Trouwe liefde | Gallery of fame

Finse auto mag niet meedoen neem ik aan, maar m'n collega heeft z'n mercedes 190 nieuw gekocht in Vietnam, '89 dacht ik, en na 2 jaar meegenomen naar Finland. Hij rijdt er nog steeds in, een 2,6 liter 6-cylinder met meer dan 3 ton op de teller.

Mooie vondsten weer! Bovenstaande Matra is goed voor een plekje in de openingspost. (y)

@RoadJunk: niet voor de openingspost inderdaad, maar zulke verhalen blijven leuk om te horen!

Allen niet goed voor notering in de openingspost maar toch leuk om dit topic levend te houden.
Zelf merk ik dat ik het bijhoud als een auto van voor 2000 bij zijn huidige eigenaar is, ik zal ze niet allemaal hier plaatsen en ook niet alles in een keer maar hier is alvast een klein rijtje.

Uit 1968, sinds 1988 bij de huidige eigenaar.

Grensgevalletje, sinds 1999 bij de huidige eigenaar.

Ook sinds 1988 bij zijn huidige eigenaar.

Sinds 1992 bij zijn huidige eigenaar.

Ook al sinds 1988 bij zijn huidige eigenaar.

En een paar nog bij hun eerste eigenaar.

Ik heb expres niet in een keer mijn hele archief leeggetrokken, denk dat het voor het topic leuker is als mensen (en daarin wil ik zelf een goed voorbeeld stellen) om de zoveel tijd wat toevoegingen doen hier.

Gewoon Dirk zei:
Grensgevalletje, sinds 1999 bij de huidige eigenaar.

Hoe is/was de wetgeving eigenlijk bij die Reliants? Soms (zoals deze) staan ze op motorfietskenteken, soms op autokenteken. Ik neem aan dat dat destijds uitmaakte voor het rijbewijs dat je ervoor nodig had, maar is dat nog steeds zo? Zou ik zelf in dit exemplaar mogen rijden bijvoorbeeld (ik heb geen A-rijbewijs)?

Zelf ook nog eens gezocht, volgens Wikipedia is in de jaren '90 een autorijbewijs verplicht geworden. Volgens jouw link is dat nu weer een motorrijbewijs, behalve als je voor 19-1-'13 al een autorijbewijs had:confused:

@PM zei:
Zelf ook nog eens gezocht, volgens Wikipedia is in de jaren '90 een autorijbewijs verplicht geworden. Volgens jouw link is dat nu weer een motorrijbewijs, behalve als je voor 19-1-'13 al een autorijbewijs had:confused:

Tja, EU-regels en NL-politici die hun eigen brein niet gebruiken...

Goed punt...

Maar als ik het goed begrijp mag ik wettelijk gezien (of de eigenaar het goed vindt is weer een ander verhaal) dus in bovenstaande Reliant rijden, o.b.v. de regels uit de jaren '90 en het feit dat mijn B-rijbewijs dateert van vóór 19-1-'13, ondanks dat dit exemplaar geregistreerd staat als 'Motorfiets (L3e)'.

Fiat 128 van 1978,nog van de eerste eigenaar:

kjbay97a7ta.jpg

Ford Capri van 1977,eveneens nog van de eerste eigenaar:

iubvdoalets.jpg

Honda S 800 coupe van 1968,sinds 1973 in het bezit van de huidige eigenaar:

eszjvld78r2.jpg

Datsun 1200 coupe van 1971,huidige eigenaar heeft de auto sinds 1972:

sk6vto7uepm.jpg

Niet erg exotisch, maar wel leuk: een Seat Marbella CLX uit 1993 die nog steeds bij de eerste eigenaar is.

De eerste die bij mij opkwam is deze Mercedes Benz 280S, sinds 17-11-1978 bij de huidige eigenaar en uiteraard geparkeerd bij een bejaardenhuis:

Ooit wil ik ook een (relatief bijzondere) auto nieuw kopen en deze dan zo lang mogelijk houden.

Van de eerste eigenaar: een Mercedes W126 500 SE uit 1984.

Deze Mercedes W114 250C uit 1970 is al sinds 1977 bij de huidige eigenaar, die er een dieselmotor in heeft geschroefd.

speedtouch zei:
Wat voor auto rijd je nu? In je profiel staat:
Mitsubishi Fiat Coupe

Ik heb het net even aangepast, maar momenteel rijd ik geen auto, alleen op een brommer. Als je geen auto voor je werk of echt privé nodig hebt en je betaald voor parkeren, dan is een auto toch wat minder handig.

Hoe had ik deze Scirocco uit 1975 kunnen vergeten? Ik heb er nota bene de eerste autospotter-van-het-jaar-verkiezing mee gewonnen.

40 jaar oud en nog altijd bij de eerste eigenaar.

