Volkswagen Polo | Virtus facelift 2022 @ p. 6

Flieger zei:
SqNaVSHS.jpg

Lastig te zien inderdaad.. o_O

Als je durft te beweren dat er veel verschil van het voor aanzicht zit verwijs ik je graag door naar de opticien! Achterkant is natuurlijk duidelijk :D

Flieger zei:
Ik heb het niet, want het was destijds nog niet beschikbaar. Ik zou het gaan bekijken in de showroom. Bij de Polo is het een wat simpele variant en daarom ben ik blij met mijn standaard tellers (met needle sweep :cool:). In de Arteon vond ik het erg fraai en uitgebreid.
Zag inderdaad dat er verschillen zijn tussen de Polo en Golf. Blijft alsnog de vraag hoe vaak ik daadwerkelijk de functies zou gebruiken, lijkt vooral meer een gimmick dan dat het echt iets toevoegt.

Flieger zei:
Beats audio is top! Ik vind het echt een aanrader! Enige waar je rekening mee moet houden is dat je verstelbare laadbodem in de kofferruimte vervalt. De subwoofer zit, heel onlogisch, niet in de uitsparing voor het reservewiel:
Wel erg vreemd dat de mogelijkheid van het reservewiel vervalt, deed mij vermoeden dat de sub in de die ruimte zou komen. Het hoogteverschil lijkt niet heel groot, maar zal in het aantal liters toch schelen. Tzt maar eens kijken navragen of de dealer ergens een Polo met en zonder Beats heeft zodat ik kan vergelijken.

KadettRT zei:
Verder zie ik de Polo steeds vaker op de weg, zonder een VAG bash te creëren. Want vond de vorige Polo echt een geslaagd model vind ik deze gewoon 5cm naar de zijkanten opgerekt (zeker qua koplampen/achterlichten) wat hij breder geworden is tov vorige Polo. Als je vluchtig kijkt zie je amper het verschil van een Golf of een Polo.
Verschil met de vorige blijft klein. Valt me vooral op dat het bij de nieuwe Polo erg hard nodig is om hem goed aan te kleden, wil het een beetje smoelen. Op wieldoppen en met halogeen verlichting is het maar een suf hok. Gelukkig laat mijn budget 17" en een Advance pakket (LED verlichting, pricacyglas en panoramadak) toe, dan ziet het er direct stukken beter uit.

Elke nieuwe auto ziet er 'suffer' uit zonder LED DRL. Lijkt dan alsof je geen nieuwe auto koopt. Marketing doet tegenwoordig zijn werk wel :D

LED DRL heeft de Polo standaard. Dimlicht is dan weer halogeen, ziet er anno 2018 erg goedkoop uit. Smoelt met de full-LED koplampen stukken beter, dan ook achterlichten donkerder getint en in LED.

KadettRT zei:
Als je durft te beweren dat er veel verschil van het voor aanzicht zit verwijs ik je graag door naar de opticien! Achterkant is natuurlijk duidelijk :D

Bijzondere redenatie. Omdat ik de verschillen wél zie, moet ik naar de opticien. :rolleyes:

RRL zei:
Wel erg vreemd dat de mogelijkheid van het reservewiel vervalt, deed mij vermoeden dat de sub in de die ruimte zou komen. Het hoogteverschil lijkt niet heel groot, maar zal in het aantal liters toch schelen. Tzt maar eens kijken navragen of de dealer ergens een Polo met en zonder Beats heeft zodat ik kan vergelijken.

Ik wist niet eens dat de mogelijkheid van het reservewiel vervalt bij het Beats systeem in de Polo. De grootste kans om het te vergelijken heb je als er een Beats uitvoering staat bij je dealer.

In de prijslijst:
High-end geluidsysteem Beats®
- 8-kanaalsversterker met zes luidsprekers en subwoofer (300 Watt)
.. Let op: niet i.c.m. 1.0 TGI motor
.. Let op: niet i.c.m. reservewiel

Daardoor lijkt het dus dat de subwoofer in de reservewielkuip zal liggen. Niet dus. Maar eens bij de dealer informeren, ondanks de mobiliteitsservice toch prettig om er eentje achterin te hebben. Scheelt een hoop tijd om zelf het wiel te kunnen verwisselen.

Ik ben erg blij met het active display en Beats Audio!

Enige minpuntjes aan mijn Polo zijn:
-niet verstelbare armsteun
-ouderwetse handrem, had liever electronisch
-stomme antenne op het dak, haaienvinnetje had toch ook wel mogelijk geweest lijkt mij

Gisteren een proefrit gemaakt, 95 pk en handbak. Niet geheel te vergelijken met de 115 pk en DSG die ik wil bestellen, echter goed genoeg om een indruk te krijgen van de auto. Fijn ding, nu al wel duidelijk dat dit hem gaat worden.

