Trouwe liefde | Gallery of fame

Deze Mazda is nog steeds bij zijn eerste eigenaar sinds 1997!

Op meerdere manieren best bijzonder. Hoeveel export-kaartjes van 'Ali' en 'Youssef' zal de eigenaar al onder zijn ruitenwisser hebben gehad?

D' oh zei:
Op meerdere manieren best bijzonder. Hoeveel export-kaartjes van 'Ali' en 'Youssef' zal de eigenaar al onder zijn ruitenwisser hebben gehad?

Die krijgt mijn pa ook wekelijks onder de ruitenwissers van zijn Carina E die hij al 14 jaar heeft. Zolang je tevreden over een auto bent hoef je er ook geen afstand van te doen toch?

Wat staat er trouwens links achter op de tweede foto? Lijkt wel een Taunus?

929V6 zei:
D' oh zei:

Die krijgt mijn pa ook wekelijks onder de ruitenwissers van zijn Carina E die hij al 14 jaar heeft. Zolang je tevreden over een auto bent hoef je er ook geen afstand van te doen toch?

Wat staat er trouwens links achter op de tweede foto? Lijkt wel een Taunus?

Ah, een vriend van mij met een Starlet krijgt ze ook bijna wekelijks onder de ruit evenals zijn vader met een Carina. Zijn vader spaart ze geloof ik ook op. ;)

Het is trouwens geen Taunus, daarachter. ;) De foto's van die auto daarachter zet ik zometeen online. ;)

Ik vond net deze Audi 80 van de eerste eigenaar sinds 1987:

Vanaf nieuw bij zijn huidige (dus eerste!) eigenaar. (1995)

Bouwjaar 1991, voor het laatst op naam gezet in 1992.

Uit 1964, op naam sinds 1989.

Uit 1978, op naam sinds 1989.

Uit 1977, op naam sinds 1985.

Uit 1969, op naam sinds 1980. De eigenaar zorgt er goed voor, deze foto maakte ik in 2012. Onderstaande foto is uit 2015.

Uit 1979, op naam sinds 1982.

Uit 1951, in Nederland sinds 1975 en voor het laatst op naam gezet in 1984.

Uit 1949, in Nederland sinds 1970 en voor het laatst op naam gezet in 1986.

Uit 1975, op naam sinds 1983.

En de laatste voor vanavond. Uit 1963 maar nog bij de persoon die hem in 1977 importeerde!

Deze Citroën 2CV uit 1985 is nog steeds bij eerste eigenaar.
Het bijzondere (voor mij althans) is dat ie van de buurman van mijn grootouders is, en ik van kleins af aan deze Eend zag staan als we op bezoek gingen bij opa en oma.

XBXG zei:
Deze Citroën 2CV uit 1985 is nog steeds bij eerste eigenaar.
Het bijzondere (voor mij althans) is dat ie van de buurman van mijn grootouders is, en ik van kleins af aan deze Eend zag staan als we op bezoek gingen bij opa en oma.

De buurvrouw van je grootouders dan...;-) ze had voorheen ook nog een beige AK 400.

Zaterdag op de A12 gespot: origineel Nederlandse Alfasud van 6 december 1977, nog steeds bij de eerste eigenaar!
2igj49j.jpg

wgt0gn.jpg

Huh, ook nog eerste eigenaar.
Ik zou graag het verhaal willen horen van deze meneer/mevrouw.
Volgens mij kon je deze alfa's inleveren bij de dealer (na een klein jaartje) omdat ze gewoon weg te gevaarlijk waren qua roest enz.

Vanmiddag zag ik deze geweldige Opel Kapitän uit 1954 (model 1955). De huidige eigenaar heeft hem sinds 1978 in bezit! (y)

800.jpg

1e registratie 3 november 1983,mijn vader
2e registratie 2003 na vaders overlijden mijn moeder
3e registratie 2010 Ikzelf

Geen andere eigenaren gehad buiten mn ouders en ik

Grappige optie die schuifdeur, en natuurlijk de twee deurtjes achterin.
Misschien een pakket dienst gehad ofzo, snel in en uit stappen en snel in de bagage bak.

Vandaag kwam ik deze Hi-Ace tegen. Zijn soortgenoten gingen massaal naar Afrika, maar deze is nog steeds bij z'n eerste eigenaar.

25333918074_44ddaaa496_z.jpg

Ik denk dat als je zo'n Hiace überhaupt nog ziet, hij altijd van de eerste eigenaar is. Inruil of verkoop = export.

Goed punt. Ik let er eigenlijk nooit op als ik kentekens opzoek. Ik wilde voor de grap even mijn spots nalopen, maar dat waren er bij nader inzien niet zo veel. Eigenlijk maar één. Moet je nagaan hoe weinig je oudere bestel-Japanners ziet. De ene Hiace en de L300's waren allemaal campers, die zijn minder exportgevoelig. Maar die ene '91er Urvan hier in de buurt is inderdaad nog van eerste eigenaar.

Ik ben ooit in Limburg ook tegen zo'n oude Hiace aangelopen, die was niet meer bij de eerste eigenaar maar wel al lang bij dezelfde.
Sinds 1992 om precies te zijn.

En nog een toevoeging aan dit topic, met de kop eraf gekocht in 1979 en nog altijd bij dezelfde eigenaar.

Deze Hyundai Scoupé uit 1993 is nog steeds bij zijn eerste eigenaar, inmiddels ook alweer bijna 23 jaar:
35anes6.jpg

Geweldige Dolomite!(y)

Deze zag ik zondag: Vanden Plas Princess 4 Litre R (1965). In bezit van de zoon van de eerste eigenaar en altijd binnen de familie gebleven
2z7g5ee.jpg

hwh89s.jpg

Deze Citroën GSA uit 1980 (een hele vroege dus) is al sinds 1985 bij de huidige eigenaar.

Een leuk filmpje van Autoweek over een Porsche 928 uit 1988 met een respectabele kilometerstand.
Volgens het filmpje is ie bij de eerste eigenaar, volgens de RDW net niet.

https://www.youtube.com/watch?v=o1oXTAPjrlY&sns=fb#t=0.594791

Mercedes-Benz 250
Bouwjaar: 1973.
In bezit sinds: 1994.

MG SA
Bouwjaar: 1937.
Eerste afgifte Nederland: 1991.
In bezit sinds: 1993.

Bouwjaar: 1963.
In bezit sinds: 1985.

Ford 68
Bouwjaar: 1936.
Eerste afgifte Nederland: 1956.
In bezit sinds: 1981.

Ford A
Bouwjaar: 1931.
Eerste afgifte Nederland: 1967.
In bezit sinds: 1977.

Peugeot 201
Bouwjaar: 1931.
Eerste afgifte Nederland: 1973.
In bezit sinds: 1975.

Het merendeel zijn toch wel de liefhebbers bij uitstek om zolang je auto te hebben en in veel gevallen goed te onderhouden, ook bij minder goed onderhoud ala de transit blijven die oudjes gewoon doorgaan.

Terug
Bovenaan