KadettRT
Net ingestapt
Flieger zei:![]()
Lastig te zien inderdaad..![]()
Als je durft te beweren dat er veel verschil van het voor aanzicht zit verwijs ik je graag door naar de opticien! Achterkant is natuurlijk duidelijk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Flieger zei:![]()
Lastig te zien inderdaad..![]()
Zag inderdaad dat er verschillen zijn tussen de Polo en Golf. Blijft alsnog de vraag hoe vaak ik daadwerkelijk de functies zou gebruiken, lijkt vooral meer een gimmick dan dat het echt iets toevoegt.Flieger zei:Ik heb het niet, want het was destijds nog niet beschikbaar. Ik zou het gaan bekijken in de showroom. Bij de Polo is het een wat simpele variant en daarom ben ik blij met mijn standaard tellers (met needle sweep). In de Arteon vond ik het erg fraai en uitgebreid.
Wel erg vreemd dat de mogelijkheid van het reservewiel vervalt, deed mij vermoeden dat de sub in de die ruimte zou komen. Het hoogteverschil lijkt niet heel groot, maar zal in het aantal liters toch schelen. Tzt maar eens kijken navragen of de dealer ergens een Polo met en zonder Beats heeft zodat ik kan vergelijken.Flieger zei:Beats audio is top! Ik vind het echt een aanrader! Enige waar je rekening mee moet houden is dat je verstelbare laadbodem in de kofferruimte vervalt. De subwoofer zit, heel onlogisch, niet in de uitsparing voor het reservewiel:
Verschil met de vorige blijft klein. Valt me vooral op dat het bij de nieuwe Polo erg hard nodig is om hem goed aan te kleden, wil het een beetje smoelen. Op wieldoppen en met halogeen verlichting is het maar een suf hok. Gelukkig laat mijn budget 17" en een Advance pakket (LED verlichting, pricacyglas en panoramadak) toe, dan ziet het er direct stukken beter uit.KadettRT zei:Verder zie ik de Polo steeds vaker op de weg, zonder een VAG bash te creëren. Want vond de vorige Polo echt een geslaagd model vind ik deze gewoon 5cm naar de zijkanten opgerekt (zeker qua koplampen/achterlichten) wat hij breder geworden is tov vorige Polo. Als je vluchtig kijkt zie je amper het verschil van een Golf of een Polo.
KadettRT zei:Als je durft te beweren dat er veel verschil van het voor aanzicht zit verwijs ik je graag door naar de opticien! Achterkant is natuurlijk duidelijk![]()
RRL zei:Wel erg vreemd dat de mogelijkheid van het reservewiel vervalt, deed mij vermoeden dat de sub in de die ruimte zou komen. Het hoogteverschil lijkt niet heel groot, maar zal in het aantal liters toch schelen. Tzt maar eens kijken navragen of de dealer ergens een Polo met en zonder Beats heeft zodat ik kan vergelijken.
RRL zei:- Windruis rondom de A-stijl, meer dan ik verwachtte.
Moderator
Toch herken ik dit wel: ik heb pas een stukje met de nieuwe Polo gereden (een Beats uitvoering, van de importeur) en daarbij viel me het windgeruis ook op. Meer dan bij welke andere nieuwe auto ook.speedtouch zei:Doordat de auto op tempo stil is, valt het windgeruis meer op, denk ik, dat heb ik ook in mijn 208.RRL zei:- Windruis rondom de A-stijl, meer dan ik verwachtte.
HarmoniousVibe zei:Tsja, degene die de nieuwe Polo, Volkswagen of zelfs heel VAG saai vinden, wat zou je dan als B-segmenter kiezen? Het is geen Citroen nee, maar daar krijg je wel een heel ruime en volwassen auto voor terug die het gewoon over de hele linie goed doet imo.
Misschien ben ik gewoon te oud![]()
Moderator
Misschien gaat het daar misRRL zei:208, Clio en Fiësta nog even naar gekeken. Allemaal afgevallen, nog zonder naar de showroom te zijn geweest.
