Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
tja, de Uno gebruikt ook 127 techniek......---GT--- zei:Vinnievw zei:Onzin, dus.
Ga je mond spoelen. Je leest steeds niet wat ik duidelijk wil maken.
Het heeft niets met kunde te maken, of op welke Hanomag een bus is gebaseerd.
Nogmaals: het gaat om de typische MB-lijnen van de 200-serie vanaf 1977 en die van de T2 vanaf 1986 en nergens anders over.
Het is nu net van (even een vergelijking):
Ik zeg: 'De Fiat Uno ziet er net zo vierkant uit als een Panda'. En dat jij zegt: 'Dat kan niet, want de Panda gebruikt techniek van de 127'.![]()
---GT--- zei:Vinnievw zei:Onzin, dus.
Ga je mond spoelen. Je leest steeds niet wat ik duidelijk wil maken.
Het heeft niets met kunde te maken, of op welke Hanomag een bus is gebaseerd.
Nogmaals: het gaat om de typische MB-lijnen van de 200-serie vanaf 1977 en die van de T2 vanaf 1986 en nergens anders over.
renate zei:Meisjes meisjes, laten we het gezellie houden.
Greetzz Renate.
---GT--- zei:@Vinnievw: laat maar. Je begint weer over techniek en historie. En nu haal je er zelfs personenauto's bij. Je begrijpt er dus niets van en lölt langs mij heen.
audi80coupe zei:
Vinnievw zei:Geit, het kruisje rechtsbovenin eindigt de discussie heel subiet als je daar behoefte aan heb. Lijkt mij dat op een discussieforum over auto's in een topic over busjes bovenstaande discussies gewoon gevoerd moeten kunnen worden?
geit zei:Akkoord, maar jullie blijken er niet eens over te geraken vandaar![]()
Bennie 940 zei:audi80coupe zei:
Dat vindt ik zo'n geweldige auto. Ik heb er goede herinneringen aan.Ik heb een keer met een LT28 -oprijwagen uit '84 een auto uit Duitsland gehaald. Mijn eerste buitlandse rit met een bestelauto. Ik had net 3 weken mijn rijbewijs. Zo'n groot buschauffeur-stuur, geen stuurbekrachtiging, geen airco, en de motor 20 cm van m'n reet. Ik ben toen 'snachts teruggereden vanuit Wurzburg over over de autobahn 3 met een mercedes w123 combi achterop. Je moest bij elke keer tanken ook een liter olie bijvullen. Ik moest sommige klimmen in de tweede versnelling doen. De vrachtwagens vlogen je aan alle kanten voorbij maar ik voelde me de king of the road. Een heerlijke rit gehad toen, ondanks de tochtgaten in de cabine en de kapotte kachel.
Veel rondgelopen daar, een paar jaar geleden. Inderdaad een prachtige wijk.Enzo Dizono zei:Hee, amsterdamse school, mooie wijk vind ik dat.
---GT--- zei:geit zei:Akkoord, maar jullie blijken er niet eens over te geraken vandaar![]()
Vinnie heeft mijn stelling al bevestigd, dat de vormgeving van de T1 uit 1977 en de T2 uit 1986 verwant zijn.
Wat er nog meer bij wordt gehaald is ruis.
Ik ben wel benieuwd welke auto de voorganger van de T1 is. De Hanomag (F20?) is in de jaren 80 omgebouwd tot de MB100 en is een frontstuurder.
stoterstangen90 zei:Overigens mis ik de Nissan Trade nog in het verhaal.
---GT--- zei:Bij die dubbele achterassen vraag ik mij altijd af hoe dat gaat in de bochten. Schrapen de binnenste achterwielen dan zijdelings over de grond?