Paar bevindingen:
- Beats gaat er zeker komen. Zat niet in de demo auto, vond het allemaal maar mèh klinken. Kofferbak gebruik ik niet veel dus wegvallen van de verstelbare vloer ga ik waarschijnlijk niet missen. En anders kan er nog een hoop meuk in de reservewielkuip.
- Adaptive Cruise werkt op de kortste volgafstand en in rijmodus sport prima. Bewust hem iets te snel ingesteld voor de verkeerssituatie, reageert niet door ineens zeer abrupt te remmen. Alleen het herpakken zodra de voorganger opzij is duurt te lang, pas zodra de voorligger helemaal in de andere strook is gaat het gas er weer op. Combinatie ACC en handbak is wel een vreemde.
- Fijne zitpositie is zo gevonden. Nog wel twijfel over de lendensteun, denk dat ik die maar gewoon mee bestel.
- Soepelheid van het motortje. Pakt lekker op vanuit lage toeren en echt doortrekken in de versnellingen in niet nodig. Wel een vreemd pruttelgeluid rond het 1500 toerenpunt, in vermogenafgifte niets van te merken. Als het met de handbak al soepel rijdt wordt de DSG al helemaal fijn.
- Rechterkant van het infotainment en de knop van de alarmlichten zitten te ver weg. Kon daar amper bij komen zonder voorover te komen.
- Bij optrekken is het driepittertje wat te horen, op tempo stil en bij acceleraties in de versnelling rustig.
- Windruis rondom de A-stijl, meer dan ik verwachtte.

Zit nog eens te kijken naar de audiosystemen: Beats audio of het Volkswagen soundsysteem dat in de accessoirelijst staat. 300 watt of 480 watt is een groot verschil. Belangrijker nog dat de subwoofer van het Beats systeem naast de reservewielkuip ligt en dat daarmee de verstelbare vloer vervalt, kost een goede 40 liter bagageruimte. Het Volkswagen soundsysteem heeft de subwoofer dan weer wel in de reservewielkuip. Fabrieksoptie of accessoire maakt in de bijtelling weer een verschil.

Blijft alleen dat ik nog amper ervaringen heb kunnen vinden. Iemand bekend met het Volkswagen soundsysteem, of nog beter iemand die een vergelijking heeft?

speedtouch zei:
RRL zei:
- Windruis rondom de A-stijl, meer dan ik verwachtte.
Doordat de auto op tempo stil is, valt het windgeruis meer op, denk ik, dat heb ik ook in mijn 208.
Toch herken ik dit wel: ik heb pas een stukje met de nieuwe Polo gereden (een Beats uitvoering, van de importeur) en daarbij viel me het windgeruis ook op. Meer dan bij welke andere nieuwe auto ook.

Tsja, degene die de nieuwe Polo, Volkswagen of zelfs heel VAG saai vinden, wat zou je dan als B-segmenter kiezen? Het is geen Citroen nee, maar daar krijg je wel een heel ruime en volwassen auto voor terug die het gewoon over de hele linie goed doet imo.

Misschien ben ik gewoon te oud ;)

Mijn budget laat in principe een C-segmenter toe, om de netto kosten binnen de perken te houden gekozen voor eentje uit het B-segment. Automaat is een persoonlijke eis, ik hou van een stevig potje doorrijden dus vermogen is wenselijk en last but not least wil ik bij het weglopen dat de auto een 'nog even omkijken' factor heeft...
...schrap schrap schrap, blijft de Polo zo'n beetje als enige optie over.

208, Clio en Fiësta nog even naar gekeken. Allemaal afgevallen, nog zonder naar de showroom te zijn geweest.
Bang for bucks optie zou een Yaris zijn. Maar als 26-jarige een Yaris rijden? Nooit.

Ondertussen blijf ik in de calculator klikken. Denk dat ik er nu wel een eind uit ben. Nog 2 weken tot ik kan bestellen en dan lang, heul lang duimen draaien.

HarmoniousVibe zei:
Tsja, degene die de nieuwe Polo, Volkswagen of zelfs heel VAG saai vinden, wat zou je dan als B-segmenter kiezen? Het is geen Citroen nee, maar daar krijg je wel een heel ruime en volwassen auto voor terug die het gewoon over de hele linie goed doet imo.

