Trouwe liefde | Gallery of fame

speedtouch zei:
Grijs kenteken, zie ik dat goed? Wat jammer dat de eigenaar blijkbaar niet in de gelegenheid was die 205 te onderhouden.

Dit is inderdaad een bestellertje. Ik kwam deze zo'n 15 jaar terug al regelmatig tegen op weg van en naar school, ook toen al was hij altijd wat viezig en "gebruikt". Best opmerkelijk dat juist zo'n exemplaar zo lang overleeft, de eigenaar is er kennelijk toch best gehecht aan.

Toch geniaal om dit in 1996 te kopen (als een toen al oude auto) en er dan anno 2018 nog steeds in rond te rijden:LOL:

10040548995_988fce6af3_c.jpg

Ah, er zat een vuistgroot gat in dat rechter voorscherm toen ik 'm voor het laatst zag. En dat zat er al jaren in, goed dat er nu wat aan wordt gedaan.

Een halve eeuw dezelfde auto bezitten. Wie doet dat nog? Nou, de eigenaar van deze Topolino uit 1952. :cool:

XBXG zei:
Gisteren gezien in Hoorn: een Toyota Land Cruiser uit 1979, die nog steeds bij de eerste eigenaar is.

Gezien het jonge koppie van de bestuurder was er een ander mee op pad.

Mooie toevoegingen, zeker die Topolino! (y)

Nog even een update uit de 'gallery of fame': helaas zijn deze twee auto's van eigenaar gewisseld.

Was van één eigenaar sinds 03-07-1963, op 6 maart 2017 van eigenaar gewisseld:

15446034698_6619348f4c_c.jpg

Deze Mercedes uit 1965 was op het moment van spotten nog van de eerste eigenaar, helaas is de auto op 3 april 2017 geëxporteerd:

Mercedes W111 230S 1965 - first owner since 1965!! by Wouter Bregman, on Flickr

Iets minder exotisch, maar wel leuk om te vermelden: de twee onderstaande auto's dateren uit 1993, staan in dezelfde wijk in Amsterdam en ik heb ze op dezelfde dag gefotografeerd. Beide zijn nog bij hun eerste eigenaar.

Afgelopen zaterdag ben ik naar Cars & Coffee geweest in Leek. Meestal is de opkomst erg leuk, maar ditmaal was er ook een stop van een rondrit.
Daar zaten enkele zeer verrassende auto's EN eigenaars bij. Behalve vele auto's die vanaf import bij de huidige eigenaren zijn, dus jaren 90 of ietsje later, waren er enkele "WOW gaaf"-wagens bij. (ik ben nog aan het uploaden, dus ik maak misschien nog een post).

De meeste auto's deden mee aan de Legio-tour, vanuit het pittoreske Grootegast.

1960 MG A 1600, deze mensen hebben hem sinds 1976.

Chevrolet BA, deze auto is sinds 1952 in ons land. Deze mensen hebben hem sinds 1969.

1996 Toyota Carina E 1.6 Sedan, in januari op kenteken gezet, en in april door deze mensen gekocht... Prachtig!

1976 BMW 1502, in 1979 aan deze mensen verkocht.

Als bonus deze Mustang, die zag ik eerder en niet tijdens de Legio-tour:

1978 Ford Mustang II 2+2, onverprutst en origineel Nederlands is al bijzonder. Maar sinds 1986 bij de huidige eigenaar is misschien nog wel extra leuk!

Mooi rijtje, Peter! (y)

Zelf ook nog wat toevoegingen van de afgelopen tijd:

Deze D-Kadett uit 1984 is nog bij zijn eerste eigenaar.

Nog een Kadett, maar dan van 1965. Deze is sinds 1983 bij dezelfde eigenaar.

Deze Ford Scorpio uit 1994 is door de huidige eigenaar gekocht toen de auto een jaar oud was.

En een Peugeot 205 Commercial uit 1993 die nog bij de eerste eigenaar is.

Nog van 1e eigenaar, deze 1999er Z3 welke ik eigenlijk vanwege kenteken fotografeerde.
41798283825_8d6b7706be_b.jpg

Gr Jeroen

Oldtimers zijn vaak langer in bezit dan moderne auto's, los van het feit dat een auto vanzelf een oldtimer wordt wanneer hij lang in bezit is. ;) Ik heb veel deelnemers aan de Elfsteden Oldtimer Rally op de foto gezet (de elfstedentocht voor auto's van voor 1950), daar zaten heel wat auto's tussen die lang in bezit zijn. Ik zal me beperken tot auto's die langer dan 28 jaar in bezit zijn (sinds voor 1990 dus) om de lijst niet te lang te maken.

