijn, om precies te zijn van de P6 (1966-1970). Nu nog het verhaal er achter, volgens mij weet de vorige eigenaar er meer van, die heeft immers 15 jaar geleden het hele bouwpakket inelkaar gezet.

Groet,
Henk-Sjoerd.

[size=x-small][Edit] Plaatje achterlicht verwijderd. Veel plaatje, weinig "oude bestelwagens en busjes".[/size]
Hoi, we zijn het er dus over eens dat die wagen van jou Taunus achterlichten heeft, maar ik meen toch van de sloperij eigenaar gehoord te hebben dat er Austin achterlampen gebruikt weredn. Dus ben ik de boeken ingedoken om meer info te vinden. Niet veel gevonden, ook geen fotos van de sloperij aangetroffen, maar wel even een afbeelding gevionden van een 190er die gewoon langs de straat stond in Leiria, en deze heeft niet alleen wel Austin achterlichten, maar ook een geheel andere achterkant, met een grote, panoramische achterruit en een koetswerk wat meer als station car gedacht is, d.w.z geen bestelwagen met deurtjes, zoals die van jou. Kortom, er waren beslist meer varianten in omloop in Portugal. Heeft een 190er meestal niet wat chrome strips onder de zijruiten? De 180er had wat minder chrome en ook daarvan waren er Combi/ziekenwagen ombouw varainten.

Leuk! Was het misschien een (ex-) lijkwagen, met die "glazen" achterkant? Plaatje?

Ja, de mijne heeft errug weinig chroom, zeker voor een 190-er, maar dat vind ik wel wat hebben (pure bedrijfswagen, zeg maar :)). Moet nog uitzoeken in hoeverre de carrosseriebouwer 'em zo bedacht heeft, of dat de "bouwpakketbouwer" er verantwoordelijk voor is.

Heb jij in die boeken van jou (welke zijn dat? tips?) ook een naam van een Portugese carrosseriebouwer staan?

Groet,
Henk-Sjoerd.

Duijst zei:
Leuk! Was het misschien een (ex-) lijkwagen, met die "glazen" achterkant? Plaatje?

Ja, de mijne heeft errug weinig chroom, zeker voor een 190-er, maar dat vind ik wel wat hebben (pure bedrijfswagen, zeg maar :)). Moet nog uitzoeken in hoeverre de carrosseriebouwer 'em zo bedacht heeft, of dat de "bouwpakketbouwer" er verantwoordelijk voor is.

Heb jij in die boeken van jou (welke zijn dat? tips?) ook een naam van een Portugese carrosseriebouwer staan?. Nee, dat was beslist een gewone "Kombi", in Portugal hadden lijkwagens meestal heel interessante opboiuw, maar niet zo, dacht ik zo. De "Boeken" is bij mij een synoniem voor "personal files", dus alles wat ik zo in het verleden bij elkaar heb gescharreld, incl. folders, knipsles, krantenartikelen etc. Na ca 30 jaren wordt dat een enorme berg spul wat overal is weggestopt en waar je niet al te gemakkelijk meer aankomt. Ik heb ooit van vele fotos kollages gemaakt, vermengd met knipsles en zo, en daar is die afbeelding er ook van, ergo een geheugensteuntje voor mijzelf, te klein, en niet goed genoeg van kwaliteit om er verder iets mee te doen. De naam van de karr. bouwer zal me best wel eens voor de voeten komen wanneer ik de spullen doorwoel, maar op het moment zie ik dat niet zo gebeuren. Ik ben bijv. thuis niet "on-line", ik blader op kantoor meestal een half uurtje door de AutoWeek fora en als ik iets interessants tegenkom geef ik kommentaar, meestal kijk ik alleen maar. Als ik jou was, probeerde ik het gewoon even met Google, je geeft in M-Benz Club do Portugal en vraagt even of iemand de naam weet. Bestelwagen is denk ik Furgoncao of zo iets. Je weet maar nooit wat je aan informatie krijgt! Gewoon even proberen dus.
Henk-Sjoerd.