Ik zou zelf voor de Ibiza, Clio, Micra of Fiesta ST-Line gaan. De Polo is echt te zaaddodend en dat interieur spreekt mij ook echt totaal niet aan

Bird Nerd zei:
Ik zou zelf voor de Ibiza, Clio, Micra of Fiesta ST-Line gaan. De Polo is echt te zaaddodend en dat interieur spreekt mij ook echt totaal niet aan
In een gewone spec is de Polo inderdaad compleet zaaddodend. Zag vorige week een standaard Comfortline en goed aangeklede Highline naast elkaar staan, dan valt pas echt op dat de Polo wel flink wat opties nodig heeft wil het wat worden. Ik heb hem met het Advance pakket (LED verlichting, panoramadak, privacy glas) en donkergetint 17" in gedachten, dan smoelt het wel. Interieur vind ik de soberheid juist prettig.
Barri zei:
Misschien gaat het daar mis :cool:
Wie weet... Maar toch:
- 208 gereden in 2014. Beviel prima en vind het een sympathiek ding. Ook nog even achter een 14% versie die vrijkwam aan gebeld. Dat het een handbak is zou goedgemaakt worden door de 50 liter (hele grote plus!) tank en de heerlijke 1.6 HDi. Maar voor nieuw? Mweh, dan vind ik het model toch al flink op leeftijd. Mis
- Clio nog niet gereden. Blijf het een mooi model vinden waaraan niet te zien is dat hij alweer een tijdje meedraait. Zou dus een goede kanshebber zijn. Echter een paar keer met de technisch identieke Captur gereden en daarbij net als met de Laguna 3 kleine irritaties omdat sommige zaken (net) niet werken zoals verwacht. Als ik een auto leen kan ik er mee leven, bij de eigen auto wil ik zulke eigenaardigheden gewoon niet.
- Fiësta vooral even naar gekeken omdat iedereen zo te spreken is over de onderstellen, toch een belangrijk onderdeel. De nieuwe Fiësta doet me alleen helemaal niets.

Eigenlijk stond de Polo vanaf moment 1 al met stip bovenaan. Nooit kunnen bedenken, was juist altijd zo'n VAG basher. What's next, een Passaai? :)

Bird Nerd zei:
HarmoniousVibe zei:

Smaken verschillen. Heb de Ibiza overwogen maar in de (private) lease is de Polo gewoon beter uitgerust voor dezelfde prijs. Bovendien, als je het dan over interieurs hebt, vind ik zelf de Polo echt veel beter dan de Ibiza. Het is echt niet dat het interieur van de Ibiza zo sprankelend is (ok, dit is subjectief), maar het is wel objectief minder goed afgewerkt.

De Fiesta was ook zeker een optie maar ik vond de navi vrij karig/lelijk en de stoelen minder comfortabel dan in de Polo. En ik miste de ACC die in de Polo er standaard op zit, behalve het vanaf-model, wat toch niemand koopt. De scherpe private lease-aanbiedingen kun je niet helemaal in elkaar klikken helaas, dus een optietje erbij is dan helaas geen mogelijkheid.

Zat net eens de prijzen tussen Nederland en Duitsland te vergelijken. Blijkt dat er bij de oosterburen veel meer keuze is in motor/bak/uitvoering combinatie. Wil je diesel rijden, in Nederland heb je dan enkel keuze uit een handgeschakelde Comfortline. Kijk ik in de Duitse configurator, dan zie ik dat ze daar de diesel wel als automaat hebben én als Highline. Dat zou precies zijn zoals ik hem zou willen hebben. Toch de dealer maar eens navragen of ze iets weten over dat als toekomstige variant, blijf diesel veel fijner vinden dan benzine.

Wensen zijn verhoord. Tref vanochtend iets moois in de leaseconfigurator:
1.6 TDI 70kW DSG-7 Highline

Dealer gemaild en bevestiging gekregen dat hij sinds kort te bestellen is :D

YFYrT18.jpg

OVZCgJK.jpg

volkswagen-polo-2021.jpg

volkswagen-polo-2021.jpg

R-Line
aLsNcpG.jpg

sfxUFnE.jpg

X7tx7kM.jpg

INwPtuS.jpg

DkQDRdy.jpg

TZJsHSf.jpg

yPlAigd.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2021/04/2021-vw-polos-golf-look-facelift-brings-matrix-led-lights-digital-instruments-and-big-car-safety-tech/

Ik vind met name de voorkant nog een stuk rommeliger geworden, en de achterkant boet in aan herkenbaarheid.

Die vier nepuitlaten op de R-line zijn trouwens nogal sneu...

Belichting is mij te onrealistisch op die persfoto's. Vind het wat lastig oordelen zo. Die nepuitlaten zijn idd erg sneu. Prima auto zo'n Polo voor mensen die van A naar B moeten maar een Clio ziet er een stuk fraaier en chiquer uit.

