Volkswagen Polo | Virtus facelift 2022 @ p. 6

Vag is op zijn retour, matige kwaliteit, id serie flop, golf geflopt etc etc. Gelukkig is daar Hyundai en Kia en Toyota met uitstekende en betaalbare auto's, goede garanties en bewezen duurzaamheid.

Rutger DC zei:
Jammer dat de Ibiza en i20 het (ook) hier zoveel minder doen dan de Polo (saai) en Yaris (lelijk). Aan de kwaliteiten ligt het niet.

Tsja, als dat een criterium is wint lelijke zwaan Hyundai het natuurlijk nooit. Voor mensen die van goedkope interieurs, iets goedkoper rijden en een lelijke auto, is de Hyundai dus de beste keuze(y)

Eyyyy, Jooopiejoooooo! De i20 is het meest een rijdersauto van de drie en doet niet onder qua verfijning. Hyundai komt van ver.

En toch zie je het ex- en interieur als je er gebruik van maakt. Daarnaast ook nog eens onderdeel van het Hyundai ecosysteem uiteraard. Niet iets voor fijnproevers dus.

Dat paars is wel een lekker kleurtje!
Maar de Ibiza zou mijn keus zijn, al heb ik nog nooit een i20 gereden.

EclecticBlue zei:
En toch zie je het ex- en interieur als je er gebruik van maakt. Daarnaast ook nog eens onderdeel van het Hyundai ecosysteem uiteraard. Niet iets voor fijnproevers dus.

Ex- en interieur is kwestie van smaak.
Hyundai-ecosysteem? Dus niet voor fijnproevers? Geen idee wat ik hier lees, ik heb wel een idee hoeveel waarde ik er aan moet hechten.

De i20 wint de test, dat is alles. Ik weet niet wat er met zo'n testuitslag gebeurt in het Joop-ecosysteem. Kijkende naar andere testuitslagen is het een van de beste auto's in zijn klasse. Keurig toch?

De vernieuwde Volkswagen Virtus komt eraan. De auto zal voortaan ook in India van de band rollen, waar de auto de Vento vervangt (= oude model Polo sedan). De Skoda Slavia ging 'm voor.

ImageResizer.ashx

ImageResizer.ashx

Bron: https://www.autocarindia.com/car-news/volkswagen-virtus-5-things-to-know-420861

De Polo wordt wat duurder: <https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volkswagen-polo-tot-e2-700-duurder/>

Nu zijn de turboloze versies al even vervallen, maar de prijsstijgingen gaan wel hard. Even wat op een rijtje, obv Carbase:

Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline
Nieuwprijs 2021 € 21.415
Nieuwprijs 2020 € 20.310
Nieuwprijs 2019 € 19.300
Nieuwprijs 2018 € 18.835
Nieuwprijs 2017 € 18.175

Polo 1.0 TSI 95pk (facelift)
Nieuwprijs 2022 € 22.100
Nieuwprijs 2021 € 21.515

Polo 1.0 TSI 95pk Life (facelift)
Nu: € 26.000 (rijklaar 26.890)
Nieuwprijs 2022 € 24.200 (rijklaar 25.090)
Nieuwprijs 2022 € 23.700
Nieuwprijs 2021 € 23.015

Bizarre prijzen. Overigens, de vanafprijs is nu op vijf euro na gelijk aan die van de Kia Ceed en hoger dan van een Hyundai i30. Toch een klasse groter...

Zou toch mooi zijn als Autoweek op basis daarvan eens een test zou gaan uitvoeren: je hebt 26k op zak, wat kan je kopen? En die dan in een test naast elkaar. In plaats van twee vergelijkbare auto's en dan zeggen: ja die ene is beter, die 12k prijsverschil moet je maar even vergeten.

VW Polo Faces Uncertain Future Because Euro 7 Will Make Small ICE Cars Too Expensive

Automakers have warned us stricter emissions regulations could accelerate the demise of small cars equipped with combustion engines. The Euro 7 standard has a proposed start date of July 1, 2025. According to an estimation made by the European Commission, it will increase the asking price of a new car by €90 to €150. This revised proposal projects a significant reduction of costs as the initial proposal estimated a bump in the price of €304.

€150 or even €304 wouldn't be such a deal-breaker, but Volkswagen CEO Thomas Schäfer cautions the reality is completely different. He believes something like a subcompact hatchback will be €3,000 to €5,000 more expensive, which would effectively kill the car by making it unaffordable to the people shopping in this segment.

Aside from adding a mild-hybrid system, the company's boss told Autocar at the 2022 Los Angeles Auto Show that automakers will also have to comply with stricter safety regulations that will require installing pricy tech. He went on to say the engineers need a couple of weeks to figure out whether it's worth investing in small ICE-powered cars:

"At the moment, we have engineers evaluating what that means. But if that is true [the expected impact of EU7 on the price of cars], we definitely won't invest anymore and we'll just keep the plan to electrify as quickly as possible." https://www.motor1.com/news/622442/vw-polo-uncertain-future-euro7/

Fiesta weg, Polo wellicht weg, denk ook geen nieuwe Mazda2 meer.. zowel EU7 als (dure) elektrificatie zal een hoop kleine auto's de das om doen. Autorijden wordt straks alleen nog maar voor de 'elite'.

De Polo Track is in Zuid-Amerika de facto de opvolger van de Gol. Optisch is de auto gebaseerd op de pre facelift Polo. Het is vooral een uitgeklede versie van de Polo en daarmee is 'ie dus onder de gewone Polo gepositioneerd.

jlza8u.jpg

hslxyy.jpg

ud1igk.jpg

knwrxn.jpg

vqqu2h.jpg

repb19.jpg

Bron: https://motor1.uol.com.br/reviews/652644/primeiras-impressoes-vw-polo-track/

Niet gek! Bestaat de Gol dan niet meer?
Is de carrosserie verder gelijk aan die van de Polo? Zijkant lijkt wel overeen te komen.

Ja, verder is de auto gelijk aan de Polo. De koplampen, bumpers, achterlichtindeling e.d. zijn wel uniek voor de Track.

Op Wikipedia: "Production of the Gol ended in late 2022. A Last Edition model for the 2023 model year with exterior upgraded was released in Brazil, with production limited to 1,000 units. It will be replaced with a less equipped version of the Polo Mk6, which was introduced as the Polo Track in November 2022."

De laatste keer dat ik de Gol online zag was bij de tweede generatie in een later stadium, de G3. Dat vond ik echt een leuke auto. De G4 was alweer verkracht. De derde generatie kende ik niet eens, die is bij zijn 3e facelift ook niet echt geslaagd meer. Leuk dat er een ook een station van de Gol is geweest, de Parati.

VW Lavida XR Is China’s New Budget Sedan And A Twin To The Virtus​

Zozf3RH.jpg

MZvnWd1.jpg

vxlTUv8.jpg

s0VUx9q.jpg

Y1jdVDE.jpg

NTm114T.jpg

RVL4hso.jpg

B4ZLqS2.jpg

neF4iOk.jpg

M6Kuje6.jpg

SAIC-Volkswagen has added yet another sedan to its ever-expanding Chinese portfolio, in the form of the entry-level Lavida XR (Xinrui). The family model is the Chinese version of the VW Virtus that is already available in India and Brazil.

Terug
Bovenaan