Duijst zei:

Heb jij in die boeken van jou (welke zijn dat? tips?) ook een naam van een Portugese carrosseriebouwer staan? Hoi, even voor je nagekeken, er is een Portugees Forum, net als dit NL Forum, gewoon even Forum autohoje.com intikken, dan carros classicos, aanmelden, je doet er een foto bij van jouw19.. M-Benz 190 Furgao en geeft een korte beschrijving (Engels/Duits) plus vraagt naar info over de carrosserie bouwer/M-Benz importeur in kwestie. Ik neem aan dat er wel wat op volgt, howel dat forum niet zo veel bijdragen heeft als het Nederlandse. M-Benz heeft best wel gevolg in Portugal, iemand zal er best wel meer over weten. In de jaren 70/80 reden er nog veel 180/190s als taxis (zwart) in bijv. Lissabon dus er waren er best wel veel op de weg, maar daarvan zij er vele misschien geslacht voor onderdelen die dan bijv. naar Duitsland of elders gegaan zijn, wat wellicht ook met die wagens op de sloperij in Leiria gebeurd is

Groet,
Henk-Sjoerd.

rhombusfan zei:
Hoi, even voor je nagekeken, er is een Portugees Forum, net als dit NL Forum, gewoon even Forum autohoje.com intikken, dan carros classicos, aanmelden, je doet er een foto bij ....

Ha Rhombusfan, bedankt voor al je inspanningen! 'k Ben nu bezig om, met behulp van Google Translations m'n weg te zoeken op dat Portugese Klassieker-forum. Kiek'n wah't wödt, ben heel benieuwd. Je hoort nog van me.

Groet,
Henk-Sjoerd.

Even een update. Nou, dat valt niet mee met die Portugezen. Heb ik het eindelijk gered om me te registreren (lastig hoor, zo'n machinale vertaling interpreteren), krijg ik bericht waar ik uit begrijp dat ik niet mag registreren omdat mijn adres spam verspreidt (?????) of omdat het al eerder geregistreerd is ('k heb dat hele forum nog nooit eerder gezien). Maar goed, 'k heb in het engels bericht gestuurd, met fotootjes en scans van het originele Portugees kenteken en zo om ze lekker te maken, dus nu maar weer afwachten.

Inmiddels ben ik er wél achter dat Santos de (of een?) Mercedes-carrosseriebouwer in Portugal is of was, zoiets als Binz en Miesen en IMA en Crayford in andere landen. Maar de naam Santos komt in Portugal net zo vaak voor als hier Jansen of De Vries, dus als je gaat zoeken op internet dan barst het er van. En nogmaals, Portugees is nou niet mijn sterkste kant. Nog geen bijzonderheden gevonden dus, 'k heb alleen de naam. Maar of mijnes daar dan ook vandaan komt? Nou ja, da's weer een volgende stap.

Wordt vervolgd.

Groet,
Henk-Sjoerd.

Gezien in Zutphen, aan de Slindewaterstraat op de parkeerplaats achter Dirk van den Broek, een IFA Barkas B 1000 personenbusje uit januari 1969 (en natuurlijk is die eigenwijze Rooie ook weer in de buurt). Gister ook al, maar toen had ik m'n fototoestel niet bij me.

Barkas1.jpg

Barkas2.jpg

Barkas3.jpg

Barkas4.jpg

Barkas5.jpg

Barkas6.jpg

Verer nog geen nieuws uit Portugal.

Groet,
Henk-Sjoerd.

Leuk zo een Barkas. In België zie je er af en toe nog wel een maar in Nederland bijna nooit.