In bezit sinds 1974:

Willys Model 77 Sedan 1933 (UT-86-83) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1970:

Morris 8 Tourer 1937 (99-63-MV) & Ford Model A 1931 (DZ-35-15) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1979:

Peugeot 201 1926 (FF-23-YV) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1970:

Ford Model A 1930 (92-51-MN) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1971:

MG T-Type TC (85-71-RS) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1981:

Citroën Rosalie 1934 (86-TS-25) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1975:

Plymouth PD Convertible 1933 (97-62-TT) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1983:

Singer 9 Le Mans 1936 (71-XL-39) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1984:

Citroën C4 AC4 1929 (LR-43-BV) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1972:

Ford Model A (89-25-DL) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1989:

Lagonda M45 Pillarless Saloon 1934 (DE-32-72) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1988:

MG T-type TC 1947 (DE-18-70) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1976:

Fiat 500A Topolino (EE-30-24) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1973:

Citroën 11BL Traction Avant 1948 (94-26-VR) by MilanWH, on Flickr

En nog een paar Panhards op de internationale meeting in Doorn.
In bezit sinds 1975:

Panhard Dyna Veritas 1951 (DD-58-23) by MilanWH, on Flickr

In bezit sinds 1970:

Panhard PL17 Cabriolet 1962 (03-58-GT) by MilanWH, on Flickr

Dat had ik moeten weten, een Panhard-meeting in de buurt! Coole auto's, Panhards.

Er zijn nogal wat eigenaars die blijkbaar later een oldtimerkenteken hebben aangevraagd. Goed idee, al maakt dat het volgen van een auto lastiger.

Wat een gave auto's zitten daar tussen!

Klassiekerrijder zei:
Er zijn nogal wat eigenaars die blijkbaar later een oldtimerkenteken hebben aangevraagd. Goed idee, al maakt dat het volgen van een auto lastiger.

Die zie ik er eigenlijk niet bij. De DE-18-70 van de MG is bij de import in 1988 al uitgegeven.

Klassiekerrijder zei:
Goh, ik dacht dat die kentekens er nog niet zo lang waren... :confused:

DE- heeft heel lang gelopen, vanaf ergens begin jaren tachtig. Pas vanaf de belastingvrijstelling voor klassiekers in 1996 ging het hard en werd DE- snel opgevolgd door de series DH-, DM-, DR- enz.

Deze heerlijke Mercedes-Benz 220D uit 1976 is al sinds 1983 bij de huidige eigenaar. De pré-GAIK-platen maken het alleen maar mooier.

Toen ik met mijn audi in ongeveer 2002 ofzo m'n platen moest wisselen, kan ik me herineren dat de gaik platen pas verplicht waren bij side code 4 dus DD-11-DD.

Stif zei:
Toen ik met mijn audi in ongeveer 2002 ofzo m'n platen moest wisselen, kan ik me herineren dat de gaik platen pas verplicht waren bij side code 4 dus DD-11-DD.

Dat klopt voor zover dat sidecode 3 en daarvoor ook blauwe platen mochten hebben/behouden. De gele moesten wél gewisseld worden.

Ik zag vanochtend in Haarlem een schitterende 500SE rijden. Netjes gepoetst, strak in de mooie blauwe lak. Toen ik er voorbij reed zag ik een oud echtpaar, dame aan het stuur. Toch maar even kenteken onthouden en ja hoor, sinds nieuw bij de eerste eigenaar. Helaas zelf geen foto kunnen maken (ik was zelf ook aan het rijden), maar gelukkig kunnen we altijd terugvallen op superspotter XBXG die acht jaar terug al eens dit plaatje kiekte. De auto zag er nu overigens frisser uit dan deze oude foto doet vermoeden.

5212005648_5a57c47869_b.jpg

@ Ik zie nu pas dat deze foto op ongeveer 100 meter van mijn huis is gemaakt, ook in Haarlem dus. Ik hou mijn ogen open, wellicht zie ik hem snel eens staan.

En wat zie ik staan terwijl ik naar m'n motor in de parkeergarage loop...

aQVanBQ_d.jpg

uZa4zmQ_d.jpg

OD1GoWJ_d.jpg

Van dichtbij niet helemaal netjes, missend logo, antenne afgedicht met plakband. Maar aan de andere kant, eerste eigenaar, origineel Nederlands, bijzondere kleur.... En minder dan 26000 km op de teller. Volgens mij zijn dit de auto's waar je als youngtimmerhandelaar van droomt.

929V6 zei:
Logisch, de tweede eigenaar van zo'n Toyota-busje woont nooit in Nederland.;)
Soms toch wel, dit is dan namelijk familie van de 3e eigenaar. De 2e eigenaar koopt de auto(van de 1e eigenaar) voor een familielid, gaat vervolgens op vakantie naar Turkije / Marokko en de 3e eigenaar komt dan in beeld. Of nog een heleboel andere eigenaren als de betrefffende 2e eigenaar toch geen familie heeft in Marokko of Turkije en stiekem zijn vakantie hiermee wil terugverdienen.

Sorry, de grap moest ik maken:D:p;):T

Terug
Bovenaan