Voorkant vind ik een verbetering, achterkant niet. De Polo heeft nooit achterlichten gehad die doorlopen op de achterklep, dat was typisch Polo. Nu erg inwisselbaar.

Best een leuke auto om te zien, hier in Friesland staat een mooie Polo GTI van 2019 te koop, binnenkort maar misschien even zien of dat iets is.:)

speedtouch zei:
JFR zei:
Best een leuke auto om te zien, hier in Friesland staat een mooie Polo GTI van 2019 te koop, binnenkort maar misschien even zien of dat iets is.:)

Ben je van plan de Mini in te ruilen?

De Mini is een superleuke auto, maar in zo'n auto val je wel op, het lijkt mij ook erg gaaf om wel een leuke, sportieve auto te hebben, maar 1 die niet echt opvalt, een wolf in schaapskleren zeg maar.

JFR zei:
speedtouch zei:
JFR zei:
Barri zei:
Stop die onrust nu eens weg JFR...

Misschien elk jaar maar een andere auto, en zoveel mogelijk van ICE auto's genieten, zolang het nog kan.:T

Ach, als je het geld hebt, prima toch?;)

Inderdaad.:)

Als dat je plan is/was/wordt dan was het niet zo heel handig om meteen met een dikke Mini te beginnen, kan daarna alleen nog maar minder worden lijkt me.

Total Loss zei:
JFR zei:
speedtouch zei:
JFR zei:
Barri zei:
Stop die onrust nu eens weg JFR...

Misschien elk jaar maar een andere auto, en zoveel mogelijk van ICE auto's genieten, zolang het nog kan.:T

Ach, als je het geld hebt, prima toch?;)

Inderdaad.:)

Als dat je plan is/was/wordt dan was het niet zo heel handig om meteen met een dikke Mini te beginnen, kan daarna alleen nog maar minder worden lijkt me.

De Polo is naar verwachting qua onderhoudskosten vermoedelijk veel goedkoper, BMW, en dus ook Mini, is niet echt goedkoop in onderhoud, en als er wat stuk gaat, BMW onderdelen zijn prijzig, had ik mij eerst even in moeten verdiepen.En ik denk dat qua rijplezier de Polo niet veel onderdoet voor de Mini, de pk's is ook ongeveer hetzelfde.

7dxyy47bx1px_800.jpg

eblyn2ebc7ir_800.jpg

n5yy174be5yc_800.jpg

zvfy1gtbp94o_800.jpg

wmly33fbegcl_800.jpg

7cxya7rbj9y1_800.jpg

zxry7w8b38v0_800.jpg

Belangrijkste nieuws:
Ook voor Nederland
207 pk (+7)
0-100 km/h 6,5 sec. (-0,2)
Topsnelheid 240 km/h (+3)

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volkswagen-polo-gti-vernieuwd/

Bij zo'n wit exemplaar lijken de achterlichten wel erg groot uitgevallen. Iets te lomp. Front is wel opgeknapt, niet meer die vreemde knikjes in de dagrijverlichting.

100% geslaagde facelift.
Dat hoogglans dashboard daarentegen is echt ruk.

Belangrijke wijziging is ook de DSG-bak met 7 versnellingen, voorheen DSG-bak met 6 versnellingen. Hopelijk is deze verandering aangegrepen om de onderlinge overbrengingsverhoudingen te optimaliseren. Ik ben ook benieuwd of een handgeschakelde 6-bak leverbaar wordt, volgens mij alleen begin 2019 geleverd.

Basis
TRIMLINE_POLO_POL_door-4_rim-40I_lamp-8IT_color-6U6U_view-01.jpg

Style
TRIMLINE_POLO_STL_door-4_rim-V21_lamp-8IV_color-6U6U_view-01.jpg

R Line
TRIMLINE_POLO_RLN_door-4_rim-V42_lamp-8IT_color-6U6U_view-01.jpg

Basis
TRIMLINE_POLO_POL_door-4_rim-40I_lamp-8IT_color-6U6U_view-03.jpg

Style
TRIMLINE_POLO_STL_door-4_rim-V21_lamp-8IV_color-6U6U_view-03.jpg

R Line
TRIMLINE_POLO_RLN_door-4_rim-V42_lamp-8IT_color-6U6U_view-03.jpg

Basis
N4C-EL__02__Basket%20zwart%20stof.ashx

Style
FJ-ip-1__N2M-FJ__02__Tracks%202%20zwart%20stof.ashx

R Line
N3K-WS__02__Art%20Velours%20R-Line.ashx

Dacht laatste in het donker rare achterlampen te zien maar wist het niet zeker. Verder nog niet gezien de vernieuwde Polo.