Thom

Stif zei:
Een volvo 740 op benzine, wat een tank wat een ruimte.
Omdat de ramen er rondom nog in zitten, (deze moesten later dicht gemaakt) en omdat het dak niet is verhoogd, is het duidelijk een bedrijfswagen van de eerste eigenaar.
Foto-OBCBAQTP-D.jpg
[/img]
Foto-TVL7OHEK-D.jpg
[/img]

Later zag je, toen de regels veranderden, veel opgehoogde dakjes, net roeibootjes op hun kop, of open gewerkte olie vaten, en ik heb zelfs ooit een gezien met een kokertje, een soort sigaar.
Ook zag je tegen de tijd dat het ging veranderen veel golfjes 1 met platen op de achterramen.
Niemand die hier natuurlijk foto's van gemaakt heeft.

Hé beste Duijst hoe is het met je mercedes?:T

Herken nu pas de westerdijk in Hoorn. Hoop west friesland op deze pagina (y) Op foto 2 nog net 1 pixel zichtbaar van mijn huis, helemaal links in de hoek.

Nou, je kunt beter zeggen dat het mijn "dagelijkse auto" is. Maar dagelijks rijden doe ik bijna niet. Ik woon in het mooie oude centrum van Deventer en daar heb ik alles bij de hand: werk, winkel, vermaak, noem maar op. Dus ik heb meer aan een goeie fiets dan aan een goeie auto, haha. In de praktijk komt het er op neer dat ik op donderdag-avond naar Olst heen-en-weer rijd (broertjes-avond, m'n broer is dan bij mij of ik bij hem) en regelmatig op zaterdag nog een smoes bedenk om een ritje te maken (grote boodschappen bijvoorbeeld). En dan natuurlijk als ik de stad uit moet, maar da's ook niet wekelijks. Gemiddeld rij ik per jaar zo'n 6- tot 8-duizend kilometer, en dat misschien al wel zo'n dertig jaar, met een enkele uitschieter als ik met de auto op vakantie ga. Dat kan trouwens de komende jaren wel vaker worden, met zo'n mini-kampeerwagen.

Een auto is een gebruiksartikel, vind ik, geen luxe-artikel om in de garage te zetten en drie keer per jaar mee te rijden als het mooi weer is. Je weet wel: dan heb je een hartstikke leuke auto, en dan mag je er niet mee rijden omdat-ie oud zou kunnen worden ... pfff. Met de Strichacht, mijn vorige en eerste klassieker, ben ik bijvoorbeeld eind 2005 door bergen sneeuw geploegd omdat ik toevallig die zaterdag in Twente moest zijn (jaja, ik weet het, iedereen werd toen aangeraden om niet de straat op te gaan, maar ach, hier in de stad viel de sneeuw wel mee, de wegen waren berijdbaar, en met m'n domme kop dacht ik dat dat overal wel zo zou zijn, haha!). Maar goed, daar heeft-ie ook nix aan overgehouden dus.

Overigens zijn Snoeken ook heeele mooie auto's! En zeker een Break. Maar ja, 't is nou toevallig Mercedes geworden.

Groet,
Henk-Sjoerd.

ponton-strichacht-wensink.jpg

@ Henk-Sjoerd: Je hebt je auto ook niet binnen staan dus? De Break van m'n vader en onze ID19 staat ook altijd binnen en de Break wordt ook af en toe echt gebruikt; de ID19 is alleen voor plezierritten. Om dezelfde reden die jij noemt, een auto is om te gebruiken en van te genieten, wil ik mijn eigen DS (berline) ook gaan gebruiken voor dergelijke ritten; als student op 10 min. fietsen van de Universiteit wonende "heb ik de auto ook niet echt nodig".
Ik ben ook van plan er deze winter mee te gaan rijden (als ik dat rijexamen nou een keer haal!!) en lekker van de auto te gaan genieten!

