Guest
Geweldig die Daf 33 !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geen idee waarom, maar ik heb jaaaaaaren geleden nog eens (analoge) foto's gemaakt van een PTT Telecom-1100 VF2 in het groen, toen nog in actieve dienst. Was eind jaren '80, ik denk 1987 of 1988. Ik zal eens gaan graven, maar heb niet veel hoop dat ik 'm snel tegenkom tussen 3500+ autofoto's.Stif zei:ik zou dan ook meer plaatjes willen zien van de ptt simca's en caddy's, maar die zijn nogal schaars zeker?
---GT--- zei:De vormgeving van de Vario is afgeleid van de 200-serie en die bestond al in de jaren '70.
Knap dus dat het er na bijna 40 jaar nog steeds niet ouderwets uitziet.
Barri zei:Misschien vreemd, maar ik vind zo'n Vario ook prachtig. Die neus bijvoorbeeld: mooi, imposant, stoer!![]()
simca1006 zei:
Vinnievw zei:Nee, dat is niet zo. Het model stamt oorspronkelijk af van het 319 model (later 405). Dat model doet weer wat denken aan de Hanomag-Henschel modellen uit de jaren 60. Uiteindelijk, via de zogenaamde Dusseldorfer transporter (twee generaties) ontstond de huidige Vario.
Vinnievw zei:Juist de vormgeving kwam van Hanomag vandaan: het korte motorkapje, de hoge voorruit, hoge deuren. Nogmaals: de details zijn wel Mercedes, maar het ontwerp van de kabine komt van Hanomag (die in 1970 over werden genomen door das Haus)
Vinnievw zei:Je ziet toch wel dat de tweede generatie een doorontwikkeling is van de eerste generatie?
---GT--- zei:De vormgeving van de Vario is afgeleid van de 200-serie en die bestond al in de jaren '70.
Knap dus dat het er na bijna 40 jaar nog steeds niet ouderwets uitziet.
Deze foto had ik nog in mijn bestand
Vinnievw zei:Onzin, dus.