Ik hoop dat ze de standaard stoelen veranderen. Ik krijg met de huidige versie standaard onderrug klachten na een rit langer dan 50 min…

Ai.. de eerste leveringen direct aan de autoverhuur.. (okay, die schijnen voertuigen nodig te hebben, dus dan zal dat wel tegen een redelijke marge kunnen gaan)..

HH kenteken.. zie ik nog weleens eens de grens over (vlammen ) naar ons toe, Europecar auto's.

Zag er vandaag voor het eerst 1 op de weg, minder erg dan de foto's deden vermoeden. Van een afstandje is de achterzijde net een Golf 8.

Mach1 zei:
Zag er vandaag voor het eerst 1 op de weg, minder erg dan de foto's deden vermoeden. Van een afstandje is de achterzijde net een Golf 8.
De voorkant ook, met die doorlopende ledstrip.

Mach1 zei:
Dat noemen ze een ‘contradictio in terminis’: minder erg én erg Golf 8: dat kàn niet :T

Ik vind die achterlichten trouwens geen verbetering: de bijkomende delen zijn er echt ‘aangeplakt’, een beetje zoals bij de vorige 1-serie ook het geval was.

iDS zei:
Mach1 zei:
Dat noemen ze een ‘contradictio in terminis’: minder erg én erg Golf 8: dat kàn niet :T

Ik vind die achterlichten trouwens geen verbetering: de bijkomende delen zijn er echt ‘aangeplakt’, een beetje zoals bij de vorige 1-serie ook het geval was.

Helemaal mee eens, het front is er wel op vooruit gegaan en veel minder lelijk dan van de Golf 8.

Volkswagen Polo vs Seat Ibiza vs Hyundai i20:

Volkswagen%20Polo%20Hyundai%20i20%20SEAT%20Ibiza%20triple%20test-46.jpg

Volkswagen%20Polo%20Hyundai%20i20%20SEAT%20Ibiza%20triple%20test-35.jpg

Volkswagen%20Polo%20Hyundai%20i20%20SEAT%20Ibiza%20triple%20test-45.jpg

Volkswagen%20Polo%20Hyundai%20i20%20SEAT%20Ibiza%20triple%20test-30.jpg

Volkswagen%20Polo%20Hyundai%20i20%20SEAT%20Ibiza%20triple%20test-8.jpg

Volkswagen%20Polo%20Hyundai%20i20%20SEAT%20Ibiza%20triple%20test-49.jpg

Volkswagen%20Polo%20Hyundai%20i20%20SEAT%20Ibiza%20triple%20test-34.jpg

Volkswagen%20Polo%20Hyundai%20i20%20SEAT%20Ibiza%20triple%20test-7.jpg

Volkswagen%20Polo%20Hyundai%20i20%20SEAT%20Ibiza%20triple%20test-39.jpg

Volkswagen%20Polo%20Hyundai%20i20%20SEAT%20Ibiza%20triple%20test-22.jpg

Volkswagen%20Polo%20Hyundai%20i20%20SEAT%20Ibiza%20triple%20test-14.jpg

Verdict
First place: Hyundai i20
It's a close result, but the i20 takes the win here. It’s the most fun to drive of this trio, yet feels no less refined. It’s similarly practical, the in-car tech looks great and is the easiest to use, and it’s a little cheaper to fuel in real-world driving. The cheap-feeling interior is something of a downside, but neither of its rivals cover themselves in glory in that regard, either. That aside, however, the i20 is a great all-rounder.

Second place: Volkswagen Polo
The latest updates haven’t transformed the Polo into a class leader, but it remains a strong contender with few obvious flaws. The Polo takes second over its SEAT sibling here on account of it being more comfortable on the road, while the options list allows buyers to pick key extras without forking out for more expensive trim levels. It drives well, but the best in this class deliver more for your cash.

Third place: SEAT Ibiza
All three of these cars are incredibly closely matched, so despite a third-place finish, the Ibiza is far from a poor effort. The fidgety ride of the sporty FR trim lets it down, but otherwise it’s near-identical to the Polo to drive, and just as spacious. Although the base Ibiza proves to be the cheapest here on a finance deal, its kit list is a little miserly, which means it’s no better value for money.

Complete test: https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/polo/356721/volkswagen-polo-vs-seat-ibiza-vs-hyundai-i20-2021-group-test-review

Jammer dat de Ibiza en i20 het (ook) hier zoveel minder doen dan de Polo (saai) en Yaris (lelijk). Aan de kwaliteiten ligt het niet.

Terug
Bovenaan