De vario is de opvolger van de T2 waarvan de eerste type van 1967 tot 1986 is gebouwd toen kwam de nieuwe T2 van 1986 tot 1996
en toen kwam de Vario als opvolger als 614D en 814D en DA
Teminste volgens mijn gegevens

Iceman

Wie heeft deze Auto Union ontwikkeld? Voor 1964 was DKW immers een poosje in handen van Mercedes?
Als ik hier zo eens en ander eerder op dit forum lees, zie ik wel opvallende overeenkomsten met deze DKW en de Spaanse Mercedes bestelauto.
Wie weet het hele verhaal achter deze auto?

1zb5cv9.jpg

Waarschijnlijk het duurste busje ter wereld

Lancia Appia c10
1956_Lancia_Appia_C10_Panel_Van_Front_1.jpg

te koop voor $ 65.000

https://bringatrailer.com/2008/10/18/italian-parts-runner-1956-lancia-appia-panel-van/

Thom

Echt een heel leuke wagen, maar als ik ooit $65.000 zou hebben, zou ik iets anders kopen... :rolleyes:

Er loopt er minimaal een van in Nederland. Eigenaar is/was de man die het mooiste Lancia boek ooit geschreven heeft.

Thom

Dit busje ken ik niet:

https://www.haagsebeeldbank.nl/zoeken/layout/result/indeling/detail_hga/form/advanced/start/641/q/datum_from_day/01/q/datum_from_month/01/q/datum_from_year/1979/q/datum_to_day/31/q/datum_to_month/12/q/datum_to_year/1979

Dattoman zei:
Dit busje ken ik niet:

https://www.haagsebeeldbank.nl/zoeken/layout/result/indeling/detail_hga/form/advanced/start/641/q/datum_from_day/01/q/datum_from_month/01/q/datum_from_year/1979/q/datum_to_day/31/q/datum_to_month/12/q/datum_to_year/1979

Een Ebro. Dit model is in iets gewijzigde vorm nog tot na 2000 leverbaar geweest als Nissan Trade.

Okey. Busje is voor die tijd best strak gelijnd. Ik zie nu overigens dat ie al een keer voorbij is gekomen in dit topic.

Beste liefhebbers van oude bestelwagens,

Foto's zijn leuk maar in het echt de auto's zien natuurlijk veel leuker. Nog mooier : meedoen. Hierbij een leuke kans.
Voor de derde keer wordt in Heeten (OV) een toertocht voor oude bedrijfswagens georganiseerd. Zie de onderstaande info:

Uitnodiging 3e Toertocht voor de Werkpaardjes van vroeger

Op zondag 2 oktober wordt in Heeten (Ov.) voor de derde keer een toertocht georganiseerd speciaal voor oude bedrijfswagens. Omdat de meeste van deze werkpaardjes na een zwaar leven naar de sloop zijn verdwenen, zijn er nog maar bar weinig over in Nederland. De afgelopen 2 jaar is het gelukt daarvan een aantal naar Heeten te halen voor een toertocht. De deelnemende auto’s waren zeer divers en vaak uiterst zeldzaam. Vaak niet glimmend maar technisch perfect. De bouwjaren liepen vanaf omstreeks 1930 tot 1985. Hopelijk is dit jaar de deelname weer net zo divers.

Uitgenodigd worden bedrijfswagens (pick-ups, bestel-, vans en lichte vracht tot ongeveer 5 ton) van minimaal 25 jaar oud. Liever niet omgebouwd tot camper.
Er is een rit uitgezet van 70 kilometer. Gestart wordt om 10.30 uur bij de manege in Heeten (volg de borden). Aanmelding vanaf 10.00 uur. Deelname is gratis. Wel graag vooraf u komst melden ivm de organisatie van de rit. Halverwege de tocht kan worden geluncht tegen een gereduceerd bedrag. Aan het einde van de rit worden de auto’s centraal in (feestend) Heeten geparkeerd zodat het publiek de auto’s kan bekijken en u nog kunt nagenieten onder het genot van een drankje.

Meer informatie: Wim de Jong; 0572-380844 of via het e-mailadres: dejongenpartners@hetnet.nl

Terug
Bovenaan