2qs4ew8.jpg

Ik geef toe, het is nog geen 30 jaar zoals de openingspost vraagt, maar slechts 28 (en een paar maanden). Toch wilde ik jullie deze origineel Nederlandse Citroën CX 25 GTI Turbo niet onthouden.

Als ik hoogbejaarde mensen uit een oudere auto zie stappen, moet ik even het kenteken checken. De eigenaars van deze -op een enkel schaafplekje op de bumper na - onberispelijke R19 Chamade GTS kochten 'm toen-ie 14 maanden oud was. De stukken wit papier en sellotape op de voorruit vullen vermoedelijk de zonneklep aan

Grotefoto-47BX7EJZ.jpg

Grotefoto-RDP66O3D.jpg

Prachtig, al die oude(re) auto's die soms al tientallen jaren van de eerste eigenaar zijn of deel uitmaken van de familie en echte erfstukken zijn geworden! Ik vind het opmerkelijk dat er nog zoveel van dit soort auto's bestaan. Op dit moment ben ik namelijk voor AutoWeek Classics bezig met een aantal reportages voor Uit de eerste hand ... en dat zijn stuk voor stuk weer andere auto's dan diegene die ik op dit forum tegenkom!

Deze reportages zijn inmiddels gereed:

Ford Cortina 1500 De Luxe (FU-56-70, 1965): van grootvader naar kleinzoon
Ford Granada Coupé 3.0 Ghia: sinds 1974 (23-EH-64) bij eerste eigenaar
Peugeot 304 Cabriolet S: sinds 1975 (19-GU-33) bij eerste eigenares
Volga M21 L: sinds 1968 (76-17-FP) bij eerste eigenaar
Rover 3500 (P6) (12-89-MN, 1970): van vader naar zoon
Volkswagen Kever 1300 De Luxe (28-82-UK, 1972): van oom via oma naar neef c.q. kleinzoon

Deze reportages staan gepland:

BMW 2000 Touring: sinds 1972 (57-60-UE) bij eerste eigenaar
Citroën SM (02-20-SM, 1971): van grootvader via vader naar kleinzoon
Chevrolet 2-10 (eenvoudiger uitvoering van de Bel Air) (XG-23-72, 1957): van oom naar neef

Een feest om dit soort reportages te mogen maken. Niet alleen vanwege het portretteren van al die prachtige klassiekers, maar ook het luisteren naar al die anekdotes die bij zo'n auto horen.

Dat is 'm. Inmiddels weer met het oud-blauwe kenteken met letters en cijfers in relief. Deze auto is nog helemaal in originele staat, 1e lak, geen roest, 47 jaar oud!

D' oh zei:
Wat betreft die Volga M21 L met kenteken 76-17-FP:

Wat een gaaf ding zeg!

Bedankt voor de foto's! Inderdaad een hele gave auto, en goed voor een plekje in de openingspost.

En ik ben benieuwd naar die reportages, Henrie!

Medeforummer Timo fotografeerde deze Citroën CX 25 GTI uit 1986, die nog steeds bij de eerste eigenaar is.

Ik zag vanmiddag deze snaarstrakke W123 uit 1984, die sinds de import in 1990 nog bij dezelfde eigenaar is.

Weer een stel lang bij dezelfde eigenaar-spots.

Sinds 1997.

Sinds 1985.

Sinds 1987.

Sinds 1995.

Sinds 1988.

Sinds 1987.

Offtopic, sinds 1982.

Sinds 1983.

Sinds 1987.

Voor nu de laatste, sinds 1987.

Mooie foto, XBXG! En een fantastische auto ook. Hopelijk blijft 'ie nog een poosje bij de eigenaar, ik zie wel wat roest zitten onderaan de deur...

Deze Opel Kadett uit 1973 is nog bij de eerste eigenaar.

Nog een Kadett, maar dan een uit 1978, die ook nog bij de eerste eigenaar is.

Een week of drie geleden spotte ik deze Volvo 244 uit 1978 die nog steeds bij zijn eerste eigenaar is.

Deze leuke 2CV Transat is ook al zo'n 30 jaar bij dezelfde eigenaar. Wellicht zelfs bij de eerste eigenaar.
Helaas zijn de exacte gegevens tijdelijk niet op te vragen, aangezien deze auto is gestolen! (n)

XBXG zei:
Deze leuke 2CV Transat is ook al zo'n 30 jaar bij dezelfde eigenaar. Wellicht zelfs bij de eerste eigenaar.
Helaas zijn de exacte gegevens tijdelijk niet op te vragen, aangezien deze auto is gestolen! (n)

Hij is sinds 24-02-1995 bij de huidige eigenaar.

D' oh zei:
Een week of drie geleden spotte ik deze Volvo 244 uit 1978 die nog steeds bij zijn eerste eigenaar is.

Deze ken ik, eens met de eigenaresse gesproken, aardige vrouw.

Terug
Bovenaan