Pietzoveel
Asfaltkampioen
De objectieve pers?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nico GTR zei:Toyota???? Heb je daar een linkje van want het zou tijd worden dat Toyota met iets nieuws komt in plaats van technologie uit de jaren 90.
Cd4Lop zei:Denk dat de id3 zeer zware dobber krijgt aan de nieuwe Hyundai EV waar de laatste hand aan wordt gelegd.
Timo zei:Afgelopen maandag in Duitsland een ID.3 zien staan bij een laadpaal, een grijze. Testauto of is de levering eindelijk begonnen?
speedtouch zei:Ik zie er hier al 3 in de aanbieding:
https://www.autotrack.nl/aanbod?merkIds=008d8fc3-b882-4657-9229-4239d5f7e469&modelIds=873c33ce-83f3-4591-aa2f-2f059c7427eb
Cd4Lop zei:Ik denk dat Hyundai nu al de betere EV's heeft en qua afwerking en bouwkwaliteit de ID3 zal verslaan, dat is ook niet zo'n opgave want zelfs de Duitsers zijn zeer kritisch op dit vlak vwb de ID3. Bovendien verwacht ik dat de Hyundai gunstiger geprijsd gaat worden. Momentum van de ID3 is ook volledig verloren.
R Wolters zei:Cd4Lop zei:Ik denk dat Hyundai nu al de betere EV's heeft en qua afwerking en bouwkwaliteit de ID3 zal verslaan, dat is ook niet zo'n opgave want zelfs de Duitsers zijn zeer kritisch op dit vlak vwb de ID3. Bovendien verwacht ik dat de Hyundai gunstiger geprijsd gaat worden. Momentum van de ID3 is ook volledig verloren.
Wat voor VW pleit:
- veel uitgebreider dealernetwerk
- corporate deals
- staat bij eigenlijk ieder bedrijf wel op de leaselijst
- veel grotere installed base die overgehaald kan worden om elektrisch te gaan rijden (voor veel kopers zal het een natuurlijk stap zijn om van een Gold naar een ID3/4 te gaan als ze een volgende auto gaan kopen, veel klanten zijn erg merkvast)
Bovenstaand lijstje geeft ook aan dat techniek slechts 1 van de factoren is waarop een aankoop wordt gebaseerd.
iDS zei:speedtouch zei:Ik zie er hier al 3 in de aanbieding:
https://www.autotrack.nl/aanbod?merkIds=008d8fc3-b882-4657-9229-4239d5f7e469&modelIds=873c33ce-83f3-4591-aa2f-2f059c7427eb
Tja: datum eerste toelating onbekend, en dat kan nog wel even zo blijven...
Moderator
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prijzen-volkswagen-id-3-bekend/De standaarduitrusting van de €37.990 kostende 1st-uitvoering bestaat onder meer uit 18-inch lichtmetaal, het Discover Pro-multimediasysteem, adaptieve cruise control, klimaatregeling met twee zones en led-koplampen en -achterlichten. De lijst gaat verder met parkeersensoren voor en achter, verwarmbare voorstoelen, en verwarmd en met leer bekleed stuurwiel en sfeerverlichting met tien instelbare kleuren. De €43.990 kostende 1st Plus voegt daar zaken als 19-inch lichtmetaal, LED-matrixkoplampen, donkerrode led-achterlichten met 'animatie', Keyless Acces, een achteruitrijcamera, getinte achterste zijruiten, een getinte achterruit, elektrisch instelbare, inklapbare én verwarmbare buitenspiegels aan toe. Ook zijn speciale voorstoelen, met kunstleer beklede deurpanelen en sfeerverlichting met 30 instelbare kleuren extraatjes die bij deze uitvoering horen. De €49.490 kostende 1st Max staat op 20-inch lichtmetaal en krijgt het Travel Assist-pack mee waarmee je in de file in zekere zin autonoom kunt rijden. Volkswagen pakt verder uit door deze uitvoering een dodehoeksensor, een head-updisplay, een inductielader, een panoramadak en elektrisch verstelbare voorstoelen met massagefunctie mee te geven.
Moderator
Jeroen 1839938 zei:Ze gaan nu echt komen!
Jeroen 1839938 zei:De instapper zal straks zo'n 40 duizend zijn, hopelijk net eronder.
Ik heb de volle 3 kwartier gekeken en vond de Thomas de review erg objectief doen, zoals hij dat altijd (in zn schitterende accent) doet. Hij laat mij goed zien wat hij de plus- en minpunten van de id3 zijn. Interfaces van spiegel- en cruisecontrolbediening en ook de beidiening van de temp en volume kan beter. Terecht geeft hij aan: verzint VW hier iets nieuws om het nieuwe of wil VW hier een verbetering doorvoeren? Thomas ziet de bediening niet als een verbetering en legt dat goed uit.MBdoubleyou zei:Prima en terecht dat hij de negatieve zaken benoemt maar hij ging er wel erg lang op door en kwam vervolgens nog eens een keer op die spiegelverstelling terug. Erg zeikerig wordt het dan wat mij betreft. Ik heb er in de andere testen veel minder kritiek op gehoord. Zoals ik aangaf: iedereen heeft kritiek op het materiaalgebruik. Maar het is blijkbaar wel jouw nieuwe stokpaardje geworden: je blijft erop terugkomen
.
Joop Passchier zei:Ik heb de volle 3 kwartier gekeken en vond de Thomas de review erg objectief doen, zoals hij dat altijd (in zn schitterende accent) doet. Hij laat mij goed zien wat hij de plus- en minpunten van de id3 zijn. Interfaces van spiegel- en cruisecontrolbediening en ook de beidiening van de temp en volume kan beter. Terecht geeft hij aan: verzint VW hier iets nieuws om het nieuwe of wil VW hier een verbetering doorvoeren? Thomas ziet de bediening niet als een verbetering en legt dat goed uit.MBdoubleyou zei:Prima en terecht dat hij de negatieve zaken benoemt maar hij ging er wel erg lang op door en kwam vervolgens nog eens een keer op die spiegelverstelling terug. Erg zeikerig wordt het dan wat mij betreft. Ik heb er in de andere testen veel minder kritiek op gehoord. Zoals ik aangaf: iedereen heeft kritiek op het materiaalgebruik. Maar het is blijkbaar wel jouw nieuwe stokpaardje geworden: je blijft erop terugkomen
.
Positief is hij dan weer over het rijgedrag. En heel duidelijk maakt hij onderscheid tussen de 'hardware' (hoe de auto rijdt, wegligging) en 'software' (de bediening en haptic feedback).
Nee, prima review!
MCDubbellU zei:Ik vind het nogal wat als een merk zijn kernwaardes laat vallen
Toch monteert BMW schijven rondom op de i3. En bij de Autovisie rijimpressie van de id3 vlogen de remmen in de fik...Joop 5528328 zei:EV's remmen enorm af op de motor. Nooit een BMW i3 gereden bijvoorbeeld? Die is te rijden zonder rempedaal.
DeeTwee zei:Toch monteert BMW schijven rondom op de i3. En bij de Autovisie rijimpressie van de id3 vlogen de remmen in de fik...Joop 5528328 zei:EV's remmen enorm af op de motor. Nooit een BMW i3 gereden bijvoorbeeld? Die is te rijden zonder rempedaal.
Jij bent grootaandeelhouder van een trommelremmenfabriek, neem ik aan?Joop 5528328 zei:Toch vraag ik me af, waarom is het voor sommige zo belangrijk of een auto schijf- of trommelremmen heeft? Zijn jullie engineers in dit gebied, of is het meer borrelpraat?