In een gewone spec is de Polo inderdaad compleet zaaddodend. Zag vorige week een standaard Comfortline en goed aangeklede Highline naast elkaar staan, dan valt pas echt op dat de Polo wel flink wat opties nodig heeft wil het wat worden. Ik heb hem met het Advance pakket (LED verlichting, panoramadak, privacy glas) en donkergetint 17" in gedachten, dan smoelt het wel. Interieur vind ik de soberheid juist prettig.Bird Nerd zei:Ik zou zelf voor de Ibiza, Clio, Micra of Fiesta ST-Line gaan. De Polo is echt te zaaddodend en dat interieur spreekt mij ook echt totaal niet aan
Wie weet... Maar toch:Barri zei:Misschien gaat het daar mis![]()
Smaken verschillen. Heb de Ibiza overwogen maar in de (private) lease is de Polo gewoon beter uitgerust voor dezelfde prijs. Bovendien, als je het dan over interieurs hebt, vind ik zelf de Polo echt veel beter dan de Ibiza. Het is echt niet dat het interieur van de Ibiza zo sprankelend is (ok, dit is subjectief), maar het is wel objectief minder goed afgewerkt.Bird Nerd zei:HarmoniousVibe zei:Tsja, degene die de nieuwe Polo, Volkswagen of zelfs heel VAG saai vinden, wat zou je dan als B-segmenter kiezen? Het is geen Citroen nee, maar daar krijg je wel een heel ruime en volwassen auto voor terug die het gewoon over de hele linie goed doet imo.
Misschien ben ik gewoon te oud![]()
Ik zou zelf voor de Ibiza, Clio, Micra of Fiesta ST-Line gaan. De Polo is echt te zaaddodend en dat interieur spreekt mij ook echt totaal niet aan
JFR zei:Best een leuke auto om te zien, hier in Friesland staat een mooie Polo GTI van 2019 te koop, binnenkort maar misschien even zien of dat iets is.![]()
speedtouch zei:JFR zei:Best een leuke auto om te zien, hier in Friesland staat een mooie Polo GTI van 2019 te koop, binnenkort maar misschien even zien of dat iets is.![]()
Ben je van plan de Mini in te ruilen?
Barri zei:Stop die onrust nu eens weg JFR...
JFR zei:Barri zei:Stop die onrust nu eens weg JFR...
Misschien elk jaar maar een andere auto, en zoveel mogelijk van ICE auto's genieten, zolang het nog kan.:T
speedtouch zei:JFR zei:Barri zei:Stop die onrust nu eens weg JFR...
Misschien elk jaar maar een andere auto, en zoveel mogelijk van ICE auto's genieten, zolang het nog kan.:T
Ach, als je het geld hebt, prima toch?![]()
JFR zei:speedtouch zei:JFR zei:Barri zei:Stop die onrust nu eens weg JFR...
Inderdaad.![]()
Total Loss zei:JFR zei:speedtouch zei:JFR zei:Barri zei:Stop die onrust nu eens weg JFR...
Inderdaad.![]()
Als dat je plan is/was/wordt dan was het niet zo heel handig om meteen met een dikke Mini te beginnen, kan daarna alleen nog maar minder worden lijkt me.
Moderator
De voorkant ook, met die doorlopende ledstrip.Mach1 zei:Zag er vandaag voor het eerst 1 op de weg, minder erg dan de foto's deden vermoeden. Van een afstandje is de achterzijde net een Golf 8.
Dat noemen ze een ‘contradictio in terminis’: minder erg én erg Golf 8: dat kàn niet :TMach1 zei:Zag er vandaag voor het eerst 1 op de weg, minder erg dan de foto's deden vermoeden. Van een afstandje is de achterzijde net een Golf 8.
iDS zei:Dat noemen ze een ‘contradictio in terminis’: minder erg én erg Golf 8: dat kàn niet :TMach1 zei:Zag er vandaag voor het eerst 1 op de weg, minder erg dan de foto's deden vermoeden. Van een afstandje is de achterzijde net een Golf 8.
Ik vind die achterlichten trouwens geen verbetering: de bijkomende delen zijn er echt ‘aangeplakt’, een beetje zoals bij de vorige 1-serie ook het geval was.